Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille on tulossa neljäs vauva ja ihmiset ovat tosi epäkohteliaita

Vierailija
17.01.2008 |

Täällä itken varmasti aika pitkälti hormonien vaikutuksen alaisena,mutta pahalta tuntuu.

Sain tänä aamuna tietää että meille tulee niin kovasti toivottu neljäs pienokainen. Soitto äidilleni joka vaan sanoi onnea,en sitä ainakaan ota hoitoon. Kun ihmettelin lausetta, hän vain sanoi ettei hän ole toivonut neljättä lasta meille. Erokin kuulemma tulee tätä tahtia alta aika yksikön...

Mies oli soittanut äidillee joka oli sanonut vain " jaa,oliko sulla muuta" .

Olen tästä niin onnellinen ja pitänyt sitä jo kaikille kailottaa,mutta suurin osa pitää meitä vain hulluna ja pimeinä kun lisää lapsia vielä tehdään, kun on kolme pientä jo nyt, siis 3 alle neljä vuotiasta,

Eikö se nyt hitto ole jokaisen oma asia montako lasta väkertää,millaisin eroin ja millaiseen rahalliseen tilanteeseen.

Emme ole maailman rikkaimpia,mutta hyvin toimeen tullaan. Silti emme saisi enään neljättä tehdä kun millä me sekin mukula kasvatetaan, näin totesi ystäväni.

No vielä en ole isälleni soittanut joka varmasti kysyy että meinaanko oikeasti pitää sen... Tällälailla sanoi kolmannestakin joka on nyt kuitenkin vaarin tärkein silmäterä.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin haaveissa neljä, nyt mietityttää jo etukäteen mitä sitten saa kuulla jos ja kun neljättä alkaa odottaa.. Ihmiset on kyllä tosi typeriä ja ajattelemattomia.

Vierailija
2/57 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kanssa alettiin odottamaan kolmatta ihan yllättäen, siis muut yllättyi. Ei ole pahemmin hyviä sanoja tullut, ehkä joku vaivaantuneesti on onnitellu mut ei mitään muuta..

Ja moni on kysynyt että oliko vahinko! no miten lapsi voi olla vahinko, jos on avioliitossa, ennestään 2 lasta ja ollaan aikuisia?

Ihmiset ei aina osaa oikee ilmaista itseään fiksusti. Pitää vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Pääasia että te perheenä odotatte kovasti vauvaanne ja olette onnellisia! Tsemppiä odotukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen iloitsee omista lapsistaan, oli se raskaus ensimmäinen tai yhdeksäs. Annetaan junttien olla juntteja.

Vierailija
4/57 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylyjä, harva jaksaa oikeesti olla iloinen uutisesta.

Vierailija
5/57 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarhassa hiertää tapaus, että edelliset viimeistään yksivuotiaina tarhaan kun seuraava tulossa. Mitä iloa tehdä lapsia, jos ne heitetään heti tarhaan kun mammaloma on päättymässä. Mä en jaksais neljää alle 4 vuotiasta, mutta jos sä tykkäät - anna mennä vaan. Ihaniahan ne on kaikki.

Vierailija
6/57 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

p. s. lapsi ei voi olla " kauan toivottu" kun on 3 alle 4 vuotiasta talossa...

Vierailija
7/57 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaankaan ollut.

Ja jotkut ovat sanoneet että kaksi on riittävä määrä, ettehän te kolmatta. Joo, kyllä me se kolmaskin halutaan. Tosin ei vielä.

Vierailija
8/57 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnellinen puolestasi vaikka saat vielä seitsemännenkin lapsen! Lapsi on suuri onni. Surullista, etteivät kaikki arvosta sitä. Minun oli tosi vaikeaa tulla raskaaksi eikä tulisi mieleeni olla surullinen jos joku saa monta lasta, ennemmin suren jos joku ei saa vaikka haluaisi.

Ethän sinäkään ap loukkaa lapsettomia kysymällä koskas teette lapsia tai koskas teille tulee toinen? Ne on yksityisasioita, kaikki lastenhankintaan ja lukumäärään liittyvä ja niiden utelu tai asiaton kommentointi loukkaa. Yritetään muistaa se jooko.

Vierailija
9/57 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat jotenkin isä-äitä-ja-kaksi-lasta -tyyppejä. Useilla kun ei ole enempää, niin eivät osaa ajattella, että lapset ovat rikkaus.

Meillä on kolme ja kolmannesta onnittelut alkoivat aina, että " Oho!..." Mikä oho se voi olla, kun olemme oikeasti kertoneet, että halusimme 3 lasta - jo etukäteen.

Vierailija
10/57 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on seitsemäs tulossa eikä tule enää mieleen edes kertoa kenellekään...huomaavat itse sitten aikanaan...

Vierailija
11/57 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äiti kovastikin joutunut hoitamaan lapsiasi, vai mistä ihmeestä moinen reaktio?

Vierailija
12/57 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäsiä olette? Tai miksi niillä on jotain ennekkoluuloja teijän suhteen??

Lapsia saa jokanen vääntää oman halunsa mukaan, mutta mun mielestä tässäkin kyllä saa sukukin olla kyrpiintynyt jos esim. hoitaa lapsiaan huonosti.

Tiedän tapauksen jossa henkilö hankkii lapsia että saa olla kotona. Ja kyseessä on siis lapsien tehtailija. Esikoinen on mummolassa suurimman osan ajasta, on siis lapsen huoltaja. Äiti kehuu olevansa hyvä äiti, vaikka lapstaan ei hae edes jouluksi.

Mistä tässäkin tietää että ootko hyvä äiti ja sukulaiset oikeesti pitää uuden lapsen syntymistä perhanan huonona asiana?

