HEINÄHATUT VK47
Maanantaita kaikille!!
Heitän heti kyssärin että millä pidätte pahaa oloa loitolla tai karkotat sen jos se iskee pahasti päälle? Mulla paha olo kestänyt reilun viikon ja lapset kuumeessa ja nuhassa ja pitäis niitä pystyä hellimään niin vinkkkejä kaipailtaisiin jos jollain olis jotain niksejä!!
Muuten menee ihan kivasti maha turvoksissa ja rinnat väsymystäkin ilmassa mutta kyllä sen kestää kun vain sais ton etovan olon helpottamaan!!!
Neuvola on keskiviikkona jee!!!
tsemppiä kaikkille!!!
Anskur84 rv7+2
Kommentit (71)
Jäi tuo edellinen siis vähän kesken kun sormet eksyivät väärille näppäimille. Syytän tätä älytöntä väsymystä ja palelua! Myös muut oireet ovat tuttuja joskin kärsin nyt paljon vähemmän kuin esikoisen kanssa (07/07). LA on 19.7 eli taidan olla kolmas samalle päivälle osuva. Tein testin vasta eilen ja oon vieläkin ihan pilvissä. Ehdittiin yrittää kesästä saakka. Oon niin onnellinen, että tärppäsi ilman että tarvisi lopettaa esikoisen imetystä. Saa nähdä kuinka kauan osataan pitää salaisuus sukulaisilta ja ystäviltä.
Itse kun en ole koskaan tupakoinut niin en oikein voi kommentoida sen lopettamisesta. Alkoholia en ole oikeastaan käyttänyt aikoihin (esikoisen odotus ja pitkä imetys) ja ei kyllä tee yhtään mielikään. Mies saa juoda ranskasta raahatut punkkupullot ihan rauhassa!
Me asutaan maalla ja liikuntamahdollisuudet ovat onnettomat. Reipas kävely on ainoa mitä harrastan kolmisen kertaa viikossa ja se toivottavasti jatkuu aina kesään asti.
Nyt täytyy taas mennä jääkapille... jatkuva nälkä ja kiloja on tullut jo melkein kaksi!
Hauskaa odotusta kaikille!
Mamu77 rv 5+3
Pihlajankukalle jaksamisia :(
No minä sitten kävin Maanantaina ultrassa ja viikkoja sillon oli 5+4 ja lääkäri ei kohdusta löytänyt mitään... eli nyt palkään paniikissa että minulla on kohdunulkopuolinen raskaus... APUA.... Eli nyt sitten kysyn että koska sielä kohdussa pitäisi jotain näkyä??
Raskausoireita kyllä on eli nukuttaa ihan hirveesti rinnat on pinkeet ja vähän kipeät ja nyt on alkanut toi pahoinvointikin pikkasen....
No vuotoa ei ole eli ei tule verta....
Annukka ja toukka 5+6
Annukka-72: Minä kun varasin alkuraskauden ultraa, niin lääkärikeskuksesta sanottiin että kannattaa tulla aikaisintaan viikolla 6+, mieluiten lähemmäs 7, koska sitä ennen ei välttämättä näy mitään ja sitten vaan huolestuu turhaa. Eli tästä käsitin, että tossa vaiheessa raskautta kun sulla, ei välttämättä ole hätää vaikkei mitään näkyisikään :)
Nasqu rv 5+0 tai 5+5
Eikö muita heinähattuja ole kiinnostut yahoon ryhmästä ?
En ainakaan sellaista löydä ja täällä odotuspalstallakin ollut kyselyketju kuoli alkuunsa.
Itse kuulun edelleen yahoon sähköpostilistoille molemmista lapsistani, nämä listat elävät edelleen ja lapseni kuitenkin ovat syntyneet -01 ja -03 , ajatusten vaihto on kulkenut raskausajasta synnytyksen ja vauva-ajan kautta uhmaikään ja sieltä nyt vanhimman kohdalla jo koululaisen elämään. Hyvin antoisia listoja ja tiedän sitä kautta ollen paljon tapaamisia, syntyneen ystävyyssuhteita, jaettu iloja ja suruja, oltu vertaistukena ja avarrettu omaa ajattelutapaa.
Tulipa puolustuspuhe sähköpostilistan puolesta :) Piti vain ihmetellä eikö niitä enää käytetä, silloin aiemmin niitä juuri bongailtiin vauva-aiheisilta keskustelupalstoilta.
Ne on vaan olleet itselleni niin hurjan tärkeitä, virtuaalisia hiekkalaatikoita ja kaipaan sellaista (erilailla kuin tämmöistä keskustelupalstaa) myös tähän raskauteen ja siitä eteenpäin!
athina 6+1
Kiitos Nasqu vastauksesta... pikkasen helpotti.... mutta jotenkin se lekuri oli sitämieltä että raskaus ei ole alkanut tai on tullu pois ihan alussa mutta kohdun limakalvon paksuus sopi raskauteen, eli anto ajan 1.12 eli sillon mulla on viikkoja 7+4 eli sitten alkaa kyllä näkymään....
Oletko se sama Athina joka oli silloin 2001 joulukuisissa? taidettiin silloin vaihtaa sähköpostiosoitteitakin mutta johonkin se vaan jäi.. Kirjoittelin silloin nimim.. Sande
meillä lapset vm.01, 05,06 ja nyt la heinäkuun lopulla.
äitix3
Nyt on kyllä pakko purkaa hieman pelkoaan tänne...
Viime yön unet jäi vähäisiksi kun vatsassa oli todella voimakkaita kipuja, ja on edelleen. Aamulla kävin päivystyksessä, jossa lääkäri ei löytänyt syytä vatsakipuun, mutta antoi ajan ultraan huomisaamuksi. Vuotoja ei ole ollut, mikä ehkä hieman lohduttaa, mutta koko ajan pelottaa että alkaako ne. Viikkoja mulla siis nyt 7+0. Pelottaa ihan kamalasti, ja huomiseen pitäisi tässä epätietoisuudessa jaksaa. Toivon parasta, mutta pelkään pahinta...
No, huomenna kerron kuinka kävi...
Oletko se sama Athina joka oli silloin 2001 joulukuisissa? taidettiin silloin vaihtaa sähköpostiosoitteitakin mutta johonkin se vaan jäi.. Kirjoittelin silloin nimim.. Sande
meillä lapset vm.01, 05,06 ja nyt la heinäkuun lopulla.
äitix3
Ei, en ole. Tätä nicciä en ole aiemmin missään käyttänyt, enkä ole hokassut et se on ollut joskus vuosia sitten jollain käytössä.
Athina
Johan täällä on ikäviä ja pelottavia uutisia yhdeltä jos toiselta. Hurjasti voimia kaikille. Tunne on tuttu, kun takana on viisi keskenmenoa. En voi muuta sanoa, kuin voimia, koittakaa jaksaa ja pidetään peukut pystyssä.
ON: Väsymys tuntuu lisääntyvän päivä päivältä enkä jaksaisi kuin nukkua, nukkua ja nukkua. Palelu on ihan hurjaa, tuntuu, että mitkään peitot ei riitä.
Np ultra on 5.1 ja nyt varasin alkuraskauden ultran Femedaan 4.12. eli sitä odotellessa pelon sekaisin tuntein. On tämä kyllä yhtä pelkäämistä, mutta minkäs teet, kun tausta on mikä on, ei auta kuin sinnitellä ja mennä päivä kerrallaan eteen päin.
Onpas täällä paljon väkeä =)
Ihanaa, toivotaan että tulee vielä lisääkin!!! bd
Tupakoinnista, olen nyt ollut polttamatta 19 päivää!!! Vautsi! On ollut kyllä yllättävän helppoa, pari nikotiinipurkkaa/pv. Tupakoinut olen yli 20 vuotta ja aski menny vähintään päivässä. Jos tämä lopettaminen on näin helppoa, niin harmittaa etten aikaisemmin lopettanu =) Tsemppiä vaan kaikille jotka pinnistelee tupakoinnin kanssa!!
Täälläkin väsymys ja vilu ovat aivan älyttömiä!!! Pari viikkoa ollu veto aivan pois... Ei jaksa mitään! Nyt on pari pv ollu hieman parempia, mutta välillä tiukkaa tekee pysyä hereillä. Muita oireita ei juurikaan ole, päänsärkyä välillä ja alavatsaa juilii myös välillä. Turvotusta kylläkin on.
Ensi viikolla 25.11. uudestaan ultraan, silloin olis rv 8+2. Kävin siis jo rv 6+1 ja sydämen syke näkyi jo silloin, lääkäri haluaa vain tarkistaa että sikiön kehitys menee oikeaan suuntaan. Eka neuvola on 28.11.
Kertomisesta, meillä tietää jo koko suku tästä raskaudesta =)
Mukavaa viikonloppua kaikille!!!
Aamulla kävin ultrassa tuon parin päivän voimakkaan mahakivun takia. Olin maalaillu jo kuvia kohdun ulkopuolisesta raskaudesta, viikot ja mahakipu kuin sopisi siihen. Mutta sieltä se vain pikkuinen löytyi oikeasta paikasta kohdusta! :) Kyllä on helpottunut olo ja vatsakivutkin kestää paremmin. Sydämen syke näkyi myös. Pikkasen lääkäri kyllä pisti aluksi jännitystä peliin kun pitkään myhäili että ei täällä kyllä taida mitään olla, mut sit bongattiin kaveri. Hih, aika pieni pallukka vielä tässä vaiheessa :D , viikkoja 7+1. Pikkasen rennommin mielin jatkan nyt odotusta.
Tatar: onneksi kaikki hyvin. Tuommoinen kipuilu kyllä pelästyttää!
Mulla kans välillä kauhee pelko keskenmenosta, yksi kun niitä takana rv 6 +
Pari päivää oli kovaa pahoinvointia ja kun keskiviikkona kävin bodypumpissa, tuntui, että välillä koko huone pyörii. No nyt sitten ei eilisestä alkaen ole ollut liioin lainkaan pahoivointia eikä edes palellu. Jotenkin kauhistuttaa tämä oireiden häviäminen. Ei vaan pitäisi etukäteen murehtia.
Tänään ajattelin soittaa neuvolaan vaikka vähän jo piruja tässä seinille maalailen. Sen verran tullu neuvolassa käytyä, ettei jaksais lähteä taas niitä samoja kuuntelemaan, pitää toivoa että uusi th olisi järkevä (pari kauheatakin joskus ollut). No pääsee ainakin ultraan ja saa äitiyspakkauksen/ rahan.
Siivous tässä kesken, pakko kai jatkaa vaikka ei mitenkään huvittaisi:-P
Vuoden ikäinen tuleva isosisko tekee kokoajan tihutöitä ja jarruttelee kovasti siivousta... murrrr.......
P-M 5+4
Tatar, onneksi kaikki on hyvin! Varmasti säikäytti!
Omassa olossa ei kummempia muutoksia, edelleen väsyttää paleltaa, alavatsaa vihloo äkkinäiset liikkeet. Malttamattomana odotan alkuraskauden ultraa joka siis 1.12., kova hinku saada tietää onko kaikki hyvin!
Liikunnasta täällä oli joku päivä puhetta. Eilen sain väsymykseltäni raahattua itseni perfect body-tunnille. Väsymys helpotti vasta tunnin loputtua, mutta kylläpä teki hyvää liikkua kunnolla pitkästä aikaa! Huomasin kyllä hengästyväni paljon helpommin, mutta sehän voi johtua siitä kun ei ole pariin viikoon tehnyt mitään...
Eipä tässä sen kummempi, nyt täytyy taas jatkaa töitä. Hyvää viikonloppua kaikille! :)
Nasqu rv 6+0 tai 5+2
että sinulla Tatar oli kaikki hyvin :)
Jempula 5+4
Mä oon saikulla, kuumetta. No onneks nyt helpottaa jo.
Me mennään 1.12. neuvolaan. :-) jännittävää!
kyllähän sitä ajattelee että onkohan kaikki ok tuolla mahassa...
toivotaan!
Nyt on alkanu todella uskoa että juu oon mä raskaana. vaikka eikai sitä ymmärrä ennen kuin ultrassa näkee sykkivän sydämen jne.
Mulla on lieviä oireita, vähän paha olo ja rinnat niin arat, väsyttää!
maha on nii turvoksissa että voi mahotonta. Luulis että ois jo pidemmälläkin tää raskaus... Mutta niin on ilmeisesti monella muullakin täällä turvotusta.
Väsymyksen on kyllä huomannut mies ja poika...vähän kärtynen oon ollu välillä! :-)
Joskus oon kuullut että yks merkki keskenmenossa vois olla reisien kipu. Ootteko kuulleet?
