Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISMUSSUKAT-08 uutta viikkoa...

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu ohi ja meiän vauva se säikytteli meitä..

Perjantaina alkoi jo liikkeet vähentymään, arvelin kyllä johtuvan siitä että ei oo enää tilaa. Sie mulla tuli koko maha kosketusaraksi ja kaikki liikkeet sattui. lopulta eilen menin äippäpolille ja 2 kertaa jouduttiin ottaa sydänkäyrää ka oli kuulema liian tasaista ekassa, toisessa oli jo enempi vaihtelua.

Vauvan painoarvio oli 2500g. Ja voi todella hyvin kaikesta huolimatta. kokovatsan kipuun ei saatu vastausta, pitää vaan seurata.

Käyrään oli tullu pari kunnon supistusta ja kätilö kysyi et tunsinko ne ja vastaukseni oli että mitä supistuksia,.. en tuntenut.

Lääkäri teki sisätutkimuksen ja paikat pehmeät, kanavaa 2cm ja vähän sormelle auki, pää hyvin kiinnittynyt. Paikat senverran kypsät että voi syntyä milloin vain.

Vaunuista ollut puhetta. meillä on brio kombit esikoiselta, vaikka mä olisin jo silloin halunnut vanhat retrovaunut, mutta mies sanoi ehdottoman EI!

Maarialle tsemiä äippärahapäätöksen takia. Siskolleni kävi samoin ku sai tämän toisen lapsen. Mutta ei jaksanut lähteä valittamaan päätöksestä.

Eipäs tähän hätiin muuta. Lähden tytön kanssa vaaria moikkaamaan :)

t.Nia ja " otto" huomenna rv 35

Vierailija
2/43 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Nialla on kaikki ihan kuunnossa tuolla masussa. Kohta meitä kai alkaa marssia tuonne synnytyssairaalaa kohti, kun osalla alkaa olla viikkoja jo kasassa ihan hyvin, vaikka toivottavasti vielä muutaman viikon kyydissä vauvat pysyisi.

Ja koeta Maaria saada rahat selvitettyä. Itsekin olin pettynyt äitiyspäivärahapäätökseeni. Minulla taisivat sitten ne tulot nousta sen 19% edelliskauden verotukseen nähden, joten en saanut rahoja 6kk tulojen perusteella. Kuukaudessa jää yli 250¿ nyt sitten tulematta. Tiukille ei onneksi silti ihan jouduta, mutta kyllä tuo raha kummasti olisi elämää helpottanut.

Ja sitten otsikon ahdistuksiin fyysisesti kuin henkisestikin. Tuntuu, että vatsa on kasvanut nyt viikossa aivan valtavaksi! Mihinkään ei enää tahdo pystyä ja kyetä. Yöt menee pyöriessä ja sellaisessa horroksessa. Päivisin ei virta riitä mihinkään. Viikonloppuna nukuin molempina päivinä kahdet pienet torkut. Perhe on onnellinen, kun äiti vaan torkkuu sohvan nurkassa. Ulkoileminen tekisi varmasti hyvää, mutta minua ei tuonne kaatosateesseen saa kuin pakko, kun ei ole mitään asianmukaista varustusta, sateenvarjollakaan ei tuossa tuulessa tee yhtään mitään. Tämän uupumuksen keskellä pitäisi raahautua huomenna vielä töihinkin, onneksi illasta pääsee illalliselle ym. Pitkä päivä edessä, mutta onhan se lähes viimeiseni ja haluan päästä siitä nauttimaan.

Henkinen ahdistus onkin sitten toinen juttu. Liekö sekin on syytä tuosta väsymyksestä. Kaikki asiat alkaa stressaamaan ja ahdistamaan. Syytäkin tietysti on näissä asuntoasioissa ja aikataulussa, mutta kyllä ne saa päässä vähän turhan suuret mittasuhteet. Tällainen odottaminen on tosi turhauttavaa. Samaan aikaan tämä biologinen kello lähentelee loppuansa. Loppua kohti olo vain kurjistuu ja kaiken tekeminen muutuu hankalaksi. Lähestyvä synnytys jännittää, mutta kuten miehelle sanoin, on lohdullista tietää, että ennen kuin h-hetki on käsillä, niin sitä on jo niin kypsä raskaana olemiseen, että on valmis vaikka millaisiin suorituksiin, jotta lapsi olisi jo turvallisesti maailmassa. Tämä raskaanaolo ei ole minun parasta aikaani, mieli heittelee ja olo on kuin valaalla. Välillä kyllä tulee sitten niitä energiapuuskia. Perjantaina ja lauantaina sain pestyä meidän huushollin kaikki tyynyt ja peitot. Nyt tuntuu ylivoimaiselta saada edes vaatteet pesukoneesseen pyörimään. Tulipahan oikein valitettua olan takaa! Kummasti helpottaa, kun edes johonkin saa purkaa olojansa.

Aatuska (laskut taas sekasin, mutta käsittääkseni 32+3)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla täällä pinossa vierailemaan kun huomasin Aatuskan kommentit väsymyksestä. Mulla nyt rv 32+2 menossa ja on kans niin vetämätön olo että huh huh. Väsyttäis vaan ihan koko ajan ja kodinaskareet on yhtä tuskaa. Eikä oloa helpota yhtään tää jättimaha sekä mielettömät turvotukset jaloissa. Fyysinen kunto on ihan onneton. Kävellä jaksaa ehkä 50 metrii ja sit tuntuu ku ois jyrän alle jäänyt (oikeestaan tuntuu vähän koko ajan siltä...)

Jaksamisia sinne:)

Terkuin Butterfly+ herrat A & B

Vierailija
4/43 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vain! Sain just esikoisen nukkumaan ja ajattelin vielä kirjoittaa ennen kuin itse kaadun sohvalle.

Mahakivusta: Mulla muutamana yönä on koko mahaan sattunut ja se ei ole supistusta. Sitten olen vain noussu ylös ja vähän kävelly ympyrää hetken ja koittanut nukkumista uudestaan. En tiedä mistä johtuu mut tuntuu ilkeältä.

Ahdistusta: En ole tässä raskaudessa ollut niin ahdistunut ja itkuinen kuin edellisessä,mut eilen illalla tuli sitten itkettyä oikein kunnolla ilman mitään syytä. Olo on iso ja liitoskivut ihan hirveät ja nukkuminen ei okein onnistu, ehkä väsyneenä sitten tulee vähän masennuttua.

Mulla on myös tuolla alhaalla ja takapuolessa sekä jaloissa oikein kunnon suonikohjut jotka on pirun kipeitä. Neuvola täti sanoikin että ne kannattaa käydä sitten raskauden jälkeen hoidattamassa jollain suihkutus menetelmällä.. täytyy vissiin etsiä siitä vähän tarkempaa tietoa kun on sen aika.

Vielä pitäis tässä pyörimällä mennä eteenpäin hetken aikaa,mutta vähiin ne viikot rupeaa jo käymään..onneks!

Ai niin... Oletteko syöneet sushia nyt raskausaikana? Ajattelin täyttää sitä tonnikalalla enkä " raa´alla" kalalla. Mutta mitens ne merilävämatot?

Hyviä odotuksia kaikille ja vointeja!

T:mutsi80 rv 32+3

Vierailija
5/43 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipaa00: Koitin äsken taas päästä yhteisöön, mutta ei onnistunut. Jos teen varuiksi uuden hakemuksen tällä samalla nickillä kuin millä täällä olen niin jos sitten vaikka onnistuisi?

Useat täällä valittelevat väsymystä. Olipa " mukava" huomata etten olekaan ainoa, joka ei oikein saa mitään aikaiseksi ja tekisi vain mieli hautautua synnytykseen saakka sänkyyn peiton alle!

Olen yleensä aika tarkka kodinhoidosta, mutta nyt saa asia- ja pyykkivuoret kasautua aikamoisiksi ennen kuin jaksan/viitsin tehdä asialle mitään. Ja tähän kömpelöön oloon olen niin kyllästynyt! Vaatteet ahdistaa ja nukkumisesta ei tosiaan meinaa tulla mitään ja plaa plaa plaa... Listaa riittäisi vaikka kuinka paljon! Ehkä tää raskausaika ei ole ihan mun juttu! :P

Olivian äiti ja kaveri rv 31+3 (jos nyt en ihan väärin muista)

Vierailija
6/43 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nia (+ Niiloakseli ed. vkolla): Kiva, että selvisitte säikähdyksellä! Toivottavasti vauva pysyy vatsassa vielä parisen viikkoa! Mulla esikoinen syntyi 37+2 ja kaikki meni hyvin (painoi 3.3kg ja oli 50cm pitkä). Ja kyllähän tässä onneksi kaikki aletaan olla aika turvallisilla viikoilla..

