Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roolit päälaellaan parisuhteessa, onko muilla näin?

Vierailija
21.01.2008 |

Eli minä olen meidän suhteessa se mies, joka sotkee, ei jaksa siivota eikä laittaa ruokaa (eikä muutenkaan ole kotitalousihminen) katsoo tv:tä, käy baarissa juomassa kavereiden kanssa jne. Onko teillä näin tai tunnetteko ihmisiä kenellä on? Vai olenko ainoa...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil on " se tekee, ketä kiinnostaa" -periaate. Kumpikin meistä tekee kaikkea (huoltaa autoa, ompelee jne). Vain pesukoneet on jaettu. Minä hoidan vaatteet, koska en tykkää tiskeistä. Mies hoitaa tiskit koska ei tykkää vaatteista.

Vierailija
2/5 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, mies vaihtaa kyllä autonrenkaat. Pyykit hoidan minä, mies hoitaa astianpesukoneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tosin hoitaa enemmän korjaushommat, mutta minä taas esim. vaihdan renkaat. En ole koskaan ajatellut, että meidän roolit olisi jotenkin päälaellaan. Ollaan aina oltu mitä ollaan ja tehty mitä osaamme, ei sitä sen kummemmin olla pohdittu.

Vierailija
4/5 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mies kokkaa aina

-mutta minä siivoan ja huolehdin järjestyksestä; mies sottapytty, vaikka yrittääkin tsempata (minun mielikseni)

-mies hoitaa perinteisesti elekroniikkahommat, korjaukset ja kodintekniikan; minä en ymmärrä niistä mitään

-mies yhdistää seksin enemmän tunteisiin ja rakkauteen, ei esim. halua seksiä, jos riitoja ja jännitteitä ja haluaa seksissä aina panostaa laatuun, aikaan ja läheisyyteen, minulle kelpaisivat pikapanotkin vailla tunnetta

-minä ryyppään enemmän ja käyn baareissa enemmän kavereiden kanssa

-mies on vähintään yhtä herkkä kuin minä (tosin minäkin olen superherkkä) ja tahtoo keskustella aina asioista tunnetasolla ja muutenkin paljon...Mies on " parempi" puhumaan kuin minä

-mies on kuitenkin perinteisen sosiaalinen, aktiivinen ja liikunnallinen " kaverityyppi" (harrastuksina extremelajit ja tuhat harrastuskaveria) minä kodinhengetär, jolla muutamia läheisiä ihmissuhteita ja hidastempoisempi elämä (harrastuksina lukeminen, kävelyretket ja kahvittelu kavereiden kanssa)

-Minä puhun ronskimmin ystävieni kanssa (esim. seksiin liittyvä huulenheitto)

-mies perinteisellä miesvoittoisella alalla, " äijäasemassa" , minä perinteisellä naisalalla, vaikka molemmat olemme akateemisia

Tällaisia tuli ekana mieleen. Eli toisaalta olemme hyvin perinteisissä rooleissa, joissain kohdissa taas aivan stereotypioita vastaan. Meillä ollaan sellaisia kuin ollaan, eikä juuri mietitä, sopiiko se naisen tai miehen rooliin.

Vierailija
5/5 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vähän noin niinkuin teillä, paitsi kaljalla en käy!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi