Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19849)

Vierailija
14701/19849 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin maaliskuussa muuttamaan vihdoinkin omaan asuntoon eron jälkeen.

Olin ajatellut että haen pikkuhiljaa vanhasta kodistani ne esineet, tavarat, vaatteet mitä haluan tänne. Loput ajattelin jättää exälle ja pojalle jotka jäivät taloon.

Ovat auttaneet minua muutossa. Mistä tietysti olen kiitollinen.

Mutta tietty juoneni epäonnistui, ovat tuonneet tänne kaikkea mun ostamaa krääsää. Kippoa ja kuppia. Vaatteita.

Lajittelen sitten täällä, kierrätän tai heitän.

Myymään en ala edes yrittämään, olen liian laiska siihen.

Vintti talossa on vielä tyhjentämättä, sieltä varmaan tuovat kolme muovikuusta mulle tänne riesaksi sitten joulun alla.

Minkä taakseen jättää sen eestään löytää pitää hyvin paikkaansa tässäkin asiassa.

Vierailija
14702/19849 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täällä taas lueskelemassa, tsemppiä kaikille tavaroiden kanssa tuskaileville!

Minulla tämän viikon projektina viedä kaatopaikalle rikkinäinen leikkikaari, rikkinäiset ikäloput vaunut ja rikkinäinen teltta. Sit jos vielä inspiroi niin pitäisi käydä sekä omia että lasten vaatteita läpi ja karsia turhat kierrätykseen tai myyntiin.

Kuukauden päästä on toisen lapsen synttärit ja hän toivonut synttärilahjaksi kylpyankkaa😅. Aiotaan tämä ankka hankkia kun siitä on puhunut monta kuukautta, mutta mitään muuta ei tarvita. Leluja on sopivasti ja on sen tyyppinen tapaus et aina leikkii lempparileluillaan ja uudet jää turhiksi. Kirjoja saa kirjastosta (luetaan paljon) ja vaatteita ja piirustustarvikkeita on. Nyt sukulaiset alkanut kysellä et mitä saa tuoda lahjaksi. Onneksi kysyvät, ovat oppineet et ei tykätä turhasta tavarasta. Ajattelin et voitais kertoa toiveeksi esim lahjakorttia muumimaa-reissuun tai hoploppiin. Jouluna saatiin hoploppiin lahjakortti ja se oli tosi kiva. Oon niin iloinen et lapselle tärkeintä juhlissa on vieraat ja kakku ja hän ei tosiaan odota enempää kuin sitä yhtä lahjaa meiltä. Meiän pieni minimalisti<3 tämä nyt oli tällaista sekavaa pohdiskelua mut ehkä joku muu saa inspistä lasten lahjatulvaan tästä. 8)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14703/19849 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin maaliskuussa muuttamaan vihdoinkin omaan asuntoon eron jälkeen.

Olin ajatellut että haen pikkuhiljaa vanhasta kodistani ne esineet, tavarat, vaatteet mitä haluan tänne. Loput ajattelin jättää exälle ja pojalle jotka jäivät taloon.

Ovat auttaneet minua muutossa. Mistä tietysti olen kiitollinen.

Mutta tietty juoneni epäonnistui, ovat tuonneet tänne kaikkea mun ostamaa krääsää. Kippoa ja kuppia. Vaatteita.

Lajittelen sitten täällä, kierrätän tai heitän.

Myymään en ala edes yrittämään, olen liian laiska siihen.

Vintti talossa on vielä tyhjentämättä, sieltä varmaan tuovat kolme muovikuusta mulle tänne riesaksi sitten joulun alla.

Minkä taakseen jättää sen eestään löytää pitää hyvin paikkaansa tässäkin asiassa.

No ihan oikein, että saat itse lajitella ostamasi krääsät. Ei ne kuulu exälle ja pojallesi. 

Vierailija
14704/19849 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jokainen selvittelee omat tavaransa ja krääsänsä, ellet sitten sano exällesi että vievät romusi suoraan kierrätyskeskukseen. Ainakin ne joulukuusethan voisi viedä suoraan kierrätykseen, jos et kerran niitä itse edes halua.

