Elokuisten viikkoa 47
Hei vaan!
Pistinpä uutta pinoa pystyyn, kun taidettiin vielä kirjoitella tuolla viikon 45 palstalla. Täällä oviksen jälkeinen viikko menossa, ei kummempia tuntemuksia suuntaan eikä toiseen - kenties ei tärppiä tässä kuussakaan taas tullut.
Niinuu yk 6, kp25/30
Kommentit (44)
Menossa kp 25/n.27-29. Olen päättänyt että testi tehdään vasta maanantaina elle tätiä näy, mutta testit polttelee tuolla kaapissa. Mies haluaisi että tehdään yhdessä testi, mutta olen miettinyt että olenko niin kiero että testailen maanantai-aamulla yksin, kun miehellä on maanantaina synttärit ja olisi niin ihanaa jos saisi antaa plussan lahjaksi...Mies kun ei ole ihan selvillä noista kierron päivistä, eikä odota että maanantaina voi jo testailla, toisaalta jos tulee nega, niin on tyhmää sanoa että testasin sulta salassa negan.
Toivoa on, nännit arkana ja valtaisa valkovuoto...
Anteeksi omanapaisuus, palaan palstalle myöhemmin paremmalla ajalla...
Manteli, hötkyilijä.
...testi olisi tosiaan maanataina ja mies saisi synttäreiden kunniaksi ekana katsoa testiviivat. Vaikka se nega olisikin niin olisi se mihelle kuitenkin jännä juttu saada ekana tulos tulkita kerta sitä on toivonut.
Jos vaan pian pääsisikin testailemaan...
yk 1 kp 2 Jeela
Menossa viides yrityskierto, kp 19/25. Hengasin loppukesästä näissä kuukausipinoissa, mutta sitten jotenkin kyllästyin netissä kuumeiluun. Mutta nyt palaan taas.
Olen yrittänyt bongailla ovista niin tikuilla kuin limoistakin, mutta kummallakaan menetelmällä ei sitä saa näkyviin. Välillä huolestuttaa, että mitä jos en ovuloi ollenkaan... Toisaalta pikkukakkonen sai alkunsa kierrosta, jossa ovistestien mukaan ei ollut LH-huippua ollenkaan, joten ihan hirveästi en tikkuihin luota.
Nyt tosiaan jo kp19 eli piinaviikossa mennään. Tänään oli vähän hassu olo ja jostain ihme ideasta tein sitten ovistestin, tulikaksi tasavahvaa viivaa... WTF? Siis kun kierto on 25 päivää, tässä vaiheessa ei mitään ovista pitäisi enää olla. Ja kun olen laskennalliseen ovisaikaan tikuttanut, en siis ole saanut kuin ihan haaleita viivoja kuin nyt.
Eli HELENE26, täällä toinen, jolle ovistestit näyttää kummallisuuksia. Olen kyllä sellaisestakin lukenut näiltä palstoilta, että noin voi käydä ihan eikä se välttämättä tarkoita mitään. Mutta tietty olen lukenut sellaistakin, että ovistesti voisi näyttää raskauden takia plussaa ennenkuin raskaustestillä vielä mitään n. Ja sitä tietty nyt vähän toivon. Hölmö mikä hölmö. Eihän viisi kiertoa vielä ole pitkä aika yrittää, varsinkin kun yli kolmekymppinen, mutta kyllä tämä välillä melkoiselta tahjoamiselta tuntuu.
Mutta eipä muuta kuin plussatuulia kaikille. Ja mun varmaan pitäisi unohtaa kaikki nuo varhainen plussa -hömpötykset ja varustautua siihen, että viikon päästä pitää kaivaa kuukuppi esiin.
PÖTKÖLLE paljon onnea plussasta! PIHJALANKUKALLE voimahali ja parempaa onnea jatkossa!
kun ovisaikaan kontrolliviiva oli ihan haalea... Tuli ilmaistua vähän sekavasti tuossa edellisessä, sen siitä saa, kun yrittää tehdä monta asiaa yhtä aikaa.
Täällä olisi uusi tulokas teidän remmiinne jos mukaan saapi liittyä. Olen käynyt lueskelemassa teidän juttuja ja päätin nyt rohkaistua ja osallistua myös itse keskusteluihin. Olen 20-vuotias ja mieheni 28, ja pitkän yksinäisen vauvakuumeiluni onneksi mieheni yllätti minut jokin aika sitten ja sanoi tahtovansa ensimmäisen pienokaisen meidänkin perheeseen. Nyt vain sitten toiveikkaina yritellään ja odotellaan! Lohduttavaa lukea teidän tarinoita tässä ajan kuluksi.
scarletta kp15/28, yk1
kookosnougat tuosta ovistesteillä raskauden ennustamisista etukäteen. Toivotaan että pitäisi paikkaansa ja saisit oikean plussan!
Tervetuloa joukkoon scarletta!
jeela sen yk1 ja kp2/24-32
Täällähän alkaa tosi moni olla kierron "paremmalla" piinavammalla puolella, hirmuisesti onnea, uskoa ja toivoa jokaiselle!
Ja vielä tasapuolisesti tervetuloa kaikille uusille, mukavaa että löytyy näin paljon "kohtalotovereita". Yhdessä on niiin paljon mukavampi miettiä näitä juttuja!
Bakteeri, Valpuri, Niinuu, Eikku ja muut viimemetreilijät, oletteko pystyneet olemaan testaamatta, joko jollakulla olis jotain uutisia??! Heti meille kaikki tieto! Täällä menossa kp 26/n.27-29 tms, vielä en ole testannut, ja jotenkin on niin paljon helpompi ja maltillisempi fiilis kuin viime kierrossa kun testasin kolme negaa ennen aikojaan ja sikamainen täti kehtasi ilmestyä päivän myöhässä, teki oikein kunnolla kiusaa! Viime kierrossa olin aivan vakuuttunut mielettöminen oireineni että nyt on tärpännyt, muttei ollut. Toivottavasti tämä oireettomuus sitten tarkoittaa plussaa maanantaina. Nännit on arat tosin vielä ja valkovuotoa on aikast paljon, joten niitä kun alkaa miettiä niin kai tässä saisi aikaiseksi hysterian, mutta yritän hillitä. Joko teillä muilla on oireita?tai oireettomuutta?
Moonalle tippumishali ja pihlajankukalle kovasti voimia!
Halita tuolla kirjoitteli että täytyy ottaa vain rennosti ja antaa ajan kulua, voi kun voisikin, tai siis pakkohan sen on, oi kun sen ajan jotenkin saisi pysähtymään! Nytkin mietin sitä, kuinka se nyytti siirtyy taas kuukaudella eteenpäin jos nyt tipahdetaan, ja kuinka ilouutisen toitottaminen kaikille siirtyy eteenpäin, ei voi mummuille antaa uutisia joululahjaksi, en kyllä varmaan nytkään enää muutenkaan antaisi, vasta ekan ultran jälkeen, voi kun se ultra tulisi pian..ja se plussakin ensin...hiukanko haaveilen jo liian paljon eteenpäin....
Manteli haaveissaan yk2 kp 26/?
Hyppäämpä tähän pinoon, kun tuolla heinäkuisissa ei taida enää olla muita, ja eipä taida itsellekään enää olla ajankohtainen.
Kaksi keskenmenoa takana ja tätiä odotellaan. Yritystä on ollut, mutta testit näyttää negaa ja roskishaamuja.
