Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukokuulaisille tiistain pinkka

07.05.2007 |

Teen valmiiksi. Saa sitä nyt vähä hätäillä päivien kanssa.

Halusin vaan tulla kertomaan kuulumiset niin, etten huku pinon pohjalle.

Käynnistystä on takana nyt kuusi päivää eikä kohdunsuulla ole tapahtunut juurikaan muutoksia. Voinette kuvitella miten hauskaa tämä on. Eilen kyllä pidin itkumaratoonin tilanteen kunniaksi. Tänään lääkäri teki toimintasuunnitelman uudelleen ja kuvasi vielä lantion. Hyvin mahtuu vauva syntymään mikäli kohdunsuu vaan saadaan pehmenemään.Keskiviikkona puhkotaan kalvot jos mitään ei siihen mennessä tapahdu..sekään ei vielä takaa synnytyksen käynnistymistä ..pysähtyäkkin se voi mutta sittenpä ei ole kuin leikkaaminen edessä. Leikkaaminen ei siinä vaiheessa enää hatuta koska tiedän, että kaikki on tehty jotta alatiesynnytys olisi ollut mahdollinen. Epäkypsästä tilanteesta ei todellakaan kannata lähteä käynnistämään. Henkisesti tämä on helkutin rankkaa. Huomenna vielä pitää stempata mutta keskiviikkona ei sitten enää ole mitään paluuta. Paljon pitkiä hermoja kaikille..

Täällä kun ei ole oikein yksityisyyttä en voi tässä enempää vuodattaa.

Supistaisi edes kunnolla...kaikkia meitä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10254553&p=1&tmode=1&smod…

psst..olen nähnyt täällä pari vastasyntynyttä a yrittänyt hakea motivaatiota..jospa se tästä..ne on melko suloisia pötiköitä.

Vierailija
2/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetääns käynnistysvinkkipino:

*seksi, sauna, siivoaminen jo oli

*nännihieronta

*ruokalusikallinen risiiniöljyä la:na (äitini vinkki ja on kyllä vähän riskaabeli jos tulee rajumpi vatsakouristus tms. istukka saattaa irrota tms.)

*homopatiaan perehtyneitä?

Sairaalaoloissa vähän vaikea tietty toteuttaa noita...

Mulla leikkuri 25.5., sokereissa ei sit lopulta ollut juuri häikkää. Mutta huomaan silti, että mässäily aiheuttaa huonon olon ja paino singahtaa heti ylöspäin. Tilannetta pitäisi leikkauspäivään mennessä kypsytellä. Olen ajatellut olla aktiivinen, ulkoilla ja siivota (tylsää!). Aloitin eilen, illalla olin kuin kepillä hakattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Murmeli, minä jo luulin että vauvauutisia kuullaan. Varmasti rankkaa, isot peukutukset, että jotain tapahtuisi!

AngelEyesin pörröpäälle onnea :) tuhisijat saa aina hyvälle tuulelle.

Mikähän muu sais piristymään? Yöllä taas valvomissessiot ja vessailut. Ja suppareita tottakai, ei viiti ees kellottaa kun tietää ettei niistä mitään synny. Haaveilen vaan, että sais soittaa miehen takas töistä tosi toimiin

Jotenkin semmonen outo olo masussa, taitaa olla erilainen turha oire vaan.

Monella on räkätautia menossa itellä ja perheessä, paranemisia sinne. Mulla on nenän limakalvot olleet kuivat koko ajan ja nyt allergia pahentaa tukkoisuutta. Lääkäri antoi Flixonase-reseptin, mutta se ei auttanut mitään.

Kotona ois miehellä Nasonexia, uskaltaskohan kokeilla, eikös jollekin määrätty sitä? Nenän limakalvojen kuivuus raskaana johtuu kuulema siitä, että alapäänlimakalvot vie kaiken kosteuden. Pitää paikkansa tässä kohtaa.

Jaahas päivää on vielä jäljellä noin sata tuntia, mitähän sitä? Vessat vois tietty pestä, mutta voishan tekeminen olla välillä kivaakin, eikö?

rv 37+4

Vierailija
4/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni loppui tasan klo 5. Olo oli vaan liian pirteä, joten mitä sitä nyt olis muuta tehny sängyssä kuin kuunnellu miehen kuorsausta?!

Aurinkokin paistaa, joten olo on positiivisempi kuin eilen. Ihme, mitä paremmin nukuttu yö saa mielessä aikaiseksi!

Oltiin eilen futisottelussa ja taitaa mahassa olla tuleva palloilija: kyllä se niin voimakkaasti eläyty katsomon tunnelmiin. Ite koin lievää paniikkia ihmisjoukossa, miten ihmiset muka ei voi nähdä tätä mahaa? On se kuitenkin sen verran iso. Sain sitten naistenvessassa oven suoraan mahaani, auts! Ei onneks tuntunut Ottoa hetkauttavan.

