Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani isomummu taas töksäytti! Olisitko loukkaantunut?

Vierailija
17.11.2008 |

Kävimme pitkästä aikaa poikani isomummulla, eli mieheni äidin äidillä. Siinä oltiin syöttämässä meidän 1v 8kk poikaa, minä, mieheni ja isomummu. Mummu siinä sitten töksäytti pojalle että "On se hyvä että nuo sut vahingossa teki". Mitä helvettiä? Mummu siis olettaa että poika on vahinko! Olimme mieheni kanssa molemmat alle 20v (minä enemmän, mies vähemmän) kun poika syntyi ja minä olin lopettanut koulun kesken... Kaikki ihmiset varmaan ajattelee että poikamme on "vahinko"! Vaan ei ole, ihan tarkoituksella jätimme ehkäisyn, koska ajattelimme että lapsi saa tulla jos on tullakseen (tietenkinhän tulin heti raskaaksi=)). Olisitko itse loukkaantunut tuollaisesta lauseesta? Tai olisitko sinä ehkä saattanut todeta noin?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet koulut jättänyt koulun kesken ja olet tosi nuoria. Olisithan voinut ihan nätisti korjata että teitte ihan tarkoituksella.

Vierailija
22/43 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää ihmiset, ketkä eivät reilusti sano, kuten asiat ovat. Jos se sinua häiritsi, olisit sanonut. Niin ne asiat selviävät. Meillä on 85 -vuotias isomummu ja hänen kanssa puhutaan asioista, kuten kenenkä muunkin. Tuo nyt ei kovinkummainen korjaus olisi ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun miehen mummo kyseli milloin meille tulee lisää lapsia, kun oli katsomassa minua sairaalassa, ja oli selvää etten voi saada enää lapsia.

Vierailija
24/43 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olisin kyllä hienovaraisesti korjannut asian saman tien. Vanhoilta ihmisiltä kuulee monenlaista, siitä ei kannata nokkiinsa ottaa. Ellei kyse ole ihan selvästä pahantahtoisuudesta.

Olet vielä itsekin tosi nuori, mummo ajattelee varmaan sinua ja miestäsi vieläkin lapsina, ja "ojentaa" niinkuin lapsia ojennetaan. Ei kannata pahastua, mutta jämäkkä saa olla ja tehdä oma kanta selväksi.

Vierailija
25/43 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli minultakin kohtu poistettu ja silti sain kaksi lasta.

Vierailija
26/43 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me teimme tarkoituksella kun olin 18v silloisen poikaystävän kanssa (oli 3v vanhempi) ja menimme naimisiinkiin. Ero tuli kun oli 20v. Totta kai kaikki luulivat vahingoksi, en muuta koskaan kuvitellutkaan, koska olimme niin nuoria. Suotta siitä loukkaantumaan. Monesti en edes vaivautunut oikaisemaan, koska minulle riitti, että itse tiesin miten asia oli. Nykyään pian 15v tyttö itse kyselee välillä oliko hän vahinko, juuri siksi kun olen niin nuori. =) Luokkakavereiden vanhemmat ovat aika paljon vanhempia...

Oma mummini, tytön isomummi, oli hulluna lapseeni. Minä en tullut kovin hyvin hänen kanssaan toimeen, hän oli äksy ja paha suustaan ja todellakin sain kuulla mitä mieltä hän oli mistäkin. Haluaisin kuitenkin muistuttaa, että aika minkä isomummi voi lapsesi kanssa viettää, voi olla hyvinkin lyhyt, vaikka ei vanhakaan vielä olisi. Meidän isomummin nujersi syöpä kun tyttöni oli 4 -vuotias. Onnellinen olen siitä, että nielin ylpeyteni ja vietin hänen kanssaan aikaa, (vaikka en kestänytkään kuunnella hänen juttujaan,) jotta hän sai olla lapsensa lapsen lapsen kanssa. Surettaa, että tyttö oli niin pieni, ettei enää muista mummiani.

Niin ja näin jälkiviisaana voin sanoa, että parempi olisi ollut ensin käydä koulut loppuun ja hankkia kunnon työt ja vähän rahaakin takataskuun... Kaikki muiden neuvot menivät täysin kuuroille korville, koska koimme olevamme niin aikuisia silloin... Lapsia olen saanut vanhempana muitakin ja vaikka edelleen väitän olleeni iästä huolimatta ihan hyvä äiti esikoiselle, niin tuhannesti parempi olen tällä iällä ja elämänkokemuksella vuoden ikäiselle kuopukselle. Toivon, että olen saanut lapseni ymmärtämään, että lastenteko kannattaa jättää vähän myöhemmälle iälle, en todellakaan voi suositella lastenhankintaa kovin nuorena. Mummoksi haluan, mutta toivottavasti en ainakaan alle nelikymppisenä.

Joten, pakko tunnustaa, mummini ja äitini olivat ihan oikeassa. ;-)

Meni aika ohi alkuperäisen aiheen, mutta siihen siis, että en loukkaantuisi, enkä loukkaantunut. Mielestäni on ihan itsestäänselvää, että vahingoksi luullaan.

Hyvää jatkoa teille, toivottavasti teidän liittonne kestää!

Vierailija
27/43 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemmat mummut kysyivät kerrottuani raskaudestani: "oliko se vahinko?" Olen naimisissa ja toinen lapsi tulossa.

Vierailija
28/43 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ala tässä sairaskertomustani sen tarkemmin kertomaan

Vierailija
29/43 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonut lapsistani että vahinko, lihava, liian vilkas, liian pieni ikäero, syö liikaa ym.

En voi olla ottamatta nokkiini.

Vierailija
30/43 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin aiemmin kirjoitin, minua harmittaa etten oikaissut asiaa saman tien... Ehkä olin niin yllättynyt tuollaisesta kommentista etten tajunnut vastata mitään. Mieheni kertoi minulla jo vuosia sitten ennenkuin hänen mummonsa ensimmäisen kerran tapasin, että mummo sitten on todella omalaatuinen. Isomummu siis todella on "riidankylväjä", anoppini kanssa hän ei ole puhunut miehensä kuoleman jälkeen lainkaan, ei edes hautajaisissa. Niin ja minä siis en ole isomummun kanssa riidoissa. Hän päästelee suustaan milloin mitäkin, mm. viime käynnillä sanoin että minun pitäisi laittaa poika (1v8kk) päivähoitoon että tämä saisi enemmän kavereita (ei siis sen takia että voisin itse opiskella tmv.). Käydään tosiaan isomummulla lähinnä sen takia että hän näkisi poikaamme, ei hän kyllä ennen pojan syntymää pyytänytkään käymään...

ap.

Vierailija
31/43 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vasta olisi ollut törppöä.

Vierailija
32/43 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä esimerkki: Poikani roikkui portaiden yläpäässä olevalla portilla, komensin häntä pois... Ei totellut. Korotin hieman ääntä ja komensin päättäväisemmin. Veljeni sanoi vieressä: " Hyvä, sähän alat kuulostaa ihan oikealta äidiltä." Tietenkään veli tarkoittanut pahalla, mutta minusta se ei tuntunut lainkaan mukavalta. Ihan kuin olisin nuoruuteni (tai jonkin muun asian) takia joku "leikkiäiti"...

Vierailija
33/43 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. tyypin olevan törppö möläyttelijä. Se mikä mua oikeasti loukkaa on että mun mieheni kieltäytyy täysin myöntämästä että hänen äitinsä käyttäytyy inhottavasti ja sanoo tosi ikäviä asioita - kaikkea pitäisi muka vain ymmärtää kun kysymys ei ole "oikeasti" siitä että hänen äitinsä tarkoittaisi niitä, ja minä aina vain ylireagoin.

Jos mies myöntäisi että kysymys on vanhan, onnettoman ihmisen tökeröydestä niin olisi helpompi jättää omaan arvoonsa.

Vierailija
34/43 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi saada lapsi kohdunpoiston jälkeen, jos adoptiota ja kohdunvuokrausta ei lasketa? TÄh???

Vierailija
35/43 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveän fiksuna tuossa iässä lasten tahallista hankkimista, ilman koulutusta ja kunnon työpaikkoja jne, onhan se lapsi tarkoitus elättääkin.

Vähän rupesi hymyilyttämään. No sittenhän YTHS ja monet poliitikot tässä pari viime vuotta oikein rummuttaneet niiden vahinkolapsien perään. Että niitä lapsia hankittaisiin, vaikka koulut olisivatkin kesken. Tuo perheen elanto on tosiaan jätetty siinä kuviossa sitten opiskelijan päänsäryksi.

Vierailija
36/43 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huomaa että ap on kouluttamaton teiniäiti"

Vierailija
37/43 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka milläkin tapaa omalaatuinen.

Kyllä minäkin olettaisin että alle kaksikymmpisenä tehty lapsi on vahinko tai ainakin todella typerä teko jos ei kummallakaan vanhemmalla ole ammattia tai työtä.

Vierailija
38/43 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan loukkaantua noin vanhalle ihmiselle.

Vierailija
39/43 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät minkä ikäinen mumeska on kyseessä?

Vierailija
40/43 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että ap on kouluttautumaton teiniäiti

minäkin haluaisin tietää mistä sen huomaa?

ite ole 27v ja mulla 5 lasta.

ovat ilmeisesti kaikki sitten vahinkoja kun nuorena olen heidät tehnyt.

ainut vaan ettei yksikään ole vahinko vaan kaikki on tehty rakkaudella.

kuudes haaveissa ja suunnitteilla mutta meillä jokaisella erillainen käsitys.

jotku tekee lapset nuorena jotku vanhana.nuorena jaksaa.vanhempi jos oisin en välttämättä jaksaisi viiden kanssa.

mutta anna isomummin höpistä.meillä mummi ei enää höpise(pilven reunalla)

ja ap upeeta että olette tehneet päätöksen vanhemmuuteen nuorena.

sillon on aikaa ja voimaa.

ite olen koulutkin käynyt tuossa lasten ohella.

.