Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on mennyt ruokakauppaan tammikuussa tähän mennessä 240€... onko paljon vai vähän??

Vierailija
17.01.2008 |

Mies kävi tänään kaupassa ja laitoin tekemääni talouskirjanpitoon kauppaan menneen summan.. yhteensä on ruokaostoksiin mennyt nyt noin 240¿. Meitä 4 henkeä, vanhemmat ja 3v sekä 7v lapset.

Syömme perusruokaa, ilman krumeluureja. Teen ruuat itse, olen kotona äitiyslomalla tällä hetkellä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne eläkkään. Lapset näkee nälkää tai vanhemmat laihduttaa koko aja.

Työruokia ei lasketa ja kuljetaan mummoloissa ja kavereilla syömässä. Meilläkin syötetään naapurin kahta lasta jotka eivät saa ruokaa kotonaan(päivällä hoidossa ja koulussa)Äiti leveilee, että kuinka vähän heillä menee rahaa ruokaan.

Kyllä sen summista näkee kuka totta kirjottaa.

Meillä menee nykyään n. 800-1100e/kk. Meillä 2 aik ja 4 koululaista+4 kissaa

Vierailija
22/28 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen periaate vaikka oikeasti tiukkaa on ( mun tulot 500¿/kk ja miehen n. 1800¿) niin silti tärkeimpänä pidän, että nelihenkinen perheemme saa RAVITSEVAA ruokaa pöytään. Meillä menee ruoka- ja talostavaraan n.150 ¿/vko eli siinä 600- 700 euroa kuukaudessa. Eineksiä, limsoja, jugurtteja yms turhaa ei osteta vaan ihan perusruokaa, paljon vihanneksia ja tarpeeksi hedelmiä. Viilit yms teen itse.

Ravitkaa, hyvät ihmiset itsenne ja lapsenne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat 3.v ja 7.v, mitenkäs pitkä tuo äitiysloma nykyään on?

Vierailija
24/28 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisihenkinen perhe, summa sisältää yhdet vaipat ja pesuaineet ym.

kyllä se vaan on niin, että jos yrittää syödä monipuolisesti ja terveellisesti niin ei mikään 80e/viikko riitä neljälle hengelle... tai riittää jos syö pelkkää hiilaria eli kaurapuuroa, tavallista makaronia, perunaa ja ranskanleipää jne mutta silloin ei todellakaan puhuta terveellisyydestä ja monipuolisuudesta.

mutta jos syö täysjyväviljaa, kasviksia ja hedelmiä, lihaa ym. proteiininlähteitä niin rahaa menee väkisinkin enemmän. vaikka söisi ihan perusruokaa eikä ostaisi eineksiä eikä ylenmäärin herkkuja. jos ajatellaan että meillä menee kuukaudessa 210e ruokaan niin se tekee 30e/vrk eli 6e per nuppi. minusta ei ollenkaan paha!

tai sitten nuo 80e/kk vastaajat jättää kertomatta että heillä on pakastin täynnä appiukon tuomaa itseammuttua hirven lihaa ja anopin keräämiä marjoja ja naapurin maanviljelijä antaa perunat ja porkkanat ilmaiseksi...

Vierailija
25/28 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ei minun lapseni ole teillä hoidossa

jos tuo pitää paikkansa et 80 3 viikossa tuo ihmismäärä syö niin kyllä pitäis lailla kieltää hoitolasten hoitaminen sinun kotonasi

eivät raukat saa ruokaa omat sen enmpää kun maksavat hotiolapsetkaann

APUA

meillä 4 henkeä ja mies ei edes syö viikolla 4 päivänä lämmintä ruokaa kotona niin meill' ä menee 100e viikossa ja siinä vessapaperit samppoot mukana

syömme kasviksia ja hedelmiä paljon ja jo ne maksavat viikossa noi 20 e jopa enemmän

opettele säästämään muusta kuin kasvavien lasten ruokarahasta

hyi sinua

Vierailija
26/28 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinähän saat kuukaudessa enemmän jo kulukorvauksia (ovat tarkoitettu hoitolasten ruokaan) kuin mitä te kulutatte...eli hoitolapset elättävät teidät? Mihinkäs ne loput rahat korvauksista menevät?

Vierailija
27/28 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä se vaatii, että leipä haetaan tehtaanmyymälästä, käytetään pakastimesta paljon sieniä, marjoja ja omia säilykkeitä, porkkanat ja perunat tutuilta lastenhoitoa tms pikkupalveluksia tai pilkkahintaa vastaan.

Siltikin saa pihistää, kun kuitenkin halutaan käyttää ainoastaan hyvälaatuista lihaa (kuka voi syödä marinadissa kelluvia broiskun paistisuikaleroippeita tai lauantaimakkaraa? ) , paljon kasviksia ja hedelmiä, vähärasvaisia juustoja ja muita maitotuotteita. Ja ylipäätään syödä vaihtelevasti.

Ilman noita luettelemiani säästökonsteja, saisin alle 100e /vko pöytään perunaa, perusmakaronia ja ranskanleipää... Toivottavasti kukaan ei sellaisilla elä!

Vierailija
28/28 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talousmenot näyttäs olevan tällä hetkellä n. 150-170e. Normaalikuukausi 400-550e. Syömme kahdesti päivään lämpimän ruuan, minä toisen niistä töissä. Juurekset kasvatetaan itse (molempien appivanhempien kanssa), lihat saadaan lähes kaikki metsistä ja järvistä, marjat keräillään itse tai saadaan. Tuleehan niistäkin kuluja bensojen ja siementen muodossa jossakin vaiheessa. Omasta mielestä syömme terveellisesti, monipuolisesti ja kohtuullisin kuluin. Ei tuo kahdeksankymppiä mahdottomalle tunnu jos pakkasesta löytyy tavaraa tai on hitusen " avustajia" .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan