Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako muidn 5-vuotiaat matematiikkaa?

Vierailija
23.01.2008 |

Minä olen opettanut tytöllemme yhteen- ja vähennyslaskua. Tein hänelle äsken kaksi sivullista laskuja, esim. 5+8= __, 8+9= ___ jne...

Hän osasi lähes kaikki tehtävät!

Terv. ylpeä äiti

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin 5 + 6, 4 + 9, siis kymmenylityksiäkin. Kertolaskut ovat vielä mallia 2 x 3, 4 x 2, 3 x 3. Tyttö itse alkoi miettiä noita kertolaskuja ja tuli minulle ylpeänä esittelemään taitojaan.

Vierailija
2/6 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana tiedän, että kymmenylitys ei ole helppoa kaikille koululaisillekaan. Siksi ihmettelenkin miksi meidän mukelo tajusi sen niin helposti. :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän eskarilainen laski 5-vuotiaana sujuvasti kymmen- ja jopa sataylitykset ja kertolaskuja.

Nyt 6-vuotiaana menevät kerto- ja jakolaskut ihan sujuvasti, nollan ylitykset ja alitukset (siis miinusmerkkisten lukujen yhteen- ja vähennyslaskut) ja joululomalla opeteltiin neliöjuuret, jotka ipana osaa laskea päässään (siis sellaiset neliöjuuret joista tulee kokonaislukuja).

Taustalla on se että esikoinen on tokaluokalla ja matemaattisesti lahjakas hänkin. Sitten kun annamme haasteellisempia tehtäviä isoveljelle niin pikkuveli haluaa tehdä perässä. Meillä on usein ihan ruokapöytäkeskusteluna jotain " pähkinöitä" tms., ei aina matikasta vaan voi olla muustakin aiheesta.

Vierailija
4/6 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruvettiin antamaan hänelle matematiikan tehtäviä kun hän niitä kovasti pyysi. Tietokoneella tykkää myös tehdä matematiikan tehtäviä.

Vierailija
5/6 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä matikkapää hänellä koulussa olikin kuten kaikilla lapsillani.

Kielet myös mennyt hyvin koko koulu mutta tämä kuopus on huippu tähän asti kielissä, aina kantaa kympin, tosin enkku vasta menossa, ensi vuonna ruotsi.

Äitiinsä ovat tulleet, etenkin kielissä.

Vierailija
6/6 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskee päiviä ja miinustaa kuluneet päivät.

varmaan ihan ikätasosta.