Toisinaan se on hyvä että on suku joka välittää -vaikka se mielipide olisikin erilainen kun sulla!

Vierailija
13/57 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo tahti ON hurja, ja jos kuuluisin ap:n ystäväpiiriin, niin varmasti ihmettelisin asiaa.

Vierailija
14/57 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on kolme pientä jo nyt, siis 3 alle neljä vuotiasta,

(ei 6)

Vierailija
15/57 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olette saaneet kurjaa kommenttia! Ihan todella ihmettelen näiden ihmisten järjenjuoksua.

Meillä on itsellämme neljä ihanaa pientä. Koskaan en ole kuullut lähipiiristä mitään negatiivista kommenttia, kun olemme uudesta perheenjäsenen odotuksesta ilmoittaneet. Onnitteltu kyllä on. Ja onneksi jokainen heistä on yhtä rakas isovanhemmilleen ja tädeilleen.

Näitä typerämpiä kommentteja on sitten tullut vähän vähemmän läheisiltä ihmisiltä. En ole nokkiini ottanut. Kertoo mun mielestä heidän omasta älykkyydestään aika paljonkin. On niissä kommenteissa ollut katkeruuttakin, ehkä pitäisi välillä ennemmin sääliä...

Vierailija
16/57 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksoset 2v11kk ja tämä nuorimmaisemme on nyt 1v9kk. Ovat tietenkin isompia sitten kunhan vauva syntyy.

Kaksoset olivat ennen nuorimmaisen syntymää ehkä kerran kuussa äidilläni yöhoidossa,anopilla ei koskaan koska asuvat 700 km päästä meistä.

Lapset ovat äidilläni noin kerran kahdessa kuukaudessa yhden yön että olemme päässeet miehen kanssa johonkin. Muita hoitajia ei ole,naapuri katsoo kaksosten perään muutaman tunnin jos on tarvis.

Kaikki lapset ovat kotihoidossa, joten en heitä ole nytkään tuuppaamassa mihinkään päiväkotiin ja tätä nykyistä tulevaa vauvaa ei kauan ole toivottu, vaan kovasti toivottu.

Puolustuspuhetta saa täälläkin pitää, mutta kait se niin on että joka haluaa suuremman perheen kuin 1,8 lasta ja vielä suht pienin ikäeroin on hullu.

Itse olin aikanani niin yksin pitkän aikaa ennekuin sain kaksi veljeäni,olin sillon 10v, enkä halua lapsilleni samaa.

ap

Vierailija
17/57 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

te ette taida pärjätä vanhempiennne mielestä lapsien kanssa! He taitavat olla huolissaan teistä ja pärjäämisestä 4 noin pienen lapsen kanssa.

Kai tuollaiseen suhtautumiseen on jokin hyvä syykin, luulisin...

Vierailija
18/57 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten siitä on ihan turha minunkaan ruveta puolustelemaan.

Tähän asti on lapsemme hoidettu,syötetty,puettu ja hoidettu, joten eiköhän se riitä, emmeköhän mekin ole aika tavallisia ihmisiä niinkuin varmasti valtaosa täälläkin kirjoittelevista.

Mutta vanhempien kommenteista vielä,tai että miksi näin sanoivat on minulla oma käsitykseni.

Äitini on hurjasti ylipainoinen ihminen joka tykkää kyllä lapsistamme mutta ymmärrän sen että onhan se tosi raskasta hoitaa kolmeá näinkin pientä, joten ymmärrän periaatteessa hänen lausahduksensa siitä ettei tätä ainakaan hoida, koska se on vielä rankempaa.

Anoppini, no,lapin takametsillä kasvanut, joka muutenkin ihannoi miehiä ja tytöt eivät ole mitään, meillä siis tyttöjä..

Isäni,hän nyt mitään ei ole vielä sanonut,mutta ei ole koskaan lapsia halunnut vaikka lapsenlapsistaan tykkää kyllä, mutta omia silloin aikanaa,äitini hänet on siihen " pakottanut" . Hänen mielestään jos lapsia tehdään on 1 max.

Että on niillä lausujillakin omat menneisyytensä, ei aina ole vain vika meissä vanhemmissa, Nyt itseasiassa kun tähän kirjoittelin näitä juttuja niin jaksan ymmärtää enemmän ihmisten lausahduksia, toinen juttu on vain se milloin ja miten niitä suustaan päästää.

ap

Vierailija
19/57 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikomatta itse mennä töihin niitä elättämään... Tiedän useampia tapauksia, joissa tehdään lapsosia vuoden välein, äiti on kotona ja isä opiskelee. Sitten saadaan kaikki mahdolliset yhteiskunnan tuet ja heti kun nuorimmainen alkaa lähestyä kolmea vuotta niin pitää tehä lisää jotta ei vaan joutuisi töihin kun kotihoidontuki lakkaa.

Sossun rahoilla sisustetaan kämppää ja isovanhemmat hoitaa lapsosia kun äiti käy baarissa... Toivon ap että ette kuulu tähän porukkaan!

Vierailija
20/57 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulomme ovat kuitenkin niin hyvät ettemme saa mitään tukia, kodinhoidontukea lukuunottamatta ja tietenkin lapsilisiä. Lapsia ei ole tarkoitus tehdä tämän enempää,menee muuten liian vaikeaksi asunnon ja muun kanssa.

Mun mielestä vaan neljä on hyvä määrä ja kunhan nuorimman saan pari vuotiaaksi on työpaikka minullakin odottamassa,missä teenkin neljänä iltana viikossa töitä. Mieheni on siis ihan vakituisessa työssä myös.

ap