Vierailija
14705/19849 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan voimaton tällä hetkellä oman tavarapaljouden edessä. Helpointa olisi kerätä kaikki ikean kasseihin ja autoon ja heittää kierrätyskeskukseen, mutta joukossa on tavaraa josta saisi helposti useamman satasen kun vain jaksaisi pistää myyntiin. Rahalle olisi tässä tilanteessa vielä tarvetta, mutta aina kun meinaan mennä lajittelemaan tavaroita iskee ahdistus ja väsymys ja vain siirtelen niitä nurkasta toiseen.

Vierailija
14706/19849 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää vaan kaikki ikean kasseihin ja vie ne kierrätyjseen, mutta sitä ennen poimi ne arvokkaat seasta pois ja laita ne myyntiin myöhemmin, sitten kun jaksat. Ne romut siinä nimenomaan väsyttävätkin, niiden katseleminen. Kyllä sitä arvokkaampia ihan mieluusti säilyttelee, koska niissähän oikeasti on rahaa kiinni.

Vierailija
14707/19849 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan voimaton tällä hetkellä oman tavarapaljouden edessä. Helpointa olisi kerätä kaikki ikean kasseihin ja autoon ja heittää kierrätyskeskukseen, mutta joukossa on tavaraa josta saisi helposti useamman satasen kun vain jaksaisi pistää myyntiin. Rahalle olisi tässä tilanteessa vielä tarvetta, mutta aina kun meinaan mennä lajittelemaan tavaroita iskee ahdistus ja väsymys ja vain siirtelen niitä nurkasta toiseen.

Sama täällä. Poistettavaa paljon ja helpointa olisi viedä ne Pelastusarmeijalle. Mutta ne tavarat  ovat hyvälaatuisia ja nyt ahneus nostaa päätään. En raaski lahjoittaa vaan käytän runsaasti aikaa ja vaivaa Tori-kaupitteluun. Teen noin kympin kaupat viikossa...jee. Tienaan  palkkatyössä yli 4000 brutto joten en tarvitse edes näitä myyntituloja. Kuitenkin käytän viikossa varmaan tunteja Torin pyörittämiseen vain koska olen ahne ja kitsas. Ja siinäpä vasta tulee tuntipalkka-taitaa miinukselle mennä.

Nyt kun saisin puhtia ja oikeasti poistaisin kotoa tavarat jotka häiritsevät, vievät tilaa, vievät aikaa ja ovat päivittäin mielessä.

Terveisin ahne, nuuka ja ilmeisen typerä 

Vierailija
14708/19849 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai jokainen selvittelee omat tavaransa ja krääsänsä, ellet sitten sano exällesi että vievät romusi suoraan kierrätyskeskukseen. Ainakin ne joulukuusethan voisi viedä suoraan kierrätykseen, jos et kerran niitä itse edes halua.

Miksi exän pitäisi viedä toisen haalimat tavarat, mikäli siis exäkään ei niitä halua pitää? Eikö pitäisi viedä sen joka on ne hankkinutkin? Toki jos exä haluaa pitää tai viedä niin eri juttu.

Vierailija
14709/19849 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattelin vaan, että exä ja poika ovat auttaneet häntä muutossa, niin samapa se heille vievätkö he tavaroita suoraan kierrätyskeskukseen vai hänen uuteen kotiinsa. Eikä kaikki erot todellakaan ole mitään niin riitaisia. Voi olla ihan haluakin auttaa. Hän sanoo olevansa heille avusta kiitollinen, varmaankin yllättää heidät jollakin mukavalla, ehkä, toivottavasti.

Vierailija
14710/19849 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ajattelin vaan, että exä ja poika ovat auttaneet häntä muutossa, niin samapa se heille vievätkö he tavaroita suoraan kierrätyskeskukseen vai hänen uuteen kotiinsa. Eikä kaikki erot todellakaan ole mitään niin riitaisia. Voi olla ihan haluakin auttaa. Hän sanoo olevansa heille avusta kiitollinen, varmaankin yllättää heidät jollakin mukavalla, ehkä, toivottavasti.

No mistä ne exä ja poika tietävät mitä vievät kierrätykseen ja mitä tuon kirjoittajan kotiin? Ilmeisesti hänkään ei pahemmin ole ajatuksistaan kertonut. Tai ainakaan ei sellainen kuva välittynyt tekstistään.

