Synnytys pelottaa... tsempatkaa please!
Mulla on enää muutama päivä laskettuun aikaan...esikoista odotan. Mulla on hirveä synnytyspelko josta en ole kehdannut puhua kenellekään... help!!
Kommentit (11)
Luota vain itseesi ja kroppaasi Sinussa on sellaista voimaa, mitä et ole tiennyt olevankaan.
Muista, että meillä Suomessa ollaan hyvissä käsissä, kun sairaalaan asti pääset.
Ja jos muutkin ovat selvinneet, niin mikset sinäkin selviäisi!
Avoimin mielin matkaan niin hyvä tulee - ja lopussa palkinto odottaa!
Jos sulle ap käy niinkuin minulle, pelko vaihtui supistustuskien aikana toiveeseen että tulis jos se vauva ja loppus tää piina. Se on ihan tavallista että pelottaa, minua eniten se etten tiennyt mitä tuleman pitää ja mitä se synnyttäminen oikeasti onkaan.
Ja se palkinto on niin ihana synnytyksen jälkeen että sen eteen kannattaa ponnistaa.=)
luota lääkäreihin!
Mun synnytyksessä meni kaikki päin helvettiä mutta hätäsektio pelasti sekä äidin että vauvan. Suomessa on TODELLA korkeatasoiset synnytyssairaalat, joten ihan turha pelätä.
Trust me, I´veen been there!
ei mennyt mulla, mutta siis lääkärit pelasti mitä pelastettavissa oli eli loppujenlopuksi kaikki hienosti.
t. edellinen
kaiken maailman huono kuntoiset mammat pystyvät synnyttämään onnistuneesti. Jopa afrikassa nälkää näkevät äidit onnistuvat synnytyksessä ja vielä ilman kivunlievitystäkin. Sinä sentään saat lääkettä jos siltä tuntuu :) Jos siihen kaikki muut pystyy, niin miksi ihmeessä, et sinäkin?
minuakin pelotti hurjasti, mutta tuon kirjan myötä hälvenivät pelot. Ei kokonaan, mutta 99%
Muista myös, että pelko on luonnollinen ja hyvä tunne. Olet menossa kohti tuntematonta. Ensin on itse synnytys ja sitten vielä vauva -- vaikkakin varmasti hartaasti odotettu! Siitä huolimatta ne ovat kaksi suurta asiaa elämässä.
Luultavasti olet tosi hyvissä käsissä (iso sairaala, osaava henkilökunta). Pidät itestäsi huolta ja kuuntelet tuntemuksiasi: myös pelkoasi. Älä yritä paeta pelkoasi vaan kohtaa se. Sinä pystyt siihen.
Minulla vielä 6vk laskettuun aikaan ja 6. synnytys edessä. Tietty minuakin pelottaa mitenkähän se tämä kerta sujuu, mutta toivon parasta. Jos puudutukset yms menee nappiin, se on pikku juttu! =D
Äkkiähän se homma on lopulta ohi ja totta on ettei voi edes kuvailla sitä onnea kun saa vauvan syliinsä. Sitä odotan!! =)
kuule... mulle sanottiin että syntyvä lapsi on 4130g ja itse kun olen tälläinen 152cm rääpäle niin kauhistuin kovasti ja olinvarma etten selviäisi hengissä. kuinka ollakkaan synnytys käynnistyis yöllä ja eteni nopeesti, aluksi olin vaan suihkussa ja kivun lievitystä aloin pyytämään vasta kun oli 8cm auki ja nukutuslääkäri tuli epiduraalien kanssa kun oli 9cm auki ja totesi että myöhäistä on tälle muta laitetaan SPINAALI PUUDUTUSTA. ja se oli aivan LOISTAVA!! ei mitään kipua mutta tunto kuitenkin säilyi, hassua selittää miltä se tuntui mutta mihinkään ei enää sattunut ja ponnistamiset ja tikkaamisetkin meni siinä samassa puudutuksessa. ei minkäänlaista kipua!! aiemmin olen synnyttänyt kerran ja sain silloin ajoissa epiduraalin ja lisäannokset ja silti sattui ihan vietävästi,ja tikkaamisiin se epiduraali ei auta mitään. se SATTUI. eli nyt kun menet synnyttämään vaadit että saisit spinaalipuudutusta, ainoa sivuoire mitä mulle siitä tuli oli kutina naamassa mutta sekään ei ollut sitämätöntä. ainoa huonopuoli on siinä että se kestää vaan noin reilun tunnin se puudute, tai kai se riippuu millaisen annoksen sitä saa. mutta käsitin että sitä voi antaa lisää jos on tarvis. olin toinen joka sai sen viimevuoden aikana joten se on harvoin käytetty, en kyllä ymmärrä miksi ihmeessä kun se on aivan loistava. ehkä liian kallis sairaanhoitopiirille? mistä sitä tietää.
Mulla reilu 3 vk laskettuun...