Ei auta kuin ootella...
nau kp 36/30
Mä sit en oo pystyny itteäni hillitsemään noiden testien suhteen vaan oon tehny jo kaks .. Negaa näytti molemmat, mutta onhan toi mun testailu ollu mielettömän aikasta... ?=/
Tänään kp27/26-28 on sellainen olo ollu tuolla alavatsalla että jotain tapahtuu... toista puolta särkee aika lailla välillä ja nippailee nippailee... liekö menkat alkamassa vaiko mahdollisesti jotain muuta...? =) Normisti mulla kyllä tässä vaiheessa on jo ajat sit alkanu ruskee vuoto, mutta vieläpä ei! Pientä valkovuotoakin on vielä kun normisti ennen menkkoja se loppuu kokonaan... kuka tietää miten tässä käy... Jos vielä huomisen odottais ja sunnuntaina tekis aamulla testiä, ni eiköhän sitä hcg:tä jo sillon hitto vie luulis olevan onhan se jo sentään kp29!! =D apua mun kanssa, mut minkä sitä ittelleen voi...
Eikku kp27/26-28
Viime kierrosta mulla oli kaikenmaailman oireet täysillä päällä ja olin aivan varma raskaudesta, mutta eipä sit kuitenkaan. No nyt ei sit tosiaan oo ollu oikeestaan mitään oireita... olisko tää sit hyvä merkki, tiiä sit. Kasvojen iho on kyllä muuttunu tosi "heleäks" ja sileeks =D ja sen oon ainakin aikasemmissa raskauksissa todennu! Ja ihan kamala läskiolo päällä.... =/
Mut katsellaan katsellaan..(saa nähä kuin pitkään tällä kertaa =)
Täällä kolmas joka sotkee noiden ovistestien kanssa. Lähes viikko sitten alkoi 3 päivän putki - 2 tasapaksua viivaa ja kolmas selkeästi vahvempi viiva. Ovistuntemuksetkin oli silloin. Ovista ei sit kuitenkaan ilmeisesti tapahtunut koska lämmöt ei ole nousseet. :(
Ja kaiken huipuksi kahden negapäivän jälkeen tänään taas tasavahva ovisplussa? Ei taida sopia tämä ovistikuttelu mulle.
Harmittaa ihan hirveesti jos tämän kierron munasolusta tulikin kysta ja odottelu siirtyy ensi kuulle - kierto kun on 40-50 päivää niin seuraavaa ovista saa odottaa aika helevetin pitkän ajan. Buaaaaa!!!
Voi onnea!!! teille piinailijoille - toivottavasti saadaan oikein monta elokuista aikaiseksi!
Uusille tervetuloa mukaan, ja myös heinäkuisista tippuneille tervetuloa :)
Piiuli kera raskaan vitutuksen (anteeksi vahva kielenkäyttöni)
yk 1, kp 31/40-50
Manteli, kyselit testailuinnosta...
Itse ajattelin odottaa testaamista vähintään maanantaihin. Viime kierrossa olin muka niin varma oireistani (rinnat todella kosketusarat ym.) ja testasin negaa samana päivänä kuin menkat alkoivat. Nyt en haluasi nähdä sitä negatiivista testiä, joten päätin malttaa odottaa testaamista mahdollisimman pitkään. Vaikka todennäköisesti tässä viikonloppuna ne menkat kuitenkin alkaa.
yk 2, kp 27/29 *metallinmakua suussa* ;)
Pihlajankukka: olen tosi pahoillani puolestasi.
Pötkö: onnea!
Manteli, Bakteeri ja muut piinailijat: Tsemppiä vikoihin piinapäiviin. En osaa oikein itseäni vielä piinailijoihin laskea, sillä luulen, että ovis oli vasta tällä viikolla joskus ma-ke. Ainakin silloin oli kaikenlaista oiretta. Varaudun siis siihen, että tämä kierto menee pidemmän kaavan mukaan kuten edellinenkin kierto. Testit yritän jättää rauhaan vielä ainakin seuraavat kymmenen päivää (huh, kuinka pitkä aika!), kun viimeksi tuli testailtua ne kaksi negaa.
