Seuraatko tarkasti miehesi rahankäyttöä?
Kommentit (6)
Miehet bruttotulot 5900 ¿, minulla 400 ¿.
Omat tilit. Isommista ostoksista kuitenkin neuvottelemme yhdessä.
En seuraa. Mies hoitaa lainanlyhennykset ja muut asumiskulut. Minä maksan kaikki laskut ja ruokamenot. Tietty summa säästetään ja loput kumpikin saa käyttää, kuten parhaaksi katsoo. On toiminut hyvin jo 15 vuotta. (Täytyy vielä lisätä, että kun olin hoitovapaalla, mies luonnollisesti maksoi suurimman osan perheen kuluista, koska mulla ei tuloja ollut.)
Yhteinen tili on, mutta en sitäkään kovin tarkkaan katso kun siellä on rahaa millä mällätä.
pitäkää huoli, että näin myös tapahtuu. Tunnen tapauksen, jossa pariskunta oli naimisissa yli 20v. Mies hoiti yhteisen talon laina-asiat ja nainen ruokaostokset ym. laskut. Mies harrasti ja matkusteli harrastuksensa takia. Nainen ei epäillyt mitään, kunnes mies sanoi haluavansa erota, jolloin selvisi, ettei mies ollut maksanut talosta moneen vuoteen muuta kuin lainan korot, muut rahat oli humputellut " harrastusmatkoillaan" tyttöystävän kanssa. Ero tuli ja talo myytiin ja rouva jäi puille paljaille...
olen hoitovapallaa ja kaikki mitä tulee menee kyllä aika tarkkaan perheen yhteisiin menoihin