Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri soitti äsken ovikelloa, ja pyysi että sammuttaisin meidän takan, (laitoin 30min sitten palamaan)

Vierailija
23.01.2008 |

koska heidän pikku liinutiinu menee pihalle nukkumaan , eikä äiti halua nukuttaa lasta " savuisessa, savulta tuoksuvassa ilmassa), miten reagoisit?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhat kumisaappaani takkaan.

Ap

Vierailija
22/35 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaisin että en mä sitä takkaa osaa sammuttaa, voi voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mitäkö vastasin, olin ihan äimistynyt: Tiedän kyllä että naapuri motkottaa joka asiasta: Milloin joku hakkaa vasaralla pihalla, tai tekee liian myöhään meluavaa työtä, jne.

Sanoin vain että voisitko siirtää vauvasi nukkumaan sitten toiselle puolelle taloa, jos savu haittaa. Hänellä on kuulemma oikeus nukuttaa missä haluaa. Ihmisen oikeudet jne.

Sanoin että meilläkin on oikeus polttaa takkaa silloin kuin haluamme, lähti vaunujaan työntäen ....

Vierailija
24/35 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että naapurilla on oikeus pyytää sammuttamaan takka, jos sen savusta on todellista haittaa. Jos savu tunkee naapuriin asti, niin silloin se on ihan lainkin mukaan loputtava.

Vierailija
25/35 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri poltti mitä lie roskia ja savua tuli runsaasti muulloinkin kuin sytytysvaiheessa. Talo oli rinteessä ja takapihalla ei mitenkään voinut vauvaa nukuttaa, kun ilma oli harmaana savuista. Ikkunoitakaan ei tietenkään voinut pitää auki, kun savunhajut tunki sisälle. Onneksi päästiin pois moisesta karsinogeenikämpästä...

Vierailija
26/35 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että pitää saada talo lämpimäksi omalle lapselle

Vierailija
27/35 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lämmittäjä

Vierailija
28/35 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kieltämättä ärsytti! Varsinkin kun en ymmärrä että miksi. Se jää suli ihan itsestäänkin kevään tullen. Jää ei siis ollut millään kulkuväylällä...

Vierailija
29/35 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuitenkin tulisi sanoisin

- olen pahoillani että savu haisee joten suosittelen että lähdet vaunulenkille

- ehdottaisin että siirrät vauvasi sisälle nukkumaan

- ymmärräthän että meillä on täysi vapaus käyttää tulipesää silloin kuin haluamme, tämäntapainen lämmitys oli ennen joka torpassa

Vierailija
30/35 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tiedossa myynnissä oleva talo/tila tuolla vähän sivummalla naapureista ei ole haittaa, muistelen että lähinaapuriin on matkaa 10 km.

Teidän perheelle se voisi olla paras mahdollinen asumismuoto.

Vierailija
31/35 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurilla ei ole minkäänlaista oikeutta tulla vaatimaan talon lämmitystä lopetettavaksi!

Vierailija
32/35 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ystävä kenen naapurissa asuu tälläinen roskien polttaja. (Asuttiin aikaisemmin lähellä itsekin.) Ja välillä savunhaju sekä itse savu on todella kuvottavaa!! Ystävä vaan ei uskalla mennä sanomaan naapurille mitään... :-( Minä ilmoittaisin kaupungin terveystarkastajalle.

Kyseessä ei siis ole silloin tällöin puilla takkaa/uunia lämmittävä naapuri...

Vierailija
33/35 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän että joskus savu todellakin voi haitata naapureita paljon. Mutta en nyt väitä että tässä tapauksessa välttämättä niin olisi. Jos tulen sytyttää oikeaoppisesti, polttaa kunnon puita jne. niin ettei loputtomiin savuta, niin se nyt on ihan ok.

Meidän naapuri harrasti etenkin viime kesänä(!) lähes joka ilta " savuterrorismia" . En tiedä mitä helkattia polttivat, varmaan päivän roskia tai muuta moskaa, mutta järkyttävä savu peitti vähän väliä koko tienoon. Kuumana kesäiltanakin sai laittaa kaikki ikkunat ja ovet kiinni, kun se savu tunki joka kolosta sisään. Mustaa savua tuprusi piipusta lähes joka ilta, ja savu luikerteli pitkään pihamailla...Että olisi silloin tehnyt mieli kyllä mennä pimputtamaan ovikelloa!! :( En vaan kehdannut..

Vierailija
34/35 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painetaan napista niin se sammuu? Onkohan vähän realiteetit hukassa tällä naapurin tätillä...

Sen lisäksi, että kunnolla takkaa käytettäessa savua tulee lähinnä vain alussa. Ei pitäisi niin paljon häiritä. Ei kai täti voi liinutiinuaan viedä kaupungillekaan koskaan, siellä niitä hiukkasia vasta ilma täynnä onkin!

Vierailija
35/35 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut naapurille että: Elä, ja anna toiste elää.