Onko teillä kirjahylly ja montako kirjaa siinä on:D
Kommentit (39)
Kirjoja arviolta muutamia tuhansia
Lisäksi on vielä toisessakin huoneessa kirjoja, mutta en nyt tiedä lasketaanko kannakkeilla olevia hyllyjä varsinaisesti kirjahyllyksi, niissäkin on kirjoja.
Viimeisten muuttojen myötä olen huomannut että kirjojen säilömisessä ei ole minun kannalta mitään järkeä, sillä en ikinä lue kirjoja uudestaan kun kerran olen ne lukenut.
Tämän jälkeen päätin päästä eroon kaikista luetuista kirjoista, eli olen lahjoittanut ja myynyt kirjoja eteenpäin.
Pyrin siihen että luen kirjat vain enää kirjastosta tai sitten jos ostan kirjan pistän sen luettuani saman tien kiertoon.
ylätasolla viherkasveja ja meidän hääkuva-seuraavalla tasolla valokuvia kehyksissä-lasikaapeissa lasitavaraa---siis toi on kans yks typerämpiä kalusteita koko huushollissa
en osaa sanoa kirjojen lukumäärää. Yhteensä kirjamme täyttävät noin 20 hyllymetriä, joten kirjoja on satoja.
Parhaillaan luen Juha Itkosen romaania " Kohti" ; Edellinen lukemani kirja oli Anja Snellmanin " Lemmikkikaupan tytöt" . Jos joku AV:lla roikkuva tuttuni tunnistaa, niin terveisiä ;)
Nyt hankin omaksi vain muutaman lempikirjailijani kirjat, työn kannalta välttämättömiä kirjoja ja kaunokirjallisuuden klassikoita. Muut sitten kirjastosta.
Tällä hetkellä ovat kesken Wodehousen " Hot Water" , Gaskellin " North and South" sekä Ha-Joon Changin " Kicking Away the Ladder" . Viimeksi kokonaan luin Saramagon " Kertomus näkevistä" .
Näistä ainoastaan " Kicking Away..." on mulla omana, muut lainattuja.
-41
2,5 x 5,5m. Satoja kirjoja, kaikki luettu moneenkertaan. Osa kirjoista mökillä ja varastossa....
Luemme kaikki todella paljon, (jatkuvasti monta kirjaa kesken koko porukalla) mutta emme ole bibliofiilejä siinä mielessä että jokainen hyvä kirja pitäisi omistaa itse.
Kirjaston suurkuluttajia tosin olemme, siinä vasta mahtava laitos! :D
no ainakin tämä metodi toimii mulla. Opiskelen ja mun tarvitsee lukea samanaikaisesti lukuisia kirjoja. En voi odottaa, että pääsen yhden loppuun ennen kuin aloitan toisen. Kepeissä kirjoissa (suurin osa kaunokirjallisuutta) ei ole haittavaikutuksia, vaikka useampi kesken yhtä aikaa. Luen nopeasti, muistan tarinan kyllä jne. Ja ei mulla niitä keskeneräisiä ole kauaa roikkumassa. Viikossa lukee kaksi muutaman sadan sivun paksuista romskua/dekkaria ja sitten vielä tietokirjallisuutta n. 300-500 sivua siihen päälle.
Tietenkin toisinaan tulee kohdalle teos, josta ei voi päästää irti ennen kuin on päässyt vikalle sivulle asti, mutta harvemmin.
Lukemista voi kehittää. Olen aina ollut aktiivinen lukija.
-41
Lastenhuoneessa on ovellinen kirjahylly, joten kirjat ovat ovien takana.
Oleskeluhuoneessa ei ole kirjahyllyä
Tunnen useita ihmisiä, joilla on kirjahylly lasivitriineillä. Siinä telkkari, dvd, digiboxi etc. Lasivitriineissä kaikenlaista muistoesinettä esillä.
Eikö kyseiset ihmiset palstaile? Tuntuu, että kaikki ovat niin " sivistyneitä" .
Itselläni on ehkä 50 kirjaa. En säilö muita kuin lempikirjani, joita luen aina uudestaan. Ammattikirjallisuutta turha säilöä, koska tiedot vanhenee niin pian. Ja mielummin lainaa kirjastosta, kirjat vie vain turhaa tilaa.
kirjahyllyä ja satoja kirjoja, lisäksi muutama hyllymetri tieteellisiä lehtiä lehtikoteloissa. Alkaa olla jo liikaa.
kirjoja on tuhansia (tarkkaa summaa en tiedä)
Lapsilla on lisäksi huoneissaan myös kirjahyllyt joissa on yhteensä ehkä muutama sata lasten kirjaa
t. kirjahullu perhe
..ja niin teen minäkin; meillä useampi kirjahylly, yhteensä kirjoja ehkä pari tuhatta (?). Mutta silti olen sitä mieltä, ettei kaikkia kirjoja tarvitsisi säilyttää tai edes hankkia.. miehen mielestä mitään kirjaa ei koskaan saa heittää pois (roskaromaanit tietysti asia erikseen). Mutta silloin tällöin heitän kuitenkin...
Luulen, että tällaisiin kyselyihin ei vastaa se, jonka lasiovista " kirja" hyllyä koristavat ihan muut esineet.
ja tarkoitan nyt ihan kirjoja kuluttavien välisiä eroja. Itse en pysty luopumaan kirjasta vaan varastoin hyllyyn mahtumattomat tai kevyemmän kaunokirjallisuuden laatikoissa varastoon - vaikka tiedän etten ikipäivinä tule lukemaan jotain tiettyä romaania niin en sitä silti pysty heittämään pois. Suhteeni kirjoihin on lähes intohimoinen, rakastan uuden kirjan tuoksua, kankeutta jne sisällöstä puhumattakaan. Kirja pitää omistaa.
Lapsilla on myös paljon kirjoja (pari sataa kai) ja niistä puolet ovat minun omia vanhoja kirjojani. Rakkaimmat ovat viiteen kertaan teipatut =)
meillä taas mies hävittäs vaikka kaikki kirjat jos antaisin luvan.:) Kirjat on varastossa pahvilaatikoissa piilossa ja yks kirjahylly vierashuoneessa.
Mies ei ymmärrä kirjojen keräämistä kun voi ne lainata muualta. Sen mielestä tilaa vain vie ja ikäviä muutossa.
Olen kyllä pikku hiljaa siivonnutkin (muutamia kymmeniä) osan pois, antanut eteenpäin.
Tällä hetkellä " Rei Shimura ja ikebanamestari" , kirj. Sujata Massey.