+++ Lokakuun toiveet viikko 4+++
Kommentit (97)
Täällä menossa kp 27 ja olen ihan ymmälläni. Toista yrityskiertoa siis mennään pillereiden lopetuksen jälkeen. Eka kierto oli 36 päivää. Nyt tänään aamulla herätessäni lorahti pönttöön oikein kunnolla limaista vuotoa ja sitkeää limaa oli. Voisiko ovis siis olla vasta nyt??? Ja kun olen niin tietämätön näistä, onko rakastelu ennen vai jälkeen liman paras keino raskautua? Aika ajoin kovia huonon olon puuskia, rajua alavatsa- ja selkäkipuja ollut noin 4 päivää. Kiitos, jos joku voisi auttaa.
Maribell yk2 kp27/36???
maribell: hmmm..oliko sulla aikasemmin kierrossa jo limoja tai ovisoireita? Vois olla kiinnittymiseen liittyvää, tai toinen ovis? Mulla oli viime kierrossa samaa. Silloin luin muiden kokemuksia ja oli joillakin plussausta edeltäneet " ylimääräiset" limailut!? Tärppionnea, toivotaan parasta!
Omaa: Kp 17/28-32 ja dpo luultavasti 4 (kipuilusta ja tikuista laskien). Lämmöt ei oo vielä kunnolla nousseet. Höh. Ihmeen rauhallinen fiilis joka tapauksessa.
Tutti
niin sitä sanotaan että ovis on viimeisenä limapäivänä. Mulla tulee ensin se limatulppa ja limat jatkuu pari päivää, sitten o-testiin plus ja vatsakipuilua.
Kiitos vastauksesta. Viime kierrossa ei ollut limoja mielestäni, mutta samanlaista vatsakipuilua kylläkin. Ekan kirron limoista yms. en kyllä ole ihan varma, kun en näistä asioista ollyt vielä yhtään ottanut selvää enkä tiennyt tarkkailla sillä lailla. Nyt ei mitään limataulppaa ole ollut. Touhusimme myös eilen myöhään illalla lakanoiden välissä ja ensin meitin, olisiko lorahtanut ollut siemennestettä, mutta limaa oli kyllä myös... Ja limaa en aiemmin tässä kierrossa ole havainnut.
On tämä naisena olo ja raskauden odotus vaikeaa... :) Nyt kai sitten vaan odottelemaan mitä tuleman pitää. Tietäisi vaan kauanko odotella menkkoja ennen kuin testailee.
Maribell
Hyvää maanantaita vaan kaikille!
Viikonloppuna ol iihan kamala sää: satoi vettä ja räntää. Täällä etelässä. Ja nyt sataa vettä. Eilen sentäänpäästiin ulos, mutta nyt ei taas pääsen kun sataa. Tulisi jo vihdoin lunta!
Viikonloppuna näin unta, että olin synnyttämässä ja poika tuli, mutta ei komas, vaan toinen lapsi... ???!? Hmm... Ja jotenkin tuon unen seurauksena mietin poikien nimiä lauantaina ja sunnuntaina. Huomasin vaan yhtäkkiä, että mietin poikien nimiä. :) Meneekö vauvakuumeilu nyt vähän överiksi..??? :D
ON: Eilen vihlaisi kipeästi alavatsaan kun kumarruin ja illalla nippaili ja tänä aamunakin. Olen YRITTÄNYT olla ajattelematta koko vauvakuumeilua tässä kierrossa, jossain vaiheessa se onnistui, mutta nyt piinailuvaiheessa se ei enää onnistu.
Heräsin viime yönä klo 2 ja valvoin n. tunnin. Ja mies kuorsasi... Yritä siinä sitten nukkua. 1,5-vuotias yleensä herää siinä klo 2 aikaan, mutta ei herännytkään tällä kertaa, vaan minä. No, heräsi sitetn klo 3. Kaipa jossain vaiheessa sitten sain unta. Huippasi tänä aamuna (verenpaine alhaalla muutenkin). Tiesittekö, että kun on sateinen ilma, niin se laskee lisää verenpainetta ja siitä tulee se väsynyt olo (ainakin minulla).
Nyt täytyy lähteä laittamaan junnut päikkäreille.
Tsemppiä!! =)
Taas uusi viikko polkaistu käyntiin töissä. Jösses että oli vaikea herätä. Onneksi ei ole kovin kiirettä *koputtaa puuta*
Tällä viikolla on pupuilun aloitus varmaan ohjelmassa, toivottavasti oviskin. En vielä ihan 100% luot atuohon Donan testiin, mutta ei ole vielä kunnon limojakaan.
Paino on ihmelelinen juttu, 24h välillä mun paino voi heittää 1kg. Ihan älytöntä. Nyt olen tosin ihan löysässä kunnossakin kun slailla en oel käynyt n. kuukauteen. No huomenna vesijuoksemaan ja salilel ke tai pe.
Radiosta kuulin aamulal kofeiinin vaikuteuksesta keskenmenoon. Tuo asia vaatii tarkempaa nettisurffimista. Voipi olla että meikäläienn kahvi addiksti lopettaa kahvin juomisen ens viikonloppuna...
T:Vacsuli kp11/30-37, yk 4
pölmähdin lokakuisiin sitten. Olen " vanhus" 39v 6 lapsen äiti ja kuumeilen siis nummer 7.
Tarkoitus olis pudotta painoakin samalla jotta raskautuminen olisi helpompaa.
Joten tärppionnea kaikille tasapuolisesti!!
-rölli kp 6/28-30
Kirjoittelin jo tuonne edelliseen pinoon, mutta jospa tähän uuteenkin. Eli lähtö tuli syyskuisista ja tänne lokakuisiin mieli seuraavaksi halajaa. Esikoinen onkin syntynyt lokakuussa. Jos sitten kuopuskin syntyisi. Ympyrä ikään kuin sulkeutuisi:). Ja isukilla on tasan samana päivänä synttärit. 5.10. Nyt jos tärppäisi menisi sitten loppukuulle toivottavasti. Vaikkakin kaikki ovat syntyneet ennen laskettua aikaa, joten eihän sitä tiedä...(p-94 38+5, t-97 37+6, t-99 35+5, t-02 37+0 ja t-05 38+5).
Meillä siis lapsia viisi ja kuudetta kuumeillaan. Viime kierrossa olin niin varma oireistani ja raskaudesta, joten nyt yritän ottaa enempi jalat maassa-tyylillä. Greippimehua kuitenkin aloin juomaan ja mittasin aamulämmönkin ekaa kertaa tänään. Miten niitä kuuluikaan seurata? Ikinä en ole sillä tavalla itseäni seuraillut vauvaa yritttäessä. Nopeasti ovat alkunsa saaneet muut paitsi neljäs vaati 10kk yritystä. Kuopus taas tärppäsi heti.
Eipä tässä sitten kuin siivoamaan...plääh!
