Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINÄHATUT VK47

17.11.2008 |

Maanantaita kaikille!!

Heitän heti kyssärin että millä pidätte pahaa oloa loitolla tai karkotat sen jos se iskee pahasti päälle? Mulla paha olo kestänyt reilun viikon ja lapset kuumeessa ja nuhassa ja pitäis niitä pystyä hellimään niin vinkkkejä kaipailtaisiin jos jollain olis jotain niksejä!!

Muuten menee ihan kivasti maha turvoksissa ja rinnat väsymystäkin ilmassa mutta kyllä sen kestää kun vain sais ton etovan olon helpottamaan!!!

Neuvola on keskiviikkona jee!!!

tsemppiä kaikkille!!!

Anskur84 rv7+2

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli mp73 joka on ollu polttamatta.

Mun on kyl nyt mentävä nukkuu olo tuntuu ihan humalaiselta..

Vierailija
62/71 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan tiistaita ja eka neuvolaa..lääkäri (joka ultraa?) olisi sitten 1.12. Onko mulla nyt oikea käsitys et lääkäri ultraa?

Palelee ja väsyttää, siinä olot tiivistettynä :)

Ja kuin joku muukin mainitsi, maha tuntuu siltä kun ois jo paljon pidemmällä, eli turvottaa... :D

Joskus pelottaa omat ajatukset, eli se, et huomaa miettivänsä melkein koko ajan omaa napaa, esim mitä kaikkea vauva muuttaa jne..siis positiivisesti mietin ja todella toivon kaiken menevän hyvin, mutta pelottaa tosi usein... :(

Minulle olisikin sopinut et olisi ensin kurkattu ultralla, ja sen jälkeen neuvolaan kuuntelemaan "vauva juttuja". No..pari viikkoa kun äkkiä kuluisi.

Miten muut hoitaneet vitamiinit? Eli oletteko alkaneet syömään lisää vitamiineja?

Minä aloitin kalkin, koska en saa sitä tarpeeksi edes omiin tarpeisiin.. Ja yleistä B:tä tms olen ottanut "noin joka päivä"

Hyviä vointeja kaikille!

Taateliz 8+1 (?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tupakoimatta nyt 15 päivää :D

terv:

Taateliz ja 8+1 (?)

Vierailija
64/71 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveydenhoitajan luona, pissanäyte, paino verenpaine.

Olin tänään ekassa neuvolassa, rupateltiin pitkä tovi. Lääkärin kanssa (16.12) pitää keskustella mun virtsankarkaamisongelmasta ja synnytyksen suunnittelusta.

Toka synnytys oli vaikea, näin sen kuuluisan mustan putken päässä valoa jota kohti olin lujaa menossa, tajusin matkalla sinne että tässähän ollaan kuolemassa joko minä tai vauva tai molemmat, en voi. Ja hups olin maanpäällä vauva ulkona. Ehdin kelata niiden sekunttien aikana koko elämäni. Aika pelottava kokemus, synnytyssalin äänien kaikkoaminen, äänien häviäminen, millaista en koommin ole kuullut eikä sanoin voi sitä kuvailla. Poika oli iso, 55 cm 4625 painoa ja pää 37 cm,syntyi kasvot kohti kattoa kun normaalisti on raivotarjonta, 9 pistettä. Käynnistettiin vko 41+6. Mies oli tottakai mukana ja näki miten olin hetkessä täysin eloton, sinertävä ja suu vaahtosi. Olin pelottavan näköinen. Älkää nyt pelästykö, nämä ovat harvianisia tapauksia. Mutkin tutkittiinn tarkasti mikä tämän aiheutti, syytä ei löytynyt. Ja tämä 3. kaveri ei missään nimessä ole yliaikainen, siksi synnytyssuunnittelu. Synnytys kun ei ole aina ihan yksinkertainen tapahtuma, se pitää pitää mielessä, mutta sitä ei kannata pelätä. En minäkään ja taas tässä ollaan paksuna,ihanaa. Ihan niinkun te muutkin heinähatut!!

Ja virtsan karkailu on ollut vaivana vuosia, lääkkeitäkin välillä syönyt ja voimistellut lantionpohjanlihaksia ahkerasti. Vähän on oloa helpottanut, mutta tämä uusi tilanne taas muuttanee kaiken.

VIIKONLOPPUHALI

Palle 8+2, la 1.7

Vierailija
65/71 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni huonosti nukkuen, esikoiselle nousi kuume :( Ja juuri kun olisi ollut kivat vulkoiluilmat, niin toinen on kipeänä. Täytyy nyt vaan keksiä puuhastelua sisälle :)

ON: Aamusta lähtien ihan kummallisesti vihlonut alavatsaa vasemmalta, tai oikeammin kipu tuntuu melkein lonkassa... Aika kummallisessa kohdassa, mitähän lie sekin on. Muuten olo on mitä loistavin, jos ei sormien järkyttävää turvotusta ja väsymystä lasketa. Oon poikkeuksellisesti tänään töissä kun niin paljon hoidettavia hommia.. Kohta pääsee onneksi jo kotiin :)

Mukavaa viikonloppua,

Nasqu rv 6+1 tai 5+3, ja nyt kaksi kokonaista päivää tupakoimatta :) kyllä se siitä lähtee...

Vierailija
66/71 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koneelle päässyt muutamaan päivään kun pojan kanssa oltiin tayssissa lasten osastolla kun pojalla keuhkokuume mutta nyt kotona ja poika parantumassa kovaa vauhtia!!!

Päästiin eilen illalla kotiin ja pojalla kauhee kiukuttelu ja mikään ei kelpaa ja sama on jatkunut tänää kaippa se vaan niin väsynyt!!! Ja pikkuneiti on niin äitin perään ja tietty kun paripäivää olin poissa!!!

Oma olo tila oli ihan ok sairaala reissun tai ei ainakaan tullu omaa napaa tuijotettua joten en tiiä!!! Tänään ajoittain pahaa oloa ja väsymystä mut kai se tästä!!!

Kylläpäs tuli oma napainen viesti mut kaikille tsemppiä ja voimia!!!

anskur84 rv8+0 la 4.7

Vierailija
67/71 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia pihlikselle...

Jenniliini ei sullakaan helppoa ole. Tarrasukkia...

Tää viikko on alkanut joka aamu vessanpönttöä halaillessa, eli oksennus on tullut joka aamu ennen aamiaista. Sen jälkeen kaikki on pysynyt kiltisti sisällä. Niin ja kun töistä tulee pitää myös ensimmäisenä käydä oksentamassa. Oksentamisesta on tullut jo rutiini. Päivällä pidän huonon olon loitolla mehukeitoilla ja riisikakuilla.

Eilen tuli käytyä ultrassa, jossa näkyi 10mm alkio ja sydän sykki. Kyllä siinä tuli tippa linsiin ja niin uskomaton olo. Lääkäri katsoi ettei siellä ollut muita ja katsoi myös munasarjat. Aluksi tuntui etten uskalla katsoa ruudulle, jos siellä ei olekkaan ketään kellä olisi syke. Sitä varautu jo pahimpaan.

Isosmurffi mä kävin Femedassa ultrassa maksoi 85,50 € ja kela korvauksen jälkeen 67,10 €. Onhan noi kalliita, mutta sen arvoisia. 4d ultra kyllä kiinnostais myös. Pitää katsoa sitä sitten sen hetkisen rahatilanteen mukaan. Mutta kyllä siitä kivoja muistoja jäisi, eipä sitä ihan jatkuvasti raskaana olla. Kiva ois myös näyttää sitä lapselle isompana.

Tatar onneksi kaikki oli ok. Mulla oli kans aika kovia kipuja pari päivää sitten ja myös tummempaa vuotoa. Ja tänään ollut myös, mutta eilen ultrassa oli kaikki ok, eli varmaan jotain kohdun kasvuun liittyvää. Mutta ainahan tommonen saa huolestumaan.

Kertoa en halua vielä kellekkään, ellei töissä joudu pahoinvinnin takia myöntämään. Mies kyllä haluaisi kavereilleen kertoa, mutta ei vielä sukulaisille. Toissa kerralla ehdittiin kertoa esikoiselle ja se menikin kesken. Niin poika otti sen aika raskaasti itki paljon ja yhtyi mun suruun. Ja kun kerroin keskenmenosta puhelimessa tuli viereen itkemään. Sitä pienen surua en halua toiste kokea, odotti niin kovasti pikkusisarusta. Vieläkin puhuu paljon vauvoista ja jos välillä on maha ollut turvoksissa toteaa heti, että ehkä siellä on vauva.

AW_83 rv 7+2

Vierailija
68/71 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään työpäivän jälkeen lorahti tummaa verta kotona pöksyihin ja nyt pelottaa tosi paljon. Tiputtelee vähän kerrallaan välillä ja päivystyksessä sanoivat ettei kuulosta keskenmenolta kun tulee vähäsen ja ei ole edes pahempia massukipuja, vähän kouristeli ja se oli siinä.

Sitten sinne jos tulee kovia kipuja, hyytymiä tai lorahtelee kuin vesihanasta.

Olen yrittänyt stressiä vältellä ja yrittää todellakin olla iisisti, mutta kokoajan sitäkin ilmaantuu työn merkeissä ja tuntuu tosi pahalta kokoajan, näen jopa keskenmenounia melkein joka yö ja juoksen lapsen huutoa kohti, mutta vauvaa ei olekkaan missään..

No maanantaina viimeistään soittelen ja menen tutkimuksiin onko tätä melkein 2v. työstettyä pikkuvauvanalkua enää..:( Ihan sekavaa tekstiä, jes..

Tandy 6+2 kai..?

:(

Vierailija
69/71 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kaikille ikäviä kokeneille ja jaksamista suuren surun keskellä!

En olekaan saanut aikaiseksi kirjoitella mitään sitten avausviestini, mutta taustalla olen lueskellut kaikien kirjoituksia... Täällä väsymys vaivaa edelleen, sekin on vähän vaikeuttanut asiaa.... Väsymys, palelu ja rintojen arkuus ovat edelleen ainoat oireet. Huono olo saattaa tulla todella lievänä jos ei ole syönyt kunnolla.

Tupakoinnista; itse olen polttanut muutaman vuoden ja joskus aikanaan kuvittelin pystyväni lopettamaan saman tien kun testi on plussaa... Näin helppoa se ei valitettavasti ole ollutkaan, vähentänyt olen toki huomattavasti ja välillä on päiviä etten polta ja jos olen polttanutkin niin parissa olen koittanut sen pitää. Jos olisi enemmän huonoa oloa niin ehkä se olisi ollut helpompi lopettaa heti alkuunsa... Mutta en toki haluaisi kauheata pahoinvointia kuitenkaan, tsemppiä raskauspahoinvoinnin kourissa kärsiville! Alkoholia en ole ottanut plussan jälkeen ja se on helpompi pitääkin niin.

Kertomisesta; vanhemmille sekä lähimmille ystäville olemme kertoneet. Vaikea sitä on ollut salassa pitää vaikka jännittääkin että kuinka käy kun kaikki on vielä niin alussa, mutta onpahan sitten olkapäitä mitä vasten itkeä jos jotain ikävää tapahtuu.

Onko kaikki menossa varhaisultraan? Itse en ole asiaa vielä isommin miettinyt enkä kyllä siis aikaakaan ole varannut... Neuvola olisi reilun viikon päästä, vielä pitää sitäkin odottaa..

Mutta nyt täytyy lähteä nukkumaan...

Ritu rv7+1

Vierailija
70/71 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Tänään onkin jännittävä päivä, sillä menemme hirvipaistilounaalle vanhemmilleni ja aiomme kertoa vauvauutisen. Hieman jännittää ja hirvittää kuinka vanhempani ottavat uutisen vastaan. He varmasti ovat ajatelleet, että lapset on jo tehty, kun on kaksi poikaa entuudestaan.

Oma olo: enpä muistanutkaan miten kokonaisvaltaista tämä väsymys on. Iltaisin olen kuin koomassa enkä jaksaisi liikuttaa pikkusormeakaan. Eilenkin makasin sohvalla illan enkä muista mistään mitään. Lapset kävivät taputtelemassa ja ihmettelivät äidin väsymystä. Etova olokin on seuralaisena, ei kuitenkaan ole tarvinnut vielä oksentaa. Masun turvotus on hurjaa!! Ihan kuin olisi raskaus jo puolivälissä.

En ole vielä soitellut neuvolaan, ehkä ensi viikolla. Nyt vasta rv 6+0 menossa.

Jahas, nyt ei 2v anna kirjoitusrauhaa. Pakkolopetus viestille.

Mukavaa sunnuntaipäivää! Hibiskus

Vierailija
71/71 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan heinäkuun odottajiin. Laskettu aika on 25.7. ja kuudes lapsi on tulossa. Vielä ei ole mitään kummempia oireita. Pientä kipuilua vatsassa on ollut ja vatsa on ollut hiukan sekaisin.

Pixelina 5+0 (jos oikein olen laskenut)