HUHTIHIPPUSET viikolla 4
Aamupäivää! Oli lähellä, ettei jäänyt työpäivä väliin, sillä ajellessani Turunväylää töihin, tökkäsi liikenne yhtäkkiä. Ehdin itse jarruttaa ihan hyvin, mutta katselin taustapeilistä kauhulla, että tuleeko Mersu persiiseen. Ei tullut, kun kuski vetäisi osin naapurikaistan puolelle, mutta Mersun perään jo sitten kopsahti. Läheltä liippasi, muttei onneksi osunut!
Olin jo etukäteen suunnitellut katsastavani oman autoni tänään ja onneksi sain sen nyt tehtyä. Läpi meni, mutta täytyy kyllä sanoa, että päästömittauksineen tuo 81 ¿ on musta aika törkeää kiskontaa. Etenkin kun on pakko maksaa, että saa ajella.
Eilen piipahdettiin matkamessuilla, mutta selkä ei tykännyt yhtään. Ilmeisesti ei maleksiminen sovi, sillä alkoi vihloa alta aikayksikön. Ja muutenhan ei ole mitään selkäkreppaa nyt raskauden aikaan ollut. Lyhyt piipahdus ei harmittanut, kun päästiin ilmaiseksi kaverilta saaduilla lipuilla. Ihmeteltiin, kun ei löydetty Kiinan osastoa. Siellä on kuitenkin olympialaiset tänä vuonna, mutta ehkä me vaan jotenkin onnistuttiin missaamaan koko pikkuinen Kiina...
Katselin eilen esikoisen äitiysneuvolakortista, että vasta rv 30 olivat viimeksi katsoneet sikiön tarjontaa. Ihan siksi kurkin, kun tämä on edelleen poikittain ja mua alkaa jo hermostuttaa. Mutta eiköhän ne sitten seuraavalla kerralla jo kopeloi, että miten neiti makaa masussa. Silloin on rv 31 meneillään, joten uskoisin näin. Itse en osaa sanoa, että mikä on pää ja mikä peppu, vaikka kuinka mahaani kokeilisin. Ilmeisesti joillekin teille oli jotain asennosta sanottukin?
Winku ja Veera, 28 tasan
Kommentit (44)
Minäkin piiitkästä aikaa kirjoittelen, luettua on tullut teitin tekstejä, mutta en ole saanut aikaiseksi näpyteltyä. Me käytiin 4D-ultrassa ja siellä kaikki näytti olevan kohdallaan, tyttöä odotellaan. Jännää oli ja aluksi hieman pelottavaakin, onkohan kaikki kunnossa... Lopuksi lääkäri kyllä vielä muistutti, ettei tässäkään ultrassa kaikkea näe, mutta vähäsen silti huokaisin...Hurahdinkin oitis ostelemaan muutaman ihanaisen mekon, kahden pojan äitinä tuntuu että osaako sitä tyttöä hoitaakaan...
Meillä olisi myös hankinnassa kaksostenrattaat, kun ikäeroksi tulee 1v9kk niin kai se olisi järkihankinta. En ole vielä hirveästi ehtinyt (jaksanut) tutustua noihin, eikä vielä tiedetä kumpi olisi meille parempi; peräkkäiset vai vierekkäin istuttavat...
Työelämässä olen vielä, mutta tuskin kauaa, sen verran on raskasta seisomatyötä. Kotiin tullessa olen ihan poikki! Kokoajan pissattaa kun tuo kiloinen vaavi on niin alhaalla lantiossa ja painaa rakkoa, eikä tuo seisominen auta asiaa. Kävin jo pissatesteissä, kun täytyy ihan vajaan tunnin välein juosta puristamassa pari tippaa, vaan ei mitään tulehduksia löytynyt.
Nyt on pakko laittaa levyksi soffalle, vielä kun pienin nukkuu päiväunia, ihanaa ulkoilupäivää!!
[color=red] Nyynikö se kyseli, että onko kukaan vielä sairaslomalla. Ite en oo, mutta alkuviikosta olin kyllä ihan valmis saikulle. Nyt on taas parempi vointi tai oikeestaan mieliala. Kolotukset ym. on aika samoja, mutta nyt niitä jaksaa taas toisella tapaa. Tiistaina on neuvola ja aattelin siellä ottaa kuiteski puheeks ton sairasloma asian... Et jos yht´äkkii alkaaki tuntuu siltä, että ei jaksa.
Jos saikulle jään, ni aattelin levätä, lukee kirjoja, kattoo leffoja, kirjotella Viltsun raskauskirjaa + tehdä masualbumia, tehdä pakkaseen ruokia, jne... + sit jossain vaiheessa alkaa tekee valmisteluja vauvaa varten. Sit varmaan treffata mamma-kavereita ja varsinki yhtä joka on jo saikulla (LA 1kk ennen mua) ja asuu tossa tien toisella puolella.
