Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~ELOKUISET viikko 4 ~~~

21.01.2008 |

Aloitanpas uuden pinon, kun en ainakaan vielä löytänyt mistään :) Lunta tupruttaa ja ihanaa kun ikkunasta näkyy valkoiset hanget. Tosin joudun olla sisällä, kun tämä flunssa ei ota helpottaakseen. Olen tän ja huomisen sairaslomalla ja koetan samalla tehdä yhtä toista työtä, joka onnistuu täältä kotoa käsin koneella.

Olen huomannut tässä viime päivien aikaan, että paha olo pysyy poissa, jos ymmärrän syödä tosi pieniä annoksia ja mahdollisimman kevyttä ruokaa. Torstaina käytiin lasten kanssa pitsalla ja sitä myökkyä sulattelin vatsasta koko viikonlopun. Tosin en kyllä yhtään vahingosta viisastunut vaan vetelin eilen valtavan satsin tortilloja - ja taas on karsea olo.

Mukavaa viikon alkua muille, mulla pian kääntyy neljännelle kuulle tämä odotus :)

anna ja rv 11+5

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli heippa vaan elokuisille :)

Kummitus - minä myös ajattelen, joka kerta kun olen paljastanut jollekin raskauteni, että nyt sitten tietysti käy huonosti :) mutta taikauskosta huolimatta on jotenkin ihana pikkuhiljaa jakaa tätä salaisuutta toisten kanssa :)

Snowflake - toivottavasti masussa kaikki hyvin!

Omanapa: neuvola eilen, kaikki hyvin ja sydänäänetkin kuuluivat. Itku pääsi ilosta ja helpotuksesta kun sen tutun koppotikoppotikoppoti äänen kuuli :) syke pienellä oli 177. Perjantaina np-ultra aamulla - sitä odotellaankin jo paljon helpottuneemmissa tunnelmissa kuin mitä eilistä neuvolaa. Mulla on edessä sokerirasitus, tosin vasta rv28, mutta harmi sinänsä... kummasti sitä painoa on plussatestin jälkeen ehtinyt kertyä eikä saisi tähän tahtiin kyllä jatkaa kertymistä...

Mukavaa keskiviikkoa elokuisille!

-viltsu rv11+5-

Vierailija
22/77 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pituus ei ole 5,5 cm vaan se on se pää-perämitta..:P

TarjaMamma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amalia-Joel: kävin seulontaverikokeissa ja kuulemma riskijutuissa soitetaan viikon kuluessa jos on tarve lapsivesipunktioon...mutta kätilö kyllä sanoi ettei tälläisella turvotuksella ole hätää lainkaan, 1 mm.

Vierailija
24/77 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TarjaMamma :) Mun pitääkin soittaa tänään aika ens viikoksi labraan, jotta otetaan ne verikokeet. Viime vuonnahan se meni automaattisesti, että kun on np-ulta, nii otetaan myös verikoe - nyt muuttunut vuoden alussa vapaaehtoiseksi täällä meillä pohjosessa vai liekkö koskenut uudistus ihan koko maata? En nyt muista, mitä se nlantäti siitä kertoili sillo viimeksi ;)

-AJ-

Vierailija
25/77 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen päiväkodissa senkun Parvorokko jatkaa leviämistään ja paniikki yltyy :( No pitää koittaa olla panikoimatta.

Meillä osa-kestoillaan esikon kanssa ja varmasti myös tulokkaan. eli öisin on kertis ja kyläilyillä, mutta muuten jopa päiväkodissa kestot käytössä :)

Vierailija
26/77 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se pikkuinen kovasti venytteli ja liikkui, vastasi päivälleen viikkoja, saatiin sormet ja varpaat laskettua =)

Ihanaa.. Mies pääsi myös mukaan ja innoissaan katteli vauvaa.

Fiona77: Saako kysyä missä päin suomea parvorokko riehuu? Alko hirvittämään, meillähän tyttö päiväkodissa..

Kestoilusta oli puhetta. Meillä täyskestoillaan ja näin myös seuraavan kanssa olis tarkoitus, synnäriltä lähtien :)

Tytön vaipoilla pärjättäis mut jonku verran olen jo ommellut uusia.. Ruskovillan villahousut pitää vielä ostaa mutta onneksi on aikaa..

(Ne kun maksaa aika paljon ja meillä on vähän tiukka tilanne nyt kun alotin opiskelut, talonrakennus kesken ym)

Mutta nyt ruoanlaittoon :)

Nazuli 12+2

Vierailija
27/77 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amalia-Joel:olit muuten jostakin tästä minun läheltä, kehtaatko kertoa mistä päin Kemi-Tornio-aluetta olet...ollaan aika saman ikäisiä...

Minä asun siis Kemissä, mulla neljäs tulollaan. Olen Länskässä töissä, lähihoitajana.

Onnea Nazuli, meillä molemmilla olikin mukava päivä tuon ultran kanssa...:)

Galluppiin sellaista vastausta, että olen ihan kertakäyttövaippoja käyttänyt edellisillä ja tod. näk. myös tällä tulevalla...ellei ystäväni ( joka myy kestovaippoja) saa puhuttua minua ympäri. Aika vähän tiedän niistä. mutta kuvittelisin että pyykkikone pyörisi meillä 24 h... mulla pari yökastelijaa perheessä ja jo se teettää älyttömästi pyykkiä...

TarjaMamma rv 12+0

Vierailija
28/77 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat tytöt on käyttäneet pääasiassa kestovaippoja niin kauan, kun ovat olleet kotona. Reissussa ja hoidossa on ollut kertikset. Kuopus käytti käyllä päiväkodissakin kestoja koko viime kevään ja tän syksynkin, mutta eräänkin vatsatautiepidemian jälkeen luovutin ja vein päiväkotiin kertikset. Kotona kuitenkin edelleen kestoillaan. Ja ehdottomasti aion kestoilla tämän uudenkin vauvan kanssa. Meillä vaipat on suurimmaksi osaksi valmiina, joitain kuoria pitää varmaan hankkia. Jo toisen kohdalla huomasi suuren säästön vaippalaskussa, nyt kolmannella ei niihin mene rahaa oikeastaan yhtään.

Mikään kamala tiukkis en ole tuon kestoilun kanssa, en tosin ole kokenut sitä mitenkään raskaaksi. Kaupungilla en ala likaisia vaippoja kuskaamaan enkä kyläreissuilla :)

anna ja rv 12+0!!!

Vierailija
29/77 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun vastasitte tosta kestoilusta :) Jaksaisitteko kertoa sellasta seikkaa, että millasia kestohärdellejä käytätte? AIO, tasku, sisävaippa/kuori, harso/kuori, jne...? Meillä on ollu noi flanelli/nauhavaippa/harso/villikset/kuorisysteemit miksattuna, mutta mies ei oo oikein lämmenny niille, mukamas hankalan käytettävyyden takia :o Kävin tänään sitte hakemassa Vaippalainaamosta paketin muita kestoja testiin, nii nähään mihin mies ihastuu (saan hommata niitä sitten ;)

Fiona: Toivottavasti toi parvo pysyis aisoissa eikä kovin leviäis sielläpäin.

Nazuli: Sulla oli kans hyvä ultrareissu :)

Anna22: Sulle myös onnittelut täydestä 12 vkosta :)

TarjaMamma: Asun Torniossa, mutta olen pohjoisen " tulvantuoma" , mutta en kuitenkaan länsirajalta. Oon kyllä asunut/opiskellut aikoinaan siellä Kemissäkin päin, mutta muutin takasin kotipaikkakunnalleni, josta mutkien kautta päädyin sitten tänne :) Mutta mistäs sen koskaan tietää, jos tunnettaiskin toisemme jotakin kautta :)

Ai joo, sellanen juttu mun piti kans kysyä, että onko teillä kellään esiintynyt oireena huimausta? Mulla oli tänään ekan kerran, mutta huonosta verestä se ei oo kiinni, koska mun hemppa oli tosiaan sen 159! Nyt pikkuneiti huutelee, joten gotta go!

-AJ-

Vierailija
30/77 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö kattoo pikkukakkosta.

Mulla on niin huono olo etten pysty tekee mitää.

Amalia-Joel: täällä sitä huimausta on ollu ja on edelleen. Mulla on aika alhainen hemppa, ja en tiedä johtuuko sitten siitä mutta olo on välillä todella heikko, melkein seiniä päin kävellään välillä.

Meillä on tällä hetkellä käytössä pääasiassa taskuvaipat ja sisätasku tai sisävaippa + kuori. Ronjat, tsi-cuddlet ja myllymuksut niitä suosikkeja, samoin tsi-mummut.

Ihan pienellä mun mielestä harso-villahousu-yhdistelmä paras, tai sisävaippa villahousu.

Yöksi tykkään laittaa sisätaskun jonka lataan ihan täyteen ja sit villahousut päälle, ei tunnu märältä vaikka falskais.

Mutta pitää varmaan mennä hetkeks pitkälleen, oksettaa ja pyörryttää.

Nazuli

Vierailija
31/77 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä vauvalla olen käyttänyt Bumpyn päiväkuoria ja sisällä harsoa ensin kolmiotaitoksella, isommalla pötkönä ja mahdollisten lisäimujen kanssa. Usein vedän ruskovillan villahousut vielä tuon paketin päälle, erityisesti yöllä on olleet kätevät.

Esikoinen meni koko ajan noilla kuorivaipoilla ja harsoilla, kuopukselle ostin päiväkotia varten Fuzzin taskuja, joita tykkäsin käyttää eikä päiväkodin täditkään vieroksuneet :)

Vierailija
32/77 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama päivä taas vierähtänyt siitä kun viimeksi ehdin kirjoitella. Lueskellut kyllä olen, mutta tuntuu ettei muka ehdikään sitten vastailla itse mitään.

HUIMAUSTA mullakin esiintynyt jo useamman viikon ajan. Seiniä pitkin siis täälläkin laahustetaan. Hemppa oli 130 joten sen perusteella ei ainakaan pitäis huimata. Muistelin huimauksen johtuvan johonkin istukkaan liittyvästä hommelista..

KESTOVAIPOISTA ei meillä ole kokemusta. Kertiksillä mentiin ja mennään edelleen esikon kanssa. Uskon että niin myös kakkosen kohdalla. Olen vaan niin hirmuisen laiska pyykinpesijä, tuntuu jo tällä hetkellä normaali pyykkivuori aivan ylitsepääsemättömältä. Vaikkakin kestoilua arvostan kovasti!

Joku kirjoitteli nihkeästä työkavereiden suhtautumisesta työaikoihin (sori en muista nikiä). Tosi ikävää että ihmiset ovat noin kateellisia, eivätkä osaa asennoitua väliaikaisiin ratkaisuihin aikuismaisesti. Mielestäni hurjan hyvää suhtautumista kuitenkin pomoltasi, joka on antanut mahdollisuuden tehdä vähän lyhyempää päivää.

Jaksamista kaikille muutenkin töihin!

Omaan napaa ei ihmeitä kuulu. Huonoa oloa ei ole enää ollut, nälkää siitäkin edstä. Sitä huimausta tosiaan ja sitten vatsakipuja edelleen jonkin verran. Päätä särkee usein etenkin aamuisin ja VÄSYTTÄÄ. Kiukkuisuutta vieläkin, ihan harmittaa välillä tytön ja miehen puolesta kun niille tulee äksyiltyä. Mies on kuitenkin kultainen, tänäänkin töidensä jälkeen leikki tytön kanssa että sain nukkua tunnin unet ja toivat sitten unieni jälkeen vielä äidille teetä ja voileipiä. Taidankin tästä lähteä halimaan tuota tyttöä kun äsken tuli taas ärähdettyä sille. Mies lähtee treeneihin, joten tytön kanssa aletaan leikkimään hetkesi ja sitten iltapuuhiin.

Voikaa hyvin!

-sini ja masu 10+2

Vierailija
33/77 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi työpaikka kommentti tulikin väärään pinoon. Luin siitä muualta ja kommentoin sitten ajatuksissani tänne.=)

Sama pää kesät talvet!!

Nyt poistun höpisemästä..:)

-sini taas

Vierailija
34/77 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lueskella ultrakuulumisia. Itselläni on ultra ensi viikolla 30.1 ja odotan sitä kovasti.

Me katsottiin lasten kanssa just äsken kuvia mun raskausmahoista heidän odotusajalta. Esikko, 5-vuotias poikamme, rämähti nauruun, kun näki mun nakun masun juuri ennen synnärille lähtöä. Poitsu mietti, että tuolla mä olin. Tyttöä, kakkostamme siis odottaessa maha oli jotenkin sievemmän pyöreä ja pienemmän oloinen,vaikka kiloja tuli suunnilleen saman verran. Saas nähdä, millainen möhkö nyt kasvaa, mahasta siis. Olen syönyt ihan liikaa ja ihan liian epäterveellisesti, erityisesti iltaisin. Mutta jotenkin syöminen pitää kasassa, kun muuten tuntuu että pinna on niin pirun kireellä. Töissä olen ollut kuin takamukseen ammuttu karhu ja kotona yritän kovasti, mutta mies on kyllä saanut nalkutukset ja kiukut osakseen. Se on se odottavan isän osa ;=)

Jossain aiemmin kyseltiin, että haluaako tulokkaan sukupuolta tietää. Me ei sitä luultavasti erikseen kysellä. Ekan kohdalla ei tiedetty (yliaikaiskontrollissa tein veikkauksen kyllä) ja toisen kohdalla neuvolan lääkäri suositteli vaaleanpunaista (vaikka ei kyselty).

No mutta, nyt lapsia kuivailemaan.

Lyle ja 9+3

Vierailija
35/77 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarja alkoi, mutta kirjoittelen nopeasti :-)

Eilen iski taas paniikki... rusehtavaa vuotoa ei tällä kertaa tullut, mutta työkaveri alkoi kertoa omasta tuulimuna kokemuksestaan kun oltinn koulutuksessa. Hän ei siis tiennyt, että olen raskaana. Itselleni siis tuli sellainen tunne, että apua, onko tämä nyt enne!

En ymmärrä miksi panikoin näin paljon. Ehkä osasyynä on se rusehtava vuoto mitä on silloin tällöin tullut, sitä kun ei ollut esikoisen odotuksessa. Ehkä sen takia, että rinnat eivät ole läheskään niin kipeät (jos ollenkaan) kuin esikoista odottaessani tässä vaiheessa. Öklötystä ehkä saman verran, mutta ei enää ainakaan viikkoon. En tiedä, ehkä pelkään pahinta, koska niin moni muukin asia on mennyt niin huonosti viime aikoina.

Joka tapauksessa, soitin tänään neuvola tädille ja sain aikaistettua viikon päästä perjantain ajan maanantaille. Viikotkin kuulemma riittää ultralla katsomiseen.

Nyt vain kun pystyisin ottamaan iisisti sinne asti!

Paljon onnea niille, joilla ultra toi hyviä uutisia! :-D

Sitten joku kyseli, halutaanko tietää sukupuoli. KYLLÄ! :-D

Esikoista odottaessa eivät suostuneet kertomaan. Kätilö vain tivas, että mitä väliä sillä on. Mutta itse sanoisin mitä väliä sillä on, että sen saisi tietää etukäteen? Ainakin vauva tuntuisi sen jälkeen vatsassa enemmän henkilöltä kuin epämääräiseltä oliolta ;-)

Vierailija
36/77 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa on aikaa kirjoitaa; oon kyllä käynyt lukemassa kuulumisia. Ihanaa kuulla ultrakuulumisia ja sydänäänipompotuksia;) Itse joudun odottelemaan ensi viikkoon eli ensimmäinen ultra on 1.2. samalla otetaan seulonta verikoe sekä verenvastaineet yms. Rakenneultra on 26.3.

