HUHTIHIPPUSET viikolla 4
Aamupäivää! Oli lähellä, ettei jäänyt työpäivä väliin, sillä ajellessani Turunväylää töihin, tökkäsi liikenne yhtäkkiä. Ehdin itse jarruttaa ihan hyvin, mutta katselin taustapeilistä kauhulla, että tuleeko Mersu persiiseen. Ei tullut, kun kuski vetäisi osin naapurikaistan puolelle, mutta Mersun perään jo sitten kopsahti. Läheltä liippasi, muttei onneksi osunut!
Olin jo etukäteen suunnitellut katsastavani oman autoni tänään ja onneksi sain sen nyt tehtyä. Läpi meni, mutta täytyy kyllä sanoa, että päästömittauksineen tuo 81 ¿ on musta aika törkeää kiskontaa. Etenkin kun on pakko maksaa, että saa ajella.
Eilen piipahdettiin matkamessuilla, mutta selkä ei tykännyt yhtään. Ilmeisesti ei maleksiminen sovi, sillä alkoi vihloa alta aikayksikön. Ja muutenhan ei ole mitään selkäkreppaa nyt raskauden aikaan ollut. Lyhyt piipahdus ei harmittanut, kun päästiin ilmaiseksi kaverilta saaduilla lipuilla. Ihmeteltiin, kun ei löydetty Kiinan osastoa. Siellä on kuitenkin olympialaiset tänä vuonna, mutta ehkä me vaan jotenkin onnistuttiin missaamaan koko pikkuinen Kiina...
Katselin eilen esikoisen äitiysneuvolakortista, että vasta rv 30 olivat viimeksi katsoneet sikiön tarjontaa. Ihan siksi kurkin, kun tämä on edelleen poikittain ja mua alkaa jo hermostuttaa. Mutta eiköhän ne sitten seuraavalla kerralla jo kopeloi, että miten neiti makaa masussa. Silloin on rv 31 meneillään, joten uskoisin näin. Itse en osaa sanoa, että mikä on pää ja mikä peppu, vaikka kuinka mahaani kokeilisin. Ilmeisesti joillekin teille oli jotain asennosta sanottukin?
Winku ja Veera, 28 tasan
Kommentit (44)
Ei jaksa lukea, eikä paljon muutakaan - isommat tytöt kerhossa, kuopus unilla - tää äippä haluu kans levähtää ;))
Siis mie aloitin syksyllä opinnot yliopistossa, olen tehnyt aina hoitovapaalla ollessani jotain opintoja avoimen kautta - se on miun henkireikä, että saa jotain aikuisten-ajateltavaa ;) Nyt sit pääsin sisään ja syksyn aikana opintoja tulikin suoritettua yli 40op:n verran. Miulla tuota opiskelumatkaa kertyy vajaa 300 kilsaa, joten mahdollisimman paljon yritän suorittaa jotain muuta kautta, kuin paikalla istumalla. Parin viikon päästä olen taas menossa yhden yön reissun. Tekee kyllä lapsillekin hyvää, kun huomaavat, että isikin osaa ;) Hyvällä omalla tunnolla voi jäädä äippälomalle maaliskuun puolenvälin jälkeen - seuraavat opinnot onkin kandisempat sitten syksyllä, eli saan ihan oikean loma pitää - jos maltan (sukuvika, että aina pitää olla jotain tekemässä)....
Sisarusrattaista tais olla puhetta - meille hankittiin peräkkäin istuttavat, kun ei oikein muuta enää mahtuis hyvin autoon. Saatiin aivan käyttämättömät 100¿:lla, joten ei paljon mietitty enää. Meillä kuopuksen ja masukin välille tulee noin 1v4kk ikäero. Tuo kuopusneito kun ei vieläkään kävele, niin todella varmaankin tarvii tuota istumapaikkaa. Kahden ensimmäisen ikäero on 1v6kk, ja heillä riitti sisaristuin. Esikko oli niin innokas kävelemään, ettei sitä montaa kertaa tarvittu käyttääkään, joskus kaupassa tai sit pidemmällä lenkillä.
Nyt ei muista mitä muuta kirjoittaa meinasin..... Niin lumesta - täälläkin ollaan niin ihanan pirteitä, kun on valoa - ja äitikin jaksaa puuhata ulkona. Eilen tein tytöille lumesta kioskin ja mäkihyppyukoille hyppyrimäen ;) ja sit olikin polvet ihan tohjona, kun ei voinut seisaaltaan väsätä...
Masussa taas normaalia möyhennystä - eli meno on hurjaa ;) Sais vaan tää yskä jo loppua, kun alkaa alavatsa oleen jo aivan loppu - koskee jo ihan älyttömästi yskiessä.
Mut nyt taidan mennä ottaan välipalaa ennen kuin isot siskot tulee kerhosta ja mennään pihalle leikkimään.....
