Miten joku voi innostua äitiyspakkauksen vaatteista?!
Nehän on ihan karseita! Paljon nätimpiä on kaikki kaupat pullollaan, jopa markettien lastenvaateosastot.
Kommentit (27)
en itse suosi kietaisupaitoja joten ne jää käyttämättä
Mun mielestä on ihanaa pukea lapsi äp vaatteisiin, kun siitä selviää sen vuosimalli : ) ja jos on sisarusten vaatteita niin niidenkin ikä selviää
Todellisuudessa hetki olikin varsinainen antikliimaksi, värit pettymyksiä siihen nähden mitä kuvissa, puuvillatrikoo kovaa ja paksua yms. Olisin varmaan ottanut rahana, jos olisin tiennyt millainen tuo pakkaus livenä on, mutta eihän sitä sitten enää voinut muuttaa.
Toppahaalarin sain onneksi vaihdettu päittäin seuraavan vuosimallin kanssa, kun joku sen haalarin saanut taas tykkäsi enemmän siitä vanhanvärisestä.
Meille pakkaus tuli 2005 loppuvuodesta (joo, sen järkyn turkoosi-ruskearaidallisen haalarin vuonna).
Tiesitkö, ettei missään muussa maassa äisit saa äitiyspakkausta valtiolta ilmaiseksi. Se on tosi hieno juttu ja olen siitä ylpeä.
vauvalle kasan uusia vaatteita. eikä ne mun mielestä nyt niin karmeita ollut...
Otin sen kolmelle lapselle viidestä, ja aina sain kauniita ja käyttökelpoisia vaatteita.
Osa pakkauksen vaatteista on totta tosiaan ihan karseita, mutta osa on oikein nättejä, ainakin tässä uusimmassa pakkauksessa. Parempaan suuntaan on mun mielestä mennyt kuitenkin. Vuonna 2002 kun otin pakkauksen, oli vaatteet lähes jokainen tosi rumia, nyt on jo kivan sävyisiäkin.
Ja kestovaippakin pakkauksesta löytyy, se on hyvä juttu. Ja kaikkea muuta pientä mitä tarttee.
En mä ainakaan valita. Hyvä että jotain edes tulee ilmaseksi.
jotka on niin köyhiä oikeesti että pitää yrittää päteä jopa näin typerässä asiassa ja kuvitella siten olevansa jotenkin parempi kuin muut. Asenteesi on monien mielestä melkoisen säälittävä.
Ihan oikeasti. Maahanmuuttajien ja eri kulttuurissa töitä tehneenä ihmisenä en voi muuta kuin hävetä kommenttiasi ja järkyttyneenä pudistella päätäni.
en ymmärrä miksei äitiyspakkausta saisi arvostella. Se että se on " ilmainen" (maksetaan verorahoilla) ei minusta ole mikään puolustus. Tällä hetkellä jakelussa oleva pakkaus on mielestäni oikeilla linjoilla, mutta yleisesti ottaen pakkauksista on viime vuosina löytynyt aika paljon kammotuksia!
ettei halua laittaa lapselleen mitään äitiyspakkauksen vaatteita kun ne on niin huonoja ts ilmaisia. Jos haluaa järkevästi kritisoida vaatevalintoja/virheellisiä tuotteita niin sen voi tehdä hieman eri tavalla.
on takuulla niitä samoja, joille ei kelvannut kouluruokakaan. Haluaa aina jotakin erikoista.
asuttiin ulkomailla ja yhdessa paketissa tuli niin paljon valttamatonta tarviketta ja kaikki olivat ihania. meilla ois maksanu omaisuuden ostaa se kaikki kama hong kongista.
Minusta oli kiva käydä lapsi masussa hakemassa postista valtava laatikollinen pikkiriikkisiä vaatteita. Osa oli makuuni ja osa ei, mutta niinhän asia oli myös tuttavilta lahjaksi saatujen vaatteiden osalta. Käytännöllisimpiä vaatteita tuli pidettyä, epäkäytännöllisempiä vain kokeiltua, mutta kokonaisuutena olen tyytyväinen. Kestovaippa kului meidän perheessä eniten, toiseksi eniten toppahaalari. Toisaalta ihan hauskaa että samana vuonna syntyneitä yhdistää yhteinen toppahaalarikuosi :) Ja onhan äitiyspakkaus muutenkin osa suomalaista kulttuuria. Siitä on helppo aloittaa jutustelu tuntemattomien äitien ja isien kanssa.
Terveisin yhden lapsen äiti, omasta mielestään vähintään keskituloinen
Ja oi sitä intoa, kun isän kanssa yhdessä laatikkoa läpikäytiin ja " fiilisteltiin" .. :)
Toisellekin lapselle varmaan pakkauksen otan, vaikka esikoisen jäljiltä tolkuttomasti vaatteita ja sälää, haluan että kakkonenkin saa omat " vuosikertapeittonsa" ja fiilistelynsä.
Ehkä se sitten on niin, että kun äitiyspakkaus on meille enemmän tunne- kuin talouspohjainen kysymys, niin ei sitä sitten pohdi niitä kuoseja ja muun romppeen tarkoituksenmukaisuutta niin paljoa - söpöjä ovat kaikki tyynni ja ennen kaikkea kuitenkin suurin osa tosi käyttökelpoisia.
Vierailija:
Minusta oli kiva käydä lapsi masussa hakemassa postista valtava laatikollinen pikkiriikkisiä vaatteita. Osa oli makuuni ja osa ei, mutta niinhän asia oli myös tuttavilta lahjaksi saatujen vaatteiden osalta. Käytännöllisimpiä vaatteita tuli pidettyä, epäkäytännöllisempiä vain kokeiltua, mutta kokonaisuutena olen tyytyväinen.Terveisin yhden lapsen äiti, omasta mielestään vähintään keskituloinen
Vierailija:
Ehkä se sitten on niin, että kun äitiyspakkaus on meille enemmän tunne- kuin talouspohjainen kysymys, niin ei sitä sitten pohdi niitä kuoseja ja muun romppeen tarkoituksenmukaisuutta niin paljoa - söpöjä ovat kaikki tyynni ja ennen kaikkea kuitenkin suurin osa tosi käyttökelpoisia.Vierailija:
Jokainen voi valita rahan jos pakkaus ei miellytä.
Ei pitäisi siis olla valittamista, kun on kerran toinenkin vaihtoehto.
perusvaatteita. Ja jos hienostella ja brassailla haluaa voi yhdistellä muita vaatteita niihin helposti.
Nehän on pääasiassa semmosia alusvaatteita, tyyliin body+potkarit joiden päälle voi sit vetää vaikka ne farkkuhaalarit tms.
lisäksi vielä kaupasta ostelee, niin ei pitäis kellään olla valittamista.
Suomessa ollaan niin totuttu itsestään selviin sosiaalietuuksiin, turvattuun terveydenhuoltoon kaikille ja siihen että äitiysavustukset ovat suht hyvät että unohdetaan olla kiitollisia siitä mitä saadaan. Oikeesti valinta on oma, rahaa tai pakkaus...turha sitten enää valittaa.