Gallupeihin vastauksia: Eli emme aio kysyä lapsen sukupuolta. Ei ollut selvillä esikoisenkaan kohdalla, tosin oma tuntemus piti paikkansa. Tosin mieli voi vielä muuttua ultrassa:)

Kestovaipoista: esikoista odottaessa mies olis ollu halukas käyttämään kestovaippoja, mä en lämmenyt silloin ajatukselle. Nyt sitten, kun mua kiinnostais alkaa tulokkaan kanssa käyttämään, niin mies ei oo enää innostunut eli yhteenvetona: todennäköisesti(valitettavasti) uusi vauva käyttää kertiksiä.

Vielä omaa napaa. Pahaolo on vähentynyt lähinnä aamu ja iltapainotteiseksi eli en voi koko päivää pahoin. Väsymys vaan ei ota helpottaakseen. Mulle on jo uuseempi ihminen sanonut, että oot tosi väsyneen näkönen. Tuntuu etten tee kotona muuta kuin makaan. Jos pysähtyy hetkekskin niin meinaa silmät painua kiinni. No joo nyt mä lopettelen. Mukavia päiviä kaikille!

Toivottelee JHS 10+6

Vierailija
37/77 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Greytä pitis olla kattomassa, mutta eksyin mainoskatkolla tänne ;)

Pikaisesti vaan tulin kertomaan sulle, Iluvatar, että oon kuullut tuulimunaraskauden yhden " varman" oireen olevan pistävä hartiasärky ja en muista onko se toispuoleinen vaiko molemminpuolinen?! Toivottavasti sun huolesi olisi turha :)

Nyt takasin Greyn pariin ja sitte saunaan.

-AJ-

Vierailija
38/77 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hartiasärkyä ei ole tuntunut, joten ehkäpä/TOIVOTTAVASTI panikoin turhaan :-)

Tulen sitten maanantaina ilmoittelemaan tänne miten ultra meni :-)

...nyt takaisin sarjojen pariin :-)

Iluvatar rv 8+4

Vierailija
39/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa taas aamu..keskimmäinen oli yöllä oksentanut yläsängystä suoraan seinään ja sitä oli seinässä, yläsängyssä, pikkusiskon sängyssä alhaalla ja vielä lattialla..seinälamppu oli täynnä, babyborn ja pehmoponi meni pesuun myös--->hyi!

Tunti meni aamulla että sain kaikki pinnat puhdistettua ja 3 koneellista olen jo oksennuspyykkiä pessyt..eipä ole pitkään aikaan tällaista ollut.

Eniten mua harmittaa se, etten ole tähän ääneen itse edes herännyt. Onko minusta tullut jotenkin välinpitämätön kun en enää herää lasten ääntelyihin ja ääniin? Olen aina ollut herkkäuninen ja herännyt kaikkiin lasten ääniin.

No, tulipa sitten taas yksi päivä lisää kotona ja toivottavasti toisille tytöille ei tule tuota tautia. Aamulla kun soitin päiväkotiin, niin varoittelivat, että on kovasti tarttuvaa tämä tauti..no, jos vaikka mummo joutaisi huomenna lapsia hoitamaan että pääsisin töihin.

No, ei muuta kuin toivottavasti muilla kaikki hyvin eikä ole tauteja muilla perheissään!

TarjaMamma rv 12+1

Vierailija
40/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla raskausviikkoja 10+5.Paha olo on ollut jo joulusta lähtien. Aamut ovat kaikista pahimpia.Eilen oli taas kova päänsärky, mikä ei meinannut hellittää ollenkaan. Ehkä tämä tästä iloksi muuttu. Kaikki oireet ovat vaan niin uusia, koska esikoisesta minulla ei ollut minkäänlaista huonovointisuutta.

Ensiviikolla on lääkärin tarkastus ja siitä viikon päästä ultra.

-Kirsi & rv 10+5-