--Mirpa ja masukki rv jotain...... - ei sitä enää niin ajattele näin monen raskauden jälkeen ;))))
Ankka kyseli tuplarattaista.. Me aiotaan ostaa Babyweltit kunhan ne 2008 kuosit tulee Lastenturvaan/Muksutalliin. Mä en oo osannu aatella yhtään, että hankittais peräkkäin istuttavat, joten kaikki vaihtoehdot oli niitä vierekkäin istuttavia. Halusin tietty mahd. kapeet että pääsis suht helposti kulkee niillä, ni sit mm. sen takii päädyttiin babyweltteihin. Oli niissä monia muitaki juttuja miks niihin päädyttiin.
Heidi onki täs mun sylissä.. saa nähä tyssääkö tää kirjottaminen tähän.
Meijän risteily ei ny sit onnistukaan. Plääh. Pitää keksii jotain muuta. Ainaki varasin kulmakarvojen värjäyksen + muotoilun ja ripsien värjäyksen. Sit olis tarkotus varata miehelle joku hieronta tms. ja itelleki vielä jotain rentouttavaa. Saa nähä missä kohtaa budjetti huutaa hoosiannaa, mut pakko jotain on keksiä, kun kaikki aina menee mönkään eikä ikinä päästä mihinkään. =)
Mä taidan lähtee käymään kaupassa.. Tekee hirveesti mieli pitsaa. :)
Burde, heidi 1v4kk (joka istuu mun sylissä päällään: sukkikset, housut, 2 hametta, body, paita + kaulassa t-paita.. :) heidin oma valintainen look ;)) & viltsu 29+3
Tänään taas jaksaa kirjoittaa, eilen kävin illalla lukemassa jutut, mutten jaksanut kirjoittaa. Tein eilen pajalla pitkän päivän 12 h ja sehän tuntu sitten joka paikassa, varsinkin selässä ja jaloissa. Huomenna pitäis taas tehä samanmoinen päivä, alkaa olla vähän kiirus ton opinnäytetyön kanssa, vaikka olenkin päättänyt olla ottamatta stressiä asiasta, niin kyllä se vaan rassaa!
Mutta olohan on muuten ollu niin mahtava, kun ei oo mmutamaan päivään ollu liitoskipujakaan! (koputtaa puuta) Ja kyllähän toi lumi maassa piristää kummasti mieltä=) Täälläkin on viikon verran yskitty ja nenää turisteltu! Alamaha on kyllä tosi kipee tosta yskimisestä ja tänään just mies sano, että olin kuulostanu yöllä tosi kamalalta, kun hengitys vinkuu ja rohisee=(
Neuvolakin olis ens viikon perjantaina, oon viimeksi käyny siellä joskus ennen joulua! Onhan siellä tosi kiva käydä juttelemassa!
Mullakin on vähän vaateongelmia, kun on se valmistuminen sillon helmikuun lopussa, siis jos valmistun=( Oon aatellu ommella jotain, en tiedä kannattaako mekkoa tehä, kun sitä ei tarvii kun sen kerran!!!
Steriloinnistakin oli puhetta, meilläkin on paperit täytettävänä ja ens kerralla palautan ne lääkärille. Meillä se tehdään sektion yhteydessä. Mulle se on ihan selkee päätös, koska nyt on tulossa kolmas sektio ja raskaus tulevaisuudessa vois olla jo aikamoinen riski!
Talohaaveita täälläkin pyörii päässä! Olis tosi ihana muuttamaan omaan taloon ja paljon tilaa!! Ja olis niin ihana laittaa uutta kotia!
Tuija hippunen rv 29+5
En ole paljon ehtiny kuulumisia kirjoitella, kun on kova ASUNNON etsintä meneillään.. Näillä näkymin lähdettäisiin Turkuun tänään tai huomenna katsastamaan tarjontaa :) Tarkoitus olisi päästä muuttamaan maaliskuun alussa. Viivi on tässä kahtena päivänä ollu parin tunnin ajan mummun luona hoidossa, että on saanut totutella hiukan. Ei tarvitse ottaa autoon mukaan hermoilemaan. Itse kierreltiin sillä aikaa huonekaluliikkeitä ja käytiin syömässä. Kyllä on ollut rentouttavaa.
TUPLAT: aiotaan ostaa käytettyinä ja vierekkäiset, kun meille tuota ikäeroa tulee melkein tasan 1v2kk eikä toivoakaan kävelemisestä vielä..
VYÖTÄRÖN YMPÄRYS: en ole mitannut, mutta otetaan tämän päivän aikana selvää :)
PUUTUMISET: joku kyseli tästä jo aiemmin jossakin pinossa. Mulla ei ole kädet puutunu, mutta vasen jalka kylläkin! Ja aina yöllä! Ei sellasta varsinaista puutumista vaan kummallista särkyä ja pistoa. Nukkumaan ei ole pystyny ennen kun on lakannu (½-1 tunti). Netistä luin et voi olla " levottomat jalat" joka on aika yleistä raskaana olevilla, mut en sitten tiedä onko sama asia. Myös raudan puute voi aiheuttaa. Mä olen huomannu et jos hB laskee lähelle 100 niin puutumiset alkavat..