Murmelille paljon tsemppiä, kumpa pian alkais siellä päässä tapahtua!!

AngelEyesin pikku tyttö oli syötävän soma! Kuulin muuten, että synnytyksen saa hyvin käynnistymään, kun pitää pientä vauvaa sylissä. Auttaiskohan jos kattelis noita jo synnyttäneiden vauvakuvia?!

Vatsan kovettumisia ja runsasta valkovuotoa täällä päässä. Hikoilukin on tuttua ja harmittaa, kun mies on tollanen vilukissa, niin ei voi nukkua ees ikkuna auki. Meinasin jo muuttaa parvekkeelle.

k.a:ta lainatakseni " ettepäi" (on muuten hyvä mantra, olen sitä alkanu ittelleni hokea), jospa yrittäis nähdä tässäkin päivässä positiiviset sävyt? Välillä onnistuu, välillä ei. Ajattelin lähteä reippailemaan Prismaan, sinne on meiltä about 2km matkaa. Pitäis laittaa äitienpäiväkortit, hankkia miehelle nimpparilahjaa ja tärkeintä: ostaa vaniljasuklaapehmis itselle:)

Voimia kaikille, ei tässä nyt enää voi mennä kauan...eihän?:)

AE 38+3

Vierailija
5/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MURMELILLE hurjasti tsemppiä sinne ja supistuksia kovasti ilmaan!! Kyl on kurjaa ku ei mitään tapahdu...toivottavasti alkaa pian tapahtumaan!!jaksuja sinne kamalasti!!!!:)

ANGELEYS ONNEA TYTÖSTÄ KOVASTI!!!!!Oih että miten sulosia nuo vauvat!!!!<3

MIITUUU???kyllä taitaa olla lähtenyt nyytin hakuun...jännitys;)

3xÄIPPÄ74 hikoilua on tääläkin vaihteeks ilmassa. viime yönäkin heräsin useemman kerran(vessaan) niin tuntu et olin aivan hiessä...yök oikein ällö olo oli! nytkun tuo kutinaki on vähän hellittäny niin hikoilu astu kuvioihin...heh!!

Mun napaani ei mitään uutta oikein kuulukkaan. viime yönä muutamia painon tunteisia suppareita ja lievää menkkajomotusta oli heräilessä,mut ei mitään niin kummallista! Tänään on muuten kuuluisan MADAM MAMMAN ennustus päivä....ennusti mulle syntyvän tyttöä tänään;) no vielähän ehtii,mut tyttöä tuskin näkyy vaikka mistäs sitä tietää=) ajattelin kyllä lähteä pojan kans kerhoon...en jaksa jäädä kyttäämään kotia olisko mammanen oikeassa ja synnyttämään pääsis!

nyt pojan seuraks hetkeks ja sitte valmistautumaan lähtöön....mukavaa tiistaita kaikille!!!!!ja myös samoihin mietteisiin jään kuin muutama edellinen;eikai tää enään kauan kestä KELLÄÄN? :D

toymama 37+3

Vierailija
6/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sit tänään laskettu päivä ja jakautumatta ollaan, kuten arvelinkin tässä käyvän. No yritän ajatella positiivisesti, että ei se vauva tääl masussa enää ole kun sen pari viikkoa maksimissaan ja viikot onneks vilahtelee nopeeta ohi :-)

ANGELEYES:n vauva oli sulonen pörröpää, onnea vaavasta.

MURMELIN hermoja varmasti koetellaan, kun käynnistys on noin kauan jo kestäny..ite oisin pimahtanu jo kolmantena päivänä varmaan.

Tänään viedään poikaa delfinaarioon, kiva itekin päästä katsomaan niitä ihania eläimiä. Kivaa kun mieskin on kotona meitä viihdyttämässä, sai sairaslomaa huomiseen asti viisaudenhampaan leikkauksen takia. On muuten ukko vähän hassun näkönen kun eka oli toinen poski turvoksissa ja nyt siinä on mustelma..vitsailinkin, että kun vauva nyt ois syntyny, niin ihmiset ois luullu sairaalassa, että oon ukkokullan hakannu synnytyksen aikana :- D

( . ) Viime yönä tuli pari kipeetä supistusta, toivoin jo että nyt se alkaa, mut pah. Vauva on kahtena iltana muljannu masussa ihan hirveesti, molempina iltoina hurja jumppatuokio kesti ainakin puolitoista tuntia, mutta hyvä niin, ei tarvi huolehtia onko vaavalla kaikki kunnossa,kun liikkuu hyvin.

Jahans meenkin tästä tekeen aamupalaa pojalle ja itelleni, mies tietenkin nukkuu vielä..

