Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työpaikan luottamusmiehistä mihinkään?

Vierailija
18.01.2008 |

Olen nuorehko akateeminen nainen ja sain potkut raskauden takia. Luottamusmies (keski-ikäinen mies) vain kohautteli harteitaan eikä tehnyt mitään, vaikka tiesi tilanteen.

Onko palstalaisilla kokemuksia siitä, että luottamusmiehestä olisi ollut jotain hyötyä, vai ajavatko kaikki luottamusmiehet vain itsensä kaltaisten vakituisten, vuosikymmeniä työssäolleiden isopalkkaisten työntekijöiden " helppoja" asioita?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain siltä tosi hyvää apua aikanaan juuri taloon tulleena. Olin tehnyt arkuuttani ja tietämättömyyttäni tosi tyhmän työsopimuksen, siis palkan suhteen, eikä pomokaan muistanut mainita että yrityksessä on yleinen palkkausjärjestelmä jonka mukaan mun palkka olis myös pitänyt pisteyttää. Kiitos luottiksen, sain palkan heti alkuun ihan kohdilleen. Se on muutenkin hyvä tyyppi, ainakin yrittää tosi aktiivisesti tehdä jotain epäkohtien muuttamiseksi. Ikävä vaan että on jäämässä eläkkeelle muutaman vuoden sisällä, eikä tässä porukassa kyllä näy jatkajaa, ketään ei kiinnosta...

Mutta sun kannattais kyllä kysyä suoraan liitosta tosta tilanteestasi, onhan niillä lakimiehet juuri sitä varten! Ei tietysti aina ja kaikkia kiinnosta taistella etujensa puolesta, mutta jos kohtelu vaivaa niin voisi kai ainakin kysyä onko järkeä lähteä selvittämään juttua?

Vierailija
2/6 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan siellä luottamusmiehen vaihto aiheellinen?

Kyllä sen kuuluu kantaa ottaa ja ottaa myöskin asioista selvää jos ei jotain tiedä. =Oma mies on luottamusmies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas kuulut kyseiseen liittoon, otat heti välittömästi yhteyttä suoraan sinne liittoon ja sanot, että haluat riitauttaa irtisanomisen. Jos kuulut johonkin toiseen liittoon, teet saman asian. Ja ilmoitat sitten luottamusmiehelle aikeesi. Pidä itse puolesi! Raskauden vuoksi irtisanominen on laitonta, eli voit saada hyvätkin korvaukset tilanteesta riippuen. Missään tapauksessa sinun ei kannata hyväksyä tilannetta tekemättä mitään asian hyväksi! t. Luottamusmies

Vierailija
4/6 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä sun irtisanominen " virallisesti" perusteltiin? Kannattaa ottaa yhteyttä oman liiton lakimieheen ja lähteä sitä kautta asiaa selvittämään. Lakimies voi olla luottamusmieheen yhteydessä ja sitten voidaan katsoa on neuvotteluvaraa vai vain haaste oikeuteen.

Vierailija
5/6 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työntekijät ovat valinneet työpaikalle luottamusmiehen, joka ei osaa hommaansa hoitaa??

Vierailija
6/6 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei paljon auta onko luottamusmies hyvä vai huono.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi