Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kuinka vanhana sait kuopuksesi? 35-vuotiaalla vielä hyvinkin toivoa?

Vierailija
22.01.2008 |

Olen 29 ja minulla on kaksi lasta, 5- ja 2-vuotiaat. Tapailen uutta miestä, joka haluaa vielä jonain päivänä biolapsen, mutta itse en seuraavaan 5 vuoteen aio yrittääkään. Mies on huolissaan, että sitten olen jo liian vanha :O

Molemmat lapseni ovat saaneet alkunsa kertalaakista, joten hedelmällisyyttäni en tässä vaiheessa epäile.

Eikös ole ihan tavallista raskautua vielä 35-vuotiaana, kun ensisynnyttäjien keski-ikä on muutenkin maassamme korkea ja lapsia saadaan kuitenkin monesti useitakin? Miten rauhoittelisin miestäni olemaan hätäilemättä tästä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisen lapseni 35-vuotiaana. Olen nyt 37 ja suunnittelilla on vielä yksi lapsi, ehkä n vuoden kuluttua. Ja en todellakaan koe olevani silloin liian vanha.

Vierailija
22/22 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti se on fakta, että näin käy. Se ei ole huhupuhetta tai vain joillekin harvoille tapahtuvaa, se tapahtuu kaikille naisille 35 ikävuoden kieppeillä. Toiset tulee siitä huolimatta nopeasti raskaaksi. Toiset ei tule.

Ja fakta on myös se, että 35 ikävuoden jälkeen riski saada keskenmeno tai esim. down-vauva kasvavat.

Minä en sano, etteikö naiset saisi saada lapsia vanhempana. Totta kai saa, se on jokaisen naisen oikeus päättää, milloin lapsia haluaa. Mutta silloin pitää myös tietää ja hyväksyä faktat.

Oma äitini on saanut kuopuksen 36-vuotiaana, terve vauva ja kaikki meni hyvin. Tämänkin jälkeen tuli vielä raskaaksi, mutta koki elämänsä ensimmäisen ja ainoan keskemenon 38-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi