Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdunlaskeuma nuorella synnyttämättömällä?

Vierailija
21.01.2008 |

Luulen, että minulla on kohdunlaskeuma, koska kohdunsuu tulee heti vastaan, kun emätintä kokeilee. Huomasin sen vasta hiljattain, kun olen alkanut käyttämään kuukautiskuppia. Gynekologit eivät ole koskaan sanoneet mitään. Voinko siis ajatella, ettei tuosta ole mitään haittaa? Miten raskaus ja synnytys, vaikuttaako kohdunlaskeuma niihin? Olen 24-vuotias, vauvakuumeinen, normaalipainoinen. Mistä tuo laskeuma voi johtua? Olen kyllä jumpannut lantionpohjaa, mutta kohdunkaulaan ei vaikutusta. Se vaan on ihan siinä alhaalla.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen alapää on niin tärkeä elin, että senkin takia saisivat gynet ilmoittaa jos jotain on vinossa.

Itsellä pahat repeämät synnytyksen jäljiltä, mutta kukaan gyneistä ei ole maininnut mitään, ennen kuin itse otin härkää sarvista ja tein valituksen.

Minä tarkistuttaisin tilanteesi erilliskäyntinä, koska kohdunlaskeuma voi vaikuttaa negatiivisesti seksielämään.

Vierailija
2/3 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en ole tiennyt edes kohdun suun sijaintia ennenkuin laitatin hormonikierukan, ja lankoja tarkitestellessani eka kertaa pelästyin että se kohdunsuu ja kierukka tulee just ulos emättimestä niin suulla olivat. Opinpa gynekologiltani 100 euron hinnalla, että se kohtu ja sen suu ei todellakaan ole kenelläkään (siis aniharvalla) siellä emättimen perällä keskellä niin kuin kirjan kuvissa. Yleensä jommassakummassa sivussa, ja se paikka voi vaihdella ihan oman asentosi mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi varata aika gynekologille ja kysyä. Vähän hölmöä kyllä, jos eivät sano, vaikka huomaisivat jotain " outoa" .

Seksielämään se ei ainakaan vielä vaikuta, vaikka olen siitä kovasti ollut huolissaan sen jälkeen kun huomasin sen. Mieheni huomasi sen ennemmin, mutta silloin se ei jotenkin haitannut vielä. Ihmetteli, kun " mollukka" on niin alhaalla, eikä kaukana jossakin. Kuukautiskuppi siis pysyy ihan siinä alhaalla, ei kerta kaikkiaan mene kauemmas. Yöllä kuppi saattaa kohdunkaulan mukana matkusta vähän kauemmaksi.