Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINÄHATUT VK47

17.11.2008 |

Maanantaita kaikille!!

Heitän heti kyssärin että millä pidätte pahaa oloa loitolla tai karkotat sen jos se iskee pahasti päälle? Mulla paha olo kestänyt reilun viikon ja lapset kuumeessa ja nuhassa ja pitäis niitä pystyä hellimään niin vinkkkejä kaipailtaisiin jos jollain olis jotain niksejä!!

Muuten menee ihan kivasti maha turvoksissa ja rinnat väsymystäkin ilmassa mutta kyllä sen kestää kun vain sais ton etovan olon helpottamaan!!!

Neuvola on keskiviikkona jee!!!

tsemppiä kaikkille!!!

Anskur84 rv7+2

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu sujui mahan turvotellessa ja lievästi oli välillä etovaa oloa, väsymys aivan järjetön!!! Maha edelleen niin turvoksissa, ettei housuja vaan yksinketaisesti voi pitää kiinni, varsinkaan istuessa... Onneks on oma työhuone ja laitoin pitkän paidan päälle, niin ei kukaan huomaa että kuljen housunnappi auki :)

Alkuraskauden ultran varasin 2 viikon päähän, silloin viikkoja joko 6+5 tai 7+3, riippuen siitä oliko myöhäinen ovis niin kuin arvelen... Neuvolaan aattelin myös tänään soitella.

Onko täällä muita tupakoivia odottajia, tai siis jotka tupakoineet ennen raskaaksi tuloa? Miten tiellä tupakoimattomuus sujuu? Itselläni ottaa tosi koville, ei esikoista odottaessa ollut näin vaikeeta ollenkaan... Omatunto on tosi huono kun oon muutamia päivässä polttanut, enkä tiedä millä saan pidettyä itseni tupakoista erossa... Tiedän vallan hyvin kaikki riskit yms, ja inhoan itseäni kun tunnun olevan näin voimaton tän asian edessä. Tänään en ole vielä sortunut ja jokainen savuton tunti tuntuu jo voitolta... Olen yrittänyt psyykata itseäni mm. sillä, että ajattelen etten todellakaan söisi esim keskemenon aiheuttamia pillereitä, miksi siis poltan? Tai etten ikimaailmassa haluaisi vaarantaa tulevan vauvan terveyttä ja silti tää on niin vaikeeta....

Toivottavasti mua ei nyt "lynkata" täällä tän asian vuoksi, oli vaan sellaista pohdintaa. Ja tätä ei helpota yhtään, että esim. töissä (töissä siis osa tietää raskaudesta) kollegat sitä mieltä, ettei se nyt niin vaarallista ole ja jopa työpaikallemme työskentelevä sairaanhoitaja tuntuu vähätelevän vaaroja...

Ahdistaa kyllä tosi paljon!!!!

Nasqu rv 4+5 tai 5+3

Vierailija
2/71 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt ensin ollenkaan tätä vkoa ja ehdin jo sellaisen aloittamaan, kunnes sitten huomasinkin tämän...

Täällä ei mitään ihmeitä. Väsymystä löytyy ja rinnat on niin pahuksen kipeät ja jonkin verran on hajut alkaneet etomaan, mutta muuten voin ihan ok. Kätilöopiston äippäpolilta odotan postia, lähete on laitettu ja pitäisi siis päästä sinne alkuraskauden ultraan. Mutta eipä tässä vielä kiire ole, viikkoja kun on kasassa vasta 5+0