Hyvää viikonloppua! Toivottavasti saadaan jo elokuisia plussauutisia ensi viikolle :)
valpuri kp 22/28-33
Testasin juuri prisman testillä ja siihen tuli testiajan sisällä super hailakka haamu (viivanpaikka?). Ärsyttää kun vaan noita haamuja tulee. Tulis joko kunnon plussa tai täti. Maha on turvoksissa kuin raskaana, tai sit oon vaan syönyt liikaa ;). Ei kai tässä auta kuin ootella... plääh. Onkohan mulla sama tilanne kun oli sulla Pihlajankukka?
Tsemppiä täältä myös piinailijoille. Toivottavasti (selkeitä)plussia tulee runsainmitoin!
nau kp 37/30
Syvimmät pahoitteluni kaikille elokuulta tippuneille! :(
Ja onnittelut pötkölle ja muille plussanneille!
Mitenkäs muilla viimehetken piinailijoilla menee? Onko testailtu? Oireita?
kopioin omat jorinani tuolta toisesta pinosta:
Minua jännittää hirmuisesti! En pysty muuta ajattelemaan kuin menkkojen mahdollista alkamista.
Oireita olen kyllä kehitellyt:
-voimakas metallinen maku suussa (ei ollut edellisissä raskauksissa)
-mahassa menkkakivuista hieman poikkeavaa kipuilua
- valkovuotoa
- migreeniä ei ole ollut reiluun viikkoon (yli vuoteen ei ole ollut näin pitkää väliä)
- flunssa iski lievänä muutama päivä sitten
Tiedän, että suurin osa oireista voi olla ihan muutakin, mutta tuo metallinmaku lähinnä ihmetyttää. Testausta yritän kuitenkin odottaa vielä...
Anteeksi omanapaisuuteni, mutta jännittää niin kovasti.
yk 2, kp 29/29
Se sitten on piinaviikko alkanut.. Olen melko varma että olen raskautunut tässä kierrossa, vaisto kertoo :D Testiä en tee ennen perjantaita vaikka niitä tuolla kaapissa onkin. Oireita ei sinänsä ole, paitsi nuo nippailut alavatsassa joita tosin on aina oviksen jälkeen siihen asti että menkat alkaa, mutta kyllä mun vaisto tosiaan sanoo että on tärpännyt, vaikea edes selittää. Mieskin sanoi eilen kun sain jo toisen kunnon raivokohtauksen viikon sisällä, että "sä oot varmaan raskaana", muistaa toisen lapsen odotusajoista edelleenkin samat raivokohtaukset, joita sain ihan pienestä, eli heilahtelee pahasti nuo mielialat :(
Mutta nyt vaan odotellaan ja toivotaan parasta ja pelätään pahinta, pelko on melkoinen, että käykä kolmannen kerran peräkkäin samalla tavalla, eli keskenmeno alkuviikoilla, km:t takana 11/07 ja 10/08 :(
*helene vaiston varassa 20/24-28 (tässä kierrossa tod.näk.25)*
Voi Helene, olisipa itselläkin uskoa ja toivoa ja varmuutta. mulla on ainakin just nyt niin epätoivoinen olo tän homman suhteen ja no oikeastaan kaiken kanssa, nyt tuntuu ettei mikään tässä elämässä onnistu... Jaa, niin, tein aamulla testin ja Nega tuli, mutta kun testiä oikein tarkasti katsoi niin ainakin viivanpaikan olis voinut bongata, ehkä, tai sitten niin kovasti halusin sen nähdä. Kp on kyllä vasta 28/27-29 tai mitälie. ja jotenkin ovisoireet tuntui menevän ton 29 mukaan. jos nyt mitään ovista on edes ollut. Eli toivoa voisi vielä olla, jotenkin vaan oma usko on mennyt. Toisaalta tässä kierrossa ei ole kovin vahva fiilis ollut missään kohtaa, viime kierrossa kun olin ihan varma...mikä kyllä negan jälkeen kertoo siitä etten kyllä osaa tulkita itseäni ollenkaan ;)
Tulkaahan kertomaan kuulumisianne, toivottavasti paremmantuulisia kuin minun...