Vierailija
14711/19849 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Poistettavaa paljon ja helpointa olisi viedä ne Pelastusarmeijalle. Mutta ne tavarat  ovat hyvälaatuisia ja nyt ahneus nostaa päätään. En raaski lahjoittaa vaan käytän runsaasti aikaa ja vaivaa Tori-kaupitteluun. Teen noin kympin kaupat viikossa...jee. Tienaan  palkkatyössä yli 4000 brutto joten en tarvitse edes näitä myyntituloja. Kuitenkin käytän viikossa varmaan tunteja Torin pyörittämiseen vain koska olen ahne ja kitsas. Ja siinäpä

Mieti, että tämäkin aika on pois kodin järjestämisestä ja tavaroiden karsimisesta.

Vierailija
14712/19849 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No exä ja poika saavat nimenomaan tiedot säästettävistä kunnon tavaroista. Niinpäin se käy helpoiten. Loput krääsät ja romut voikin kipata kierrätykseen. Eiköhän hän tärkeimmät ole jo vienyt itsekin, kun muuttanutkin jo on. 

Vierailija
14713/19849 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole viime aikoina tullut muuta vähennystä kuin pari rikkinäistä vaatetta roskiin, joiden tilalle en tarvitse mitään. Onpahan tietysti edes sen verran vähempänä.

Vierailija
14714/19849 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtikaa aina ero muutoissa omista romuista! Mää oon joutunu miehen eksän kippoja ja purkkeja yms kierrättään, heittääm roskiin ja on ollut TODELLA suuri työmaa ja ällöttävä samalla. Tehdäänhän vuokra-asuntoonki muuttosiivous, koskee myös omakotitalosta muuttoa!

Rmt raivaaja

Vierailija
14715/19849 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi oli olevinaan ihan vaan minun kiusakseni hyvää pataa mieheni exän kanssa, joka oli jättänyt kaikki astiansa meille, eikä hakenut niitä lukuisista pyynnöistä huolimatta, että kippasin sitten kerran erään exän ylistyksen jälkeen ne anopin eteiseen. Kyllä siinä anopin naama venähti. Sen jälkeen tajusi olla exästä hiljaa. Astioita nimittäin oli paljon.

Vierailija
14716/19849 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sä rmt-raivaaja kippaamassa ne exän romut sille exälle, sano että nämä vielä jäivät.

Vierailija
14717/19849 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää ko sus paskansa, sanotaan tollasista homssusista romujaan jälkeensä jättävistä existä täällä päin.

Vierailija
14718/19849 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala tutkimaan onko alueen kirppiksillä hinnoittelupalvelua. Mulla on aina säkki odottamassa ja kun 6 Ikean kassillista on täynnä, otan tällaisen. Hinnoittelu maksaa, mutta osaavat hinnoitella oikein. 

Vierailija
14719/19849 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala tutkimaan onko alueen kirppiksillä hinnoittelupalvelua. Mulla on aina säkki odottamassa ja kun 6 Ikean kassillista on täynnä, otan tällaisen. Hinnoittelu maksaa, mutta osaavat hinnoitella oikein. 

Mä laitan aina myös tämän tyyliseen. Olenkin jo tässä ketjussa kertonut tästä. Meillä on banaanilaatikoita nurkassa ja kun 2-3 lappua täyttyy (täytyy hinnoitella netissä itse), varaan paikan ja vien kirppikselle.

Vierailija
14720/19849 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoimmat poistot tehty (huonekalut tms) mutta tuota pienempää tavaraa ja vaatetta vaan piisaa. Yritän joka päivä poistaa jotain, olkoonkin miten pieni tahansa. Tänään pyykkiä ripustaessa huomasin että yks pussilakana joutaa luutuiksi ja sen jälkeen roskiin, pystyi käsin repimään pienemmiksi paloiksi. Uusia pussilakanoita en tarvitse, itseasiassa taitaa kaksi muutakin lähteä pois. 

H

P.S. Perjantaina menen haastatteluun asuntoasioissa, pitäkää peukkuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä