Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19830)

Vierailija
15101/19830 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.. ennen pystyi ostella kirpulta muutakin, kuin vain ne tarvittavat. Meilläkin lapset usein saivat vähän rahaa jotain pieniä kirppisostoksia varten. Vain lelukaupat olivat silloin ylihintaisia meidän perheelle. Nyt haen salaa ilman lapsia puuttuvia vaatteita kirppikseltä ja isommat lapset jätän kotiin. Ei riitä rahat edes jäätelöihin, ei kaupasta ostettuunkaan. Kallis ruoka vie kaikki mitä laskuista jää. Kuvitelkaa, meillä ei ole yhdelläkään lapsella ollut yhtään ainutta uutta vaatetta. Joskus jotain isovanhemmilta saatuina lahjoina. Kaikki muu on ollut kirpputorilta. Olen monesti katsellut siellä kauniita astioita, mutta ennenkin ne ovat olleet ns. ylimääräistä. Nyt ainakin. Lapsista on kasvanut minimalisteja ihan luonnostaan, kun ei meillä mitään turhia juttuja ole. Tätä ketjua kävin lukemaan ihan, että ei voi olla totta! Emme ole edes työttömiä, vain pienipalkkaisia ja meillä on useampi lapsi. Olisi kyllä helppoa, jos olisi lapseton, mutta erehdyttiinvanhemmiksi. Tietenkin tykätään lapsistamme ja en kyllä heitä oikeasti vaihtaisi leveään elämään, mutta lapsilleen haluaisi muutakin kuin tälläistä selvisimmepäs tästäkin päivästä-elämää. Toimeentulotukea emme halua hakea. Pitäisihän nykysuomessa pystyä palkallakin elämään. Työtön ystäväni on jatkuvasti kaurapuurodieetillä, kun työttömyyskorvauksesta ei jää muuhun laskujen jälkeen. Hoikka nainen, erittäinkin.

Vierailija
15102/19830 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpparihomma on haasteellista. Myin keväällä lastenvaatteita ja kaikki meni kaupaksi hyvin. Käteen jäi yli 200 euroa, vaikka mitään merkkivaatetta en myynytkään. Nyt laitoin kirppispöydän sukulaisen toiveesta ja vein sinne esimerkiksi Iittalan ja Riihimäen lasiesineitä. MIKÄÄN ei ole liikkunut, vaikka yritin katsoa ns. edulliset hinnat. Jos jokin Iittalan uusi jälkiruokakulho on kaupassa 20e, se on kirppispöydässä 5 e (täysin ehjä ja naarmuton, tarrakin paikallaan). Sama homma Teema-mukeissa. Virheettömiä, hinta noin 25 % uudesta, mutta mikään ei liiku. Pöydässä on paljon lasiesineitä, joiden tuotanto on jo loppunut. Niistä katsoin, mitä Torissa / alan liikkeissä pyydetään ja laitoin selkeästi alhaisemmat hinnat. (Liikkeessä 20 e / kpl, kirppispöydässä 6 e jne.) Ei mene kaupaksi. Turhauttaa.

Et ole ajantasalla. Kaikki tollasen osto lopetetaan kun raha

Käyhän kirppiksellä muitakin kuin vain heitä keillä on rahat ihan loppu. Itse ainakin käyn kirppiksilläkin vaikka on rahaa ostaa myös uutena, ihan periaatteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15103/19830 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on liikaa ihan kaikkea, toisilla ei ole mitään. Olen huomannut että jos olisinkin vain älynnyt olla itsekkäämpi olisin pärjännyt paremmin. Rikas itkee pientäkin menetystä, mutta köyhältä voi ottaa vähästäkin, koska eihän sillä nyt muutenkaa ole mitään, se on tottunut sellaseen. Mä olen pian vaihtanut kaikki tavarani naapurien kanssa pikkuhiluihin ruokarahaa saadakseni. Muistan sen ajan vielä joten kuten, kun minäkin tuskailin liikoja asioita. Tavarat eivät mahtuneet kasppeihin jne. Tästä asunnosta en luovu, ellen sitte nälkään kuole.

