Minkä takia lapsia tehdään kun niitä ei viitsi itse hoitaa?
Olen lastenhoitajana pienten lasten ryhmässä ja joka päivä töissä mietin, että minkä takia nuo lapset ovat täällä? Ei me voida antaa lapsille kun perushoito, ei meillä ole valitettavasti sen enempää aikaa pitää niitä sylissä kun muutakaan. Lapsia on LIIKAA ja aikuisia liian vähän. Lapset ovat vaan iso lauma, joka syötetään ja ulkoilutetaan ym.
Kommentit (28)
Vierailija:
Olen itse myös ollut työssä pienten puolella ja vaikka istuin lattialla kolme lasta sylissä ne muutamat hetket, kun siihen oli aikaa ja vaikka halailin ja silittelin ja heijasin, niin silti teki pahaa lapsen puolesta, kun olivat sinne joutuneet ja NIMENOMAAN niiden ALLE 1,5 - 2 vuotiaden puolesta.
VOISITTEKO LAKATA ELÄMÄSTÄ MUIDEN ELÄMIEN KAUTTA!
Eläkää vaan sitä omaanne, omine ratkaisuine, älkääkä puuttuko muiden elämään!
jos olet hoitaja, tee se helvetin työsi ja lakkaa ihmettelemästä!
miksi ihmeessä olet menny tuolle alalle????
Tee 10 mukulaa ja ole kotona niiden kanssa jos vaikka siitä saat sitten avaimet taivaaseen, mutta minähän en veromarkkoineni kotona jouteliaisuuttasi maksa!
Pahaa tekee katsoa, kun omaa 2-vuotiastamme vien ja haen niitä alle vuoden ikäisiä, jotka eivät osaa kävellä ja moni vielä vierastaa eli kenties vain yksi ja ainoa hoitaja kelpaa. Pihalla istuvat tai nukkuvat rattaissa; ei kahdella hoitajalla ole aikaa muuten katsella ettei mitään mene suuhun tai 10 isompaa jyrää päälle.
Olen myös siinä suhteessa itsekäs, että en tosiaan toivo näitä ihan pieniä oman lapseni ryhmään. Pieni sitoo kuitenkin yhden hoitajan lähes kokonaan jolloin isompien kanssa ei ole aikaa puuhata samalla tavoin vaikkei lapseni hoitajilta syliä kaipaakaan - läsnäoloa kuitenkin.
Mutta ap: n aloitus on silti mielestäni vähän kohtuuton; jokaisella on omat syynsä, miksi pienen vie hoitoon.
Aika moni menee töihin. Silloin ei viitsi, jos ei olisi muutakaan tekemistä.
Äitiyslomahan loppuu kun lapsi on noin 9kk. Kertoo siitä, mikä on yhteiskunnan mielestä sovelias aika olla poissa työelämästä lasten takia.
Vierailija:
Ovat molemmat tulleet todella sosiaalisiksi, eikä se tarkoita sitä etteikö kotona tehtäisi yhteisiä asioita! Jonkun on se ruoka hankittava pöytään!
Anteeksi vain mutta sosiaalipumminvirka ei ilahduta ainakaan minua!!!
ja lapsetkin tykkäävät kun ei tartte äitiä vain kokoajan katsella.
Vierailija:
VOISITTEKO LAKATA ELÄMÄSTÄ MUIDEN ELÄMIEN KAUTTA!
jos olet hoitaja, tee se helvetin työsi ja lakkaa ihmettelemästä!
miksi ihmeessä olet menny tuolle alalle????--- Tässä lauseessa kiteytyy, valitettavasti joidenkin äitien koko ajatusmaailma: lapset ovat esineitä, niillä ei ole tunteita, mitä pitäisi huomioda, niillä ei ole mielipiteitä, mitä kuunnella, niitä pitää vain hoitaa fyysisesti (sitä varmaan tarkoitit tuolla helvetin työllä?). Lapsen itkun syytä ei tarvitse selvittää, lapsen hätään ei tarvitse tarttua, ongelmia ratkaista eikä hänen henkistä hyvinvointiaan parantaa?
-se vaan valitettavasti on tätä alaa, enkä voi sitä sivuuttaa!
Minun työni on elää hoitolasten elämää yhdessä heidän (ja perheen) kanssa.Tee 10 mukulaa...
---Itsellä on neljä lasta, joten tiedän mitä on olla kotiäiti ja mitä työssäkäyvä äiti.
Tiedän miten venyttää äitiysloman jälkeen penniä, tiedän myös ettei siinä kärsi (ainakaan niin paljon kun 10kk lapsi täydessä päiväkotiryhmässä pahimpaan flunssa-aikaan)
Vieras: Äitiyslomahan loppuu kun lapsi on noin 9kk. Kertoo siitä, mikä on yhteiskunnan mielestä sovelias aika olla poissa työelämästä lasten takia.
[/quote]
Olen itse myös ollut työssä pienten puolella ja vaikka istuin lattialla kolme lasta sylissä ne muutamat hetket, kun siihen oli aikaa ja vaikka halailin ja silittelin ja heijasin, niin silti teki pahaa lapsen puolesta, kun olivat sinne joutuneet ja NIMENOMAAN niiden ALLE 1,5 - 2 vuotiaden puolesta.