Siellä Aatuska ja joku toinen (sorry kun ei jää aina kaikkien nimet mieleen!) valitteli jo loppuraskauden väsymystä. Mä olen vielä ihmeen pirteä (tosin myös viikon teitä kahta jäljessä). Eilen oli esikoisen 2v synttärit ja isot lastenkutsut jaksoin vielä järkätä. Huomenna lähden esikoisen kanssa kolmeksi päiväksi maalle siinä toivossa, että päästään vähän pulkkamäkeen ja lumileikkeihin (täällä kotona etelärannikolla kun sataa vaan vettä). Tänään iltasella vielä uimaan ennen maallelähdön pakkauspuuhia. ajattelin uskaltaa uida vielä parisen viikkoa. Sitten täytyy tyytyä vain joogaamaan ja kävelemään.

Kysyisin teiltä muilta, jotka olette sokerin takia tarkkailussa / dietillä, että minkälaisia kontrolleja teille pidetään tässä loppuraskaudessa?? Mulla mitataan tuo paastosokerin arvo 3 viikon välein. Ja arvo nyt ollut ok.Noin kerran viikossa olen kyllä sortunut pullaan.

Jep. Eipä kummempia. Voikaa hyvin ja pidelkää vauvoja vielä hetki masuissa! Mua on muuten kanssa alkanut tuo synnytys vähän jännittämään, koska tällä kertaa tosiaan joutunen yksin laitokselle lähtemään ja yksin synnyttämään.

t. Kuutamoheinä ja poikanen 31+0

Vierailija
7/43 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se tosiaan kuuluu näihin viikkoihin.

Sushista: Olen syönyt, silloin en kyllä edes tiennyt, että merilevävalmisteet on kiellettyjen listalla. Kuvittelisin, että se koskee niitä " mäti" tyyppisiä, jotka säilyvät pitkään ja ovat kosteita, siis voin olla väärässäkin. En kuitenkaan näe mitään bakteeririskiä niissä kuivissa levyissä, jos riski ei siis liity johonkin muuhun ainesosaan. Kannattaa siis kysäistä, olisiko jollain tarkempaa tietoa.

Vierailija
8/43 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Aatuskalle! En siis tiedä onko se merilevä kiellettyä, en myöskään ajatellut sen olevan kunnes eräs tuttavani kysyi saanko syödä sitä? Mut kyllä varmaan! :) on se niin hyvää namia!

Vierailija
9/43 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, oli ikävä lukea nian kuulumisia, tuollaiset säikäyttää kyllä :( Onneksi olet jo rv 35, turvallisella puolella!

Kovasti on ollut viestejä ahdistuksesta. Itsellä tulee aina välillä sellainen ärsyyntynyt olo, kun tuntuu, että mahanahka on jo aika tiukilla, ja kun tietää, että sikiö kasvaa vielä ehkä parikin kiloa ja mahanahkan pitää venyä vielä hurjasti :(. Meinasin ostaa apteekista jonkun kunnon voiteen, vaikka baby natusan tms. ja alkaa rasvailemaan. Olen ostanut jo body shopista jotain kaakaorasvaa, mutta en uskallakaan käyttää sitä, jos siinä on jotain sopimatonta...

Toinen ärsytyksen aihe oli miehen äidin kommentti, että näytän siltä, että painoa olisi tullut 10 kg lisää, kun sitä on tullut nyt 5-6 kg. Ärsytti, kun olen just tehnyt hulluna töitä, että olen jättänyt sokerit pois jne ja sitten kuin se olisi mennyt hukkaan. Joo, niin ne kommentoinnit alkaa vaan mullakin tuntumaan, vaikka alussa ei vielä tuntunut.. Mut ei se sitä pahalla sanonut, joten ei siitä sen enempää..

Mut tsemppiä vaan meille ahdistukseen ja väsymykseen, levätään tarpeeksi!

Ikeassa käytiin viikonloppuna. Sitä ennen käytiin Haaparannan Jalassa (lastentarvikeliike) katsomassa edullisia emmaljungia. Ja haha siellä oli niin hyvä myyjä, että se myi meille emmaljungan duo edget classic rungolla :D Oli viimevuoden malli, joten saatiin aikas edullisesti. Väri on aika vaaleansininen, joten toivottavasti sieltä tulee kans sitten se poika, niinkuin rakenneultrassa näytti :DD Rupesi vain siellä liikkeessä tuntumaan, että olisi kivempi, jos vaavi olisi vaunuissa ylempänä, niin sitä olisi kivempi sitten sieltä kurkistella vrt. rattaat joissa koppa. Menivät passattiimmekin - tosin juuri ja juuri :D

Turvakoppa vielä pitää ostaa. Argh kun emmaljungalla ei ole tullut vielä se alusta koppaan, niin jäätiin miettimään asiaa.

Ja ikeasta ostettiin gulliver pinnis, se on ihana :).

Liityin msn yhteisöönkin, odottelen hyväksymistä. Vähän jännää, en ole ollut ennen missään yhteisöissä. Mut sielläkin sitten nähdään :).

Olen sitten tuikku1 :D

_tuikku_ ja poika rv 31+6

Vierailija
10/43 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaan uusi hakemus tai anna sähköpostiosoitteesi niin voin lähettää sulle suoran kutsun, jos muuten ei onnistu!

Tuikku, tervetuloa mukaan! =)

Mulla oli eilen senlaatunen supistussessio, että melkein teki mieli lähteä näytille. Pikkulikkani meinasivat polttaa koko meidän talon ja pelästyin niin tavattomasti, siitä alkoi supistukset jotka kesti ja kesti. He vaan kokeilivat sängyssä miten barbin tukka sulaa kuuman lampun päällä..

Äiti taas oppi jotain ja toivottavasti tytötkin.. Voihan se olla, että se ei oiskaan syttynyt, mutta kun niissä on kaikenmaailman kemikaaleja niin aika luultavaa se ois. Siinä sitten ois menny seuraavaks likat yöpaitoineen ja petivehkeet... ei oikein uni tullu silmään viime yönä, kun mietin mikä kaikkea ois voinu tapahtua.. Onneks selvittiin säikähdyksellä ja tosiaan melkosella opetuksella..

Nyt pitää jatkaa siivousta..

Oikein hyvää viikonalkua kaikille!

piipaa 33+0

Vierailija
11/43 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutsi80:

Kiitos Aatuskalle! En siis tiedä onko se merilevä kiellettyä, en myöskään ajatellut sen olevan kunnes eräs tuttavani kysyi saanko syödä sitä? Mut kyllä varmaan! :) on se niin hyvää namia!

Googletin merilevä raskaus, ja vegaaniliiton sivuilla oli seuraavaa:

" Toisaalta raskauden aikana on varottava myös jodin liikasaantia. Liikasaanti on haitallista kilpirauhasen toiminnalle ja sikiön kasvulle. Merilevät sisältävät runsaasti jodia, joskin eri lajikkeiden jodipitoisuus vaihtelee. Ellet käytä ruokasuolaa, merilevää voi käyttää kohtuudella jodinsaannin turvaamiseksi. Käytä vain sellaisia valmisteita, joiden jodipitoisuus on tiedossa (kuva 1). Kuva 1: Kuvassa on 0,7 grammaa kuivattua wakamea, merilevää. Se sisältää 175 µg jodia eli raskaana olevan naisen päivittäisen saantisuosituksen. Joissain merilevissä on jodia vieläkin runsaammin. Esimerkiksi kombu sisältää 6,5-kertaisen määrän jodia kuin wakame painoa kohden"

Yllättävän paljon jodia siis! Mutta kyllähän sitä merilevääkin voi sitten kohtuudella nauttia varmaan!

_tuikku_

Vierailija
12/43 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nialla taitaa tosiaan olla se tilanne, että vauva voi syntyä piankin. Onneksi viikkoja jo hyvin, niin ei siinä mielessä hätää.

