Jos istukka irroitettu nukutuksessa synnyt.jälkeen
... onko jälkivuorto kestänyt saman ajan kuin normaalistikin vai onko vuoto ollut lyhyempi, koska kohtu tyhjennetty kaavinnalla? Onko käsin irroituksesta tullut jotakin jälkihankaluuksia (tulehduksia tms.)?
Kommentit (6)
Mulla on istukka irrotettu keskossynnytyksen jälkeen. Nukutukseen siirtyminen oli helpotus irrotusyritysten jälkeen. Menetin käsin irrotuksessa 1600ml verta, mutta muistaakseni en vuotanut kovin paljon seuraavana päivänä. Ehkä kuukautisten verran. Synnytyksestä on jo 5 vuotta, joten en muista kovin tarkkaan. Vielä ei ole vertailukohtaa, koska toinen synnytys on edessä lähitulevaisuudessa. Mitään ongelmia käsin irrotuksesta ei minulle seurannut, esim. tulehdusta.
Laru
Minulla jouduttiin irrottamaan istukka käsin esikoisen synnytyksessä, sattui ihan kiitettävästi vaikka oli epiduraali ja ilokaasu apuna. Mitään tulehdusta ei tullut eikä tulehdusriskistä ollut edes mitään puhetta.
Kakkosesta jouduin kaavintaan kun istukka ei irronnut repimällä/ kylmähoidolla jne. Vuoto oli niukempaa kuin esikoisen aikana ja loppuikin nopeammin.
Sen kolmosen jos vielä joskus teen, täytyy kuulemma synnytykseen tultaessa muistaa kertoa istukan itsepäisyydestä ;) Osaavat sitten olla antamatta joitain droppeja!
Minulla irroitettiin istukka leikkaussalissa synnytyksen jälkeen 01/07 ja jälkivuoto kesti vain muutaman viikon ja alusta asti oli todella vähäistä juuri kaavinnan takia.
on kahdesti irrotettu istukka nukutuksessa ja kerran, kolmannessa synnytyksessä se saatiin " väkivaltaa käyttäen" irtoamaan ilman nukutusta. Vuotanut olen 2300g, 2800g ja 1600g irrotusten yhteydessä.
En muista, että olisi ollut mitään eroa jälkivuodon kanssa keskimmäisen ja kuopuksen synnytysten jälkeen mutta esikoisen jälkeen jälkvuoto kesti melkein kaksi kuukautta ja syyksi löytyikin kohtutulehdus.
vielä sen verran, että kuopuksen jälkeen ei siis tehty kaavintaa, aihetta olisi ollut kyllä, istukan palasia tuli vielä pitkään, jälkitarkastuksessakin niitä pihdeillä kohdunsuulta noukittiin=)
En kyllä muista varmaksi, mutta oliskohan jälkivuoto kestäny ekalla kerralla 8 viikkoa ja toisella kerralla, kaavinnan jälkeen, 6 viikkoa ja kolmannen jälkeen taas se 8 viikkoa. Mulla on ollu aika pitkä jälkivuoto jokatapauksessa joka kerta.
Mulla ei siihen kaavintaan liittyny mitään sen ihmeempää, istukka vaan ei ollu kokonainen ulos tullessaan ja ultralla näkyi istukan palasia. Ensimmäisen kerran jälkeen sain jotain jälkisupistuksia lisäävää hormoonia, mutta ei tehty kaavintaa, vaikka istukan pinta silloinkin oli repaleinen.