Mitkä ovat soijarouheen terveysvaikutukset? Syömme sekaruokaa. Kokeilin s. rouhetta jugurtin kanssa mutta ei toiminut.
Kommentit (12)
Eli teen pastakastiketta, risottoa, makaroonilaatikkoa jne. Soijarouheessa on paljon proteiineja eikä juuri lainkaan rasvaa. Siksi terveellisempää kuin jauheliha tms. Se pitää vaan maustaa hyvin, niin maistuu.
Jugurtin kanssa olen myös kokeillut, ei mene alas.
ajatellut että se olisi erityisen terveysvaikutteista. jos näkee lihan terveyshaittana niin soijarouhe on sen terveellinen korvike.
jauhelihan korvikkeena!
Jogurtti + soijarouhe kuulostaa ällöltä.
Femisoija ei siis ole rouhetta vaan enemmänkin jauhetta.
Tykkään, nam...
ja ihan kuin olisi vaikutusta olotilaankin, unettomuuteen esim.
(Huomiokaa muuten, että sitähän on tummaa ja vaaleaa. )
Olen itse jatkanut jauhelihaa tummalla soijarouheella, eikä sitä sieltä seasta erota ollenkaan. Pelkkä soijarouhe vaikkapa makaronilaatikossa tai " jauheliha" kastikkeessa sen sijaan ei minusta maistu oikein hyvälle.
Esimerkiksi syövän sairastaneille naisille ei suositella soijaa.
Vaaleaa käytän ruoanlaitossa. Sitä pitää liottaa.
Vierailija:
Esimerkiksi syövän sairastaneille naisille ei suositella soijaa.
Vierailija:
Eli teen pastakastiketta, risottoa, makaroonilaatikkoa jne. Soijarouheessa on paljon proteiineja eikä juuri lainkaan rasvaa. Siksi terveellisempää kuin jauheliha tms. Se pitää vaan maustaa hyvin, niin maistuu.Jugurtin kanssa olen myös kokeillut, ei mene alas.
bolognesekastike tehdään vain kuumentamalla tomaattikastiketta sipulia jne. mitä tykkää käyttää ja lisätään soijarouhe (mahd. turvotettu) sinne liemeen. Kuiva rouhe imee tosi paljon nestettä, eikä sitä tarvi paljoa laittaa.
Kannattaa ehdottomasti turvottaa se soijarouhe. Yksi osa soijarouhetta kaksi osaa vettä. Ite turvotan sen aina keittämällä. Sitten puristan siitä ylimääräiset vedet siivilällä ja laitan pehmeän rouheen pannulle, sipulin kanssa " ruskistumaan" . Maustaminen ehdottoman tärkeää, muuten ei maistu miltään. Soijakastike on jees ja muut ruokalajiin sopivat mausteet. Toimii tosi hyvin lihankorvikkeena. Tietty voi sen lisätä kuivanakin, kunhan vaan esim. kastikkeessa on tarpeeksi nestettä.. ja mausteita.
En kyllä laittaisi jauhelihaa jogurttiin... :)