äite 40+0 ja pikkumies 2v 10kk

Vierailija
7/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin räkätaudin kourissa ollaan, lapsilla kovempi, mulla vähän lievempi. mies on koko viikon työmatkalla niin suututtaa että just nyt piti tän taudin iskeä! pienemmällä tytöllä kun on kuumettakin niin ei päästä täältä kotoa minnekkään! onneks on tämä netti ja tämä palsta niin saa lueskeltua muiden kuulumisia, onpahan joku yhteys " ulkomaailmaan" .

keijo.annikki mietti uskaltaako nasonexia käyttää. en tietty varmaksi uskalla sanoa mutta itse alkuraskaudessa kysyin lääkäriltä samasta asiasta kun on sitä mulle joskus määrätty. niin lekuri oli sitä mieltä että voin käyttää ja käytinkin!

ihanaa kun on nyt viileämpi pv alkaa tuo hikoilu nimittäin vaivata näin loppusuoralla, niinkuin näyttäs kaikilla meistä! ja kun ei uloskaan pääse niin satakoot vaan rauhassa!

Janskulle täytyy sanoa että on sulla mahtava mies! kun lueskelin sitä hemmottelu juttua niin kateekspa melkein kävi :) Ei täällä suunnalla ole tollaista hemmottelua näkyny.. pitäskö vihjeeks lätkästä ukolle se lehti kouraan just niiltä sivuilta! että lueppa tosta ja kato miten niitä raskaana olevia naisia pitäisi käsitellä!!

oon jotenki niin varma siitä ettei synnytys tule ennen laskettua aikaa niin ei huoleta tuo miehen työmatkakaan. kumpikin tytöistä on menny vähän yli, toinen 2vk ja toinen 2pv niin luottaa siihen ettei tääkään aijemmin tule.. on mielessä kyllä käyny että jos alkais laittaa vauvalle tarvikkeita jo paikoilleen, saäkyä,vaatetta ym..

Jännittää niin pirusti se sukupuoli!!!!! kun mulle on ultrissa veikattu sekä tyttöä että poikaa niin ei voi yhtään tietää kumpi se on, iik!

nyt pyykkäämään..

kata rv 37

Vierailija
8/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä teille kuva pojasta. Kuvassa miehellä ikää 2 pvä.

http://www.aijaa.com/v.php?i=542207.jpg

Murmelille; Suuret tsemppaukset! Toivotaan, että saavat synnytyksen käyntiin kalvojen puhkaisulla. *Halaus*

Angeleyes; Onnittelut tytöstä!

Nyt taidan alkaa valmistautumaan puistoon isoveikan kanssa, on niin kovasti äidin perään. Eilenkin suuhun tuli haava, kun niin innokkaasti lähti hakeen äidin soivaa kännyä keittiöstä :( Nyt tuolla on huuli turvoksissa...

OP, herra Käpy 5 vrk ja " Iivari" 1v8kk

Vierailija
9/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aamu lähtenyt ihan mukavasti käyntiin. Vietin eilisen päivän sairaalalta palattuani aika lailla levossa, joten selkä ei vihoittele (ainakaan vielä) ihan kauheasti.

Tylsyys tosin uhkaa. Kauheasti ei pysty tekemään mitään, keskittyminen ei riitä lukemiseen tai leffojen katseluun. Syöminen kyllä luonnistuu ja suklaata tekee kovasti mieli mutta niistäkin tulee myöhemmin seuraamuksia.

ANGELEYES: Onnittelut isosti koko perheelle tytön johdosta!

OPlla kertakaikkiaan hurmaava nuori mies!

Onkos MIITUsta kuulunut? Entä ONNELLINEN MAMMA?

PIKKU-TYYPILLE lähettelen kovasti jaksuja. Eriytyminen tekee varmasti kipeää mutta sekin kuuluu elämään. Hui, siinähän tuli runo!

MURMELIlle iiiiiiiso lohtuhalaus! Lähetetääs kaikki muutama suppari Murmelille, jotta saadaan hänen vauvansa maailmaan!

PAINOARVIOISTA vielä. Mulle sanoi eräs tuttu kaksi lasta synnyttänyt, että kokeneen kätilön käsituntumalla antama arvio on usein kaikkein luotettavin. Alan pikkuhiljaa kallistua hänen kantaansa. Meidän neuvolan kätilöhän on koko ajan sanonut, että vauva on iso, nyt nelikiloinen. Ison koon arvion ovat vahvistaneet Vimpeli ja Tarkkila, jotka molemmat ovat kai tosi kokeneita. Kyllä alan epäillä niiden TAYS-lääkärien ultratuloksia.

KATA jännitti sukupuolta. Olen alkanut pohtia samaa. En erityisesti toivo kumpaakaan mutta on jotenkin vaikea nähdä mielessään kuva itsestään vauvan kanssa, kun ei tiedä, kumpi sieltä tulee. Olen vienyt asian niin pitkälle, että pähkäilin jo tulevaa (teiniraskauksia, huumeita, koulukiusaamista jne.) ja koetin arpoa, kumpaa olisi helpompi ohjata " oikeaan suuntaan" . Hölmöähän se on mutta minkäs teet, kun on liikaa aikaa!

Kohta pääsee neuvolaan, jee!

Enpä tässä voi muuta kuin liittyä porukkaan, joka noudattelee KEIJO.ANNIKIN viisautta. Eli:

Ettepäi..

halauksia kaikille!

Jansku 39+3

Vierailija
10/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

L.A meni jo, niin kuin arvasinkin...

Esikoinen syntyi 42+2, joten tämäkin menee yli reippaasti.

Sain kuitenkin lähetteen äitipolille, odotan vain että soittaisivat mulle ajan. Yritin itse soittaa ja saada aikaa, mutta kätilö vaan totesi että lääkäri katsoo lähetteen ja sitten päättää saanko ajan täksi viikoksi. Kaksi viikkoa mennyt niin etten ole nukkunut kuin kolme tuntia/yö, joten alkaa väsymys painaa. Lonkka särkyjen takia olen siis valvonut.

Sain kyllä perjantaina vahvempia kipulääkkeitä (panacod), mutta niistä tuli todella huono, joten en ole niitä syönyt.

Nyt siis viikkoja 40+4.

Kaikki keinot on kokeiltu, että synnytys lähtisi käyntiin...

Onnea niille, jotka ovat jo vauvansa saaneet.

Odotus jatkuu...

Mami ja neiti 3,5v sekä kaapo mahassa...

Vierailija
11/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana vauveli Onnipapusella! Noi kuvat on kyllä kivoja. Pitää itsekin varmaan yrittää laittaa, sitten kun on jotain laitettavaa :)

Mä olen kääntänyt kelkkani kokonaan nyt sen synnytyksen käynnistymisen suhteen. Nyt toivon todella, ettei se vauva vielä synny. Mulla on niin naatti olo tän poskiontelontulehduksen ja viikon kestäneen flunssan jälkeen. Eniten ärsyttää toi nenään tullut herpes. Nyt se on jo selvä, että se on se herpes. Voi että se ärsyttää. Ens viikolla vois sitten katsoa asiaa uudelleen sen synnytyksen suhteen :)

Murmelille tsemppiä sinne sairaalaan. Kyllä on varmaan sullakin rankkaa siellä. Koitahan jaksella!

Laru rv 36+6

Mami1801:

L.A meni jo, niin kuin arvasinkin...

Esikoinen syntyi 42+2, joten tämäkin menee yli reippaasti.

Sain kuitenkin lähetteen äitipolille, odotan vain että soittaisivat mulle ajan. Yritin itse soittaa ja saada aikaa, mutta kätilö vaan totesi että lääkäri katsoo lähetteen ja sitten päättää saanko ajan täksi viikoksi. Kaksi viikkoa mennyt niin etten ole nukkunut kuin kolme tuntia/yö, joten alkaa väsymys painaa. Lonkka särkyjen takia olen siis valvonut.

Sain kyllä perjantaina vahvempia kipulääkkeitä (panacod), mutta niistä tuli todella huono, joten en ole niitä syönyt.

Nyt siis viikkoja 40+4.

Kaikki keinot on kokeiltu, että synnytys lähtisi käyntiin...

Onnea niille, jotka ovat jo vauvansa saaneet.

Odotus jatkuu...

Mami ja neiti 3,5v sekä kaapo mahassa...

Vierailija
12/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vahingossa painoin tota lainaa napukkaa.

Laru

Vierailija
13/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin sitten sunnuntain iltapäivästä pinot ja paljo oli tekstiä...

ONNEA siis ainakin Gadalfiina, OP, Ninca, Angeleyes ja sitten sinne vauvalistaan kirjoittaneet!!!!! Ihanaa kääröjä tulee!

ALMAEINO: Toivotaan, että tulis sitten kunnon suppareita, kun kerta supistelee. Tää vaan mahan kovettumista...siis se LA lähestyy ja tää vaan köllii masus.

EMUNAINEN: Tämä kans tuntuu yrittävän navasta läpi, ei ole löytäny oikeaa reittiä. Isänsä vois tietty vähän ohjata oikeaa suuntaa:)

JANSKUL: Voi pahvi! Varmasti ottaa päähän, kun on asennoitunut jo, että nyt sitä sitten lähetään hakeen vauvaa ja kotia tullaan. Toivotaan, että hokais tulla itekseen ennen käynnistystä. Ehkä kun miettii tuota MURMELIN kohtaloa, monta päivää käynnistystä niin miettii et jospa se kuitenki tulis itellään.

MURMELILLE siis paljon supistuksia, jotka tois vauvan ulos. Tsemppiä!

KEIJO.ANNIKKI: Täytyy kunnioittaa sua, että saat pidettyä suus kiinni. Mä varmaan jotenki sivulausees mainitsisin asiasta tyyliin, että kyllähän mekin tässä 50km pääs asutaan, tai eihän sitä tietenkää meille tarvi tulla.

