Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä mahtaa johtua tällainen käytös 9-vuotiaalla..?

Vierailija
21.01.2008 |

Huomasin tuossa joku aika sitten, että tyttö haistelee vaivihkaa käsiään, aivan pakkomielteisesti. Nostaa molemmat kämmenet nenälleen ja nuuhkii. Tämä toistuu useita kymmeniä kertoja päivässä. Kyselin miksi niin tekee, mutta ei osaa itsekään sanoa.

Muistan, että mulla oli saman ikäisenä vastaavanlaisia kummallisia juttuja, kuten suun pakonomaista aukomista ammolleen. Typerän kuuloista, tiedän.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on ticsejä. Ei ticssit aina ole sellaista räpyttelyä ja vääntelehtiviä pakkoliikkeitä vaan voi olla tuollaisiakin. Lapsi purkaa niihin stressiä mutta ennen pitkää niistä voi tulla myös tapa, jota tekee pelkän tavan vuoksi, vaikkei se enää helpota mitään, vaan pahimmillaan aiheutta alisää stressiä.

Ei se vaarallista ole, mutta kannattaa kokeilla muitakin stressinpoistokeinoja. Rentoutumista, liikuntaa ja jotain mukana kannettavaa hypistelylelua esim avaimenperässä, vaikka.

Vierailija
2/6 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä " hiilly" lapsesi käytösksestä, vaan selvittele hellävaraisesti mitä sen taustalla on. Mikäli oireet jatkuat, ota yhteyttä lääkäriin.

Vierailija
4/6 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa menee kivasti, kavereita on, kotona ei ole mitään hämminkiä.

Tai ehkä tämä johtuu siitä, että olen yh, asutaan lähiössä, ja olen lähihoitaja.. (:

Ap

Vierailija
5/6 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia pakkomielteitä - käsien pesua ja valojen tarkistelua ainakin. Ihan onnellinen ja (muuten) normaali lapsi olin, pahimman laadun perfektionisti tosin. Helpotti iän myötä.

Vierailija
6/6 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siihen mitään syytä ollut.