Minä en haluaisi omakotitaloon. Pelottaisi asua sellaisessa!
Monta ovea ja ikkunaa maan tasalla ja ei seinänaapureita.
Kommentit (26)
Oletatteko, että joku hiippailis siellä ikkunoiden kanssa haulikko ojossa? Miksi ketään kiinnostaisi meidän ikkunat? Harrastatte sitten ilmeisesti itse tuollaista toisten pihoilla hiippailua, jos oletatte, että joku muu sitä tekisi?
Enemmän pelottaa että vanhemmassa talossa hajoaa jotain kriittistä (ja kallista), se on sellainen ikävä pelko takaraivossa.
Luuletko, että täällä Suomenmaassa ei asu häiriintyneitä ihmisiä, jolla pahat mielessä?
Metsä on pelottava asia talon läheisyydessä jne. Ja ei, en asu itse omakotitalossa, mutta toteanpa vain.
eiköhän noita ihmisiä enemmän tapeta kerrostaloissa kuin omakotitaloissa
Vierailija:
Luuletko, että täällä Suomenmaassa ei asu häiriintyneitä ihmisiä, jolla pahat mielessä?
Ja kuinka monta ihmistä tässä maassa on kuollut siihen, että tuikituntematon ihminen on tullut yöllä ampumaan ikkunan läpi? Taitaa vastaus olla nolla.
Mutta hei, minua taas hirvittää kaupungilla keskustassa kävely, kun ihmiset poukkoilee siellä nenän eteen ihan miten sattuu, esim. suojatiellä. Etenkin lasten kanssa saa varoa, etteivät ne jää kiireisten kaupunkilaisten jalkoihin.
Vierailija:
Vierailija:
Luuletko, että täällä Suomenmaassa ei asu häiriintyneitä ihmisiä, jolla pahat mielessä?Ja kuinka monta ihmistä tässä maassa on kuollut siihen, että tuikituntematon ihminen on tullut yöllä ampumaan ikkunan läpi? Taitaa vastaus olla nolla.
Mutta hei, minua taas hirvittää kaupungilla keskustassa kävely, kun ihmiset poukkoilee siellä nenän eteen ihan miten sattuu, esim. suojatiellä. Etenkin lasten kanssa saa varoa, etteivät ne jää kiireisten kaupunkilaisten jalkoihin.
esim. murtovarkaista. Lähes joka päivä jossain päin Suomea murtaudutaan omakotitaloon.
Vierailija:
esim. murtovarkaista. Lähes joka päivä jossain päin Suomea murtaudutaan omakotitaloon.
Yleensä kohteet ovat juuri omakotitaloja, toki myös rivi- ja paritaloja.
no meidän okt:n alakerran ikkunat ei kyllä ole ihan maan tasalla ja meillä on talossa murtohälytinsysteemit liiketunnistimineen, joten ei kyllä pelota.
tuntemattomat tunkeutuneet yksityisasuntoon ja tappoivat kaksi ihmistä.
ei näy naapureiden valoja illalla yhtään. Olen kaupungista kotoisin, mutta eipä silti ole käynyt koskaan mielessäkään että pelottaisi asua täällä! Mies joskus myös iltaisin töissä, eikä mua pelota olla täällä lasten kanssa yhtään! Ja ollaan asuttu yksi talvi vieläkin syrjemmässä! =)
Mutta en suosittele tietenkään jos pelottaa kamalasti....
enkä asu maalla vaan ihan kaupungin okt alueella... Maalla ei pelottanut koskaan eikä mikään.
Minua ei koskaan ole pelottanut olla pimeällä metsässä, mutta pari kertaa on kyllä pelottanut yöllä suurkaupungin kaduilla.
Mikä siellä metsässä voisi olla minua uhkaamassa, susia ja muita petoja on niin vähän että en pidä sellaiseen törmäämistä kovin todennäköisenä. Varsinkin kun eläimet yleensä väistävät ihmistä. Toistamaata ovat sitten nuo vinksahtaneet ihmis-pedot, joita ihan varmasti on enemmän.
Silti haluaisin joskus muuttaa omakotitaloon metsän keskelle. ;)
asua kerrostalossa. Naapurit voi olla mitä sekopäitä tahansa. Tulipalon sattuessa yläkerroksista ei pääse omin avuin pois.
Naapureita on jonkin verran, mutta ei edes katuvaloja =)
Kun asuin kerrostalossa kaupungin ydiskeskustassa, kaikenlaisia hulluja kävi rimputtelemassa ovikelloa ja pimeitä juttuja puhumassa. Minulla oli oven pielessä pesäpallomaila, että oli nopeasti saatavissa. Kerran yöllä kotiin palatessa joku mies seurasi minua ja juuri ja juuri ehdin juosta sisälle ja laittaa oven lukkoon ennen kuin saavutti minut, jäi ulko-ovea hakkaamaan.
Kun asuttiin rivitalossa joku kävi makuuhuoneen ikkunan alla olleesta pyörästäni yöllä viiltelemässä renkaat.
Nyt asutaan maalla ja en pidä edes verhoja koskaan kiinni, ihanan vapauttavaa kun saa olla ja elää niin kuin haluaa.
Suuremmalla todennäköisyydellä kaupungissa olisin päässyt hengestäni
Koti on siellä missä sydän.