Nyt päiväunille. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille heinähatuille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakan suhteen täällä ei ole ongelmaa, mutta alkoholiin mulla on hieman erilainen suhde kuin miehen äidillä ja sen kumppanilla. Kerrottiin eilen uutinen, kun päätettiin yhteistoimin, että nyt on hyvä hetki. No, anoppi tuli ihan hulluksi, kiljui ja parkui ja onnitteli (lähinnä mua, ei niinkään paljoa poikaansa, hih!) ja mulla oli rillitkin ihan vinossa kun ei siitä halauksesta meinannut tulla loppua. Noh, tämän jälkeen avattiin skumppapullo ja mä pyysin omppumehua, mutta se ihmetytti kovasti anoppia, joka kysyi, että etkö sä nyt edes yhtä lasillista juo? Sanoin, että niin, kun mä oon siis raskaana.. Ei se kuulemma yks lasi haittaa eikä shamppanja oo kuulemma edes alkoholia. Ja että kai mä nyt jouluna vähän juon sentään. Totesin vaan, että alkoholia ei todellakaan suositella otettavaksi yhtään raskauden aikana, ja että niin vaan siinä pullon kyljessä luki 12%, vaikka ei se mitään alkoholia kuulemma ookkaan. Että näin meillä.

Vahvuutta siihen tupakanpolton lopettamiseen, kyllä siihen pystyy mielentahdon uskomattomalla voimalla!

Täällä jatketaan samoilla oireilla, väsyä ja lievää itkuherkkyyttä, uutena oireena tullut mukaan turvonneet tissit.

RR rv 5+1

Vierailija
4/71 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan sitten minäkin ilmoittautua joukkoon. Eilen plussan sain, edelleen olen aivan "pihalla" asiasta ja mies myös, mitään muuta ei päähän mahdu ja ilo ja paniikki vuorottelee. Meillä on siis neljä lasta ennestään ja tähän sen sitten piti pitkien harkintojen ja pohdintojen ja asian läpikäymisen jälkeen jäädä ,mut ken tulella leikkii niin... =)) eli yllätys kyllä vähän tämä. Ehkäisynä kondomi ja "varmat päivät" ja miehen takoitus mennä laittamaan piuhat solmuun =) no ei ne päivät sitten olekaan aina niin varmat =) eli asiaa sulattelemme edelleen ja vanhempien tulevat kommentit mietityttää kovasti =´( mutta aikuisina me myös teidämme tasan tarkkaan miten lapset alkunsa saavat niin mitään apua, en kestä meininkiä en salli itselleni =).

Oireina on kipeät rinnat ja pissahätä. väsyttää kovasti mutta se voi johtua siitä että ei tullut uni silmään viime yönä. pahaa oloa odotan, se on pahentunut kertakerralta, kuopuksesta kesti 16 vkoa jatkuva kuvotus. painoa saan aina runsaasti ja sitä odotan kauhulla kun sellainen +20kg vaikuttaa jo selkään ja niveliin.

olen pahoillani jos joku pahoitti muuten mielensä tuosta minun alkukirjoituksesta. Tietysti olen iloinen ja rakastan lapsia ja vauvaa olen salaa haaveillut vielä, mies ei, ja tiedän että on niiin epäreilua että joku joutuu aina vain pettymään ja toiset hehkuttaa yllätysvauvasta. Meillä vain on se ulkopuolinen paine, eli lähisuvun kommentit se asia, mikä itseltä vie sitä suurta osaa ilosta ja onnesta ja mikä aiheuttaa ahdistusta kun tuntuu että me teemme väärin muita kohtaan. aika sekavaa kirjoitusta.

mutta näin olen miettinyt ja lue kyllä teidän juttujanne, en tiedä miten usein itse ehdin kirjoittelemaan.

Terv tuisku rv4+ (voi kuinka pieni luku vielä =) )

Vierailija
5/71 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vaihteeksi ainakin täällä eteläisessä suomessa viikko alkoi vähän valoisimmissa merkeissä. Pikku pakkanen tuntuu mukavalta kaiken sateen jälkeen.

Tuosta tupakoinnista, ennen esikoista poltin ja lopetin saman tien. Ja kun pikkuhiljaa alkoi pahaa oloa pukkamaan, vieritin sen jotenkin tupakan hajuun liittyväksi ja se kyllä toimi jos mikä. Nyt tällä kertaa polttelin silloin tällöin joskus yhden, kaksi tai en yhtään päivässä, lopetin heti ja nyt saa ukko kyllä kaikki kuvotus ällötykset niskaansa :-) saa nähdä kauan kuuntelee ....... Kahvi ja tupakka ovat kuvotuslistan ylivoimaisessa kärjessä !

Kiloja tuli esikoista odottaessa ihan älytön määrä ja sitä pelkään ehkä nyt eniten, lähtötilanne kun on jo edelliskertaan nähden + 12 kg. Voin lähes koko raskauden ajan jollain lailla huonosti, välillä oli ehkä muutama hyvä kuukausi. alussa pahoinvoinnit, lopussa unettomuus, levottomat jalat ja aivan älytön närästys - ja mulla tuo kurjuuteen syöminen on aina sujunut. Nyt siis vaan täytyy pysyä tiukkana, ei auta. Ehkä se saattaisi osaltaan vaikuttaa siihen että olo ei ihan niin huonoksi tulisikaan.

Ensiviikolla olis eka neuvola, toivottavasti ultran saa ennen joulua, se jotenkin rauhoittais mieltä ennen joulun viettoa.

terv. Mirella 7+3

Vierailija
6/71 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on flunssa ja kävin hakemassa kolme päivää sairaslomaa lääkäriltä. RV 5+1 ja olo on vielä toistaiseksi hyvä. Ei siis vielä pahoinvointia, mutta odotankin sitä saapuvaksi vasta ensi viikosta alkaen... apua!!

Vierailija
7/71 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa rakkaat masusiskot!

Täällä on mieliala kohentunut, joten uskallan taas kirjoitellakin...ettei tule vaan pelkkää "jäkäjäkää" :D

Omaa napaa:

Aamulla heti alkajaisiksi oli ensimmäinen virallinen alkuraskauden ultra ja rintarottingilla ylpeänä kerron teillekin että James on kasvanut ;) 2,3 milliä, eli hän on jo nyt 8,3 millinen "jössikkä". Olot aika ällöt edelleen. Ei senpuoleen, olipa tuossa muutama päivä ettei olotellut yhtään. Rinnat ihan mahtipontisen kipeet, pinna kireellä kun viulunkieli, ja itkuherkkyyttäkin havaittavissa. Näillä mennään...niin ja jos joku keksii sen keinon olotuksen/ällötyksen/oksetuksen kadottamiseen, olen oikein kiitollinen siitä myös minä.

Yleisesti kysymyksiin:

Me ollaan kerrottu vauvauutiset suurinpiirtein jokaiselle vastaantulijalle :D

Aikanaan, kun vielä jossiteltiin, sitä vauvan mahdollista tulemista, niin oli niin suoraviivaisen selvää että 3 kk vartutaan, mutta nyt kun tämä "seitsemäs" ihme tapahtui, oli suorastaan täysi mahdottomuus pitää asia salassa. On tätä niiiiiiin kauan haluttu ja toivottu ja tekemällä tehty, että enkai minä herranjestas rupee onneani hyssyttelemään, vaan haluan iloita jokahetkestä, alusta asti. Tokihan on se vaara että kaikki päättyy huonosti, mutta onpahan sitten paljon ihmisiä ympärillä tukena, ja jotka ymmärtävät sitten tilanteen paremmin kun ovat "odottaneet" mukana, kun että kertoo myöhemmin, että "olin, mut en enää"

Lapsille (4,5 ja 7,5 v. miehen lapset. asuu meillä.) meinattiin kertoa vasta kun se 3 kk tulee täyteen. Mutta lauantaina saunassa lopulta kerrottiin heillekin. Ymmärtävät sitten hekin miksi äippä on surullinen jos hunosti käy...ettei se johdu heistä. Lapset rupesivat heti miettimään tulokkaalle sopivaa nimeä.

Ihmisten vastaanotto asialle on ollut yhtä hämmentyneen uskomattoman iloista, kuin itsellänikin plussatessani.

Tupakointi/alkoholiasiat:

Vuodesta 2000 asti polttanut. Yrittänyt lopettaa sen monen montakertaa, siinä onnistumatta, vaikka on ollu laastarit, purkat sun muut apuna. Aina hoin sitä että mä tarvin sen yhden ainoan syyn olla polttamatta, ja se on vauva. Niinhän siinä sitten, uskomatonta kyllä, kävi, että tuloksen saatuani en ole ainuttakaan tupakkaa polttanut. Muutaman kerran on mielitehnyt, mutta kun heti muistaa miksi ei voi, niin mielitekokin katoaa. Olen siis hyvin, hyvin ylpeä itsestäni. 21 päivää polttamatta!

Mutta lohdutan ja ymmärrän tuskasi (Nasquko se oli joka asiasta puhui)! Lähipiirissäni on useita naisia jotka ovat polteleet raskausaikanakin, ei tosin siinämäärin mitä ennen, ja ihan terveet on lapset.

Alkoholista sen verran, että yhden saunasiiderin kerran viikossa olen nauttinut. Ja niin taitaa tehdä moni muukin. Enkä aio rankaista sillä itseäni. Toisaalta, voishan senkin jättää juomatta...

Sitten kun mietitään tapoja kautta aikain ja historian jopa lähihistoriaa tutkien, niin sillon vielä kun meitä ovat äitimme odottaneet, ei ole ollut mitään rajoituksia missään, ja ihan ihmisiähän tässä ollaan, koko ihmiskunta.

Mielipiteitä on yhtämonta kuin on ihmistäkin, joten tehköön jokainen omat päätöksensä/rajoituksensa asioiden suhteen juuri niin, kuin omatunto sanoo.

Aamen :p

Terv: Jenniliini ja "James" 6+5

Vierailija
8/71 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan ensiksi onnittelut kaikille plussasta! Uskallan viimein liittya joukkoonne tamanpaivaisen ultran jalkeen. Meille on siis tulossa 3. beibi, meilla on v. 2005 syntyneet kaksostytot. Kaikki kolme, masuvauva mukaanlukien on hoitojen tulosta.

Yhdyn Jenniliinin sanoihin alkoholista: jokaisen on itse pahkailtava ja paatettava asia omalta kohdaltaan, mika tuntuu parhaalta ja oikealta. Join ekassa raskaudessa lasin silloin talloin, samoin nyt olen ottanut lasin punkkua tai lasin shampanjaa silloin talloin. Asun Saksassa ja taalla laakaritkaan eivat pida satunnaista lasia pahana. Mutta kuumaan saunaan ei sen sijaan suositella mentavaksi hihii. Itse olen poltellut tahan saakka 1-3 paivassa, plussan jalkeen en ole tupsutellut ollenkaan.

Terkut kaikille,

Frankie rv7+5 (LA 1.7.)

Vierailija
9/71 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uskaltauduin mukaan..pikkuhiljaa.. :)

Elikkä omien laskujen mukaan 7+1 menossa, omassa tiedossa ilouutinen ollut nyt 1,5vkoa. Vielä ei olla kerrottu kuin kahdelle minun ystävälle, ajateltiin malttaa joulun tienoihin odotella.

Meille ensimmäinen ja kauan odotettu! kolmisen vuotta olemme odotelleet, nyt vain toivotaan että kaikki menee hyvin.

Eka neuvola viikon päästä, ja siitä viikko eteenpäin eka ultra (jos oikein ymmärsin).

Olo-tila ollut ok, alkuun (josta testin innostuin tekemään) oli kamala väsy!! nukuin järestään 11-12h yössä.. mutta nyt pärjää jo vähän vähemmällä. Osasta oireita ei tiedä liittyykö ne (pääänsärky,kuvottava olo) tupakoinnin lopettamiseen, eli 10 vuotta olen polttanut 20 päivässä, testin jälkeen poltin kolme, nyt siis oltu 11 päivää polttamatta!! hankalia tilanteita on, tuntuu et hermot menee aika pienistä, mutta yllättävän "helppoa" on ollut.

Näin täällä :)

Hyviä vointeja kaikille :)

Vierailija
10/71 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin alkuraskauden ultrassa ja meillä siellä köllötteli yksi viikkoja vastaava sikiö, jonka sydän löi. Oli ihanaa ja nyt saa sit olla raskaana rauhassa, kun on varmisteeu todellisuus :) Lääkärin mukaan olisi enää 3% keskenmenoriskiä ja kun viikot 12 on ohitettu on vain 1%. Tuo samainen lääkäri ultraa kaikki kaksi kunnallistakin ultraa ja on alansa guru, joten olen oikein iloinen että muutimme sopivalle paikkakunnalle.

No pahoinvointi ja väsymys ja palelu on täällä vieraana myös.. en ymmärrä miten töissä päjään.. mut mulla on sisuja ja salmiakkia ja suklata aina laukussa.. ja koko ajan on nälkä. Voi jos tätä menoa mennään niin kiloja on tulossa liikaa.. edellisissä oksensin niin paljon että vasta loppuraskauden aikana tuli kilo ja sekin turvotusta. nyt en ole vielä sentään oksentanut..

no semmossii omanapasuuksii

T:miina rv 7+3

Vierailija
11/71 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille! Ihanaa, että meitä on täällä niin paljon. Saadaan varmasti pidettyä pino aktiivisena koko raskausajan.

Miinalla oli mukavia ultrakuulumisia, samoin Jenniliinillä.

Mulla on aika sekavat mielialat! Mies menee huomenna aamulla siihen isoon leikkaukseen ja on tuolla laulamassa unilauluja muksulle. Jos masuasukki selviää ensi viikosta niin ollaan varmaan turvallisilla vesillä. Stressihän voi olla eräs merkittävä keskenmenon syy. Nyt täytyy vaan toivoa, että kirurgit osaa hommansa ja kaikki menee hyvin, jotta päästään taas elämässä eteenpäin. Tekisi nyt vaan mieli kyhnöttää miehen vieressä koko ajan. Toisaalta pelottaa miten selviän kaksin tuon muksun kanssa kaiken tämän pahoinvoinnin ja väsymyksen keskellä. Onneksi appivanhemmat on tulossa kylään viikonlopuksi.

Tuosta kertomisesta, että kerroin tänään omalle äidilleni ja viikonloppuna anoppi arvasi, vaikkei kysynytkään mitään ja ei kerrottu vielä mitään. Vasta sitten leikkauksen jälkeen puhutaan avoimemmin. Ja ultran. Olen ajatellut mennä sinne vielä ennen joulua, mutta 7+2 jälkeen, koska edellinen asukas vastasi noita viikkoja.

Mun keino pitää pahoinvointi loitolla on tuoremehut :)! Aina on tuoremehutrippejä laukussa, mutta huonopuoli on tietysti loputon pissahätä..

Tsemppiä kaikille viikkoon!

-Myy ja ippolit 6+3

Vierailija
12/71 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain lauantain aamuna sen haalean mutta selvästi havaittavan viivan one stepin testiin, mutta nyt tänään hetki sitten samainen testi (tosin kasettiversio) antoi tyylipuhtaan negan. Olen aivan musertunut ja onneton. Jos en kerran ole raskaana on kp jo 44 eikä tädistä tietoakaan. Raskaus oireita kyllä edelleen on, pahaolo, vatsan turvotus (erityisesti illalla), huimaus, tunteiden villit ailahtelut, vessassa täytyy ravata ja usein. Mutta jos ei niin ei. Jotenkin en enää jaksa uskoa/luottaa mihinkään

pihlajankukka ilmeisesti siis kp 44/24-31 eikä rv 6+1 :'(

Vierailija
13/71 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pahoinvointia nyt kolmatta päivää. Viikonloppu meni vielä siten, että pahoinvointi alkoi iltapäivästä ja paheni iltaa kohden mutta tänään huonoa oloa on ollut jo aamusta asti. Pakkasin töihin mukaan viinirypäleitä, joiden avulla koitan selvitä pahimmasta. Viime kerralla se ainakin tepsi eikä edessä ollut tiputus toisin kuin ensimmäisellä kerralla.

Vierailija
14/71 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä ei jaksais olla hereillä millään. Viikonloppuna sain onneksi nukuttua kahteen kertaan päikkäritkin molempina päivinä ja kunnon 12 tunnin yöunet päälle. Ei ollenkaan normaalia mun tapauksessa. Pahoinvointia yms. ei ole ollut edelleenkään.

Tupakkaa en polta ja alkoholin käyttö on ollut satunnaista. Tässäkään raskaudessa en aio alkoholia ottaa, saatan tipan jotain maistaa joskus. Ehdin kyllä sitten kun imetysaika on ohi. Kyllä siihen jaksaa. Tsemppiä muille tupakan vieroitukseen, eiköhän siihenkin pysty jos on halua kaikkien muidenkin himojen samanaikaisesti vallitessa ;-)

Palle n.7+5

Vierailija
15/71 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko testata vielä jollain muulla testillä? Kun käsittääkseni positiivista ei voi tulla jos ei raskaana ole ja sulla tuntuis oireitakin olevan vaikka muille jakaa!

Olen pystynyt olemaan tämän päivän polttamatta ja nyt jo ihan voittajafiilis :) Eiköhän tää tästä. Alkoholi ei ole minkään sortin ongelma, kun normaalistikaan en juo kuin pari kertaa vuodessa pari lasillista, jossain juhlissa "pakotettuna"...

Nasqu

Vierailija
16/71 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa uusille heinähatuille!!

Pahaaoloa karkoitetaan täällä päässä syömällä julmetusti mandariinejä ja juomalla keltaista jaffaa.......

Siis tuo jaffa on kaiken a ja o, päivien pelastaja nro1.

Lämpimän ruuan syömisen oon lopettanu kokonaan sillä sai vaan takuuvarmasti huonon olon aikaseks.

Tupakoinnista, mulla on tupakka palanu aina ennen raskauksia, mutta se loppuu laakista plussaan. Siinä on joku käsittämätön mielleyhtymä/tuuri että tupakka alkaa maistumaan pahalta heti, eikä sen takia tee edes mieli.

Mutta tsemppia teille keillä homma ei ihan niin helppoa ole!!! Ja eikös sitä sanottu joskus, että jos äiti on polttanut enemmänkin ennen raskautta niin on parempi luopua pikku hiljaa kuin lopettaa kerrasta?

Alkomahoolista: Joskus kilistelen viinilasillisella tai saunasiiderillä, mutta hyvä jos ees kerran parin kuukauden aikana mokomaa tapahtuu.

Ja jokaisen on tosiaan päätettävä se oma kantansa, ja myös sallittava muille omat päätökset siinä samalla.

Nyt nukkumaan, mikäli esikoinen päättä viimeinkin pysyä hiljaa sängyssään...

T Helga rv7+2 (vai...?)

Vierailija
17/71 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään hiukan parempi mieli kuin eilen illalla. Soitin äsken terveyskeskukseen ja laittoivat lähetteen (aamupissa) labraan. Huomenna siis selviää. Olo on vähän levoton, mutta hitunen uskoa kai vielä löytyy.

Mutta huomiseen, en nyt viitsi asiaa enemmin märehtiä kun ei se siitä nyt miksikään muutu.

Pihlis ... jotain, en edes tiedä mitä kp:ta vai rv:tä??

Vierailija
18/71 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille uusille ja ultrassa käyneille.!!

Pihlikselle tsemppiä ja uskoo huomiseen kyllä se siitä toivotaan että nyt olis plussat!!

Mulla tänään parempi olo ei niin okseta kaikki kokoajan että eiköhän se tästä tai sitten vaan on oppinu syömään ja torjumaan pahaa oloa!! Samoja lääkkeitä mulla pahaan oloon on ollut kuin muillakin näköjään hedelmiä, namuja, mehuja ja limuja kaippa niillä selvitään vastakin! Mutta kiitos vastauksista!!

Lapset alkaa oleen terveempiä että valoa tunnelin pässä silläkin saralla.

Huomenna olis sitten neuvola jee... Jospa sais ajan sit ultraankin niin sais varmuuden kaikkeen!!

Mukavaa päivää kaikille!!

Ansku rv7+3

Vierailija
19/71 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla tuli predictoriin se viivästynyt plussa. Eilen tein marketin halppiksella ja tuli hailakka plussa.

Pihlajankukalle tsemppiä! Tosi ikävää elää epätietoisena. Niin kauan kun täti pysyy poissa, toivoa on. Mullakin nuo testit joka kerta pitkällä viivellä tuloksen näyttäneet

Tuisku 0202: Ihan kuin olisin omaa tekstiä lukenu. Meillä myös neljä lasta, nyt tämä viides vähän omin luvin tullut (varmat päivät eivät olleetkaan nitä varmoja:-) )

Mutta kuten sanoit, jos aikuiset leikkii tulella, vastuu kannettava on. Ja tämä vastuu kannetaan erittäin iloisin ja onnellisin mielin:-) Tosin ollaan elelty vähän

sillä mielin, että jos vauva tulee niin sitten tulee, tervetuloa! Eli ei siis mitenkään

aktiivisesti olla yritetty raskautua. Tulipa sepustus!

Tupakka ja alkoholi oli aiheena: Olen kans sitä mieltä, että jokainen tuntee omat rajansa molempien suhteen. Itse en ole koskaan polttanu. Alkoholin suhteen tiedän, että tulossa on parit kekkerit jossa kuoharit nostetaan. Näin alkuraskaudesta en vielä halua muille kertoa, joten ajattelin ottaa lasista pienen

maistiaisen näön vuoksi, mutta loput jättää juomatta (esim. syyttää sitä, että autolla liikkeellä)

Onko täällä liikuntaa harrastavia mammoja? Kävin eilen spinningissä (aika reippaassa semmoisessa) ja ehkäpä kuvittelin, mutta ihan kun olisi ollut kumma fiilis masussa.... Kai sitä sitten taas itse tietää rajat siihenkin, milloin pitäisi rauhoittaa vähän liikuntaa. Viimeksi kyllä uin vielä silloinkin kun oli laskettupäivä! Raskaus meni kolme päivää yli. Tuo spinning on sinänsä uusi laji, etten sitä siis viime raskaudessa harrastanut. Onko kokemuksia? Bodypumppiin olen huomenna menossa ja pilatestakin tulee harrastettua. Sittenhän se pilates vähän hankaloituu, kun masu alkaa olla tiellä=D Mutta pumpissahan pärjää ihan mukavasti, painoja voi vähentää jossain vaiheessa

Oireista: ei toistaiseksi mitään! Viimeksi oireet alkoi rv 6 ja olin ihan kauhean väsynyt. Aikaisemmin olen ollut pahoinvointinen. Pahoinvointi pysyy jotenkin aisoissa, kun aika usen nappaa jotain ihan pientä suuhun. Muistelen, että tämä kielletty SALMIAKKI oli semmoinen, että kun sitä imeskeli (esim turkinpippuria) ei tarvinnut oksentaa koko aikaan, hampaat toki kärsii (mutta ei se pahoinvointi onneksi koko ikää kestä)

Kiva huomata, että paljon porukkaa pinossa. Pidetäänhän pino vilkkaana loppuun asti!

P-M rv 5 + 1

Vierailija
20/71 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa oloa ollut jo viikon verran ja ihan aamu,- päivä,- ilta,- ja yöpahoinvointina esiintyy. Rinnat aristavat ja ovat kuin tiiliskivet ja ilman rindejä ei ole kiva kulkea kun sattuu. Pahaa oloa ei voi mitenkään helpottaa, kaikki maidot ja keksit yököttää mitä suositellaan heti aamuksi, mandariini taitaa olla ainoa joka pysyy ainakin hetken ja ruokien tuoksut, yök, tässä pitäis sitten jotain vielä yrittää syödä.

Kahden edellisen kanssa ei ollut näin pahaa, mutta eiköhän se jossain vaiheessa helpota.

Väsyttää vähän väliä ja iltavuoroissa paha olla kun on sitten ihan rättiväsynyt ja pitäisi vielä asiakkaita palvella.

Neuvolaan mennään ukkelin kanssa 4.12. ja sitten tiedetään taas lisää mikä pikkuinen siellä masussa kehittyy. LA olis neuvolan mukaan 16.7.

Tandy 5+5 :D