Omaa napaa sen verran, että me oltiin eilen miehuksen kanssa tossa paikallisessa kylpylässä. Ensin ukko joutu " miesten kasvoremonttiin" ja mä menin sokeroimaan (=poistamaan) säärikarvoja. Sen jälkeen oltiin uiskeltelemassa ja sit syömässä... Oli aika hauskaa. Altaassa meinasin kuolla nauruun,kun huomasin, että ukko oli pukenu simmarit nurin perin jalkaan ja takapuolella iso pesuohje-lappu lirpatti vaikka kuin pitkälle.. =) Heh.. Ja sit se halus välttämättä vaihtaa ne oikein päin semmosessa puolipyöreessä kulmauksessa, missä tuli vettä/kuplia vuoronperään alhaalta ja selän takaa.. Sit ku se oli saanu ne housut pois, ni alkoki tulee alhaalta, ni ne uikkarit meinas karata eikä se meinannu saada niitä jalkaan. Sit ku se oli saanu ne johki polvien korkeudelle, ni alkoki tulee selän takaa ja se meinas ajautua sieltä nurkastaan pois, keskemmälle altaaseen.. ;D Noh.. Kyllä se sit lopulta sai ne housut oikein jalkaansa. =) Heh. Oli kyllä tosi hauska reissu! :D
Tänään käytiin kärryttelemässä tossa raitilla kun oli ihana ilma ja aurinko paisto. Heidi väsähti niin, että nukahti rattaisiin eikä heränny, vaikka koitettiin vähän herätellä.. Laitettiin sit jatkamaan unia partsille, vaikka ei ollu syöny ruokaakaan. Kestovaippakin oli koko 2h päikkäreiden (+ sen ulkoilun) ajan, mutta ei ollu valskannu!!!! =)
Mä oon pessy pyykkiä tänään jatkuvalla syötöllä.. Meidän pyykkiä + siinä samalla vielä muutamia Viltsun pyykkejä. Yhen neljänkympin koneellisen olin laittanu vahingossa 60´, mutta ei niille onneks ollu käyny mitään, vaikka muutamia arempia juttuja oli matkassa...
Taidan mennä jatkaa pyykkishowta. Moikka! =0)
Burde, heidi 1v4kk ja viltsu 30+0!!! :D
Surullinen sunnuntai. Miehellä toinen viikko putkeen töitä toisella paikkakunaalla ja äsken se taas lähti. Ei pitäisi moisesta mun valittaa, kun muuten mies on päivät kotona. Mutta kun on läheisriippuvainen niin ero on aina tuskaa, kesti se sitten yhden yön tai viisi.
Viime viikolla tuli syötyyä tosi huonosti kun ei jaksanut vain itselle ruokaa laittaa. Sitten kun hirveässä nälässä yrittää jotain tuhdimpaa laittaa niin närästys on valtaisa. Ei siinä mutten huolta, mutta vauvakin oli masussa huomattavan paljon vaisumpi kun äipällä verenoskeri kokoajan alhalla. No, lieneekö syynä sitten viikonlopun aikainen parempi syöminen vai miehen tuttu ääni, kun muksu oli viime päivät vallan villinä. Ihan kokoajan johonkin suuntaan pomppimassa.
Olen tämän raskauden aikana tosiaan laihtunut jonkin verran, eikä se henkisesti tunnu hyvältä. Painoa on tullut n 6kg vaikka masu on jo valtaisa. Innostuin teidän esimerkistä vyötärönympärystä mittaamaan ja se on 104 cm. Toisaalta lähtiessä vyötärön ympärys oli 80cm paikkeilla.
Onnea Tuikulle, Burdelle, Nyynille, M@mulille ja muille joilla 30 viikkoa on täynnä! Pitkä matka takana teillä! Kiva muutenkin lueskella kaikkien lapsiperheellisten raskausajan kuulumisia, antaa uskoa siihen että kai mekin jaksamme tälle sitten kohta perään sisaruksen tilata.
Iloa odottajille alkavan viikkoon!
Pumpulipingu 29+2
Ohoh,minä taas täällä,kylläpä nyt olen aktivoitunut.Kaipa se on niin että kun la lähestyy ja vaivat lisääntyy niin tulen tänne useammin ja useammin kaatamaan kaiken teidän niskaan..Valitusta luvassa.Sori.:)
Mulla raskausviikot tänään 30+0.Jotenki tuntuu et nyt alko vaivat.Eilisen oli tosi raskas olo,oltiin lasten ja mummin kanssa ostoksilla ja ostoskeskukseen päästessämme olin jo aivan poikki.Sydän hakkas ja hikeä pukkas.Muutaman tunnin shoppailun jälkeen olinki jo aivan valmis lähtemään kotiin.Kotiin päästyämme nukuin tunnin ja sohvalta noustessa iski iskias,vanha tuttavani edellisistä raskauksista.Olinki jo ihmetelly missä se lymyilee..Ja sit vielä,illalla alkoi särkemään vatsalihaksia ihan kauheesti.Vaikuttaa siltä et maha on entisestään pullahtanu ja vatsalihakset ei meinaa antaa periksi.En oo tukivyötä vielä tässä raskaudessa käyttäny ja tulikin mieleen et olis vissiin korkea aika hommata se.Mulle ei se Anitan vyö käy ollenkaan,on yhtä tyhjän kanssa.Osaisko joku neuvoa mistä sais hommattua sen Patrician vyön?Oon yrittänyt sitä katsella,mut mammaliikkeissä ei täällä E-Pohjanmaalla sitä ainakaan ole.Edellisissä raskauksissa oon saanu lainata sitä kaverilta mut nyt hän tarttee sitä itse.
Ihanaa kuitenki kun on tällainen kunnon talvisää,se piristää mieltä!Mieli on tosiaankin paljon parempi ku aiemmissa raskauksissa.Varmasti tämä kotonaolo sopii tässä vaiheessa meitsille paremmin.Aiemmin aina oon huhkinu töissä loppuun saakka.Tietty onhan se oma juttunsa kotonakin,mut meillä tuo esikoinen on eskarissa ja pienempikin välillä hoidossa.Oon näin järjestäny itselleni omaa aikaa ja ihme kyllä en oo potenu yhtään huonoa omaatuntoa (ainakaan toistaiseksi):).
Että tällaasta täältä.Tsemppiä kaikille teille kanssaodottajille ja muistakaa välillä levätä!
Terkuin Mamuli