Päivähoidosta muutama kysymys!
Olen lähdössä töihin keväällä ja neiti 10kk on menossa hoitoon. Perhepäivähoitajalle olisi ensisijaisena toiveena, mutta vielä ei ole paikkaa selvinnyt. Askarruttaakin pari asiaa:
10kk ikäisenä ei vielä juoda oikeaa maitoa, joten kuuluvatko korvikkeet pph:n/päiväkodin ruokailuun vai joutuuko ne kustantaa itse?
Mitenkäs tuo päiväunitouhu menee, meillä nukutaan nyt 2-3 unet, täytyisikö ne saada jotenkin yksiin uniin?
Kiitos jos joku viitsii vastailla..:)
Kommentit (2)
Mä ainakin olen kahden lapsen kohdalla joutunut viemään omat korvikkeet ja tuttipullon sen kuukauden ajan kunnes lapsi siirtyi tavalliseen (olivat molemmat silloin vuorollaan 11 kk). Ja molemmat nukkui kahdet unet ja se sujui hyvin kun ekat unet ajottui aamupäivulkoiluun joten lapsi otti tirsat puoli-istuvassa asennossa tuplarattaissa ja liittyi sitten leikkijöiden seuraan pihalla ja kunnon päikkärit sitten omissa vaunuissa iltapäivällä. Pian siitä löytyi sama rytmi kuin muillakin lapsilla ja kohta 1-vuotispäivän jälkeen jäi aamu-unetkin pois. Lapsi sopeutui suht nopeasti, mutta äiti ei!
Meillä ainakin aluksi nukkui kahdet unet. Nukkui 1½v asti vaunuissa niin oli aika helppo pph:ssa järjestää. Eiköhän pph:ssa aika pitkälle kuunnella vanhempien toiveita. Tosin aika usein lapset siirtyvät suht nopeasti yksiin uniin.
Hankaluutena juuri se, että jos aamupäivän ovat ulkona esim. puistossa ja tuplarattaita ei saa kunnolla makuuasentoon, niin vaikea nukuttaa ulkoilujen aikana. Meillä toimi hyvin kahdet unet, koska oli yksityisessä hoidossa, jossa oli vain kaksi samanikäistä lasta ja molemmat nukkui kahdet unet.