Muita, joiden lapsille isovanhemmat ostavat paljon?
Vaatteita, leluja, harrastusvälineitä. Eikä siksi, ettei meillä itsellämme olisi varaa, vaan koska haluavat lapsenlapsille laittaa.
Kommentit (5)
Lähinnä minun vanhempani niin, että antavat rahaa tarvittaviin hankintoihin, sanovat ihan suoraan että eivät osaa ostaa itse oikeanlaisia. Mikä on kiva, sitten saa ostaa sellaista minkä itse näkee hyväksi ja tarkoituksenmukaiseksi. Usein antavat rahaa ihan pyytämättä, ja jos joskus on tiukka tilanne ja jotain pakollisia hankintoja niin heidän apuunsa kyllä voi luottaa. Olemme tosi onnekkaita.
ostaa lapsille oikeastaan kaiken minkä tarvitsevat. Mikäpäs siinä,en pistä pahakseni ollenkaan :)
Jonkin verran täytyy toppuutella välillä etteivät hanki turhaa tavaraa. Usein kuitenkin kysyvät mitä tarvitaan ja sitten sellaista tavaraa tulee. Meillä on vielä toiset isovanhemmat eronneet joten yhteensä on siis kolme " mummolaa/vaarilaa" ja näistä kahdessa ensimmäinen lapsenlapsi joten ovat todella innoissaan auttamassa. Emme ole nuoria ja vähävaraisia emmekä siten edes niin kovin tarvitsisi rahallista apua isovanhemmilta. Mutta ymmärtäähän sen että haluavat auttaa, varsinkin kun ovat itsekin hyvässä taloudellisessa tilanteessa.
tai onhan ne sillä tavalla tietty kiinnostuneita, mutta eivät kyllä ostele mitään, tai vie minnekään lomalle, tai ota ikinä edes hoitoon oma-alotteisesti!! Jos joskus harvoin pyytää niin silloin hampaita kiristäen ottavat :(. Olen kateellinen!! Ja noista lahjoista kun mainitsin niin eivät tosiaan viitsi edes nähdä sitä vaivaa, että menisivät kauppoihin pyörimään ja katselemaan lapsille lahjoja, vaan antavat vaan meille rahat ja sanovat että ostakaa mitä lapsi haluaa/tarvitsee :((. 2
molempien vanhemmat on eronneet, joten isovanhempia on neljässä eri kokoonpanossa ja joka puolelta tulee paljon tavaraa. Sekä pyydettäessä että ihan omaksi ilokseen. Kivahan se on!