LARU: Mulla oli viime keväänä poskiontelotulehduskierre. Enkä ikinä aikasemmin ole moista sairastanu. Antibiootteja vaihdettiin tai sit pidennettiin vanhaa. Ihmettelin, et kun ei auta ja aina mulle antibiootit heti vaikuttanu. Lopuksi kävin erikoistuneella lääkärillä, joka totes, että ne aikasemmat lääkkeet vääriä. No sit sain sellaset jotka tehos. Myöhemmin muihin vaivoihin sain antibiootit ja niistä mainittiin heti, että pitäs vaikuttaa paris kolmes päiväs tai sit ne pitää vaihtaa. Yks mitä voi varmasti kokeilla, jos nenä on tukos on suolavesi. ELI keittää vesi ja siihen vähän suolaa, kun se on jäähtynyt ottaa kämmeneen ja imaista sillä sieraimella, joka tukos. Mulla toi aukas parhaiten. On myös valmiita merisuolasuihkeita luulisin ainakin luontaistuotekaupois.

Mulla palo eilen ihan käämit, kun ihmeteltiin, miks mun äippärahat ei ole tullu, vaikka ollaan 4krt varmistettu, että mun pitäs ne saada. Tää saa 4kk ja sen jälkeen kaikille sama summa. No soitolla selvis, että en sitä saakaan. VOI V...! Otti niin päähän, kun puhuvat ihan puppua. Nyt on just sellanen olo, et saankohan sitä hoitotukeakaan ja en usko ennenkuin ne on tilillä. Tää, kun ei saanu mitään kirjallista lupauksista. Eihän siinä mitään jos oisivat heti sanoneet, mutta valehtelevat, p...eet! No siitä seuras, että maha oli ihan kova koko päivän. No ei auta, vois sitä huonomminkin asiat olla. On meillä kuitenki katto pään päällä, ruokaa kuvun alle ja me saadaan se kauan odotettu vauva.

Välillä ihan huvittaa, kun lukee juttuja, kun on tää odotus jo niin nihkeetä, että ihan kuin omia ajatuksia lukis teidän jutuista...siis yhdyn kärsimättömiin. Ihana, että jotkut jaksaa viä välillä jotain positiivista löytää.

Pikaista paranemsita kaikille flunssaisille!

Huuheli 38+3

Vierailija
14/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin minäkin pinoutua kun ei näköjään muutakaan tekemistä ole :).

Mua on ainakin alkanut jännittään käynnistys johon kylläkin on vielä 10 pv.

Vielä ois tehtävänä vaikka mitä jotta sais sitten nauttia vauvasta koko olemuksella kun ois omat kevät/kesä hommat tehty(kukkien istutus ja multien vaihto ym.)

Meilläkin on mihen kanssa tänään syytä juhlaan meille tulee tänään 9 V naimisissa ja miehellä on synttäritkin tänään mutta juhla mieli on poissa,miehen pomo oli haukkunut eilen koko työ porukan lastentarhan asiakkaiksi ja mies on ollut kuin ampiainen sen jälkeen joten se siittä juhlatunnelmasta.

Noista ennustuksista mulla ne ainakin ovat menneet päin mäntyä paitsi sukupuolen puolelta madam mamma ennusti että syntyy 17.4 ja tyytöjä pitäisi tulla vielä 2010 ja 2014 ja ennustaja elli että 7.5 ja että poika syntyy vielä 10/2008.Mutta miehen kanssa ollaan sovittu että 2 riittää kun mulle toi raskaaksi tulo ei ole mitään helppoa aina saa mennä kesken 2 kertaa ja vasta 3 kerralla onnistaa,on siis liian rankkaa molemmille ja mies ajattelee että kestääkö mun pää sitä enään.Onnellinen olen näistä kahdestakin kun munhan ei ikinä pitänyt saada lapsia niin lääkärit sano kun olin 15.

Täällä on joku puhunut pituuksista siinä mä varmaan pidän pohjapäätä itselläni mulla näet pituutta on vain 147cm ja sf on 30.

Omassa navassa ei mitään uutta ole tapahtunut mitä nyt eilisen illan supisteli kipeesti ja kivuttomasta kiitos lääkärin ronkkimisen,teki mieli potkasta lääkäriä kun sattu niin p****nasti.Mutta tärkeintähän että pikkuisella on kaikki hyvin mitä nyt innostu käyränoton aikaa riehuun niin että sydämmenlyönnit oli 180 hujakoilla huih.meillä pikkuinen yrittää pihalle kylkiluiden kautta auts.Viime yönä sain nukutta koko yön putkeen käymättä vessassa kertaakaan ihme kyllä taisi 2x panadol sittenkin auttaa selkäsärkyyn tällä kertaa.