Manteli
Jännää kun toisilla on jo piinaviikot - päivät menossa..
En ole kirjoitellut viikkoon, kun täällä ei mitään ihmeellistä ole tapahtunut . Nyt vihdoin alkaa olla ovisajat käsillä, joten ehkä voisi vähän aktivoitua! Itselläni on todella epämääräiset kierrot, joten en voi tarkkaa ovisaikaa tietää - voi heitellä yli viikollakin, mutta en ole ainakaan vielä halunnut ottaa käyttöön noita ovistestejä. Tarkoittaa kuitenkin sitä, että aikas ahkeraan saa peittoja heilutella...Meillä mennään joka toinen tai kolmas päivä menetelmällä. Mies on tyytyväinen, mutta itse en ole mikään seksipeto ja loppukuusta kyllä kieltämättä jo vähän tympäisee..Tällä menetelmällä on kuitenki saatu aikaseksi yksi lapsi ja yksi kohdun ulkopuolinen raskaus, joten sitä nyt sitten käytetään!
Mitä mieltä olette, kuinka usein pitäisi peiton heilua ovisaikaan?
Walpu (jolla ei muuten ollut aavistustakaan kiertopäivästä ennenkuin sormista laski), kp 16/28-35 ja yk 4
Walpu kyseli mitä muut uskovat kuinka usein peittoa kannattaa heilutella oviksen aikaan. Minä uskon niihin puheisiin että siittiöiden tehokin heikentyy jos liikaa hommailee. Olen itse raskautunut 2 kertaa silloin tällöin harvakseltaan ja oikeaan aikaan "menetelmällä". Eli ekan kohdalla heiluteltiin siinä kierrossa vain kerran ja tokan kohdalla kahdesti. Loppujen lopuksi tuo raskautumisen pitäisi olla mahdollista suht pitkällä aikavälillä oviksen aikaan, kerta siittiöt säilyy hengissä 2-5 vrk ja ainakin sen 3 vrk ja raskautuminen on mahdollista vielä ovulaation jälkeenkin oliko se 12 h vai 24 h.
Itsellä antibioottikuuri menossa ja loppuu kyllä 4 pv kuluttua. En vain tiedä tehosiko se pitkittyneeseen flunssaani. Sitä kautta mietin kannattaako vielä yritystä edes aloittaa. Onko hankala hoitaa tautia pois jos raskautuu? Toienn kuuri menossa ja 2 kk on on ollut päällä ns. piiloflunssaa eli ehkä poskionteloissa ja painunut kai alaspäinkin kewuhkoputkiin, paksua limaa ja ööni maissa. mitäs tykkäätte? uskaltaako riskeerata?
Jeela
Hei vaan!
Niinuu poistuu syyskuisiin yk:lle 7. Onnea kaikille piinaviikkolaisille!
Niinuu 1/31, yk 7
Aikamoinen yhteensattuma. :)
Ennestään lapset on sentään eri ikäisiä ja niitä on eri määrä. Mulla pojat -04 ja -05. :)
Niinpä koitetaan hoidella ne synttärilahjat miehillemme. :) Tuo la on peruskierron eli 28 mukaan osuvainen tuohon 26.8.
Mulla ei ole ollut keskenmenoja ja edelliset raskaudet on tärpänneet nopeasti. yk 1 ja yk 2. Kolmas siis tuskin yhtä nopeasti tärppää - kaikki on tietty mahdollista. Itse niin haikailisin kesäpuolen vauvaa, tuo elokuu nyt vielä just ja just sitä olisi. Pojat on syntyneet tammikuun ja lokakuun lopulla. Mut eipä sitä ajoitusta nyt niin vakavissaan sovi miettiä, tulee kun tulee ja pääasia että ylipäänsä tulisi ja mieluiten ilman välissä koettuja keskenmenoja.
Jeela