MIELIHALUT: tällä hetkellä ei erityisemmin. On ollut mm. sipuli (paistettuna), punajuuri ja erilaiset hedelmät. Suklaatakaan ei ole tehnyt mieli (varastossa on edelleen levyjä =P )
OPISKELUJA: itse opiskelin esikoisen odotusaikana reilu vuosi sitten lähihoitajaksi viimeistä vuotta. Rankkaahan se oli. Tarkoitus/haaveissa olisi vielä joskus opiskella ensihoitajaksi ambulanssiin, mut saa nähdä saanko koskaan aikaiseksi.. Taitaa olla seuraavaksi autokoulun viimeiset teoriat vuorossa (2 vuotta olen kirjoilla ollut muttei ole ollut rahaa maksaa vielä).
SUPISTELUJA: on tullut lähes päivittäin rv25+ saakka ja varsinkin rasituksessa, aika ajoin myös levossa. Ei vielä kipeitä niin en huolestu ja tiistaina varmasti lääkäri kertoo tilanteen tuolla kohdun suulla. Muutossa musta ei taida paljon apuja olla, kun en uskalla enää pahemmin nostella.
ÄITIYSPAKKAUS: kelan paperit lojuvat tuossa pöydällä erinäisistä syistä vaikkakin täytettyinä. Laitan siis menemään eteenpäin vasta kun saamme tietää miten pääsemme muuttopuuhiin. Eikä ole enää tilaa säilyttää pakkausta ja se tulee täällä 2 viikon kuluessa hakemuksen jättämisestä.
Tuo nelosen " meille tuli vauva!" on kyllä hyvää katseltavaa :)
Olin eilen saanu spostia, että mun eno saa kanssa lapsen ja heillä on la jo toukokuussa!! :) Enkä edes tienny että tällä naisystävää on, kun juuri erosivat exän kanssa (tai onhan siitä jo muutama vuosi).. Nyt on sitten tuttavapiiriin tulossa lyhyessä ajassa ainakin 5 vauvaa, sekä meidän oma pikkunen =D
Niin ja sitten oli vielä Burdelle (ja muutamalle muulle, en muista nickejä..) kysymys, kun te vietitte tuossa jokin aika sitten 1v-synttäreitä.. Saanko udella, että mitä tarjoilitte vieraille ja pikkuväelle? Olen tässä miettinyt noita jonkun verran, kun Viivi täyttää 1v kuukauden päästä.
Palailen taas,
t.Ufa (tasan 27)
mä näin viime yönä ensimmäisen synnytysUNEN. Onneks se loppu lyhyeen sillä oli niin todentuntunen.. Mä olin siinä just heränny vessaan ja vuosin verta. Menin takasin nukkumaan ja aamulla päätin vasta lähteä näyttäytymään. Lääkäri tarkisti tilanteen ja vauva oli kuollu, istukka oli irronnu.. Se oli niin kamala että mitenköhän tässä tulee käymään..? Pelko on suuri ennenaikasesta synnytyksestä.. Ja todellisuudessa olisin kyllä heti lähteny näytille tuon veren takia...
Ufa taas
Karkaan kohta töistä, haen pojan päiväkodista ja mennään kolmeksi keskustaan, josta junalla mummolaan. Siellä ei näitä nettiyhteyksiä ole enkä jaksa kaikkia omia releitä kannella mukana, joten nettipimenossa sunnuntai-iltaan saakka.
Sopii toivoa, että tämä pk-seudullekin saapunut lumipyry ei aiheuta mutkia matkaan, kun yleensä tällaisella säällä tuppaa liikenne heti tökkimään. Ja VR saa tunnetusti ainakin lähiliikenteen heti jumiin, kun lunta on yhtään enemmän...
Voikaa hyvin!
Winku ja Veera, 28+3
Täällä Oulun seudullakin. Lapsena nautin tosi paljon tällaisesta ilmasta, leikittiin siskojen kanssa lumimajoissa kaiken tuprakan keskellä, taskulamppujen valossa. Ihania muistoja. Nytkin ajattelin illalla lähteä koiran ulkoiluttaan, hyvin vain kampetta päälle ja uhmaamaan ilmaa.
