Miten köyhä voi laihduttaa?
kaikki laihdutusjutut maksaa, painonvartijat maksaa, terveellinen ja vähärasvainen ruoka maksaa...
Kommentit (28)
Halvinta ruokaa on kyllä makkara jne. Kyllä perunaa ja juuresta saa halvalla mutta ei pelkästään niillä elä. Neljä lihistä saa alle eurolla, samoin 400g eineslihapullia. Hedelmät ja vihannekset ovat kalliita, samoin kaikki kevyemmät juustot yms. Ja jotkut profeel-tuotteet eivät todellakaan ole halpoja!!! Leipäjonossakin jaetaan pullaa, homejuustoa, kolmioleipiä, majoneesipohjaisia salaatteja...
ja on laihduttavia ja terveellisiä! Ihan perusruualla yleensäkin. Se mikä on huonoa on hedelmien ja kasvisten hirveä hinta. Niitä pitäis lisätä mutta ei ole varaa:( Jos mahdollista niin hyödynnä kaikki metsän marjat ja sienet, hyvää ravintoa ilmaiseksi!!
Olen laihtunut kohta 6 kiloa mutta niin on lompakkonikin!! Vihannekset ja hedelmät ovat kalliita, niin ovat myös liha ja täysjyväviljat. Esim. tumma pasta ja riisi maksavat paljon enemmän kuin tavallinen.
Kyllähän kaikkein halvinta on tehdä esim. lihamakaronilaatikkoa mutta mitenkään terveellistä pelkän syöminen ei ole! Kun sitä makaronilaatikkoa saisi vain ottaa ehkä desin verran ja puolet lautasesta pitäisi täyttää KALLIILLA KASVIKSILLA!
Makkaraa tai eineksiä en osta enää ollenkaan. Ne on silit halpoja ja monet köyhät ostavat siksi niitä!
Että kyllä terve syöminen on kallista. Tosin en sitten osta lainkaan pullaa, keksejä tai karkkia... Mutta silti.
valikoimalla syömisiään.
Peruskotiruoka ei lihota (jos annoskoot normaaleja) Onhan tuo köyhyys hyvä tekosyy moneen asiaan
Kiristä vauhtia! Löntystäminen ei ole liikuntaa! Itse teen erittäin fyysisesti raskasta työtä 8 h ja jos syö väärin, ei tulos ole kuin lihavuus.
Jos väität että liikut. Etkä muka syö liikaa energiaa niin jossain kusee jos oot lihava. Eikä tässä ole kyseessä geenit tai muu. Avaa silmät ja SYÖ -oikein-
samaan lauseeseen. Joten ei luulis köyhän tarvitsevan laihduttaa, mutta totuus on ihmeellisempää.
Kysymys ei liene siitä että terveellinen ruoka on kalliimpaa eikä sitä ole vara ostaa. Jos ostaa sen tarjousburgerin ja syö niitä yhden päivässä niin sillä ei vielä kukaan lihoa! Kysymys on tässäkin että ostetaan sitä halpaa evästä mutta syödään liikaa. Vähempikin riittäisi sitä halpaa evästä ja säästyis rahaakin
Ja ei nyt voi perunoitakaan sanoa kalliiks tai jauhelihaa!
Kasviksiakin ja hedelmiä voi ostaa kunhan jättää ne sikakalliit ostamatta. Niinkuin kotimainen tomaatti nyt! KEsällä tilanne on taas toinen
Ainakin mun kohalla:( Kun ei ole varaa ostaa oiken ruokaakaan, makeaa en syö koskaan ja en käytä rasvaakaan ruoan valmistuksessa.
Muut perheessä ihan normaalipainoisia, paitsi minä. liikun säänöllisesti, eli kävelen yli 10 km päivässä koirien kanssa + lasten kanssa pihalla liikkuminen. Kun nämä konstit on kokeiltu, eikä paino putoa tarttisin jo jotain muuta (esim: just noita painonvartijoita) mutta kun ei ole varaa. Rikkaillehan noi tollaset on näemmä kaikki tarkotettu.
Vierailija: