Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Liikuntamääräsi per viikko? Liikutko mielestäsi tarpeeksi?

Vierailija
17.01.2008 |

Itse käyn kerran viikossa tavallisessa jumpassa (1 h) ja kerran vesijumpassa (40 min). Lisäksi kävelen reippaasti 2-3 km päivittäin (meillä ei ole autoa). Luulen, että tämä liikuntamäärä takaa kohtalaisessa kunnossa pysymisen, muttei kyllä riitä varsinaiseen kunnonkohennukseen. Teen istumatyötä.

Mitenkäs muilla?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella keskiraskasta, kesällä raskasta. Lisäksi käyn päivittäin tunnin sauvakävelylenkillä ts. viitenä päivänä viikossa. Kerran viikossa tunnin kova jumppa ja kolme krt viikossa kunnon rääkki salilla. Liikun tarpeeksi. Olen reilusti ylipainoinen johtuen huonosta itsekurista. Kunto on kyllä hyvä.

Vierailija
2/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuntuu ettei sekään riitä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, pakkohan se tietty on kävellä huoneesta toiseen, ovelta autolle jne., mutta en mitään liikuntaa harrasta...

Vierailija
4/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkumaan 3-4krt viikko. Vaihtoehtoisesti käyn spinningissä, kovassa sykejumpassa (combat, attack) tai salilla (joka on kyllä viime aikoina ollut vähemmällä, kun olen yrittänyt tiputtaa paria kiloa). Minulle liikunta on liikuntaa vasta, kun se on kunnon " rääkki" , eli kova punttitreeni tai kunnolla sykettä nostava aerobinen. Liikuin myös koko raskausajan (spinningissä viimistä kertaa viikko ennen synnytystä ja ekaa kertaa taas 3 viikkoa synnytyksen jälkeen!) Jos en saisi liikkua, tulisin hulluksi.

Vierailija
5/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa viikossa

Vierailija
6/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma: kuntosali 1,5 h

Ti: Juoksulenkki/ hiihto 1,5 h

Ke:Kuntosali 1,5 h

To:Vp

Pe:Kuntosali 1,5

La:Pilates/Juoksu, Spinni tms tunti

Su:Kuntofillarilla tunti

Vierailija
7/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsia? Oletteko kotona vai työelämässä?

t: ap, joka saa juuri ja juuri järjestettyä ne 2 varsinaista liikuntakertaa (ja joka työelämässä ja jolla lapsia)

Vierailija
8/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeily n. 2x viikko, kuntosali 1x viikko, aerobik 2 x viikko. Tarkoitus olisi saada lenkkeily lähes jokapäiväiseksi ja tavoitetta hölkkäilyyn esim. puolimaraton.

Vierailija
9/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi vaan on, mutta vuorotyö toki hankaloittaa. Käyn keskimäärin vaan kerran viikossa pumpissa. Pitäisi harrastaa enemmän, tiedän sen!

Vierailija
10/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiempi 3krt/vko ei tuonut samoja tuloksia, mutta lapset ovatkin isompia ja liikuntamäärän lisäys onnistuu.

Ma: vp

Ti: BodyPump

Ke: vp

To: rasvanpolttojumppa 60min (+kuntosali 30min)

Pe: vp

La: rasvanpolttojumppa

Su: BodyPump

Vierailija
11/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan liiku tarpeeksi ja se harmittaa. Vien lapset tarhaan ja haen sieltä, mutta siinä se sitten on.

Vierailija
12/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tekee vuorotyötä - käyn uimassa 2 x viikossa (kilsan kerrallaan) ja 2-3 kertaa viikossa tunnin kävelylenkillä. Jos tekisin 8-16 päiviä en éhtisi yhtään mitään, koska silloin kun käyn jossain olen joko vapaana tai menossa iltavuoroon.

Vierailija
13/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Su: kiinteytys 50min.

Ti: Bodypump 60min.

Ke: Stepjumppa 50min.

To. välipäivä.

Pe: Fixjumppa.

La: välipäivä tai jos ehdin niin jumppa.

Vierailija
14/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten kyselyyn osallistuvat vain todelliset liikuntafriikit.

Vierailija
15/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräinen viikko:

2 krt kuntosali

2 krt jumppa, spinning tms.

2 krt juoksulenkki (30 min)

3 krt kevyttä kotijumppaa (30 min)

+ päivittäiset työmatkakävelyt (yht. 4 km) arkisin, kävelyt salille ym.

Lapsi menee klo 20 nukkumaan ja hyödynnän erityisesti 20:n ja 22:n väliä liikkumiseen, jos vain mahdollista, tai sitten käyn lenkillä tai jumppaan ennen lapsen heräämistä. Kotijumpissa lapsi voi olla " mukana" eli tehdä omia kuvioitaan samalla. Olen liikkunut aktiivisesti jo yli 10 vuotta, joten päivittäinen liikunta kuuluu rutiineihin ihan luonnostaan. Jos tässä jostain on aikaa pois, niin kotitöistä. :(

Vierailija
16/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tai sitten kyselyyn osallistuvat vain todelliset liikuntafriikit.

Vierailija
17/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntamäärät ovat seuraavat: juoksua n. 60 km viikossa, vaihdellen treeniviikosta ja ratsastusta 1-3 krt viikossa.

Juoksumäärän toteutan siten, että juoksen usein aamuisin viideltä ensimmäisen lenkin, illalla sitten joko talli tai toinen lenkki. Kevääksi lisään vielä juoksumäärää ensi kesän harrastelijakisoja ja puolimaraa ajatellen.

Kunto on loistava.

Lapsia on kaksi (3- ja 5-vuotiaat), työelämässä olen mukana ennenkuin joku ehtii siitä huomauttaa. Työ on päivätyötä 8-16.

Vierailija
18/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Käyn sata kertaa viikossa salilla, bodypumpissa päivittäin ja juoksen aamusta iltaan - tiedän, enemmän pitäisi tehdä..."

Minä olen vähän väsähtäneen vauva-ajan jälkeen käynyt kerran viikossa jumpassa ja kerran viikossa vesijumpassa & uimassa ja satunnaisesti kävelyllä. Olen silmät pyöreänä katsellut kuinka kroppa kiinteytyy ja olemus ryhdistyy. Eikä tilanne ollut erityisen huono aiemminkaan, ylipainoa ei ole ollut kuin hitunen.

Vierailija
19/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoa kohottavan liikunnan suositus on muistaakseni 60 minuuttia hikiliikuntaa päivässä (terveysliikuntasuositus on alempi). Itse en saa edes joka päivä suositusta täyteen, vaikka liikunta onkin minulle elämäntapa. Esimerkkiviikko:

Ma sali 60 min

Ti kotijumppa (kevyt) 30 min

Ke lenkki 30 min

To sali 60 min

Pe lenkki 30 min

La jumppa 60 min + kotijumppa 30 min

Su jumppa 60 min + kotijumppa 30 min

+ hyötyliikuntana kävelyt töihin ja salille.

t. 20

Vierailija
20/21 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kuin yksi aik. vastaajista eli olen raskaana (7. kuulla) enkä siksi juurikaan harrasta liikuntaa.

Pyrin kyllä ulkoilemaan väh. 1 krt/pvä. Tosin omasta kropasta tiedän, että PITÄISI vähän venytellä tai jumpata silloin tällöin, ettei ole ihan rapakunnossa sekä loppuraskaudessa että vauvan syntymän jälkeen, mutta kun se oma aika alkaa vasta iltakymmenen jälkeen, niin ei vaan aina jaksa :-/...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän