Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20091)

Vierailija
20021/20091 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuun saldo oli -279 tavaraa. Hulluimmalta tuntuu, että silti edelleen löytyy lisää poistettavaa. Milloin tämä loppuu ja on tilanne, josta moni on kirjoittanut, ei enää löytyisi poistoja. 

Vierailija
20022/20091 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyskuun saldo oli -279 tavaraa. Hulluimmalta tuntuu, että silti edelleen löytyy lisää poistettavaa. Milloin tämä loppuu ja on tilanne, josta moni on kirjoittanut, ei enää löytyisi poistoja. 

Se loppuu sitten, kun jäljellä ei ole enää kuin ne kaikista rakkaimmat ja tärkeimmät ja tietysti ne välttämättömät tavarat. Oon huomannut että sitä mukaa kun oon karsinut turhaa, muuttuu asenteeni tavaraan. Ne ei olekaan enää niin tärkeitä ja johdokkaita. Päinvastoin arvostukseni yleensäkin tavaroihin on muuttunut välinpitämättömäksi ja ne ovat nykyään vain joko hyödykkeitä tai rasitteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20023/20091 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis äskeiseen, ei johdokkaita vaan hohdokkaita.

Vierailija
20024/20091 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se loppuu sitten, kun jäljellä ei ole enää kuin ne kaikista rakkaimmat ja tärkeimmät ja tietysti ne välttämättömät tavarat. Oon huomannut että sitä mukaa kun oon karsinut turhaa, muuttuu asenteeni tavaraan. Ne ei olekaan enää niin tärkeitä ja johdokkaita. Päinvastoin arvostukseni yleensäkin tavaroihin on muuttunut välinpitämättömäksi ja ne ovat nykyään vain joko hyödykkeitä tai rasitteita. 

Joo, saman olen huomannut. Aluksi kauhistelin ihmisiä, jotka tuosta vain nakkasivat mäkeen tavaraa tuosta vaan. Aloin karsimaan vähän turhaa ja nyt tuntuu, että koko ajan näkee ympärillä kaikkea, jota ei vain enää tarvitse ja se saman tien lähtee kuntonsa mukaan lahjoitukseen tai roskiin. Jännä miten se suhtautuminen vain muuttuu.

Vielä viime syksynä jaksoin myydä ja täälläkin mainostin kirpparin drop in -palvelua. Enää en jaksa sitäkään, suoraan vain lahjoitan. Joskus koitan myydä jotain, mutta hyvin harvoin.

Vierailija
20025/20091 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tehty ylläpitosiivousta lähinnä. 

Yhdet sukat lähti suoraan jalasta roskiin. Yritin käyttää niitä, mutta kun eivät edes pysyneet kunnolla jalassa. Jotenkin kiva, että saa edes sen yhden poiston per päivä. Tietää, että projekti etenee edes vähän. 

Vierailija
20026/20091 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauantaina oltiin normaalisti keskustassa ja kun oltiin leffassa, oli mieheni opiskelukaveri soittanut. Soitti takaisin ja sanoi voivatko tulla kylään, n 1 h päästä.

haettiin auto, käytiin työkaverilla hakemassa taas heiltä autokuormallinen tarpeetonta. Mies kantoi niitä olohuoneeseen ja mä aloin tekemään salaattia ja piirakkaa.

Heti kohta tulivatkin ja alettiin syömään salaattia, sen jälkeen piirakka olikin jo valmis.

Laitoin vielä mokkapaloja uuniin ja aloin perkaamaan tavaroita. Niissä ei mennyt kuin vajaab1,5 h, jonka jälkeen keitin kahvit ja jäivät vielä yksi.

Aamiasen jälkeen me ajettiin peräkanaa, vietiin kirppikselle peratut tavarat ja meidän auto oli täynnä Ikean huonekaluja second handiin. Rahalla otin aluslakanoita ja tyynyliinoja.

Käytiin yhdessä syömässä ja mieheni työkaveri sanoi eipä ole moista energiataoausta nähnyt. 

Kun tultiin kotiin, vaihdoin lakanat ja tein pikasiivo

Teille tuli vieraita, ja vieraiden edessä siinä olohuoneessa aloit perkaamaan jonkun toisen tavaroita? Sitten seuraavana päivänä roudasit vieraat vielä kirppikselle katsomaan kun ostit lakanoita? Melko erikoista toimintaa.

Vierailija
20027/20091 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa neljä viikkoa muuttoon, en ole vielä aloittanut mitään valmisteluja. Suoraan sanottuna ahdistaa kun tavaraa on järkyttävä määrä.

Vierailija
20028/20091 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa joku karsimisessa auttava palvelu, henkilö jonka voisi tilata kotiin viemään kaiken mennessään. Asun kohtuusuuressa kaupungissa, mutta en usko täällä sellaista olevan.

Olen lukenut ketjua monta vuotta, enkä vaan jaksa tehdä asioille mitään. Vaatemäärät kasvaa ja kasvaa kun mistään en osaa luopua. Ei ole voimia alkaa varaamaan kirppispöytää ja tai viemään sinne niitä. Omalla nimellä jossain roskalavapalstalla en kehtaa kamojani tuputtaa.

Vierailija
20029/20091 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vajaa neljä viikkoa muuttoon, en ole vielä aloittanut mitään valmisteluja. Suoraan sanottuna ahdistaa kun tavaraa on järkyttävä määrä.

Tämä on juuri se syy miksi karsin tavaroita rutiininomaisesti. Sitä lamaantuu totaalisesti jos urakka on liian suuri eikä pysty edes aloittamaan, paitsi sitten loppuviimeksi pakon edessä. Ei edes suunnitella muuttoa, mutta joka kerta tunnen helpotusta, kun saan viedä vaikka muovikassillisen tavaraa ulos kodista.

Samaa pätee myös kodin askareisiin ja siivoamiseen. Itse siivoan (ja karsin) joka päivä vähän. Tänään olen vaihtanut puhtaat lakanat sänkyyn, pesin vessat, pesin pyykkiä, tein ison padallisen jauheliha-kaalilaatikkoa, puhdistin astianpesukoneen suodattimen ja siivosin keittiön. Tässä oli enemmän kuin suunnittelin, mutta tehdessä innostuin ja kuuntelin samalla äänikirjaa. 

Pakkokin on tietysti hyvä motivaattori, mutta se lisää stressiä ja ahdistusta. Tsemppiä projektiin! 

Vierailija
20030/20091 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Stockmannin Hulluilla päivillä, joissa oli yllättävänkin paljon ihmisiä. Sain siellä paniikkikohtauksen tai vastaavan ja halusin vain pois. En ostanut mitään, enkä ole enää toista kertaa loppuviikon aikana tuonne menossa. Ainoa kiinnostava näkemäni tavara oli viininpunainen pussilakana, joka ei ollut tarjouksessa ja varmasti ennen joulua johonkin muuhunkin kauppaan ilmestyy samaa sävyä olevia pussilakanoita. En toki muutenkaan Stockmannilla käy tai sieltä tavaraa ostele. En muista, milloin olisin viimeksi sieltä jotain ostanut.

Vierailija
20031/20091 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauantaina oltiin normaalisti keskustassa ja kun oltiin leffassa, oli mieheni opiskelukaveri soittanut. Soitti takaisin ja sanoi voivatko tulla kylään, n 1 h päästä.

haettiin auto, käytiin työkaverilla hakemassa taas heiltä autokuormallinen tarpeetonta. Mies kantoi niitä olohuoneeseen ja mä aloin tekemään salaattia ja piirakkaa.

Heti kohta tulivatkin ja alettiin syömään salaattia, sen jälkeen piirakka olikin jo valmis.

Laitoin vielä mokkapaloja uuniin ja aloin perkaamaan tavaroita. Niissä ei mennyt kuin vajaab1,5 h, jonka jälkeen keitin kahvit ja jäivät vielä yksi.

Aamiasen jälkeen me ajettiin peräkanaa, vietiin kirppikselle peratut tavarat ja meidän auto oli täynnä Ikean huonekaluja second handiin. Rahalla otin aluslakanoita ja tyynyliinoja.

Käytiin yhdessä syömässä ja mieheni työkaveri sanoi eipä ole moista energiataoausta nähnyt. 

Ku

Jaa. Itse en pitänyt sitä yhtään erikoisena. Kirppiksellä on täyspalvelu ja tavaraa pitää viedä silloin, kun on siihen tilaisuus. 

Kyllä me pystyttiin juttelemaan siinä ihan normaalisti.

Aamulla mentiin Ikeaan siksi, kun vieraat halusivat mennä alunperin. Kirppis oli siinä matkalla, joten lastattiin kumpikin auto täyteen ja kirppistavarat jäi kirppikselle ja Ikean huonekalut Ikeaan. Lahjakortti käytetty lakanoihin.

Tänään töiden jälkeen fillaroin keskustaan, vein 3 vinted pakettia ja nostin 3 kottikärryllistä perunaa. Kerro ihmeessä arvostelija, mitä oot itse tehnyt

Vierailija
20032/20091 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo elää tavallaan. Vieraat kulkee ajallaan. 

Vierailija
20033/20091 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa joku karsimisessa auttava palvelu, henkilö jonka voisi tilata kotiin viemään kaiken mennessään. Asun kohtuusuuressa kaupungissa, mutta en usko täällä sellaista olevan.

Olen lukenut ketjua monta vuotta, enkä vaan jaksa tehdä asioille mitään. Vaatemäärät kasvaa ja kasvaa kun mistään en osaa luopua. Ei ole voimia alkaa varaamaan kirppispöytää ja tai viemään sinne niitä. Omalla nimellä jossain roskalavapalstalla en kehtaa kamojani tuputtaa.

Mitä jos veisit vaikka yhden tai kaksi vaatetta kerrallaan SPR/UFF tai tekstiilikeräykseen? Pois antamisesta ja luopumisesta tulee hyvä mieli, tavarataakkasi kevenee. Hitaasti mutta varmasti. 

Vierailija
20034/20091 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa itse toivoisin, karsintakaveria. Toisinaan saan itse itselleni vauhtia karsintaa, mutta hyvin usein jumitan kun eteen tulee sälälaatikko tmv. Ei vaan edes tuttavapiirissä ole ketään, keneltä apuja pyytää, kaverit kaikki sellaisia vähätavaraisia ja siisteissä kodeissa asuvia.

Itse asun myös kohtuusuuressa kaupungissa, en ole edes katsonut onko täällä mitään palveluita, mutta ne on niin kalliitakin. Ilanalla olisi ollut hyvä alennus kursseille, mutta en raaski maksaa.

Vierailija
20035/20091 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos satutte asumaan paikkakunnalla jossa on Partioaitta niin heillä on taas asunnottomille takkikeräys https://www.partioaitta.fi/hyvakiertamaan/ Tuntuu että nyt on monissa paikoissa myös villasukka-/pipo-/lapaskeräyksiä, yritän itse saada lankajemmaani kulumaani ja neulon noihin keräyksiin.

Vierailija
20036/20091 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa ihanaa auttaa karsimisessa ! Jos sillä eläisi niin se olisi minun unelma-ammatti. Tutut tän tietää ja pyytävät joskus kaveriksi siivoamaan kaappeja. Menen erittäin mielelläni. Vielä kun saisi muutaman kympin rahaakin niin olisipa hienoa ! Tutuilta tulee max kahvit kiitoksena monen tunnin työstä mutta eipä haittaa..

Vierailija
20037/20091 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa ihanaa auttaa karsimisessa ! Jos sillä eläisi niin se olisi minun unelma-ammatti. Tutut tän tietää ja pyytävät joskus kaveriksi siivoamaan kaappeja. Menen erittäin mielelläni. Vielä kun saisi muutaman kympin rahaakin niin olisipa hienoa ! Tutuilta tulee max kahvit kiitoksena monen tunnin työstä mutta eipä haittaa..

Viestisi oli kuin mun kirjoittama. Olin jo pienenä semmoinen järjestelijä. Sisarusten huoneet kävin monesti järkkäämässä kuntoon ja myöhemmin opiskelijakämpissä kämppisten soluasunnot.

Vierailija
20038/20091 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäisenä tuki se uuden tavaran tulo. Vaatemäärät eivät vain kasva ja kasva, jos mitään et osta. Käytä nyt hyvä ihminen niitä asioita, mitä olet hankkinut. Jos et saa aikaiseksi hankkia kirppispöytää tai omalla nimellä niitä missään tarjotella, niin vie kierrätyskeskukseen tai konttiin. Sinne voi ihan viedä muovipussi kerrallaan, ei tarvitse sen isompaa urakkaa itselleen ottaa. Mä huomasin, että meidän prisman parkkihallissa on kierrätyskeskuksen boksi, sinne on helppo kauppareissulla tuupata kassi tai kaksi kiertoon.

Vierailija
20039/20091 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkipussista tuli tänään kaksi poistoa: meikkisieni ja loppuun käytetty primeri. Kun poistoja ei löydy niin tavarat alkaa itse konmarittaa itseään. Olen ennenkin huomannut saman ilmiön. :) 

Vierailija
20040/20091 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa itse toivoisin, karsintakaveria. Toisinaan saan itse itselleni vauhtia karsintaa, mutta hyvin usein jumitan kun eteen tulee sälälaatikko tmv. Ei vaan edes tuttavapiirissä ole ketään, keneltä apuja pyytää, kaverit kaikki sellaisia vähätavaraisia ja siisteissä kodeissa asuvia.

Itse asun myös kohtuusuuressa kaupungissa, en ole edes katsonut onko täällä mitään palveluita, mutta ne on niin kalliitakin. Ila

Täälläkin olisi huutava tarve karsinta-avulle. Olen nyt yksin muuttanut toukokuun jälkeen tavarat kaksi kertaa ja vajaakuntoisena. Muuttanut siis pakon edessä, ensin tavarat varastoon ja sitten uuteen kotiin.Ei ole varaa maksaa järjestelijälle varsinkin kun aikaa menee varmasti useita päiviä.