Apua! Menin humalassa baarissa tunnustamaan laakari-tuttavalleni, etta minulla on ollut eras tosi kiusallinen tauti. Koskeeko laakarien vaitiolovelvollisuus myos asioita,
joita he saavat vapaa-ajallaan kuulla tuttaviltaan, liittyen arkaluontoisiin sairauksiin? Kerroin siitä hänelle nimenomaan siksi, että hän on lääkäri, mutta eihän tuo tietenkään mikään vastaanotto ollut... nyt pelkään että hän kertoo asiasta kavereilleen. :(
Mitä teen? Nolottaa!
Kommentit (27)
ihan normaalisti, eri asia on sitten se, että hakee " hoitoa" häneltä vapaa-ajalla. Ota lungisti, et ole mokannut mitenkään.
Joten " häpeäsi" on jo niin vanhaa perua että voit unohtaa koko jutun.
Vierailija:
sairastanut sp-taudin? Tilastojen valossa ainakin hirveän yleistä.
On hyvin todennäköistä että tämä lääkäri on itsekin sairastanut jonkin sp-taudin!
Eikä tuo ap:n tunnustus nyt niin kamala ollut, ottaen huomioon sen mitä ap itse kertoi olosuhteista. Paljon pahempia/nolompia juttuja olen itse kuullut ihmisiltä humalassa baarissa!
Mieheni on lääkäri ja tiedän ettei hän missään nimessä kertoisi mitään toisten ihmisten terveydentilaan liittyviä asioita eteenpäin, koska se herättää aina epäilyjä lääkärin luotettavuudesta. Kyllä heille on jo opiskeluaikoina tehty selväksi mitä ihmisten heihin kohdistama luottamus tarkoittaa. Ei lääkäri voi ajatella olevansa vapaa-ajallaan eri henkilö kuin vastaanotolla siinä mielessä, että voisi kuvitella voivansa käyttäytyä täysin eri tavalla vapaalla ollessaan.
Ei tuo mikään kauhea moka ollut. Ja niin kuin täällä jo moni totesi, tuskin lääkäri-tuttavasi asiaa eteenpäin kertoo, hänen oma uskottavuutensa siinä kärsisi. Muutaman päivän kuluttua et edes muista koko juttua!
Jos joku kertoisi minulle sairastaneensa sp-taudin, tuskin muistaisin asiaa aamulla... enkä ole edes lääkäri.
sairastanut sp-taudin? Tilastojen valossa ainakin hirveän yleistä.