Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin rankan mutta antoisan parisuhdeviikonloppukurssin läpi... haluatko kysyä jotain?

Vierailija
16.01.2008 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa kovasti ja olen kerran miehelleni kurssia ehdottanutkin. Seurakunnan järjestämälle emme lähde; uskonnollisuus 0. Parisuhteemme on vakaalla pohjalla, mutta ylä- ja alamäkien tueksi olisi kurssi varmasti hyvä.

Vierailija
2/25 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde käytiin läpi alusta tähän päivään saakka.

Kaikki kipeät asiat otettiin esiin. Puhuttiin paljon tunteista. Vaikea kuvailla sitä tähän mutta tunnelataus oli monella parilla niin voimakas, että lähes kaikki herkistyivät.

Siitä saa puhua mistä haluaa.. mitään sellaista ei tarvi ääneen sanoa mistä ei halua puhua.

Toisella jaksolla puhuttiin nykyhetkestä ja tahtotilasta. Sekin hyvin tunnepitoinen..

Tämä ei ollut srk:n järjestämä, mutta katsoin että sama pari on tilattu mysö seurakunnan kautta puhumaan. Hinta oli srk:n kautta vain 100¿! Ja käsittääkseni sielläkin on alussa vaan vapaaehtoinen hartaus, muuten ei uskonnosta puhuta.

Jokatapauksessa suosittelen kovasti. Kävitkö Katajan sivuilla katsomassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvistaisiko parisuhdetta?

Vierailija
4/25 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkin asian tekisin nyt toisin niin olisin käynyt parisuhdekurssilla jo suhteen alkuaikoina!!

Jos minulla olisi tytär menossa naimisiin niin antaisin lahjaksi varmaan parisuhdekurssin.... ;-) Olen vakuuttunut että sillä voi rakentaa tulevaisuudelle vahvempaa pohjaa. Jokaiseen suhteeseen, myös täydelliseen, tulee kriisejä. Silloin on hyvä tietää miten ristiriitaisia tunteita käsittelee.

Voi että.... taitaa vaan tulla ihan liian myöhään tämä meidän kurssi..

Vierailija
5/25 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista Kataja ry:n Sylikkäin kursseista? Oletteko olleet? Mitä siellä tehtiin ja oliko hyötyä?

Oon sellaista joskus miettinyt.

Vierailija
6/25 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en haluaisi revitellä meidän suhdetta julkisesti.

Vierailija
7/25 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli myös sillä kannalla ettei halua että muut ovat kuulemassa, mutta tilanne siellä on jotenkin semoinen että on helppo puhua myös muiden kuullen.

Ja mikä tärkeintä; saimme muilta pareilta paljon vertaistukea, oli ihanaa samaistua ja kuulla että joku muu tuntee ihan juuri niinkuin minä!

Myös miehelleni oli lopuksi tosi lohdullista löytää ihmisiä samasta tilanteesta.

Ja siitä saa puhua mistä haluaa, mitään muuta ei tarvi ottaa esille. Mitään " revittelyä" se ei mielestäni ollut.

Ongelmista puhuttiin ihan konkreettisella tasolla, mutta asialliseen sävyyn.

Vierailija
8/25 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme käyneet myös pariterapeutilla, mutta sieltä ei saa läheskään niin paljon irti kuin v-lopusta ryhmän kanssa.

Ette arvaakaan miten oma pää jaksaa pyörittää sitä samaa kehää. On virkistävää kuulla muiden kokemuksia..

Tilanne on lisäksi ehdottoman luottamuksellinen ja siitä saa puhua mistä haluaa.

Vierailija
9/25 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisille nössökursseille? Kyllä meilläkin on miehen kanssa kaikenlaista, mutta pärjätään niin kuin maailman sivu on parisuhteissa pärjätty eikä ole tarvittu ulkopuolisia asioita setvimään.

Ryhdistäytykää nyt hyvät ihmiset, ei kaikkiin asioihin tarvita terapeutteja ja kursseja, elämäähän tää vaan on.

Erot siitä vössykästä, tosimies (eikä tosinainen) ei tuollaisille kursseille edes lähtisi, ja haet jonkun miehekkäämmän MIEHEN niin jo tulee suhteeseen vipinää.

Vierailija
10/25 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tuollaisille nössökursseille? Kyllä meilläkin on miehen kanssa kaikenlaista, mutta pärjätään niin kuin maailman sivu on parisuhteissa pärjätty eikä ole tarvittu ulkopuolisia asioita setvimään.

Ryhdistäytykää nyt hyvät ihmiset, ei kaikkiin asioihin tarvita terapeutteja ja kursseja, elämäähän tää vaan on.

Erot siitä vössykästä, tosimies (eikä tosinainen) ei tuollaisille kursseille edes lähtisi, ja haet jonkun miehekkäämmän MIEHEN niin jo tulee suhteeseen vipinää.

Vierailija
11/25 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen kerran pettäny miestäni? En haluaisi kertoa, kun siitä on niin monta vuotta.

Vierailija
12/25 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan on ihan todella minun henkilökohtainen mielipiteeni että maailma on ihan vinksinvonksin kun joka asiaan täytyy käydä kurssi. Ihmiset ovat kyllä aika vieraantuneita normaalielämästä kun ei enää osata elää ja olla ihan omillaan.

Vierailija
13/25 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen että sulla on huono itsetunto ja ehkä jopa elät elämääsi miehen kautta. Mielipiteesi perusteella kuulut ihmisiin joka jakaa työt miesten ja naisten töihin. Vanhanaikainen, et todellakaan avoin etkä aito ihminen.

Vierailija
14/25 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas, kun kriisi tulee eteen, ei olekaan maailma niin mallillaan sinullakaan.

Vierailija
15/25 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ongelmia liitossasi on?

Vierailija
16/25 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtotila asian korjaamiseksi kova.. ainakin minulla.

Vierailija
17/25 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämä puoli huonosti järjestettävissä, joten tyydyn vielä haaveilemaan.

Vierailija
18/25 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hänelle kovasti kiitollinen.

Olisin kyllä tehnyt ihan mitä tahansa jotta olisimme päässeet sinne. Varsinkin kun en meinannut saada miestä sinne lähtemään...

Vierailija
19/25 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin kurssin aikana myös itsestäni paljon ja osaan tulkita käyttäytymistäni paremmin,,

Vierailija
20/25 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Miltä tuntuu olla niin heikko että täytyy mennä

tuollaisille nössökursseille? Kyllä meilläkin on miehen kanssa kaikenlaista, mutta pärjätään niin kuin maailman sivu on parisuhteissa pärjätty eikä ole tarvittu ulkopuolisia asioita setvimään"

Niin... sanotaan näin että kymmenen vuotta sitten minäkin olisin saattanut vastata jollekin terapiassa käyvälle reppanalle samoin kuin sinä vastasit, mutta nyt on mittarissa enemmän perspektiiviä että olen kyllä avoimempi kaikelle ;-)

Olen saanut aika heikot eväät aikoinani omasta lapsuudenkodista ja se on oikeasti juontanut juurensa omaan parisuhteeseeni; liiallinen miellyttämisentarve, ripustautuminen ym... En ole itsekään ymmärtänyt mistä on kysymys mutta nyt tunnen itseni paljon paremmin. Tiedän MIKSI käyttäydyn niinkuin käyttäydyn ja tiedän mitä minun pitää tehdä etten aja enää itseäni samanlaiseen tilanteeseen.

Olen oikeasti tosi helpottunut; olen saanut vastauksen moneen kysymykseen. Pidän itseäni ennemmin voittajana kuin luuserina.

Ehkä sinun on sitä vaikea ymmärtää... tai ehkä ymmärrät jonakin päivänä.