yk 2 kp 2/31
Nyt tekee mieli vaan valittaa =/ Anteeksi jo etukäteen!! Ovista en ole vieläkään bongannut (taas jo kp21 menossa!!)ja ovistikutkin loppuivat eilen... Ja uusia en kyl enää tähän kiertoon osta!!! Viimeksi ovis oli lämpökäyrän mukaan vasta kp23, tikuilla kp21, mutta toivoin, että se olis vaan ohimenevä ilmiö että noin pitkään meni. Että ottaa päähän!! Välillä oon (puoli)tosissani miettiny, et pitäiskö ihan oikeesti lopettaa nää vauva-yritykset tähän?? Voitais myydä tuo mulle liian iso auto pois (ostettiin ennen keskeytystä 06/06 uusi isompi auto, että kaikki 3 lasta mahtuis...) ja ostaa ihana pieni " kauppakassi" . Loppurahoilla voitais remontoida tytölle (kohta 7v) oma huone ja ostaa uusia huonekaluja... Ärsyttää jatkuvasti ajella tolla liian suurella autollakin, JOS se vauva vielä tulee (mutta jos nyt myydään tuo uutena ostettu auto pois, niin uuteen yhtä suureen meillä ei sit enää ole varaa myöhemmin..). Oon tässä kohta 1.5 vuotta elämästäni kuluttanut tähän vauvanhankkimiseen, kärsiny liian isosta autosta, miettiny juttuja tyyliin " jos/kun vauva tulee, niin..." . Ja kaikki turhaan!!!! Nyt on alkanu tuntuun siltä, että en jaksais enää. Joka kuukausi saa miehen kans taistella siitä että suostuu " hommiin" (periaatteessa haluaa vauvaa, mutta kun " väsyttää" jne... eli inhoaa tuota pakkoseksiä...), houkutella ja uhkailla... Mietin, että mitä hittoa me jossain lapsettomuushoidoissa tehtäis, kun meillä kuitenkin on jo 2 (luomua) ihanaa lasta... Ja kuitenkin, haluaisin niin kovasti sen kolmannen, viimeisen, vauvan...
Ja uusille tiedoksi, että nuo meidän kolme (2 elävää...) lasta ovat saaneet alkunsa parissa kuukaudessa, viimeisin (keskeytetty) siis myös toisena yrityskuukautena. Ja sen jälkeen ei mitään =/ Ja mikään ei mielestäni ole muuttunut, yhtä lihava olen kuin silloin kun tuo viimeisin raskaus sai alkunsa, yhtä paljon juon colaa jne... Ja mieskin on se sama ;)
Joo, anteeks tää valitus, kai se tosta kadonneesta oviksesta johtuu, että tunnelmat on matalammalla kuin aikoihin...
Nippara kp 21/31-36 yk17
mä ymmärrän sua hyvin. Olen nyt kuumeillut toista kohta kolme vuotta. Melkein kaksi vuotta ensin pehmitin miestä. Liian pitkään elin autojen, asunnon, työn jne. suhteen niin, että pian se toinen kohta tulee. Ärsyynnyin niin tuosta " puoli teholla elämisestä" , että lopetin sen. Yritän elää tässä ja nyt ja nautin ainokaiseni jokaisesta käänteestä täysillä. Ennen tunsin syyllisyyttä vähän joka käänteessä lapsen takia, kun ajatukset oli usein ihan muualla.
En aina onnistu, mutta suurimman osan aikaa kuitenkin. Kai ne haaveilut ja päiväunet tulevasta kuuluu asiaan, mutta isot päätökset teen tämän hetken tilanteen mukaan.
Varmasti sun ärsytys pian laantuu =). Kyllä sun vuoro kans olis jo saada se nyytti, pitkä odotus on takana. Jospa se auton vaihto tois toivotun plussan ;). Mulla ei lapsen tavaroiden hävittäminen ikävä kyllä ole vielä tehonnut...
Ja itse yrityksestä meiltä on romantiikka kadonnut aikoja sitten, pakkopulla on juuri oikea sana kuvaamaan sitä.
Pitkää pinnaa pitkään odotukseen ja paljon vauvasäteitä!
AnniHelen@ kp4 (toinen clomipäivä) yk13
Tänään olin munatorvien aukiolotutkimuksessa ja voi herranen aika, että se sattui :( Mutta oli se kärsimys kuitenkin sen arvoista, kun putket ovat kuulemma auki, huh. Luojan kiitos. Lääräri sanoi, että monesti raskaus alkaa aukiolotutkimuksen jälkeen, joten toivoakin on. :) Tosin yksi vähän isompi munarakkula näkyi kypsymässä, mutta oli kuitenkin vielä pieni. Eli joko mun Clomi-annostus on liian pieni tai sitten ovulaatio on tulossa vasta aika myöhään...No ensi kierrossa saan sitten nostaa annostukseen kahteen tablettiin päivässä.
Niin ja lääkäri sanoi, että kaksi kiertoa kokeillaan Clomeilla ja sen jälkeen on jo vuorossa inseminaatio. Voi että kun tärppäisi ennen sitä, ei tee mieli enää kestää tämänpäiväistä kipua pian uudelleen. Mutta mitäpä sitä ei tekisi, että sen vauvan saisi...
Rizza kp 10, yk 20 vai olikohan se jo 21
ja todella piinaa onkin! viikonlopulla tulee 2 vkoa inssistä mutta jos menkat ei ala testaan vasta ensi viikolla. Sen verran monta negaa testanneena aion testata vasta kun olen varma että voisi jotain näkyä. Epäilevä olen kyllä tärpin suhteen siksi että tissioireet puuttuu kokonaan, siispä olen keksinyt että keltarauhaseni ei toimi ja siksi lämmötkään ei kohoa yli 37. Joten kunhan selviää alkaako ne menkat aion pyytää verikokeisiin lähetteen jotta tuo keltarauhashomma vielä tutkittaisiin. Meilläkin kun noita yrityskiertoja alkaa olla jo aimo määrä ja kaksi inssiä ja clomit jo käytössä niin ennen kun järeämpiin hoitoihin aletaan haluan että kaikki selvitetään.
Olen kyllä mestari kehittelemään oireita.. Tänään nukuin tytön kanssa yli 2h päikkärit ja pahoinvointi on vaivannut jo pari päivää mutta kuuluu myös endon oireisiin ja clomien sivuvaikutuksiin (ainakin pahoinvointi) joten selittyy silläkin. Jostain kun saisi positiivista ajattelua..Eipä auta kun jatkaa piinaa.
Joku päivitteli clomien hintoja ja minä hainkin aina kuukausiannoksen kerrallan. Yliopiston apteekki jakaa noita eli 5kpl saa kerralla ja maksaa 16¿. Minulla olisi menny kyllä tuo 20kpl kun 4kk niitä söin ja joka kuukausi kipitin hakemaan uuden 5kpl mutta syksyllä jaksoin vielä olla positiivinen ja uskoa tärppiin =)
Koralli! kyselin jo viime viikollakin mutta et varmaan huomannut... että millä perusteella luget sinulle määrättiin, liittyykö tiputteluun? Tiedätkö voiko keltarauhanen toimia vajaateholla vaikkei tiputtelisikaan? Näitäkin kannattaisi varmaan kysyä lekurilta mutta täälläkin on kovin valveutunutta sakkia =)
Ihana kun tuli talvisempi keli, heti on kivempi lähteä ulos ja tyttökin pääsi jo suksia testaamaan.
aaroilona kp22/28-30
Rizza: Olipa tympeetä, että aukiolotutkimus sattui sulla :/ Mulla se ei sattunut lainkaan. Otitko särkylääkkeen etukäteen? Mä otin, aika vahvankin ite asiassa. Mulla oli ihan auki ne torvet. Ehkä sulla oli kuitenkin aavistuksen tukossa ne torvet, kun sattui, tutkimushan voi myös avata osin tukossa olevat torvet. Jospa se tietäs tärppiä sulle! Toivotaan parasta!
Aaroilona: sain luget kai siksi, ku clomit ohentavat kohdun limakalvoa, niin luget auttavat siinä. Kyllä niitä määrätään keltarauhasen vajaatoimintaankin, mulla sitä ei kyllä tiputtelusta huolimatta ole todettu. Kaksi kertaa ollu verikokeessa siihen liittyen ja kummallakin kerralla tuli oikein hyvä tulos.
Nipparalla tsemppiä. Meillä kans haaveiltiin isommatsa autosta ja nyt viime kesänä se sit hommattiin. Mieskin sanoi silloin että nyt sais vauva tulla, ku on iso auto sitä varten (7 paikkainen..), no ei vaan näy eikä kuulu. Mutta minä taas rakastan isoja autoja, joten en kyllä tuosta luovu, vaikkei vauvaa kuuluisikaan.
Meillä oli välillä tosi pakkopullaa nämä vauvatouhut. Nyt on taas ollut erilaista. Onhan se tietty suunnitelmallista, mutta ei kuitenkaan pakkopullaa, mukava velvollisuus niin sanotusti :)
Mut tulosta ei vaan synny :( Tänään vimppa negatesti. Vimpan lugen otin kans ja nyt alan ootella tätiä. Pysyn näemmä lokakuun puolella kumminkin, tai ainakin luulen niin ellei täti kovasti viivyttele.
Koralli73 kp 27/25-30 yk19
Koralli: No mä muistelinkin, että sulla tuo tutkimus ei sattunut. Sitä sitten menin vastaanotolle rentona ja ajattelin, että eihän se satu. Mäkin varauduin kipulääkkeeseen, otin puolitoista buranaa 600 mg:aa puolitoista tuntia ennen toimenpidettä, mutta niin vaan sattui aivan älyttömästi. Katetri ei kuulemma meinannut ensin mennä perille asti, vähän tiukat oli paikat, joten sekin varmaan lisäsi kipua. Mutta jospa siellä olisi pieniä tukoksia ollut ja nyt sitten voisi vaikka tärppi käydä. :) Inhottaa vaan, kun olen vuotanut nyt koko päivän.
Kyselin lääkäriltä oviksen aikaisesta tahdista, että onko yhdynnät parempi ajoittaa päivittäin vai ihan vaan joka toiselle päivälle. Lähinnä vähän pelotti tuo miehen testin tulos, joka on siis normaali, mutta elävien siittiöiden määrä 48 tunnin kuluttua aivan minimaalinen. Lääkäri sanoi, että joka toinen päivä sänkypuuhia kuulemma riittää. Tämäpä helpotti mieltä! Kyllä jo välillä tuntuu paikat ihan olevan kipeinä, kun oviksen aikaan pitää joka päivä hakea lähikontaktia. :)
Harmi, että Korallilla testi näytti tänään negaa. Aina vielä kuitenkin pidän sinulle kovasti peukkuja, että saisit testiin plussan! Ja muille myös plussaonnea!
Rizza
Päätin nyt sitten ilmoittaa itsestäni taas.
Täällä onkin palstalla näkynyt muutamia tuttuja, näissä lokakuisissa
Rölli ainakin. Vaikka poissa olin muutaman kk.
Sen verran tarinaa, että lapset ovat 94,96 ja 06.
Keskenmeno raskausviikolla 17 syyskuussa 07. Saman raskauden alussa
todettiin ulseratiivinen koliitti, joka tämän keskenmenon ( tai sen
lääkitys) aiheutti. Eli ole elämä ollut kovin ruusuista...
Tänään saatiin lupa yrittää uutta raskautta ja kuume onkin kova, niin
on tosin pelotkin. Mutta ei sitä mitään saa jos ei yritä.
Kierto, joskin kovin epäsäännöllinen, on noin puolessa välissä, että
hetihän tästä päästään tositoimiin!
Jos täällä olisi joku, jolla sama sairaus, olisi mukava kuulla miten
on mennyt.
Pearl kera kovan kuumeen
Täällä on niin monta vanhaa tuttua, että mun on ihan pakko tulla moikkaamaan. Suuret pahoitteluni kaikille keskenmenon kokeneille ja haleja jokaikiselle taas pettymään joutuneelle.
Mä tulin vaan muistuttamaan, että vaikka tuo odotuksen odotus välillä tuntuu niin epätoivoselta niin kyllä se vielä päättyy. Uskokaa siihen.
Mä en enää ees jaksanut uskoa, mutta se tärppi tuli silti ja yk oli muistaakseni 23.
Meillähän myös ykkönen ja kakkonen saivat alkunsa ilman mitään kommervenkkejä, tämä kolmas neiti sitten olikin aivan muuta.
Koralli! Hieno juttu, että luget tehos ees tiputteluun. Se on varmasti hyvä merkki jatkoa ajatellen. Ja ne kunnon oviskivut tietää ihan varmasti myös hyvää!
En mä tiedä lohduttiko mun pinoon änkeäminen ketään, mutta toivottavasti ei ainakaan suututtanut. Mä vaan niin hyvin tiedän mitä teillä päässä liikkuu ja todella pidän peukkuja sille, että jokaikisellä vielä tärppää.
Ai niin, oisko täällä joku joka haluais kokeilla sitä sylkitestiä? Mulla on tuolla vähän käytetty, kun opin liian myöhään sen käytön ja clomien kanssahan se ei toiminut. Ja surullista kyllä, enää sitä ei tulla meidän perheessä tarvimaan vaikka mua nyt jo kaihertaa, kun maaliskuussa viimeistään pitää masusta luopua..
Jos on niin pistä tuohon mun hotmailiin ilmotus ja mä lähetän sen ekalle!
pii__paa@hotmail.com
Haleja!
T: piipaa
Vauvakuume ei ole hellittänyt, mutta tällä haavaa olen täysin kyllästynyt kaikkeen kuumeilun oheistoimintaa, kuten greippimehuun, kuumemittariin, ovistesteihin, yms. Ja ehkä samasta syystä, on täällä tullut käytyä harvemmin kuin aikaisemmin. Mutta kyllä nyt sentään kerran viikkoon täytyy pyhittää pieni hetki kuumeiluun ;)
Ensimmäistä kertaa en siis tiedä oviksista tai muista yhtään mitään, tosin tuntemuksista päätellen parin päivän sisään, luulisin. Eka kierto siis, etten tee testejä! Tämä on mun luonteellani todellinen saavutus, että viimeinkin osaan ottaa rennommin. :)
Käyn silti kurkkimassa teidän kuulumisia, vaikka olenkin kirjoittelun suhteen kovasti laiskistunut! :)
Adalea: kiertopäivistä ?, yk 7
Täti tuli mulle jo toista kertaa syyskuun unelmissa, joten nyt on pakko luovuttaa ja siirtyä tänne lokakuisiin..
Täytän 30 lokakuussa, joten aika kiva synttärilahja olis jos vauvelin saisin.. Ennustaja Elli ennusteli, että saisin pojan 18.10.. Tähän siis HALUAN uskoa ;)
Plussaonnea jokaiselle täällä!
T. iiiik kp 2/27-33 yk5
Kerrotko mikä on tuon ennustaja Ellin osoite? Kun odotin toista lastamme keväällä 2005 niin huvikseni laitoin hälle postia ja vastaukseksi sain että saamme tytön 10.6. (la oli 2.6) Ja me tosiaan saatiin tyttö 10.6. Olisi hauska taas kokeilla mitä sanoo. Ennistaako siis laskettuja aikoja vaikka ei ole edes raskaana? Ja mitä siihen piti laittaa? Oma ja miehen synt. aika mitä muuta? Jotain huvia tähän ovulaation metsästykseen.
ON: Kp4 menossa, missäs vaiheessa olette alkaneet tikuttamaan ovista? Ajattelin nyt sitten kokeilla niitä tässä kierrossa. Sen jälkeen jätän vähäksi aikaa kuumeilun tai siis yritän jättää =)
Uutta pino uudelle viikolle.
Mukavaa viikonalkua kaikille!
Oireita ei hirveästi ole, rinnat on muhkuraiset ja hieman arat, alavatsan vihlonta on päättynyt. Mutta e voi kuin odottaa, plääh!
Minkäpituisia kiertoja on ollut clomeja syöneillä? Mitä vois odottaa?
Mulla oli Teroluteille kierto 26 päivää ja muutenhan se on ollut miä vaan vähintään 40 päivää.
Rilla-ma-rilla kp 26/26->???