Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Menin humalassa baarissa tunnustamaan laakari-tuttavalleni, etta minulla on ollut eras tosi kiusallinen tauti. Koskeeko laakarien vaitiolovelvollisuus myos asioita,

Vierailija
21.01.2008 |

joita he saavat vapaa-ajallaan kuulla tuttaviltaan, liittyen arkaluontoisiin sairauksiin? Kerroin siitä hänelle nimenomaan siksi, että hän on lääkäri, mutta eihän tuo tietenkään mikään vastaanotto ollut... nyt pelkään että hän kertoo asiasta kavereilleen. :(

Mitä teen? Nolottaa!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippumatta missä tilanteessa on asiasta kuullut.

Vierailija
2/27 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin kertomasi sisällöstä sinun kannattaisi olla nolona siitä, että yleensä kerrot sairausasioitasi lääkäriystävälle vapaa-ajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lääkäriystävänkin viettää vapaa-aikaa

Vierailija
4/27 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoille ja kavereille nyt ainakin.

Vierailija
5/27 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän joku henkilääkärisi vai? Miksi ylipäätään vaivaat häntä työasioilla baarissa?

Vierailija
6/27 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap jotenkin typerä?

Vierailija
7/27 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin olen aivan hajalla tämän asian takia! Asia tuli puheeksi siksi, kun keskustelimee yleisella tasolla näiden sairauksien leviämisestä yhteiskunnassa. Itse olen sosiaalityöntekijä ja keskustelimme tästä sosiaalisena ongelmana. Sitten se vaan jotenkin lipsahti että itsellänikin on nuorena ollut tällainen tartunta. Myönnän, se on sp-tauti!!!

Tiedän että tämä tuttava on tosi fiksu tyyppi, mutta silti pelottaa että mitä jos hän mainitsee keskustelustamme jollekin, joka puolestaan kertoo asian eteenpäin...

ap

Vierailija
8/27 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajille mennään käymään kylään ja pyytetään leikkaamaan hiukset, kun ei sulla ole muutakaan. Lääkäreille puhutaan sairauksista vapaa-ajalla

Vierailija
9/27 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulijalle tulisi helposti sellainen olo että voiko tuohon luottaa että pitää vastaanotollakaan kuulemansa toisten asiat omana tietonaan.

Vierailija
10/27 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lääkäreitä huvittaakin monet tapaukset. Ihmisiä ne on.

Vierailija
11/27 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaista, niin en ikinä kertoisi sitä eteenpäin. Harva lääkäri haluaa itselleen sellaista seimaa että kertoo ihmisten sairauksia eteenpäin. Entä jos joku sanoo kuulleensa sairaudesta juuri minulta, mutta ei tiedä että asia on kerrottu minulle kapakassa? Siinä rapisisi minun ammattiuskottavuuteni.

Vierailija
12/27 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tuollaista, niin en ikinä kertoisi sitä eteenpäin. Harva lääkäri haluaa itselleen sellaista seimaa että kertoo ihmisten sairauksia eteenpäin. Entä jos joku sanoo kuulleensa sairaudesta juuri minulta, mutta ei tiedä että asia on kerrottu minulle kapakassa? Siinä rapisisi minun ammattiuskottavuuteni.

Vierailija
13/27 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt ihan kamala tilanne, teidän kommenttien jälkeen tunnen itseni vieläkin idiootimmaksi!!!

ap

Vierailija
14/27 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottakaa huomioon että monen lääkärin ystävät ovat myös lääkäreitä. Niissä porukoissa kyllä potilastapauksia puidaan. Tai ehkä teillä ei vielä ole tosiaan kokemusta tarpeeksi, mutta huomaatte asian muutamassa vuodessa itsekin.

Vierailija
15/27 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se halua itselleen mainetta lääkärinä joka ei osaa pitää vaitiolovelvollisuutta. Nämä asiat nimittäin tuppaavat leviämään eteenpäin ja äkkiä jutusta tipahtaa pois se, että asia on kuultu kapakassa eikä vastaanotolla. Ei kukaan lääkäri halua itselleen sellaista mainetta.

Sitäpaitsi lääkärille on arkipäivää että hän tietää ihmisistä arkaluonteisia asioita, ei hänellä ole samanlaista kiusausta levitellä asiaa eteenpäin kuin ehkä jollain muulla.

Vierailija
16/27 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jokainen tekee joskus. Lopeta piehtarointi itsesäälissä. Varmaan tajuat vähemmälläkin analyysilla, että tosiasiassa tunnet häpeää sp-tautisi johdosta etkä tuon baarilöpinäsi? Eli et ole käsitellyt niitä asioita, joiden seurauksena sait sukupuolitaudin. Tuo baarilääkäriystäväsi ei liity asiaan mitenkään. Olet itse aiheuttanut tilanteesi (sp-taudin ja baarijuoruilun). Mitä ihmettä me voimme tehdä noille tekemisillesi? Järki käteen ja elämä jatkuu!

Vierailija
17/27 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää sun kaveri itse otti asian puheeksi. Ja toisekseen, jos sulla on joskus ajat sitten ollut se tauti, niin mitä sitten. Nykyään noi sp-taudit ei oo enää samalla lailla tabu, kun joskus aikaisemmin. Mistä sitä tietää vaikka sillä sun kaverillakin olis joskus joku sp-tauti ollut.

Vierailija
18/27 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon herpes on elämänikäinen kaveri.

Vierailija
19/27 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei tulisi mieleenkään kertoa eteenpäin ap:n juttua.

Vierailija
20/27 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että olet kertonut asian ystävänä, et kyseisen ihmisen potilaana. Sanomattakin lienee selvää, että jos ihminen kertoo tällaisen asian, sitä ei kerrota eteenpäin. Jos minulle joku kertoisi, että on sairastanut sp-taudin, niin en ikimaailmassa kertoisi asiaa eteenpäin. No joo, olen muuten itsekin sairastanut sp-taudin nuorena, joten en tuomitse toisia esim. nuoruuden töppäilyistä.