Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestoilijat, apuanne kaivataan!

Vierailija
19.01.2008 |

Elikkäs esikoista odotan syntyväksi ja olen nyt innostunut kokeilemaan kestovaippailua.. Ongelmani onkin nyt se, että haluan innokkaana ompelijana itse tehdä nuo vaipat (ja taloudellisestikin se on kannattavaa).

Eli siis.. Jos teen vaippakuoren, niin tarvitsenko välttämättä sisävaippaa vai riittääkö vaippakuoren kanssa esimerkiksi ainoastaan imuosat. Jos esim. tuohon vaippakuoreen ompelen kiinni " verkkoa" , jonka alle tuo imu sitten voisi tulla.

Mikä olisi mielestänne yksinkertaisin ja helpoin alottelijalle, minä kun en näistä kovin paljon tiedä. Yritin kauheasti tulostella kestovaippainfon sivulta tee-se-itse ohjeita ja niitä onkin nyt hyvä määrä, mutta edelleenkin minulle on isona kysymysmerkkinä se, että mitä kaikkea minkäkin kanssa käytetään.

Toivottavasti joku osaisi vähän neuvoa tietämätöntä..

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoria ei tarvitse pestä joka kerran jälkeen, joten 3 kuorta riittää hyvinkin esim. viikoksi, ellei jopa kahdeksi. Täyttövaippoja pitäisi sitten olla varmaan ainakin 10 kappaletta, mutta tällöinkin sun pitää muistaa pestä niitä aika usein. Itse tykkään kaikkein eniten vastasyntyneellä harsosta/sisävaipasta ja pul-kuoresta/hahtuvahousuista. Kyllä sä pärjäät. Odotahan kun vauva syntyy, niin susta tulee oikea vaippaekspertti! :)

Vierailija
22/27 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enköhän mä tästä selviä.

Syitä mulla kestoiluun juurikin tuo ekologisuus sekä taloudellisuus, joten kannattaa ainakin kokeilla. :)

Mietinkin vielä, että jos käyttää harsoa taiteltuna niin tarvitseeko silloin välttämättä muuta kuin vaippakuoren ja lisäimun? Eihän tuolloin tarvitse sisävaippaa yms. jos kerran harson saa taiteltua niin, että se on vauvan ihoa vasten??

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä löytyy ohjeita kaikenlaisiin vaippoihin kaavoineen. Suositttelen!

Itse tykästyin sisätaskuvaippoihin+pul-kuori sekä taskuvaippoihin (ei tarvitse kuin imut sisään). Mutta kokeile monenlaista niin löydät sen mieleisen.

Vierailija
24/27 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sun kannattaa kokeilla. Jos ei ole tarpeeksi imukykyinen, laitat lisäimua tai vaihdat sisävaippaan. Onnistut varmasti kokeilemalla!

t. 6, 12 ja 14

Vierailija
25/27 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta harson taittelu voi tuntua alkuun hankalta, joten sisätasku mihin harson pujotat kyllä helpottaa... 7 vielä

Vierailija
26/27 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti olen ympäri nettiä viime aikoina pyörinyt asian tiimoilta, mutta koskaanhan ei voi kysyä turhaan. ajattelinkin kysyä nyt täältä sitten ihan kokemuksia miten kukakin on kokenut asiat. :)

Tuo harsojuttu mua vielä mietityttää, onnistuisikohan se, vaippakuori, taiteltuharso (origami??) ja sitten vielä lisäimu. Vai tarviikohan tuohonkin nyt sitten vielä sen kuivaliinan..

Voi ei.. Nyt menin jo taas ihan sekaisin kun jo luulin jotain ymmärtäneeni..

-ap

Vierailija
27/27 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaliina ei ole mitenkään välttämätön. Se kuitenkin lisää vauvan mukavuutta. Meillä esikoinen ei tarvinnu kuivaliinaa, mutta tämä kuopus tarvitsee. Hän ei siedä kosteuden tunnetta ollenkaan, eli ilman kuivaliinaa vaippa pitää vaihtaa välittömästi ensimmäisen pissan jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi