Poikani isomummu taas töksäytti! Olisitko loukkaantunut?
Kävimme pitkästä aikaa poikani isomummulla, eli mieheni äidin äidillä. Siinä oltiin syöttämässä meidän 1v 8kk poikaa, minä, mieheni ja isomummu. Mummu siinä sitten töksäytti pojalle että "On se hyvä että nuo sut vahingossa teki". Mitä helvettiä? Mummu siis olettaa että poika on vahinko! Olimme mieheni kanssa molemmat alle 20v (minä enemmän, mies vähemmän) kun poika syntyi ja minä olin lopettanut koulun kesken... Kaikki ihmiset varmaan ajattelee että poikamme on "vahinko"! Vaan ei ole, ihan tarkoituksella jätimme ehkäisyn, koska ajattelimme että lapsi saa tulla jos on tullakseen (tietenkinhän tulin heti raskaaksi=)). Olisitko itse loukkaantunut tuollaisesta lauseesta? Tai olisitko sinä ehkä saattanut todeta noin?
Kommentit (43)
Eli uhriutumisesta. Itse voi tietoisesti ravistella kommentit pois ja siirtyä eteenpäin. Opetelkaa! Jokainen oppii harjoittelemalla.
sanonut lapsistani että vahinko, lihava, liian vilkas, liian pieni ikäero, syö liikaa ym.
En voi olla ottamatta nokkiini.
ilman että edes huomaamme. Ja tuossa kuitenkin mummo loppupeleissä kuitenkin kehui lasta. Vaikka ei noin lapselle minusta saisi sanoa, vaikka olisi mitä mieltä aikuisten toiminnasta.
Mukavaa että edes joku ajattelee vähänkään samaan tapaan kuin minä (ja mieheni). Tässähän meinaa tulla hyvä mieli... =)
ap.