Minä täyttelin viikonloppuna kyselukaavaketta, mikä täytyy olla mukana kun viikon päästä meen pelkopolille. Omia tuntemuksia on aika vaikea kyllä paperille laittaa. Siivousvimmaa oli mullakin, jaksan ihan hyvin, kun vatsakin on pieni, mutta supistuksia kyllä tulee helposti. Työt vaan ei tahdo enää motivoida. Haluasin jo jäädä rauhassa valmistautumaan synnytykseen ja vauvan tuloon, mutta tässä ei paljon ehdi ajatella tulevaa kuin öisin, eikä sekään ole hyvä. Mieluummin nukkuisin. Väsymystä onkin lähinnä aamuisin, tekisi hyvää nukkua vähän pidempään, mutta kun töihin on lähdettävä. Haluaisin levätä enemmän päivän aikana, mutta kun töitten jälkeen kahden muksun kanssa kiiruhtaa kotiin, niin ei siinä paljon lepäillä.

Eli kypsynyt töissä oloon, muuten ok - popz (rv 31 + 6)

Vierailija
13/43 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva lukea kuinka muilla " puristaa ja kiristää" minultakin on alkanut 30 viikon saavutettuani puhti hävitä, supistella ja unet osin sitä sun tätä. Tänään aamulla herätessäni totesin " että häpyluukin on nyt sitten kipeä" no kyllähän se neuvolan täti siitä jo viime viikolla kyseli.

Millään en jaksaisi kuunnella koululaisten nahistelua saatika sitten sanoa samoista asioista sataa kertaa.

Oli tosi terapeuttista lukea teidän kirjoituksia nyt 30+4!

Vierailija
14/43 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa lastenhuoneeseen niitä energiansäästölamppuja. Ne kun ei kuumene samalla lailla kuin hehkulamppu. Itsekin siirryin niihin, kun tyttö laittoi huivin yölampun päälle. Mitään ei onneksi ehtinyt edes tapahtua, kun jo huomasin tekosensa. Eikä niihin siis polta edes itseään.

Vierailija
15/43 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, lisäsin nuo energiansäästölamput jo kauppalistaan. Meillä muutenkin käytetään niitä pääasiassa, en tajua miten tuohon just oli jäänykkin tavallinen.

Kyl nuo muksut jokapaikkaan ehtiikin..

Vierailija
16/43 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä olikin tullut paljon juttuja yhden päivän aikana, kiva lueskella.

Onneksi Piipaa ja Nia selvisitte säikähdyksellä, Piipaa tyttöjen ja Nia vauvan kans! Meidänkin vauva aina välillä säikyttelee liikkumalla muutaman päivän ajan vähemmän, mutta aina kun ajattelen, että nyt pitää tosissaan soittaa jonnekin, alkaakin liikkua. Tuntuu olevan ujo tapaus eli ei vieraille eikä oikein miehellekään tahdo potkuja näyttää.

Täälläkin olo alkaa olla jo aika iso, etenkin nauhakenkien sitominen on tuskaa. Arpia on tullut rasvailusta huolimatta ja välillä tuntuu, kuinka tämä iho voi venyä enää milliäkään. Toisaalta yritän myös ihailla isoa masuani ja nauttia siitä, kun kohta tämä aika onkin jo ohi.

Onneksi kipuja ei juuri päivisin ole, lähinnä öisin alaselkä- ja lonkkakipua. Mutta voin kuvitella, minkälainen olo joillakin teistä on, jos noita kipuja olisi koko ajan.

Kävin tänään ostamassa kaikkea pientä (mahdollisesti) tarpeellista: rintakumin, maidonkerääjän, sinkkivoidetta, tutin, pullon, hoitoöljyä, mietoa pesuainetta, vanupuikkoja jne. Seisoin varmaan yli puoli tuntia Prisman vauvanhoito-osastolla ja vertailin tuotteita.

