Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haittaa läpselle on, jos joutuu muuttamaan paljon?

Vierailija
16.01.2008 |

Mun lapsi 4-vuotias, mutta muuttanut elämänsä aikana jo 5 kertaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/7 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä stressi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä pysyvää kotia myöskään.

Vaihtuvat kaveripiirit, harrastuspaikat, kerhot, koulut, ympäristöt, kaikki alkaa ihan alusta oudossa paikassa.

Jos jatkatte samaa rataa vielä kymmenen vuotta, uskon että lapsenne tuntee olonsa juurettomaksi.

Vierailija
4/7 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun lopulta asettuu aloilleen, tuntuu, että pian pitäis muuttaa. Ei osaa asettua. Enkä omille lapsille ikinä haluis sellasta reissuelämää, en todellakaan!

Vierailija
5/7 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkin huolimatta, että asuin koko lapsuusaikani samassa paikassa ja samassa talossa. Ikinä en muuttanut.

ap

Vierailija
6/7 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunut useammassa maassa ja Suomessakin monessa kaupungissa. Muuttivat isän töiden takia.

Ihan onnellinen ja tasapainoinen hän on. Ainoastaan kysymykseen, mistä olet kotoisin, hänen on vaikea vastata eli ei koe olevan mistään erityisesti kotoisin. No, toki kokee olevansa suomalainen, vaikka syntyikin muualla.

Minä asuin koko lapsuuteni teini-ikään asti samassa talossa, joka oli isoisäni rakentama, johon siis isäni oli aikoinan syntynyt. Tiedän vahvasti juureni. Se on minusta ihan kiva juttu.

Lapsemme on nyt 3v4kk ja tämä on hänen kolmas kotinsa. Toivon, ettei meidän tarvitse ihan heti muuttaa. Miehelle ja lapselle nämä muutoot sopivat, mutta mua alkaa jatkuva muuttaminen rasittamaan (viisi muuttoa viiden vuoden sisään).

Haluaisin, että lapseni kokisi olvansa jostain kotoisin, mutta saas nähdä, miten käy.

Vierailija
7/7 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies on muuttanut lapsena monta, monta kertaa vanhempien työn takia, ja hän ei koe kärsineensä siitä. riippuu siis lapsesta.