Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten majoitatte kaukaa vastasyntynyttä katsomaan tulleet sukulaiset?

Vierailija
22.01.2008 |

meinaan jos kaikki isovanhemmat asuvat kaukana ja tietty heti haluavat vauvaa tulla katsomaan. niin otatteko kaikki kotiinne yöpymään ja " avuksi" ? mua nimittäin vähän kyllä mietityttää.. olis kiva kotiutua rauhassa ja tutustua uuteen tulokkaaseen, mutta pelkään, että on kauheet perheriidat pystyssä jos sanon asiasta ja loukkaantuvat...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä muuten loukkaannu, koska haluavat nähdä vastasyntyneen, eikä isovanhemmat halua ottaa riskiä että annatte porttikiellon ;)

Tulevina vuosina huomaatte, että toiveita ja toivojia riittää, mutta itse on pakko tehdä päätökset. Esimerkinä vaikkapa jouluaatto ja muut pyhät.

Itse en missään nimessä ottaisi yövieraita ainakaan sellaisia, joiden seurassa voi olla tasan sellainen kun on. Ajattelepa, että sulle saattaa hormonitkin tehdä melkoisia temppuja synnytyksen jälkeen. Yhtäkkiä pukkaat viisi litraa hikeä minuutissa ja itket yhtä aikaa onnesta ja järkytyksestä.

Vauvaperheessä kyläillään korkeintaan tunnin kerrallaan ja pitkämatkalaiset hotelliin yöksi.

Vierailija
2/22 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan heti suostuisi majoittamaan. Ehkä parin kolmen viikon kuluttua, mutta ei missään nimessä sen aikaisemmin! Ainakaan esikoisen kohdalla. Toisen syntyessä sitten saattaa sukulaisista olla jopa jotain apuakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähellä on edullinen hotelli.

Vierailija
4/22 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita tämä jo hyvissä ajoin. Ei ne sairaalaan yöksi jää.

Vierailija
5/22 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten isovanhemmat asuvat noin 150-200km päässä.

Jokaisen lapsen synnyttyä ovat tulleet joko sairaalaan tai kotiin katsomaan vauvaa muutamaksi tunniksi. Jos ovat tulleet kotiin, ovat tietenkin tuoneet mukanaan kahvipöydän tarjottavat.

Vierailija
6/22 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkeenpäin on vain kaduttanut, meni ihan mönkään eka viikko vaavin kanssa. Olin itse tosi kipeä vaikeahkon synnytyksen jälkeen ja hätää kärsimässä maidonnousun kanssa. Ei ollut hauskaa kun anoppi ja appi istua kököttivät sohvalla odottelemassa, että koskas se vauva herää niin pääsee sylittelemään. Todella kiusallista ja tunkeilevaa.

Vierailija
7/22 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juu, mielelläni sanonkin asiat suoraan mutta ottaa päähän, että mun takia loukkaannutaan/aletaan tappelemaan (koska siis näin tulee epäilemättä käymään). kyse siis appivanhemmista... haluavat olla avuksi.. omat vanhempani sentäs ymmärtävät tilanteen, eikä ongelmaa näiden kohdalla.

Vierailija
8/22 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä siis varmaan just samanlainen tilanne kun meillä... ja juuri tuota en halua, ahistaa jo valmiiksi!!!!!!!

Vierailija
9/22 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan voi tulla käymään ja kyllä aikuisten ihmisten pitäisi ymmärtää/pystyä rahallisesti yöpyä pari yötä hotellissa, jos todella haluaa tulla vauvaa ihan pienenä katsomaan.

Jos appivanhemmat loukkaantuu, niin se on kyllä heidän oma häpeänsä. On mahdollista, että välit kylmenee joka tapauksessa, vaikka päästäisitte isovanhemmat teille majailemaan, on se niin inhottava tilanne.

Susittelen tosiaan, että pyydätte kauniisti, että tulisivat vaikka kolmen viikon päästä kotiutumisesta, jos eivät voi hotellissa yöpyä. Itse toivon todella, että olisimme miehen kanssa pitäneet oman päämme ja kieltäneet yövieraat ekoilta kotiviikoilta.

7

Vierailija
10/22 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopit ja äidit muutenkin tykkää ruveta ohjailemaan lapsiensa elämää aikaisempaa enemmän, kun on syntynyt lapsenlapsia, jos tähän annetaan mahdollisuus.

On pakko olla jämäkkä.

Miksi et voi sanoa asiaa ihan rehellisesti: minä en tiedä millaisia ensimmäiset viikot ovat, mutta uskon että sopeudun uuteen elämäntilanteeseen ja äitiyteen parhaiten jos saan tehdä sen omassa rauhassani. Kutsumme teidät vierailemaan kun olemme asettuneet rauhassa rutiineihin vauvan kanssa ja imetys sujuu. Silloinkin haluamme rauhoittaa yöt perheemme omaa rauhaa varten, joten voitte yöpyä läheisessä hotellissa.

Vierailija
11/22 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkööt hotelliin. Yhden vanhuksen kerrallaan voisin ottaa nurkkiin mutten yhtäkään enempää enkä yhtä yötä pidemmäksi sitä yhtäkään...

Vierailija
12/22 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat sitten nähneet vauvan joskus vuoden vanhana.

Vierailija
13/22 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoa, että haluavat tulla... Koska itselle ei tulis mieleenkään mennä yöpymään kenenkään nurkkiin vastaavassa tilanteessa. Kiva jos käyvät päivällä tai vaikka useempanakin päivänä mutta jotenkin illat ja yöt haluaa alkuun rauhoittaa omalle perheelle. Kun muutenkin on paljon uutta ja erilaista.

ap

Vierailija
14/22 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei mahtuisi, eivätkä appivanhemmat tulisi. He ainakin menisivät hotelliin.

Vierailija
15/22 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan itsestään selvää ettei vauvaperhettä heti häiritä KOHTUUTTOMASTI.

Sanot suoraan asian ystävällisesti mutta päättäväisesti. Menenvät hotelliin yöksi jos haluavat jossain yöpyä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
16/22 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän koti ei ole hotelli eikä majatalo. paritsadat kilometrit voi aikuiset matkata päiväseltään, ja jos ei voi, yöpykööt hotellissa.

Vierailija
17/22 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näköjään kaikille ei ole... en osannut ajatella, että tällainen ongelma edes tulisi vastaan... No jos loukkaantuvat niin kaippa ne joskus leppyvätkin... ehkä...

Vierailija
18/22 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tehtävä ole suostua tyhmiin pyyntöihin. Opettele sanomaan ei. Vai mitä meinasit?

Vierailija
19/22 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioista keskustelua ja neuvottelua. Tulet tarvitsemaan sitä taitoa vielä jatkossakin kun vauva kasvaa ja perheen tilanne muuttuu. Minusta ei liian tiukka kannata olla ja lähteä sanelemaan ehtoja, vaan neuvotella ja jutella asiasta. Soitat anopille ja kerrot miltä teistä tuntuu ja mitä mietitte/pelkäätte. Ei kannata heti ruvetaa siltojakaan polttelemaan ja " näyttämään anopille ja apelle heidän paikkaansa" . Ajattele miltä itsestäsi tuntuisi vastaavassa tilanteessa. Tulet huomaamaan, että isovanhemmaksi tuleminen on todella iso juttu ja ovat siitä todella innoissaan. Ehkä vähän liikaakin... ;-)

Itse olisin valmis kompromissiin siten että ottaisin yövieraat vastaan yhdeksi yöksi. Kuitenkin kotiintulo vauvan kanssa ja kotiin asettuminen pitää olla omaa aikaa, silloin ei voi olla äiti tai anoppi vastassa koska se on perheelle tärkeä hetki. Ja tosiaan ne hormonit ja mielialat ja muut. Ehdota heille että jos haluavat heti tulla niin tulevat synnärille tai käymään päiväseltään, sitten esim. viikon päästä yhdeksi yöksi.

Vierailija
20/22 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mitään siltojen polttelua vaan ihan tervettä järkeä, jota jokainen saa käyttää. Ainoa tilanne, jossa voisin appivanhemmat ottaa yövieraiksi olisi sellainen, että mies olisi sairaana jossain sairaalassa ja tarvitsisin apua kotona. Silloinkin edellytyksenä on, että appivanhemmista olisi apua eikä lisätyötä.