Stora Enson tehtaan sulkeminen hymyilyttää salaa. Olen kauhea ihminen :(
mutta kaikki tuntemani paperimiehet ovat idiootteeja, joilla pissa noussut päähän kun tienaa vähän enemmän kun muut.
Mitään koulutusta ei välttämättä edes takana, vaan suhteilla päässyt töihin.
Sitten otetaan isot lainat jne..
Ja vielä kehtasivat lakkoilla, jotta saisivat vieläkin lisää palkkaa. Ahneella taitaa olla paskanen loppu.
Anteeksi vaan, mutta en pysty tuntemaan sympatiaa. Ja kyllä voitte sanoa kateelliseksi, ei mun ammatissa moisiin ansioihin pääse.
Kommentit (67)
harmittaa kun joutuu kohta itse töihin.
On vähäsen katkera. Loppuiko laiskottelu himassa ja joudut ihan töihin menemään ? Ette pääse ensi vuonna Thaimaaseen ?
Voi voi, on se kauheaa.
Vierailija:
Jos olisitte asioista yhtään perillä, tietäisitte että tehtaiden sulkemisella ei ole mitään tekemistä paperimiesten palkkojen kanssa. Suurin syy on Härmälän Pohjois-Amerikan sekoilut, joista hänet palkittiin muhkealla eläkkeellä ja työntekijät potkuilla.Järkyttävää millaista porukkaa av:lla on. Oletteko te niitä " äitiyden myötä kypsyneitä" ja " elämään avoimemmin suhtautuvia" ämmiä, jotka aina haukutte esim. lapsettomia empaattisuuden puutteesta?
Mikään palkka ei niille tuntunut riittävän. Venäjällä palkkakustannukset ovat paljon pienemmän kuin suomessa ja ikävä kyllä työpaikat alkavat metsä alalla sinne valua.
Valtion pitää ajatella kaikkien kansalaisten etua ja maksimoida omistamistaan firmoista saamansa hyödyn. En minä ainakaan halua maksaa verorahoistani jotain tulonsiirtoja paperiduunaripaikkakunnille.
Vierailija:
harmittaa kun joutuu kohta itse töihin.
Töissä olen kyllä ollut koko ajan..?
Vierailija:
On vähäsen katkera. Loppuiko laiskottelu himassa ja joudut ihan töihin menemään ? Ette pääse ensi vuonna Thaimaaseen ?Voi voi, on se kauheaa.
No, ei kyllä oltu menossa Thaimaaseen, ajateltiin että mennään mieluummin Ambomaaseen tai Pohjanmaaseen, ellei sitten ole liian kiire istuttaa vihanneksia kasvimaaseen.
Anyway, minä en ainakaan osaa iloita toisten työttömyydestä tai pikkupaikkakuntien ahdingosta, en vaikka ne työttömäksi jääneet olisi tienanneet tziljoonakertaisesti sen mitä minä.
ei näistä muutamista av:n pösilöistä kannata välittää, onhan se tässä ketjussa taas nähty miten se äitiys on tosiaan jalostanut ne parhaat puolet esiin... NOT.
Vierailija:
ajaa tuotannon pois Suomesta. Erittäin pahoillani olen niiden pienpalkkaisten paperilaisten takia, sillä hekin tässä menettävät työpaikkansa.
Siis olet pahoillani pienipalkkaisten työpaikkansa menettäneiden puolesta, mutta et hyväpalkkaisten? Only in Finland.
Tosiasia on, että palkkoihin tämä ei liity mitenkään. Tämän on johtokin myöntänyt.
Ja se toissakesäinen oli työsulku, ei lakko. Työnantaja ei päästänyt töihin, vaikka valtaosa olisi HALUNNUT töihin, heikentyneistä eduista huolimatta.
Suomalainen voi vihata toista ihmistä vain siksi, että tällä on hyvä palkka.
oli se liksa sitten mitä hyvänsä.
