Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ihan kohtuuton?

Vierailija
15.11.2008 |

Mieheni työkaverin tyttöystävä kysyi multa, lapsestamme 1kk, että oliko tämä nyt ihan suunniteltu??? (Kyllä oli, yli vuoden yritimme...)

Tämän jälkeen hän alkoi kommentoida, että itse sitä toivoisi lasta tehdessä, että kaikki olisi mahdollisimman hyvin. (...)Jonka jälkeen vihjaili minun kesken oleviin opiskeluihini, siihen ettemme ole naimisissa, huonoon rahatilanteeseen jne..

Ja kyllä, yliopisto opinnot ovat veilä kesken, emme ole naimisissa ja mies, tienaa ihan tarpeeksi perheen elättääkseen.

Olenko siis aivan kohtuuton, että pahoitin mieleni..?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle tuli ihan sellainen kuvitteellinen tilanne mieleen vertailun vuoksi, että olisin vierailulla jonkun uudessa kodissa ja kysyisin vaikka että "oletteko itse valinneet nämä tapetit?" ja myöntävän vastauksen saadessani pohtisin ääneen omaa tilannettani, että "niin, mulle ehkä on silleen tärkeää että mun koti on viihtyisä, että mä odottaisin hyvää rahatilannetta, että olisi varaa laittaa sitten hyvät tapetit."

Vierailija
2/30 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää päästä laukaisemaan se oma mielipide muista viis. Tai sitten ollaan niin syvällä oman navan kaivuutalkoissa, ettei edes tajuta ettei omat kultaakin kalliimmat ääneenajatellut aivoitukset tunnu vastapuolesta kovin kivoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä tarkoittaa, että mielestäsi tapetit ovat kauheat.

Vierailija
4/30 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä tarkoittaa, että mielestäsi tapetit ovat kauheat.

Vierailija
5/30 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmeessä, jos kerran olette pitkään lasta yrittäneet, ette ole ehtineet naimisiin? Ja miksi tehdä lapsia heikkoon rahatilanteeseen?

Vierailija
6/30 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelematonta, typerää, tökeröä.....ei aikuisen ihmisen käytöstä tai ei ainakaan FIKSUN sellaisen. fiksu ihminen tietää ne asiat joista ei vain kuulu heittää tuollaisia suoria kysymyksiä.

olen itse saanut lapset nuorena ja erittäin "haluttuina". ollut ns. omillani yläasteikäisestä asti, ja koin jo vähän yli parikymppisenä olevani erittäin kypsä äidiksi - niin kuin sitten olinkin.

kahden pikkulapsen äitinä on kuitenkin opiskeltu yliopistotutkinto, miehellä (vieläkin sama, uskokaa tai älkää!! :D) on oma yritys. molemmat siis olemme NYT varsin hyvätuloisia. kahden ensimmäisen lapsen pikkulapsiaikana rahatilanne ei tod. ihan näin hyvä ollut, kun itse opiskelin ym, mutta enpä usko että heiltä mitään on jäänyt puuttumaan. enkä ikinä ole ratkaisujani itse katunut.. nyt siis 4 lasta, ja luku täynnä, luulisin. ;)

tuokin on vähän kyseenalaista että omille epävarmuusalueille suuntautuvat kommentit kolahtaisivat pahiten. itse olen aina ollut enemmän kuin tyytyväinen valintoihini, onnellinen elämästäni jne., mutta SILTI otti ja ottaa aivoon pahemman kerran kun joku taivastelee kuinka nuorena sitä oikein on lapsia tullutkaan yms.. ja OLIKO se vahinkoja, tuttua sekin kysely. tai sitä VOIVOTTELUA että kuinka tiukkaa teillä nyt onkaan, tuli kuunneltua opiskeluaikana...huh. ihan kuin lapsen voisi ostaa onnelliseksi riittävällä neliö- ja tavaramäärällä?! tuollaiset ap:lle kommentoineen eukon tyyppiset ihmiset on vaan niin TYPERIÄ (ja epävarmoja/kateellisia?!) että huhhuh...

Vierailija
7/30 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöksestä? Sulla on sun elämä ja sinä teet niinkuin sinusta on hyvä. Joku toinen tekee toisin.

Olisithan sinä voinut vaikka "viisastellla" että on se älytöntä kun lykätään lastenteko kaikilla tekosyillä... sit siinä käy niin että ikää onkin jo 40 kun asiat ehkä on tarpeeks hyvin että vois vauvoja aatella. Sitpä niitä ei tulekkaan kuin hoitojen avullla jos silleinkään.

Ei pidä välittää typeryksistä... häntä pystyyn ap!

Vierailija
8/30 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kuule vielä hormonit sen verran sekaisin, että toi on ihan ymmärrettävää. Kyllä se siitä =)

Vierailija
9/30 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu millainen tämä ko. nainen on muuten..Saattoihan vaan olla että puhui vaan itsestään eikä ollut tarkoitus pahoittaa sinun mieltäsi.Ja vaikka olisi sanonutkin tahallaan niin mitä sitten ,sinä itse tiedät miten asiat teillä ovat.Eli älä jaksa välittää,ehkä nainen on vaan kateellinen.

Vierailija
10/30 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo mainitsemasi asiat ei todellakaan kuulu muille, saatika jollekin työkaverin tyttöystävälle...

Vierailija
11/30 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormoniryöppysi ja synnytyksen jälkeinen herkkyytesi teki tepposet. Ei tuo nyt oikein korrektiakaan ollut, mutta so not! Elä ja anna pikkusielujenkin elää.

Onnea kääröstä!

T: eräs jolla oli muinoin muuten sama tilanne paitsi että mieskin oli vielä opiskelija (tosin juuri valmistumassa)

Vierailija
12/30 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorapuheisuus ei tarkoita sitä, että on niin vajakki, että laukoo kaikki ajatuksensa toisten elämästä päin näköä. Osaatko ajatella että paskaaks se mulle kuuluu?

Kannattaa hoidella sitä omaa elämäänsä ja antaa toisten tehdä ratkaisunsa.

Vierailija
13/30 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorapuheisuus ei tarkoita sitä, että on niin vajakki, että laukoo kaikki ajatuksensa toisten elämästä päin näköä. Osaatko ajatella että paskaaks se mulle kuuluu?

Onko se oikeasti niin kamalaa, jos kysellään henkilökohtaisuuksia kun yritetään tutustua toiseen????

Joskus kannattaa ottaa se tappi pois sieltä itsestään.

Vierailija
14/30 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Musta sun elämän suurimmat valinnat ovat vääriä" on ehdottomasti sellainen jäänmurtaja, jota kannattaa viljellä tutustuttaessa uuteen ihmiseen. Ja mitä tuo oli muka kysellyt?

Ps: tänään en ajatellut käyttää anaalitappia.

Onko se oikeasti niin kamalaa, jos kysellään henkilökohtaisuuksia kun yritetään tutustua toiseen????

Joskus kannattaa ottaa se tappi pois sieltä itsestään.

Vierailija
15/30 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli paljon "surkeampi tilanne" ja lapsemme oli toivottu! Kuolkoon tyhmydeessään tuollaiset. Etenkin kun eivät ymmärrä, ettei vastasynnyttäneelle kannata laukoa mitä sattuu. Hällä ei ilmeisesti ole itsellä lapsia?

Vierailija
16/30 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Musta sun elämän suurimmat valinnat ovat vääriä" on ehdottomasti sellainen jäänmurtaja, jota kannattaa viljellä tutustuttaessa uuteen ihmiseen.

Vierailija
17/30 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta kiinnosta ovatko hänen vanhempansa naimissa vai eivät. Ei myöskään se, paljonko on vanhempien bruttotulot. Lapsi haluaa AIKUISET, ajattelevat ,ymmärtävät ja rakastavat vanhemmat. Miehesi työkaverin tyttöystävän mahdollisella/ mahdollisilla lapsella/lapsilla ei sellaista äitiä taida olla. (Aikuisten ymmärtävät mitä voi toiselle ihmiselle sanoa!)

Mutta, onnea perheenlisäyksestä!

Vierailija
18/30 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset tekee sillä tiedolla onko vauva vahinko vai ei????

Se vauva on maailmassa ja varmasti rakastettu, miksi ihmeessä ihmiset kehtaa kysellä moisia? :O Ei tajua.

Vierailija
19/30 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipiteistänne. Ja nuo argumenttinsa hän siis lisäsi sen jälkeen, kun olin kertonut lapsen olevan toivottu. Typerä olo, ehkä olen sitten vain herkkä..

Ap

Vierailija
20/30 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suorapuheisen luonteen varjolla saa typeryyksiä ja tahdittomuuksia laukoa, voi olla suorapuheinen fiksullakin tavalla.

Ap, et ole kohtuuton.