Olen ollut tänään kotona kun esikko alkoi illalla kuumeilemaan ja kovasti yskimään. Pojan nielurisoja tutkittiin jo viime viikolla kun ovat kasvaneet tosi isoiksi. Nyt TK:ssa ottivat nielunäytteitä kun valkeaa katettakin kasvaa nielussa..Ei ainakaan streptokokki-A:ta ollut,odotellaan viljelyn tuloksia.Niinpä tämä päivä mennyt sisällä ja otin itsekkin 2tunnin päiväunet-teki hyvää!!! En olekaan ollut saikulla sitten raskautumisen, hyvä hetken hengähtää vaikka sairaan lapsen hoito ei nyt helppoa ole mutta verkkarit jalassa kotisohvalla voittaa töissä selkäkipeänä juoksemisen.Mies vei tänään kuopuksen kuitenkin hoitoon ettei minun tarvinnut koko kaartia TK:n mukaan ottaa ja saisin levätä paremmin. KAtotaan millä kokoonpanolla huomenna kotona ollaan.
Suosittelen noita vierekkäin istuttavia tuplia, hommattiin silloin pojille kun ikäeroa tuli 1v 2kk.ja yhä edelleen aktiivikäytössä.
Tuli ykskerta mieleen kun nuo " meidän" kaksosodottajat manailivat terveydenhoitajien tietämättömyyttä monikko- odotuksesta niin mun terkkari on saanut kahdet kaksoset, että häneltä olisi varmasti kuullut kaiken kattavasti ohjetta =)....
Nyt ruokaa tekemään..Jatketaan myöhemmin...
Nauttikaa ilmasta
-klematis-
Morjesta. Tajusin sitten viimein että nyt on se kuuluisa alennusmyyntiaika (taitaa kertoa siitä kuinka innokas shoppailija olen). Löysin odotusfarkut, ihan mageet. Mulla on ollut vain yksi puolihame missä olen sinnitellyt läpi koko talven, ja jotenkin tämän päivän lumimyräkkä sai aikaiseksi sen että ostin housut n. 2kk käyttöä varten. No, toivottavasti joskus toistekin voi sitten pukea ne päälle. Marimekosta löyty alesta pari kivaa bodyä. Oli sitten ekat ihan omat hankinnat vauvalle. On kai jo aikakin.
Ilmeisesti aika monella teistä lapsi on jo raivotilassa? Mulla todettiin viimeksi että on poikittain, mutta tuntuu kyllä aktiivisesti seilaavan asennosta toiseen. Kertaakaan ei tosin ole selkeästi ollut pää alaspäin. Pitää vain toivoa että tajuaa mennä siihen asentoon ennen kuin tila loppuu.
Mulla oli asiakkaana tänään nainen jonka seitsenhenkisessä perheessä kaikilla oli penisilliinikuuri, viidellä todettu angiina. Joten tsemppia kaikille joiden lapsi/lapset/puoliso tahi itse on sairaana. Mahtaa olla aika tohinaa aamulla kun laittaa muksut jonoon lääkejakelua varten :) Mutta kyseisellä äipällä oli aivan mahtava tatsi lapsiinsa (siis niihin jotka oli mukana) että se sai mminussa aikaan ensimmäisen " äitipsykoosin." Siis sen että ylitsevuotavan vahvana tunteena hyökyy tajuntaan se, että meistä tulee perhe ja uusi elämä todellakin kasvaa mun sisällä. Nyt ymmärrän kaikkia niitä naisia jotka lapsen saatuaan hokee sen olevan parasta maailmassa. Sitten muksu taas hyppäs rakon päälle niin että vihloi ja meinasin laskea alleni. Oli nopea toipuminen takaisin realiteetteihin.
Nautinnollista loppuviikkoa kaikille!
Ufa: Heidi oli 1v synttäreillään vanhin, joten muut oli aika pieniä. Lapsille ei tainnu olla tarjolla muuta kun maissinaksuja + jotain keksejä? Ei kai oikeen muuta. Aikuisille oli täytekakkua, voileipärulla, valkosuklaa-juustokakku, ja jotain keksejä kai? =) En oikeen muista enää.
Klematis: Toivottavasti poikasi tervehtyy pian!
Unohdin muut jutut.. Pöh.
Omaa napaa ihan sen verran, että tosiaan ristelyjutut on tyysti unohdettu ja nyt sitten varasin meille lauantaiksi Tampereen kylpylästä hoidot -> miehelle: " miesten kasvoremontti" (=kasvohoito) & mulle säärikarvojen sokerointi. Sen jälkeen mennään siihen kylpylän puolelle pulikoimaan ja sit ravintolan puolelle tankkaamaan hyvää ruokaa. =) Heidi menee anoppilaan miehen pikkuveljen ja appiukon hoteisiin siks aikaa. =)
Nii joo ja verensokereista sen verran, että tänään on tullu KAKSI tavallisuudesta poikkeevaa ylitystä. =( Ei muuta kun entistä tiukempaa ruokavalioo vaan... :/ Nyt on tosiaan ollu ylitykset 1h ruuan jälkeen, kun aikasemmin ne oli aina ennen ruokaa. Pöh.