Mutta tässä asiassa lähinnä naurattaa katsoa kun taas se Paperiliiton hikinaamainen Ahonen kihisee raivosta. Ei ole lasten katsottavaa se, ei.
Jokainen menetetty työpaikka on meiltä kaikilta pois! Ja vielä enemmän se on pois mitä kovempi palkkaisia työpaikkoja menee!
Sitä vastoin se että paprumies hankkii amistutkinnolla enemmän kuin moni akateeminen, niin siihen jokainen voi itse vaikuttaa.
Tällä ap:n logiikalla oli varmaan 90-luvun alussa tosi hauskaa?? työpaikkoja meni kaikilta...
Kerrannaisvaikutus on moninkertainen. Alihankkijoita menee nurin, juuri tänään luin yhdestä tapauksesta. Lisäksi tehtaan omien työntekijöiden perheet kärsivät, koko paikkakunta ja maakunta.
Uskomatonta, että joku voi nautiskella toisten epäonnella ja epätoivolla. Hävetkää!!!
alkakoon vaikka luomuviljelijöiksi. Niistä on pulaa. Peltoa voi aina ostaa eikä sitä ny niin paljoa tartte ku on luomua
ap:n mielestä ois varmaan hyvä kun kaikki olisi sairaanhoitajia ja lääkäreitä niin tulis ihmiset hoidettua??
ei tod. ne vaan hykertelisi, mulla onkin näin iso palkka! ja teen ihan helvetin tärkeää työtä.
koulun penkille vaan opiskelemaan, niin me muutkin töitä saadaan.
Vierailija:
ei tod. ne vaan hykertelisi, mulla onkin näin iso palkka! ja teen ihan helvetin tärkeää työtä.koulun penkille vaan opiskelemaan, niin me muutkin töitä saadaan.
Ja sinä tiedät kaikkien paperimiesten ajatukset?
Kukaan ei tässäkään ketjussa ole tuonut esille sitä päivänselvää tosiasiaa, että Venäjältähän suurin osa puista nykyisin tehtaille tulee. Puutullit taas rajalla ovat jotain 50e/kuutio luokkaa (joka on paljon suhtautettuna puun todelliseen hintaan), ((ks. esim. http: //www. talentum. com/doc. ot?d_id=309543) joten sehän on ihan selvää että tehtaat siirretään itärajan toiselle puolelle. Jo nyt StoraEnsolla on iso tehdas tulossa Novgorodiin. UPM rakentaa luoteis-Venäjälle. (http: //www. tekniikkatalous. fi/metsa/article52416. ece) .
Puutullien (ja tietty halvemman työvoiman) avulla Venäjä houkuttelee metsäteollisuuden yritykset omalle puolelleen ja kerää tietysti verotulot yrityksiltä (verotuskin on tasaverotus, huomattavasti pienempi kuin Suomessa, btw!). Yrittäkää mammat katsoa asioita vähän laajemmassa mittakaavassa kuin sen yksittäisen paperimiehen palkan tasossa.
pysähtyy jos paperikoneet seisahtuu. Suuret oli puheet silla hikinaamaisella Ahosella. Ukko pursui paidastaa ulos....
Kyllä tän tuloksen arvasi. Palkat ja sosiaalikulut senkun nousee ja tuottajat haluavat enemmän ja osakkeenomistajat haluavat myös enemmän, niin näinhän siinä käy.
Jos olisitte asioista yhtään perillä, tietäisitte että tehtaiden sulkemisella ei ole mitään tekemistä paperimiesten palkkojen kanssa. Suurin syy on Härmälän Pohjois-Amerikan sekoilut, joista hänet palkittiin muhkealla eläkkeellä ja työntekijät potkuilla.
Järkyttävää millaista porukkaa av:lla on. Oletteko te niitä " äitiyden myötä kypsyneitä" ja " elämään avoimemmin suhtautuvia" ämmiä, jotka aina haukutte esim. lapsettomia empaattisuuden puutteesta?