Vierailija
15104/19830 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kirppiksillä käy kaikenlaiset ihmiset. Toisilla vain on listat päässä mitä on löydyttävä, tai sitte joutuu olemaan ilman. Jotkut viettää siellä aikaa ja ihan vaan huvittelumielessäkin jotkut käyvät. Jotkut sitte menevät tekemään löytöjä. Teemasarjan täydentäjiäkin tietysti liikkuu, mutta onko liikkeellä juuri silloin. Pidän usein kirppispöytää. Ihanneasiakas oli kerran nuori kotoa muuttanut poika, joka halusi kaikki perusjutut mahdollisimman halvalla, ei väristä tai merkistä väliä, kuhan ehjiä olivat. Ja kaikkea halusi yhden kappaleen. Möin hänelle vähän kaikkea, kaikki kelpasi. Hintani liikkuivat 0,10 - 3,00 välillä.

Vierailija
15105/19830 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävin tähän keskusteluun kirjoittanut on kyllä ollut se vaikeista oloista lähtenyt köyhä opiskelija, joka joutui muuttamaan omilleen johonkin läävään, tyhjään vuokra-asuntoon ja sitten uhriutui kun ei saanut ilmaiseksi tarvitsemiaan tavaroitaan mieluiten uusina. Toki tämän äidillä oli selvästi jotain ongelmia, eikä saanut mukaansa mitään, mutta siltikin turhan marttyyrina nukkui uudessa kodissaan likaisella edellisen asukkaan jättämällä patjalla sääliä kerjäten ja muiden olisi tosiaan pitänyt antaa tälle kaikki tavarat ilmaiseksi. 

Vierailija
15106/19830 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävin tähän keskusteluun kirjoittanut on kyllä ollut se vaikeista oloista lähtenyt köyhä opiskelija, joka joutui muuttamaan omilleen johonkin läävään, tyhjään vuokra-asuntoon ja sitten uhriutui kun ei saanut ilmaiseksi tarvitsemiaan tavaroitaan mieluiten uusina. Toki tämän äidillä oli selvästi jotain ongelmia, eikä saanut mukaansa mitään, mutta siltikin turhan marttyyrina nukkui uudessa kodissaan likaisella edellisen asukkaan jättämällä patjalla sääliä kerjäten ja muiden olisi tosiaan pitänyt antaa tälle kaikki tavarat ilmaiseksi. 

Tätähän tämä nykyään on. Kaikki pitää saada ilmaiseksi. Mistään ei haluta maksaa, toki tämän hetkinen tilannekin on mitä on. Mutta tätä ilmaiseksi kinuamista on ollut ihan todella kauan.

Vierailija
15107/19830 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaa olla nyt asenteessa ongelmaa köyhempiä ihmisiä kohtaan. Ei se köyhä opiskelija mun muistaakseni mitään kinunnut. Toivoi vain että ois joku paikka josta saisi toisille kelpaamattomia astioita ja kodintarvikkeita, että hänelle kelpaisi ne. Eikä se mitään uusia ruikuttanut myöskään, vähän nyt värittelet asioita. Eikös äidin ongelma ollut se, ettei halunnut nostella mitään sossurahoja. Hatunnosto hänelle. Mulle jäi tää opiskelija mieleen kans, mutta toivon hänelle pelkkää hyvää. Ei ollut ärsyttävä ollenkaan. Olet itse.

Vierailija
15108/19830 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla taitaa olla nyt asenteessa ongelmaa köyhempiä ihmisiä kohtaan. Ei se köyhä opiskelija mun muistaakseni mitään kinunnut. Toivoi vain että ois joku paikka josta saisi toisille kelpaamattomia astioita ja kodintarvikkeita, että hänelle kelpaisi ne. Eikä se mitään uusia ruikuttanut myöskään, vähän nyt värittelet asioita. Eikös äidin ongelma ollut se, ettei halunnut nostella mitään sossurahoja. Hatunnosto hänelle. Mulle jäi tää opiskelija mieleen kans, mutta toivon hänelle pelkkää hyvää. Ei ollut ärsyttävä ollenkaan. Olet itse.