Huomenna lähdenkin äidin luokse muutamaksi päiväksi, pitää vähän ommella lakanoita yms. kun itsellä ei ole konetta. Mies on viikon poissa, niin en jaksa olla koko aikaa yksin kotona. Jäin siis vuosi- ja siitä äippälomalle jo viime viikolla, jos en vielä ehtinyt kehua :)

Mama ja Justus 34+0

Vierailija
17/43 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Tännekin on alkanut hiipiä väsymys. Tuntuu, ettei enää koskaan herää pirteänä, vaikka nukkuisikin periaatteessa tarpeeksi. Minä vieläpä nukun edelleen yöni ihan tosi hyvin, mutta väsymystä silti vaan riittää. Kai se kuuluu asiaan jo tässä vaiheessa.

Työmotivaatio alkaa myös olla jo aika vähissä. Periaatteessa kaikkea haluaisi tehdä, mutta ei vaan tahdo saada aikaiseksi. No, vajaa neljä viikkoa enää. Jotenkin vaan nyt toivoisi olevansa ahkera, kun pelkään pahoin, että sitten lomalla miettiikin, että olispas kiva olla töissä. Puolitoista vuotta aion kuitenkin olla kotona, niin täytyisi nyt vaan vielä tsempata.

Siispä, töiden kimppuun!

Nakero08, 30+5

Vierailija
18/43 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen alkaa täällä pikkuhiljaa laskemaan päiviä, ei jaksais odottaa sitä nyyttiä.. ja suoraan sanottuna rupeaa välillä oleen vähän tukalaakin tää touhu. Nukuttua saan kyl ihan ok, mitä nyt vessassa ravaan min. kaks kertaa yössä. Mulla toi selkä vähän oireilee välillä kun on aikamoinen toi notkokin vielä.

Hankintoja oon jonkin verran nyt viime aikoina saanut hommattua, tilasin esim vaunut ja turvakaukalon saksasta, toivottavasti tulis ennen vauvaa, muuten täytyy ainakin kaukalo lainata jostain vähäks aikaa.

Vauva myllää aika lailla, pari vkoo sit viimeks olin neuvolassa jossa kätilö kokeili et vauva melkein oli kiinnittynyt, ei ihan. Saa nähdä mikä tilanne seuraavassa neuvolassa. Nyt satttuu taas selkään siihen malliin et pakko lopettaa, palailen taas kun on jotain mielenkiintosempia uutisia..

Ninnutar 34+2

Vierailija
19/43 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli pakko tunkeilla, kun bongasin vanhan tutun nikin ;)

OIKEIN PALJON ONNEA KOLMANNESTA MUSSUKASTA!!!

Olipas ihana ylläri, löytää täältä vielä " vanhoja" tuttuja ja vielä noin iloisissa merkeissä. Oikein hyvää odotusta!

P.s. Vie kuttulaan terkkuja:)

Vierailija
20/43 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa viikot vaan vähetä :) Väsymystä täälläkin.. Tuntuu ettei jaksais muuta kun nukkua,syödä ja katsoa tv:tä :/

Mulla nuo iskias kivut vaan pahentuneet, alkaa meinaan joka askel olla viiltävää kipua pahimpina päivinä.. :( lääkäri sanoi et pitää ottaa kaksi panadolia kerralla kun kivut yltyy tosi pahaksi..

Mutta vauvalla onneksi kaikki hyvin, kävin eilen lääkärissä lisää sairaslomaa hakemassa ja samalla katso ihan ultralla vauvan asennon ja kohdunkaulan , pää oli pysynyt alhaalla ja anto lääkärillekkin kunnon potku näytteetkin :) sanoi että tulossa on keskikokoinen vauveli, vois olla hurja synnytys jos yli 4kg:nen ois :) olen itse pienikokoinen.. Jotenkin malttamaton olo, että tulis jo.. Samalla tietysti pieni pelko että onko valmis kaikkeen ja onko hyvä äiti. Mutta kaikilla esikoista odottavilla varmasti samat tuntemukset ja äitiyteen " kasvaa" .. Sain muuten neuvolasta lainaan hyvän rentoutumis cd:n, siinä ohjataan synnytystä, ponnistus, hengitys ja mielikuva harjotteita.. Käydään läpi se koko synnys vaihe vaiheelta. Itse pidin kyllä ainakin ensisynnyttäjälle hyödyllisenä.

Tsemppiä kaikille, ei olis enää pitkä aika :)

vk.33+4