Mulla on sellaista vihloltaa reisissä välillä varsinki oikeassa jalassa. En sit tiedä onko siinä mitään perää.
Musta on aivan ihana odottaa lasta nyt kun mieskin on täysillä ja aidosti mukana odotuksessa. Ensimmäisen lapsen kohdalla jouduin jäämään yksin vaikka lapsi oli yhdessä suunniteltu :-(
Mies myös ottaa kaikessa huomioon esikoiseni joka on tietenkin mulle tärkeintä. niin eipä muuten oltaisikaan pari!
Ja kyllä esikoisella on se oma isä todella tärkeä ja ovat ihan viikottain yhdessä hekin. :-) joten mulla ja esikoisella on asiat todellakin mainiosti.
Mä en ole koskaan polttanut tupakkaa joten mun ei oo tarvinnut sitä asiaa silleen pohtia. Jokainen varmasti itse ajattelee ja miettii miten toimii, toki se tupakka on sekä äidille että vauvalle huonoksi mut omat on päätökset jokaisen! Ennen raskautta viinaa on tullut otettua viimeksi varmaan vappuna joten ei mitenkään usein :-) en mikään absolutisti ole paitsi raskaana ollessa ja imettäessä en maista viinaa. en edes vähän koska en tarvi sitä mihinkään. kyllähän lääkärit sanoo ettei pieni määrä haittaa jos vaikka lasillisen viiniä tms.
mut se nyt sitten on taas jokaisen itse kohdallaan mietittävä.
:-) juu sellaista!
Niin tosta pahasta olosta, kyllä mulla auttaa että syö vähän jotain. Pieni välipala tai juo esim mehua. Mutta mulla onki niin lievää se paha olo....
Tarrasukkia ja tsemppiä!
Oltiin tänään neuvolassa ekaa kertaa. Täti oli kiva vaikka oma oli saikulla kuulemma. Ei siellä kyllä mitään uutta tullu kuoon hankkinu etukäteen jo niin paljon tietoa. Harkitsen et pitäiskö mennä varhaisultraan. Osaatteko suositella hyvää ja halpaa?? Vantaalla/ Helsingissä. En iha 100€ haluais maksaa siitä.
Jes mulla ei ole pahaaoloa, poikkeuksena jos oon väsynyt tai nälkäinen nii sillon tulee. Ja väsymystä kyllä riittää ajattelin mennä kohta jo sänkyyn ja koisimaan. Tissit on kipeet ja alavatsa. Hemoglobiini oli 116, pitäis saada kuulemma nousemaan on hieman alhainen. Rautaa en haluis syödä ku siit tulee ummetus ja mul on muutenki vatsa kovalla.
Tosta alkoholista sen verran et itse en aio juoda yhtään en halua aiheuttaa mitää riskiä vauvalle kun voi kerran olla juomattaki.
Se tais olla nasqu joka on ollu polttamatta jonkin aikaa. Tosi hienoa oon ylpeä susta!
Is 7+3
Voi itku Pihlis :( suuren suuri lammin halaus sinulle.
Jenniliini: sina et karkaa viela mihinkaa, pidan susta kynsin hampain kiinni! Mulla oli ekassa raskaudessa vuotoja rv 12 asti. Valilla rusehtavaa, valilla kirkasta. Pahin oli yksi yo, kun verta tuli niin, etta jouduin laittaan tamponin! Tama tapahtui tietenkin viikonloppuna keskella-ei-mitaan, josta oli 2 eri lautan yhteys mantereelle. Siina sitten itkin ja vuosin. Mutta: maanantaina ultrassa kollotteli yha kaksi terhakkaa vauvanalkua. Joten ALA anna periksi ennenkuin on ihan pakko. Ota iisisti, lepaa, ja toivo parasta. Lahentan oikein oikein paljon tarrasukkia Jamesille!
Oma olo: iltaisin etoo. Ei tee mieli laittaa ruokaa ollenkaan, kun oksettaa. Aamuisin voisin sen sijaan syoda vaikka jaakaapin tyhjaksi! Kamala himo hedelmiin ja hedelmamehuihin! Viime raskaudessa etoi etenkin pitsat ja hampurilaiset, toivon samaa nytkin :)
Frankie rv 8+0