T: selkävaivainen Burde, heidi 1v4kk ja vilhami 29+4
hei vaan taas!
alkaa viikko olla lopuillaan. tulin pikapikaa tänne kirjottamaan, kun mies on puhelimessa. sillä siis työilta edessä, kun oli päivän meiän tytön kanssa. neiti oli kuumeessa. katotaan huomena josko menis hoitoon, kun touhuili kuitenkin ihan normaalisti päivän, vähän vaan lämpöä oli ja yskää.
mulla on huomena puoleen päivään pakollista opetusta, sit viikonlopun viettoon. ihanaa! yllättävän hyvin ja helposti on menny tää viikko, olin maanantain jälkeen niiiiin puhki, että olin ihan varma etten ikinä tuu jaksamaan koulussa sinne huhtikuulle. nyt on ihan eri fiilis! huippukivaa. :) ja ihanaa kun on taas motivaatiota tohon koulunkäyntiin, muussakin mielessä kun vaan että valmistuis ja pääsis töihin.
voi, toinen yskii tuolla. toivottavasti ei herää ihan kokonaan...
lomista ja risteilyistä on ollu puhetta. me varattiin kanssa naantalin kylpylään viikonloppu ja varasin sit jotain hoitoja sieltä kanssa. :) ihana mennä! varattiin se kanssa sillä ajatuksella, että kun ei tän toisen syntymän jälkeen kuitenkaan päästä taas piiiiitkään aikaan kahestaan mihinkään (yöksi ainakaan), niin mennään nyt. mennään sinne vasta tossa helmi-maaliskuun vaihteessa, kun mulla on sitte pahin ruuhka koulun kanssa helpottanu ja mahakin on jo aikas valtava, ettei sitä muuta ees jaksaiskaan kun lillua lämpimässä vedessä. hetki (mutta vain hetki!) pohdittiin, että pääsishän sitä sillä rahalla jo pienen pienelle kaupunkilomallekin, mutta en mä kyllä jaksais siellä sit mitään tehä...
onko muuten muut miettiny autonvaihtoa kun lapsiluku kasvaa? meillä on nyt tollanen skoda octavia ja pysytään varmaan siinä. tai siis vaihdetaan ehkä samanlaiseen, mutta uudempaan. siinä on niin valtava kontti, että kaksostenrattaat menee helposti kyytiin. käytiin tänään kokeilemassa vauvatalo johannassa (jonka lattialta muuten meiän 1,5-v. löysi avoimen _mattoveitsen_!! hiukanko olin nihkeenä sille myyjälle...). mekin ollaan siis tuplat ostamassa, mutta tilataan varmaan saksasta. tulevat niin paljon halvemmiks kuitenkin. sellaset teutonian vierekkäinistuttavat.
jaha, mies haluis takas töihin. täytyy mennä. mukavaa viikonloppua, vähän etukäteen jo! :) t.VadelmaMama, rv 28+2
Enpä oo ennen kirjoitellut, mutta nyt kun oli vihdoin aikaa niin tulinpa kurkistelemaan mitä ootte kirjoitellut ja päätin itsekkin kirjoittaa :)
Ihan viime viikoilla on masu ihan yhtäkkiä pullahtanut ulos. Sitä ennen siitä ei ollut tietoakaan :)
Kauheeta kun esikoinen on 9kk ikäinen ja just oppinut konttaamaan. Voitte arvata millaista meillä on kun ei olla saatu vielä kirjahyllyjen alahyllyihin kaapin ovia. Tämä pikku termiitti on jatkuvasti repimässä kirjoja alas ja milloin mitäkin pahojansa tekemässä :) Omat lelut ei kiinnosta enää ollenkaan!
Täytyy kyllä myöntää että alkaa olemaan rankkaa tämä... Tosiaan niin kuin sanoin niin maha on ihan yhtäkkiä pullahtanut ja se ei kyllä
yhtään auta mua juoksemaan tämän pikku neitosen perässä :D
Sitten vielä kun lisätään selkäkivut (iskias) joiden vuoksi en pääse nopeasti ylös mistään niin perässä juokseminen käy vielä hankalammaksi.
Lisätäänpä vielä sitten väsymys kun en saa iltaisin millään unen päästä kiinni niin päivisin olen ihan yli väsy!
Mutta pakko se on jaksaa :) Niin kuin tähänkin asti :)
Täytyypä kai lopetella, alkaa tämä termiitti heräilemään unilta...
Indy, Termiitti ;) ja poppari rv 26+2
Tänään olen tosiaan ollut ton esikon kanssa kotona kun poika kuumeinen ja yskii yhä kovasti. Käytiin lääkärissä ja toinen korva tulehtunut,sitten täytyy seurata nielurisoja. Ovat kuin 2 pientä kivestä.Mitään kasvustoa ei nieluviljely kuitenkaan osoittanut. Ehdin jo angiina epäillä ja missä perheessä sitä oli lähes jokaisella!!!? On siinä tosiaan vanhemmilla hommaa lääkitä ja hoitaa yötäpäivää.
Mies oli ihana kun oli aamulla vienyt taas kakkosen hoitoon, en ollut kuullut mitään.Meni parituntia yöllä esikkoa rauhotellessa joten aamulla nukuttiin piiiitkäään.Ja vielä 2 tunnin päiväunet niin eiköhän tämä mamma jaksaa taas huushollata. Nyt poijjat kattovat posti-patea ja saa itse netissä pörräillä.
Indyliinille (meniköhän oikein?) tervetuloa palstalle. No on sitä sinullakin hommaa nyt ja sitten kahden pienen kanssa. Kyllä se siitä menee. Meillä pojilla 1v 2kk ikäeroa, työtä riitti mutta ei mulla jäänyt mitään kauhukuvia. Leikkivät nyt paljon keskenään, ehkä vielä helpompaa kun samaa sukupuolta ovat.Ja osaavat kyllä tapellakin...;) Ja tuota issias vaivaa itsellänikin, ei ole helppoa saada kroppaa liikeelle ja sitten kun on ollut liikkeellä niin istuminen tuottaa tuskaa kun koko jalka hermosäryn kourissa. Ihanaa odotusta!!!! Mutta miten ihana on sivellä massua ja tunnustella pikkuisen asentoja..ja miettiä millainen pikku-mies se sieltä putkahtaa.
Vyötärön ympärys 98cm, joskus ennen lapsia 68cm, siinäpä tavoitetta syksylle kun jumpalle lähden. Välillä kyllä ihmettelen miten pystyn mahan kanssa työskentelemään maaliskuulle asti (äippäloma alkaa 8.3)...MIstä saan niin isot työvaatteet?! En ole saanut vielä äippärahapäätöstä enkä ä-pakkausta. Pääsis hypistelemään,kun en ole tosiaan mitään hommannut tälle kolmoselle.Kaikki isoveljiltä odottamassa.
Autona meillä peugeotin 306sw, jossa takapenkkejä saa muunneltua tosi hyvin, ihan sinne peräkonttiin asti että auton vaihto ei nyt aiheellista. Tosin poikien paikkoja mietittävä,meniskö esikko jo etupenkille vai miten tehdään että koira ja vaunutkin mahtuu mukaan.
Oli muuten näky kun yksi päivä töistä lähtiessä en saanut ovia auki, kaikki ihan jäässä eikä keskuslukitus pelannut. Aikani kiskottua sain vänkärinpaikan oven auki ja kampesin itseni ison mahan kanssa kuskin paikalle..muutama utelias katseli mutta kukaan ei edes tullut kysymään tarvinko apua...kaikki on minulle mahdollista;) sellainen tohelo olen!
No nyt täytyy nostaa persus sohvalta ja lähteä vähän lumitöihin (pyysin miestä jättämään minullekin kiintiön tehtäväksi )ja koiran kanssa lenkille...ihana mennä raittiiseen ilmaan kun koko päivä mennyt sisällä toipilaan kanssa.
Iloista viikonloppua muhkeille mammoille*********
-klematis- ja ehkä jos muistan oikein niin rv28+3..no huhtiksia kuitenkin.
Ensinnä tervetuloa vaan uudelle jäsenelle!! Vielä meille mahtuu!!!
Tuli taas eilen tehtyä kellon ympärys hommia pajalla, kylläpä olinkin illalla aikas poikki. Tänään kävin sitten olemassa vain kuusi tuntia, mutta alkaa näyttää siltä, että opinnäytetyö saattaa jopa tulla valmiiksikin=)
Joululomalla fiksailin vähän työhaalareita ja taitavat jopa mahtua loppuun asti, ellei toi masu kasva nyt yhtäkkiä ihan hirveesti lisää!
Talvitakki alkaa tehdä jo vähän tiukkaa, kaapissa odottaa pari äidiltä lainattua takkia, mutta ne näyttää ihan teltoilta=(
Ihanaa kun te jotkut pääsette reissuun tai muuten vaan rentoutumaan! Mulla olis ollu mahdollisuus lähteä Tukholmaan kalustemessuille ens kuun alussa, vaan enpä enää jaksa sellasta reissua tehdä. Parina vuonna oon käyny ja merenkäynti on ollu aivan karmeeta=( Päivä kävelyä messuilla ja linja-automatkat lisäksi, niin nou tänks!!
Mutta nyt on alkanut viikonloppu ja aika rentoutua, tänään vietetään koko perheellä elokuvailtaa, leffa ja herkkuja!!!
Tuija + mussukka rv 30+0 ( siinä se nt on 30 täynnä!!!!!)
Lupasin tulla kertomaan meidän pienten kuulumisia viimeviikkoisen ultran jälkeen, mutta tänne asti pärähti ennen kuin saan aikaiseksi.
Kaikki näytti siis masussa hyvältä. Tyttö oli kiilannut pojan ohi ja painoi n.1050g ja poika kilon hujakoilla. Wilmalla olikin tosi upean kokoiset kaksoset! Meidänkin pienet, kun ovat ihan yksösten keskikäyrällä ja siis kaksosiksi melko isoja. Poika oli tosin kääntynyt istumaan inkkariasentoon alas ja nyt pelkään, ettei enää käännykkään. Sektio ei jotekin tunnu musta yhtään kivalta vaihtoehdolta. Esikoisen synnytys meni kuitenkin niin " kivuttomasti" , että haluan ehdottomasti koittaa puskea nämäkin kaksi alakautta. Vaan minkäs sille mahtaa, jos inkkari ei käänny; tilaa kyllä onneksi vielä on, joten toivossa on hyvä elää. Napavirtaukset oli hyvät ja lapsivettä normaalisti. Edes ne aiemmat kivuliaat supparini eivät olleet saanet suurta terroria aikaan, joten ihan rauhassa saa taas puuhata.
Omat voimat on siltikin edelleen aika rajalliset. Ihan ahdistavan paljon tässä on joutunut lepäämään. Nyt tuntuu vihdoin, että noi pyörtyilyt ja muut alkaa vähän helpottamaan. Onneksi. Pääsisi taas kouluunkin välillä käväisemään. Mulla siis myös on opinnot vielä ihan kesken. Alustavasti olen ajatellut palata sorvin ääreen sitten tammikuussa 2009, kun isä jää pikuisten kanssa kotiin. Mutta katsotaan sitä sitten. Nyt keväällä olen kyllä joutunut moneen kertaan muuttamaan suunnitelmia. Se on ottanut aika kovillekin toisinaan. Oon aika suorituskeskeinen ihminen ja aina on vaikea antaa periksi, mutta pakkohan se on, kun ei vaan pysty. Niin kuin lääkäritkin ovat sanoneet, niin ei pidä verrata yhden lapsen odotukseen. Kroppa yksinkertaisesti on kovemmalla.
Kiitos muuten kaikille paljon tsempeistä näiden mun vaivojeni kanssa. Ja älkää tosiaan näitä mun valituksia verratko omiin vaivoihinne. Kaikillehan tää on ihan yksilöllistä.
VadelmaMama: Olitte suunnitellet hankkivanne noi teutonian kaksostenrattaat? Me oltiin myös ostamassa niitä, mutta saatiin aika laajaltikin varoituksia siitä, että jos liikkuu paljon julkisilla paikoilla (tavaratalot, kahvilat, hissit yms.) niissä on se huono puoli, että vaikka leveydeksi on ilmoitettu 80cm, ne onki tosiasiassa 81. Siinä on joku nappula nippula sivussa, joka tekee sen yhden sentin lisää. Ja juuri tuo 80cm on monissa hissien ovissa jne. se standardimitoitus. En muista yhtään missä päin asutte, joten sekin tietty vaikuttaa tuohon tarpeeseen. Me päädyttiin sitten lopulta brioihin doublewaweihin ja saatiin vielä hyvä ale niistä!
Alan nyt tässä kampaamaan naamaa, kun mennään rakkaani kanssa vähän ulos syömään. Ihanaa päästä jonnekin ihmisten ilmoille. Jep. Oikein hyvää viikonloppua ja palaillaan.
-Bea ja pienet, rv 28+1 (aletaan olla jo turvallisilla vesillä)-
kiitos tosi paljon kun sanoit tosta, täytyy ottaa selvää miten sen leveyden kanssa sit on... harmi jos se tosiaan on niikun sanoit. täytyy sitten vaan ettiä jotkut toiset. mietin vastaavia hartaneita kanssa, mutta niissä on niin pienet ne etupyörät, ettei ihan arvaa suomen talveen sellasia ostaa. vaikka hyvin on kyllä mahollista, ettei ne ees oo sillon käytössä enää...
pähkäilyä pähkäilyä... ;)
kiva kuulla että vauvat voi hyvin. :) toivotaan että poika ottaa oppia siskostaan ja päättää kanssa kääntyä " oikein" päin.
t.VadelmaMama, rv. 28+3
Indylle tervetuloa palstailemaan!!
Klematis oli mittaillu mahan ympärystä... Mä kans mittasin tos yks päivä ja oli tasan 100cm. =) Ihan huikeissa mitoissa mennään siis molemmat. =)
Bea: Kiva kuulla, että molemmat vauvat on kasvanu hyvin ja muutenkin kaikki ok. Toivotaan, että inkkari innostuis vielä kääntymään oikein päin. :)
Äh.. En muista enää muuta... Taidan syödä vähän iltapalaa ja valmistautuu kohta nukkumaan. Pitäis vielä sitä ennen pakkailla muutamia juttuja huomiseks, kun mennään sinne kylpylään miehen kanssa. =0)
Hyvää viikonloppua kaikille huhtiksille. =)
Burde, heidi 1v4kk ja viltsu 29+5
Tuikulle onnittelut rv 30 täyttymisestä! =) Heh.. Mulle itselle se on tärkee etappi - tärkeempi kuin rv 12 - joten siitä on kiva onnitella muitakin! =)
burde taas
Heissan kaikille huhtimammoilla!
Olen mielestäni joskus syksyllä tänne jotain kirjoitellut, mutta en löytänyt esittelypinoa enää, josta olisin voinut tarkistaa näkyykö minua siellä:)
Mutta siis nyt ajattelin aktivoitua taas, kun alkaa la lähestymään:) Itsellä vajaa kuukausi äippäloman alkuun, nyt siis mennään rv 30+3 ja hyvinkäälle ollaan synnyttämään menossa, muita sinne menijöitä? Sairaslomalle taidan vaan kohta puoliin jäädä, on sen verran paljon noita supisteluja ollut, että saa lääkäri tarkistaa kohdunsuun tilanteen ensi viikolla. Muuten olo hyvä, vaikkakin aikas tukala aina välillä:) Menisi vaan nämä pari kuukautta nopsaa ja saisi vauvan jo syliin:)
Onko muilla ollut paljonkin supisteluja? Ja onko joku jo jäänyt s-lomalle? Mietin vaan miten sitä saa ajan kulumaan kotona ollessa...vaikkakin kyllä tuota hommaa riittää vauvan huoneen laitossa ja muussa, mutta on se pari kuukautta aikas pitkä aika:) Kai sitä pitäisi osata nauttia siitä, kun sitä kerrankin on:)
Mukavaa sunnuntaita!
-Nyyni & Milli
Heikonlaisesti nukuttu yö takana, kun esikoinen itkeskeli jälleen kerran vatsaansa.. Nyt kun pieni on nukkunut jo jonkun aikaa, niin ei sitten itse osaa mennä huilimaan vaan täällä sitä roikutaan :)
VATSAN YMPÄRYKSEN mittasin sillon torstaina (rv27) ja mittaa oli 88cm. Pieni verrattuna moniin teihin muihin, mut olen itsekin tosi pieni. Pituutta 157cm. Muistaakseni Viivistä oli ympärys 100cm luokkaa hiukan ennen laitokselle menoa.
SUPISTELUJA tulee edelleen päivittäin ja välillä toispuoleisesti. Alkaa olla jo ahdasta tuolla yksiössä, kun kaikki liikkeet tuntuvat epämukavilta. Onneksi tiistaina on lääk.neuvola niin pääsee tarkastaa tilanteen ja olen nyt päättänyt kysyä josko sinne ultraan pääsisi vielä katsastamaan tilannetta :)
t.Ufa (27+3)
Täällä pitäis nyt olla pakkailemassa sun muuta,mutta kerkeäähän sitä.. :) illalla on sitten kamala stressi! Huomenna lähtö siis 7.20 ensin kohti helsinkiä ja siitä laivalla tallinnaan. ai,ja just muistin että passikin vielä etsittävä,missähän sekin mahtaa olla,kun muuton jälkeen en ole törmännyt. jospa se löytyis..
minulla oli eilen se sokeri-rasitus ja hyväthän ne arvot tais olla.. muistaakseen paasto 4,8 1h sokerit 5,8 ja 2h 5,3. En noista itse oikeastaan ymmärrä,mutta lääkäri sanoi että ok ovat :)
Ja siis tänään oli neuvola-lääkäri aika.. sinne ei kyllä tee ikinä mieli mennä edes,on jotenkin niin vastenmielinen ukko.. eikä osaa sanoa oikein juuta eikä jaata mistään. no,sen verran selvis että kohdunkaula ei ole lyhentynyt,että olihan tuosta jotain hyötyä. Vauvan mitat otti myös,mutta painosta ei sanonut kuin että " noin kilon" ja se tuntuu olevan tämän lääkärin vastaus kaikille joilla 25-30 viikkoa :D
Varasin nyt sitten yksityiselle ens kuun puoleen väliin ajan sellaselle lääkärille joka oli aika paljon mun ekassa synnytyksessä mukana ja kursi kokoon leikkaus-salissa sen jälkeen,ajattelin jos hän osais jotain kantaa ottaa asioihin jotka vaivaa.. ja ihan oikean paino-arvionkin haluaisin saada.
Muutkin tais reissuja suunnitella? :) hauskaa matkaa kaikille jotka lähdössä!
niin,ja winkulle kiitti vinkistä,pitää koittaa katsella sellaisia trikoisia liinoja siis!
Me haettiin eilen jo hoitopöytä jonka huusin huuto.netistä. Nyt ei taida puuttua enää kuin patja pinnasänkyyn ja seisoma-lauta vaunuihin. Että hyvällä mallilla jo hankinnat,vaikka 3kk vielä aikaa.. No nuo vauvan vaatteet yms aijon pestä vasta myöhemmin,pitäähän se jotain hommaa itselleen jättää :)
Mutta mukavat talviset loppuviikot kaikille huhtihippusille!
Viva rv 26+1