Mut nyt taidan mennä siivoon jotain ennenkun haen neidin eskarista

jaksamisia ja haleja kaikille ja supistuksia niitä toivoville ja onnea vauvan saaneille,kyllä meillä pian on jokaisella kääröt sylissä uskokaa pois.

HeidiS23 rv36+5

15/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulleena taas pistän pääni pinoon. :)

Tällä kertaa todettiin painon lisäystä vain 200g/5pv, yhteissumma on nyt 9,8 kg, johon sijais-terkka oli oikein tyytyväinen. Totesi vielä, ettei vauva sitten voi kovin suuri olla, kun painoakaan ei tuon enempää ole kertynyt. Mutta jos laskee 5 kg vauvalle ja sen 4,8 kg kaikkeen muuhun (istukka + vesi ja mitä vielä), niin kyllähän sitä vielä vois... :)

Paineet oli edelleen hyvät, pissasta löytyi vähän joka sorttia (on juotu simaa urakalla :D), hb 122, sf 37, sykkeet hyvät, rt (tarkisti oikein ultralla pikaisesti) ja liikkui. Uutta aikaa ei annettu, kun maanataina on se polikäynti ja jos seurantaa jatketaan, se todennäköisesti tapahtuu polilla. En oo yhdessäkään raskaudessa päässyt neuvolaan enää rv 40+, la:na on viimeistään käyty polilla ja siellä sitten hypätty loput mitä on tarvinnut.

Isyyslomasta: mies on varannut viikon 21 isyyslomaan (aikoo istuttaa kuusen taimia mun metsäpalaan), loput pitää sitten joskus. Ens viikon alusta pitää 3 pv pekkasia, joten pääsee siellä polilla käymään. Ja jos jotain tapahtuis ennen sitä, ei tarvis sairaalassa kovin murehtia kuka muksuja vahtii ja laittaa vauhtiin.

Tuota... Oli mulla jotain mielessä vielä... Pitää vissiin palata uudestaan, kun muistuu mieleen.

Suppareita ainakin Murmelille! Ja muille kaipaaville tietty myös. Ja vaivoja pois pikaisesti!

Äippä rv 39+2

Vierailija
16/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi 6.5 klo.00.39 pikkuinen prinsessa. Pituutta 49cm painoa 3600g pipo 35,5. Kukaan ei ollut huomannu, että neiti oli pötkötelly jo pidemmän aikaa perätilassa ja niin hän sitten syntyi alateitse maailmaan. Kaikki sujui hyvin ja nopeesti.

Vierailija
17/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ONNEA TOTTELINAN perheelle ihan kauheasti pienestä ihmeestä!!!!!! Hienoa kuulla, että kaikki meni kuitenkin hyvin ja käärö on lunastettu, KAUHEESTI ONNEA!!!

JANSKULIINI: Voi itku, meidän piina vaan jatkuu, just noin mullekin kävi, et asennoiduin, et nyt alkaa jotain tapahtumaan ja sit ei mitään kummiskaan...Todella masentavaa, tiedän tunteen!!!! Ja samalla lailla sanottiin, että vauvan parasta ajatellaan ja sen puolestahan tässä varmaan tekisi mitä vaan, mutta rankkaahan tämä on, ei voi kieltää...Onneksi päivät vähenee koko ajan ja h-hetki lähestyy vääjäämättä, taistellaan oi me jättiläislasten mamat, jotta gianteilla ois parhaat mahdolliset oltavat!!!! Vielä se aurinko paistaa meidänkin vaunukuomuihin;-) Paljon halauksia Tampereen suuntaan ja giant 2:selle mun giant 1:seltä lämpimät ja lilluvat terveiset turvakohdusta!!!

MURMELI: Voi että ton sunkin kohtalon kanssa, olen todella pahoillani, et tollaseen vielä jouduit kaiken lisäksi.... Nyt lähetän sulle oikein lämpimät halaukset ja tsempitykset vikoihin hetkiin, kohta se helpottaa sulla, kuoma ja voit keskittyä pieneen ihmeeseesi!!!Voimia!!!!

ALMIS: Loistavaa!!!! Jalkapalloilijoita tänne maailmaan lisää!!!!!!!!! Olen koko pienen ikäni pelannut kyseistä lajia ja hulluna siihen edelleen ja suomen mestaruuskin tuli voitettua entisen jengin kanssa menneinä vuosina, joten kuulostaa oikein hyvältä tuo teidän muksun tulevaisuus, kelpaisinko mä valmentajaksi hei pliide;-) Ja lude tulee myös joukkueeseen!!!!

ONNIPAPUNEN: IHANA KÄPYLAPSI!!!!! Aivan valloittava!!!!!! Mun kyynelillä ei oo loppua.....Onnea vielä pikku ihmeestä ja kiva kuulla teijän vauva-arkea sieltä suunnalta!!!!!

POSKIONTELOVAIVAISET- RY: Eli mä sain sen kefeksinin 20 pillerin kuurin ja 3 tabua päivässä eli viikon kuuri ja sillä ainakin viimeksi lähti, saas nähdä tällä kertaa!! Ja suosittelen SARVIKUONOA APTEEKISTA kaikille poskiontelovaivaisille ja allergigoille!!! Se on nenänhuuhtelukannu, johon tulee suolavettä ja siitä valutetaan puolet toisesta ja puolet toisesta sieraimesta ja sitten niistetään vaan kaikki ylimääränen ulos se puhdistaa röörit kerralla ja alkaa lima irtoomaan tosi hyvin ja helpottaa hengittämistä kummasti, voi käyttää niin usein, kun tarvitsee ja mukana tulee tarkat ohjeet, saa apteekista ostaa, en muista tarkkaa hintaa, mutta about 15 euroa JA TOIMII!!!!!!!

( . ) Eipä mitään uutta....Muljaaminen jatkuu ja suppareita silloin tällöin, ei mitään säännöllistä.....Yö oli taas täynnä tukkoisuutta ja vessareissuja, kera puukonviiltokipujen ja kauhean paineen alakerrassa.... Repäsin oikein tänään ja kävin kampaajalla vetämässä juurikasvun pois ja siistimässä latvoja!!! Oli niin ihanaa, kun joku hiplasi päätä, meinasin koko ajan nukahtaa, mutta onneksi kampaaja piti mut hereillä omilla synnytystarinoillaan ja sillä, että miten tää väri ei tartu kunnolla mun päähän...Sama vaiva on jatkunut koko raskauden ajan, että kai sekin tän hormoonimylleryksen jälkeen tasaantuu, HOPE SO!!!! Vähän jäi keltaseksi, mutta ei pahasti ja parempi tää, kun se törkee juurikasvu, ettei pikku lude ensi töikseen saa slaagia, et mimmonen harakka mua on kantanu tän ajan;-) Kaveri on tulossa tänään kylään ja on tosi kiva, et saa vähn muutakin ajateltavaa, kun tää oma napansa ja huomenna taas neuvolaan rutiinikäynnille, siinä lähiaikojen suunnitelma ja nyt ajattelin mennä tiskaamaan noi vähätkin tiskit tuolta pois ja vähn imuroida nurkkia!! Että oikein nastaa tiistai päivän jatkoa toukosiskot ja paaaljoooon haleja kaikille mammoille ja masuille!!!!

-Emunainen ja lude 38+3-

18/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittamassa PATEilua...

Kun muistui mieleen se juttu mistä mun vielä piti. Eli: synnytyksen käynnistymisestä/käynnistämisestä. Terkkarin kans oli siitä puhetta hyvä tovi, kun se mullakin häämöttää ehkä taas viikon päästä. Mä pääsinkin kuulemani mukaan viimeksi vähällä yrityksellä ja kivulla, kun tilanne oli kai vähän epäkypsä ja ne pillerit vaikutti kumminkin jotain, mutta hiljakseen. Se tauottoman supistusten jono, joka useimmilla on loppuvaiheessa ollut pahimman kivun aikaan, osui mulla synnytyksen aika alkuun, jolloin ei tullut kipeetä, mutta tuntuivat kumminkin ja aiheuttivat sitten vesien menon. Ehdin sen jälkeen toista tuntia köllöttelemään ammeessakin ennen spinaalia ja ponnistusta. Mutta siihen pääasiaan...

Terkka oli ollut jossain koulutuksessa hiljattain ja siellä oli ylilääkäri kertonut, että jos paikat on kiinni, kestää käynnistäminenkin kauan. Ja silloin on aika turhaa käynnistystä pyydellä, siinä väsyy vaan itse, kun pitää monta päivää yrittää eikä mitään tahdo tapahtua ja kumminkin on kipeänä. Samoin siitä mukavimmasta ' ässästä' ei oo mitään hyötyä, jos ei paikat oo yhtään auki. Sperma sisältää oksitosiinia, ja sillähän ei (ainakaan mun tietääkseni) salissa käynnistetä, jos ei paikat oo yhtään auki. Mutta jos on, saattaa siitä olla apuakin... Ajattelin ainakin isännän houkutella hommiin joku ilta, jos vaikka jotain sitten tapahtuis. ;) Ja sitä hierontaa kokeilen kyllä ehdottomasti uudestaan. Pitää kuulemma terkkarillekin sitten kertoa, jos oli apua. :)

Joku oli saanut vauvankin, ONNEA! Unohdin vain nimimerkin, kun oli tuo käynnistymis-juttu mielessä.

Nyt palaan takaisin torkkupeiton pariin, jos vaikka saisin valmiiksi ennen vauvelin syntymää. Nyt on saanut siirtyä kasaamiseen, joten eikö sekin tästä valmistu. Ja mielikin on vähän kevyempi, kun sain tämän viikon järjestykseen omalta osalta. Pyysin yhtä kaveria (asuu 25 km päässä) toimimaan päivystäjänä 13-15 välisen ajan nyt pari päivää, jos lähtö yhtäkkiä tuliskin. Mies kun lähtee töihin iltavuoroon tämän viikon klo 13 ja äiti pääsee töistä klo 15, niin on koko ajan joku, joka vois neitiä edes vahtia, ettei tarvi mukaan ottaa. Kulkeminen vain sitten mietityttää, miten sitä menis, kun itse en taatusti sinne aja (joku tuttu oli kuulemma itse ajanut sen 45 km, AUTS!) ja ukkokin 85 km päässä töissä, joten taitaa olla taksin/ambulanssin varassa, jos ei hoitaja pääse kuskiksi... No, aika näyttää. Tässä alkaa jo vähän jännityskin kurkkimaan mahan pohjassa ... Hui! :)

Mutta tilaa vähän muillekin, joten peukut pystyyn ja hyviä vointeja arvon kanssasisaret!

Äippä, PATEn sukua mitä ilmeisemmin

Vierailija
19/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottelinalle onnea rinsessasta! Onneksi kaikki meni hyvin, vaikka pikkunen yllätti asennollaan.

Nenäkannu ja muut suolavedet kuulostaa hyvältä ajatukselta. Meiltä löytyykin se kannu kotoota ja joskus sitä käytänkin, vaikka meinaankin yrjötä sen kanssa :) Nyt vaan en viitti sitä työntää tonne kärsään, ton herpeksen takia. En tiedä miten sen sais putsattua niin hyvin sen jälkeen, ettei miehelle tuu mitään riskiä sen käytöstä. En ole kymmenessä vuodessa vielä onnistunut sille tätä huuliherpestä onneks tartuttamaan. Lisäksi nenä on kyllä niin kipee, että suolavesi (mietokin) vois tuntua nyt aikas kauheelta.

Mulle iski tossa muutama tunti sitten joku minimasis ja itku ei ollut kaukana. Varmaan hormoonit taas vie tätä eukkoa. Ajattelin, että pakko alkaa hommailee jotain ja pesin sitten keittiön seinät ja kaappien päälliset ja ovet. Nyt voi sitten laittaa puhtaat verhotkin ikkunoihin. Joku kirjotti oivasti, että laiska töitään luettelee. Näinhän se on :) Mun päivissä ei vaan oikein muuta tapahdu, kun näitä ihme siivousspurtteja. Mieskin soitti äsken ja kysyi, että nukutko vai siivootko :)

Tuntuu tosi tympeeltä enää viedä poitsua tarhaan. En vaan tosissaan jaksa ulkoilla ja riekkua sen kanssa tässä kunnossa ja tän mahan kanssa. Niillä on tarhassa tosi aktiivinen ryhmä ja musta on ihanaa, että tädit keksii kaikkea ohjelmaa niille. Melkein joka viikko on jotain retkeä tai teatteria. Ajattelin kuitenkin, että jos taas pitäisin sen perjantaina kotona, ni sillä olis edes vähän lyhyempi viikko. Kolme päivää putkeen se vois vaikka kestääkin olla mun kanssa täällä kotona. Voidaan vaikka vierailla reissulta kotiutuvien mummin ja vaarin luona.

Onks Tiitiäinen vielä kasassa? Meillähän oli äitienpäivälle ne treffit siellä Naikkarilla, eiks nii? Mäkin yritän nyt parantua siihen mennessä :)

Kiva ylläri äsken oli tilaamieni kestovaippojen saapuminen :)

Laru rv 36+6

Vierailija
20/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

WAU, tänne on jo syntynyt mahtavasti lapsukaisia. =)

Onnea kaikille vauvansa saanneille.

Mä olisin ihan valmis jo synnyttämään.

Mun olo tuntuu todella ahtaalle ja kumartaessa sattuu kylkiluihin, kun vauva painaa sinne.

Kävellessä tulee supistuksia ja kovia kipu sykäyksiä alas.

Supistuksia ei ainakaan vielä tule kovin säännöllisesti.

Saa nähdä käykö samalla tavalla kuin esikoisen kanssa, että lapsivesi lähtee ensimmäisenä.

Meillä on kokeiltu saunaa, seksiä ja siivoomista, mutta ei ainakaan vielä ole millään tavalla tehonnut.

Supistuksia tietenkin aina hieman tulee, mutta ei sen kummempaa.

Viimeksi kun kävin neuvola lääkärillä, niin lääkäri sanoi että tuntuu aika iso kokoiselta vauvalta jo.

Toivonmukaan ei tule mitään kauhean isoa, esikoinen oli 3.650g ja 50cm.

Torstaina on seuraava neuvola, saa nähdä onko siihen mennessä tapahtunut mitään.

Toivoisin kyllä että vauva voisi syntyä äitienpäiväksi. =)

Nappis rv37+5