Kirjoitin muistaakseni jo tuolloin olevani itsekin köyhä moniongelmainen pitkäaikaistyötön ja olen itsekin joutunut luopumaan paljosta ja jäänyt paljosta ilman. En kuitenkaan ole haalimassa mistään muiden hylkäämiä tai antamia tavaroita ilmaiseksi. Olen ehkä joidenkin mielestä sosiaalipummi, mutta mikään kerääjä en ole, enkä odota saavani kaikkea ilmaiseksi toisilta ihmisiltä ja ymmärrän sen, että kaikki maksaa, enkä voi saada kaikkea tarvitsemaani. Oma moraaliin sallii vain Kelalta ja sosiaalitoimelta rahan ottamisen eli sosiaalituilla elämisen. En kuitenkaan halua olla varsinaisesti toisen ihmisen elätettävänä. Yhteiskunnan pitäisi huolehtia ihmisistä, ei kolmannen sektorin tai toisten ihmisten. Kehotan kaikkia hakemaan kaikkia mahdollisia tukia. Toki ehdot ovat tiukat ja tuet pienenevät entisestään. Tämä opiskelija vaan vaikutti jotenkin todella röyhkeältä ja siksi jäi mieleen.

Vierailija
15109/19830 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas opiskelija ei vaikuttanut millään tavoin röyhkeältä. Tais osua sua vaan arkaan paikkaan tuo, kun sanoi ettei äitinsä halua heidän elävän sosiaalituilla. Miksi mielestäsi muiden hylkäämistä tavaroista, joita kukaan ei edes halua, pitäisi jonkun vielä maksaa rahaa? Eikös ne ole jo kertaalleen maksettu. Ja jos itse olet moniongelmainen pitkäaikaistyötön, niin mistä sait päähäsi että opiskelijakin oli moinen ongelmakimppu? Hänhän opiskeli ja kävi lisäksi osa-aikatyössä. Olisi vaan järkisyistä kelpuuttanut toisten dumppaamia tavaroita ja käyttänyt rahansa oleellisempiin asioihin. Kyllä minäkin arvostan tuollaista suoraselkäistä nykyajan nuorta. Jatka sinä vaan pummina oloa, se se on vasta säälittävää touhua. Elät nimenomaan muiden ihmisten siivellä, vaikka itsellesi uskotteletkin muuta. Säälittävää. Tuet pois tuollaisilta.

Vierailija
15110/19830 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalituilla eläjä nimenomaan on moraaliton kerjääjä. Hoida pääkoppa kuntoon ja mene töihin.

Vierailija
15111/19830 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma moraalisi sallii tuilla elämisen, muttei vanhojen astioiden jakamista opiskelijoille..?! Siis salli mun nauraa!!! 

Vierailija
15112/19830 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl miä mieluummin söisin eriparisilt astioilt, ku ottasin jotaa soppatukii, todellaki

Vierailija
15113/19830 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi vielä ihan itse sanoa, että elää mieluummin yhteiskunnan tuilla kuin siinä tilanteessa, että opiskelee ja käy osa-aikatyössä vielä lisäksi? Siis häh?

Vierailija
15114/19830 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Lupasin raportoida päivän tuloksia. Pyykkiä on pesty ja sukille on etsitty pareja. Siihen se jäikin. Aika onnetonta! No mutta kävin sentään ihanalla tanssitunnilla.

se armollisuus ja lepokin on välillä tarpeen. Ja jos ei ole rahasta supertiukkaa, niin helpottuisiko sukkatuska sillä että se kassillinen menee tekstiilikierrätykseen ja tilalle ostetaan samanvärisiä sukkia useampi pari, jolloin ne on kaikki ns. parillisia keskenään. Jos on useampi perheenjäsen, niin jokaiselle voi ostaa omaa väriä tai kuosia. Tavallaan juu tylsää kun kaikki sukat samoja, mut helpottaa aika lailla lajittelu-urakkaa ja kuinka usein näitä sukkia tulee päivän aikana edes huomioitu, kunhan ovat ehjät ja tilanteeseen sopivat.

Kiitos vinkistä. Tämä on monelle varmasti hyödyllinen, mut meillä ei toimi. Olen tulla hulluksi juurikin noiden saman väristen sukkien kanssa. Kenen se sitten on? Oma, miehen, pojan, tytön? Lyhytvartisista erityisesti vaikea hahmottaa koko.

Se on kyllä totta, että armollisuus kunniaan ja lomalla pitää myös levätä. 

Tänään on ollut melko tehokas päivä ja pesin kahvinkeittimet ja laitoin toisen niistä kiertoon. Kylppäri ja toinen lastenhuone myös siivottu!

Mites teillä sujuu?

Vierailija
15115/19830 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Lupasin raportoida päivän tuloksia. Pyykkiä on pesty ja sukille on etsitty pareja. Siihen se jäikin. Aika onnetonta! No mutta kävin sentään ihanalla tanssitunnilla.

se armollisuus ja lepokin on välillä tarpeen. Ja jos ei ole rahasta supertiukkaa, niin helpottuisiko sukkatuska sillä että se kassillinen menee tekstiilikierrätykseen ja tilalle ostetaan samanvärisiä sukkia useampi pari, jolloin ne on kaikki ns. parillisia keskenään. Jos on useampi perheenjäsen, niin jokaiselle voi ostaa omaa väriä tai kuosia. Tavallaan juu tylsää kun kaikki sukat samoja, mut helpottaa aika lailla lajittelu-urakkaa ja kuinka usein näitä sukkia tulee päivän aikana edes huomioitu, kunhan ovat ehjät ja tilanteeseen sopivat.

Kiitos vinkistä. Tämä on monelle varmasti hyödyllinen, mut meillä ei toimi. O

Et osannut lukea. Kommentoimasi kirjoittaja ehdotti jokaiselle perheen jäsenelle omaa väriä, eli esim 3 hengen perheessä ostettaisiin  vaikka 10 paria mustia isälle, 10 paria vihreitä äidille, ja 15 paria keltaisia lapselle. Näin ne olisi helppo selvittää ja parittaa, kun olisi vain kolmenlaisia sukkia. 

Vierailija
15116/19830 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, luin huonosti (mutta osaan kyllä lukea, kiitos tästä). 

No joo, ei toimi joka tapauksessa, kun todennäköisesti 3/4 haluaisi mustat sukat. 

Vierailija
15117/19830 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimisi meilläkään, koska mustat sukat ovat koko perheen mielestä ainoot oikeet, MUTTA.. ollaan ratkastu tämä niin, että käytetään koko porukka samaa mustaa sukkakasaa. Koot ovat meillä naisilla 40 ja miehillä 42 ja kas kaupasta löytyi sukkaa koossa 40-42

Vierailija
15118/19830 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muistaakseni kirjoittanut tämän aiemmin mutta sukista: Meillä kunkin sukat menevät omaan pesupussiin (voi täyttää vain puolilleen ja sukat eivät saa olla rytyssä) ja sinä koneeseen ja kuivausrumpuun saman väristen kanssa. Käytössä on lisäksi vain samanlaisia sukkia henkilöä kohden eli työtä lajittelussa ja parien etsinnässä ei ole. Nämä pesupussit voisi myös merkitä niin, että jokaisella olisi esimerkiksi oman värinen pesun kestävä merkki pussissa. Pesupusseja toki täytyy tässä järjestelmässä olla 2-3 per henkilö.

Vierailija
15119/19830 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko jätetään tukiin ym. liittyvät asiat ja politiikka pois tästä keskustelusta, aiheena kun on tavarapaljous ja tavaroiden vähentäminen.

Vierailija
15120/19830 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin vois jättää pois asiattomat ärsyttävimpien kommentoijien etsimiset, siis todella saa veren kiehumaan tollaset sosiaalipummit. Siis miettikää nyt että tällä tukien varassa elävällä tädillä on mahdollisesti tavarapaljous sopparahoilla hankittuna..:/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän