kehtaisitko uudessa työssäsi sanoa
että et haluakkaan tehdä päivystyksiä jos ensin olisit luvannut että voit niitä tehdä. tunnen itseni todella epävarmaksi työssäni enkä osaa vielä niin hyvin että yksin kykenisin toimimaan päivystäjänä. työssä on kuitenkin oltava tarkka ja osattava paljon asiaa. minulla ei ole edes alalta aikaisempaa kokemusta ja pomo meinaa että alan kohtapuolin päivystämään yksin.
jos huomenna pomolleni sanon että en mielelläni sittenkään tee päivystyksiä koska tunnen itseni epävarmaksi enkä halua mokata niin onko tämä typerästi sanottu?
hirveän stressin pukkasi uusi työ johon luvattiin kunnon koulutus.
Kommentit (4)
Perehdyttäjissäkin on eroa, joten ehkä sinua ei ole ohjattu kunnolla?
Munkin mielestä sinun kannattaa pyytää lisää perehdytystä. Jos muuten osaat asiasi, niin eiköhän ne päivystykset suju, kun saat vain riittävästi varmuutta itsellesi. Sehän on esimiehen ongelma, jos sinua ei ole perehdytetty riittävästi, ei sinun heikkoutasi.
Ja sitten: monet naiset asettavat itse riman turhan korkealle. He olettavat, että heidän pitäisi osata kaikki, vaikka se ei ole edes teoreettisesti mahdollista.
Kannattaa pyytää vaikka, että voisit tehdä jonkun työparina päivistyksiä tai mikä nyt työssäsi on hyvä käytäntö.
t: esimies
ei parane mokata ei. jos piuhan unohdan laittaa seinään voi olla henki pois joltain. siinä esimerkki. ja kun asioita on 100 mitkä pitä muistaa ja laittaa todella tarkasti. ehkä jotenkin pelkään että mokaan koska muutenkin omistan huonon itsetunnon. ehkäpäs minä sanon että haluan lisää perehdytystä.
-ap-
Tyhmempää on minusta sanoa, että ei halua tehdä päivystyksiä. Annat tosi huonon kuvan, jos kerran olet luvannut päivystyksiä tehdä.
Kun kerrot syyn, niin pomo antaa aikaa lisää tai käskee jonkun perehdyttää paremmin.