Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19828)

Vierailija
1381/19828 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:45"]

Mihin tunkea rikkinäinen laukku??? Vetoketju rikki, revennyt yhdestä kohtaa. Sekajätteeseen?

[/quote]

Jep

Vierailija
1382/19828 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:45"]

Mihin tunkea rikkinäinen laukku??? Vetoketju rikki, revennyt yhdestä kohtaa. Sekajätteeseen?

[/quote]

Jep
[/quote] tulipa nopee vastaus! thänks!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/19828 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas! Täällä saatiin tsekattua kellarikomero läpi. Yksi iso ikeakassillinen tavaraa lähti kellarista poislaittoa varten (esimerkiksi naamiaisjuttuja ja vanhat verhot, jotka luulin laittaneeni jo pois, mutta olinkin jemmannut kellariin.)

Miehen kengät käytiin myös läpi. En tajua, miksi alunperinkään hän on säästänyt liian pieniä tai koiran pilalle järsimiä pareja, mutta nyt hän tuomitsi yhteensä kymmenen paria roskiin tai kierrätykseen :) -1056

Vierailija
1384/19828 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitetaas pieni välipäivitys varaston etenemisestä. Sen raivaaminen on aloitettu noin kuukausi sitten. Viime viikolla siivoaminen sai lisäpontta, kun meillä kävi laajakaista-asentaja tarkistamassa oikuttelevaa liittymää. Hänen piti päästä katsomaan sisääntulevia puhelinkaapeleita. Jouduin raivaamaan valtaisan keon tavaroita pois edestä.

Perjantaina järjestelin roinakasan ojennukseen. Tänä aamuna miehen herätys soi 5.30 enkä saanut enää unta, joten rupesin pesemään miehen remppavaatteita.

Poistoon on lähdössä pari rikkinäistä valaisinta, pahviroskia sekä varastossa seissyt kuntoilulaite pitäisi saada kiertoon. Muuten alkaa näyttää mukavan väljältä.
- Palapeli

Vierailija
1385/19828 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi nyt parin viikon loma ja olisi tarkoitus karsia entistä enemmän tavaraa. Olen tehnyt listaa erilaisista säilytyspaikoista, jotka tulisi käydä läpi ja niitähän on paljon! Onneksi suurin piirtein samanlaiset tavarat sijaitsevat samassa paikassa, joten Konmari-metodilla voisi ne käydä läpi. 

Olen tässä muutaman kuukauden sisällä myynyt Torissa ja Facebookissa yhteensä 51 tavaraa ja rahaa olen saanut näistä yhteensä 198€. Näissä tavaroissa on ollut kenkiä, laukkuja, leffoja, sisustusjuttuja ja tv-sarjoja. Tätä ennen olen myynyt yhteensä varmaan 19 tv-sarjaa...

Vieläkin on tavaraa myynnissä, mietin tässä kokeilisinko siirtää FB-kirpparilla olevia kenkiä ja laukkuja Toriin myyntiin, menisikö siellä? Missä ihmiset ovat saaneet parhaiten kirjoja myytyä, vai saako niistä ylipäätään missään minkäänlaista hintaa?

Lisäksi tässä lähiaikoina on mennyt roskiin ponnareita, joita ei voi enää pitää (kuminauha näkyvissä) ja tyhjentyneitä kosmetiikkapurkkeja (ainakin hiuslakka, shampoo ja hoitoaine, ihonpesuaine, kasvojen puhdistusaine). Lisäksi roskiin on mennyt muutama rikkinäinen laukku ja muutamat rikkinäiset kengät. 

Tavaramäärä sisään on pysynyt melko vähäisenä. Noin viimeisen kuukauden aikana olen ostanut yhden mekon, yhden keittokirjan, 3 veistä ja 2 sukkikset (rikkimenneiden tilalle). Kosmetiikka ei olekaan tullut lisää, olen käyttänyt tehokkaasti vanhoja pois.

Vierailija
1386/19828 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, hyvin on tavaramäärä pysynyt kurissa täälläkin. Pitää oikein miettiä. Jos ei ruokaa sekä välttämättömiä hygieniatarvikkeita lasketa, meille on tuotu kaupasta vain yksi ainoa muovinen varastolaatikko, johon siirsin lasten dublot pahvilaatikosta. Ai niin, ostin ripsivärin n. kuukausi sitten ja heinäkuussa rompetorilta vanhan messinkisen seinälampun.

Edellisen kerran taisin ostaa vaatteita heinäkuussa. Noukin kaverin kirppiskuormasta joitakin vaatteita itselleni. Niidenkin kanssa kävi niin, että pidin vain kolme trikoopaitaa. Loput laitoin eteenpäin. Sitä ennen kävin shoppailemassa kesävaatteita huhtikuun lopulla. Tekisi melkein mieli kokeilla, pystyisinkö koko ensi vuoden kestävään ostolakkoon. Tavallaan mitä kauemmin pysyy poissa kaupoista, sitä vähemmän tekee mieli lähteä.

- Palapeli

Vierailija
1387/19828 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäkin kiinnostaisi omalla tavallaan ostoslakko, mutta en tiedä olisiko minusta lopulta siihen. 

Olen antanut jollain tavalla itselleni aikarajan tähän tavaran karsimiseen vuoden vaihteen. Siihen mennessä tulisi olla kodin joka nurkan käyty läpi ja karsittujen tavaroiden olisi tullut päätyä jo seuraavaan paikkaan eli niin, ettei kodissa periatteessa pitäisi olla ylimääräisiä tavaroita (kuinka epätodennäköistä ettei mistään löytyisi enää mitään turhaa :D). Mutta tähän liittyen, ajattelin uuden vuoden kunniaksi ruveta pitämään kunnollista kirjaa kotiin tulleista ja kodista poistuneista tavaroista. Kuinka helppo olisi nyt vielä huijata itseään ''heitän nämä rikkinäiset kengät pois niin voin ostaa tilalle uudet vaikken tarvitsekaan''. Mutta siinä vaiheessa, kun sitä turhaa tavaraa ei juurikaan ole, ei se kotoa poistuvien tavaroiden määrä ole enää niin suurta. Silloin täytyy kiinnittää vielä enemmän huomiota siihen, minkä verrran kotiin tulee uutta tavaraa, jotta tavaran lukumäärä ei kasvaisi nousuun.

Pidän ajatuksesta, että jokaisella tavaralla olisi jokin funktio. Minun kohdallani sen funktion ei välttämättä tarvitse olla käytännöllinen, kunhan tavaran näkeminen tuottaa minulle iloa. Tämän takia en voisi kuvitella luopuvani tauluista, matoista, verhoista, perintökoruista yms. 

Oma ongelmakohtani on tällä hetkellä housut. Minulla on noin 15 paria housuja, jotka eivät tällä hetkellä sovi, mutta ne olisivat hyvät, jos olisin noin 5kg laihempi. Tämän määrän laihduttaminen ei ole ongelma, sillä ylipainoa löytyy. Ehkä näidenkin housujen säilyttämiselle voisi laittaa takarajan, jos ne eivät esimerkiksi uuteen vuoteen mennessä mahdu jalkaan, ne hävitetään. Mitä teiltä löytyy vielä sellaista, jolla tällä hetkellä ei löydy käyttöä, mutta säästät sitä/niitä vielä tulevaisuutta varten.

Vierailija
1388/19828 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on vaatteita, jotka eivät mahdu päälle. Suunnitelmissa on kutistua takaisin normaalitilaan ja samalla pääsen shoppailemaan omiin varastoihini. Joten voisin hyvinkin kokeilla ostolakkoa! Jos vaikka eka shoppailu olisi vuoden alussa, sitten maaliskuussa ja sitten toukokuussa. Tuossa ajassa pitäisi löytyä jos sopivaa, ja tulee hyvä kannustin loppuvuodelle..

Vierailija
1389/19828 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:07"]

Mieti mitä jos saisit kuulla sairastavasi jotain vakavaa tautia. Elämää olisi jäljellä ehkä 5-10 vuotta. Olisiko sillä tavaralla enää väliä? Menisitkö komeroa halaamaan ja kasseja ja nyssäköitä, ja parkumaan niille kuinka et ehdi niitä lajitella ennen kuolemaasi?

[/quote]

6 alapeukuttajaa tuli vihaiseksi ajatuksesta, että sairastuisi ja joutuisi miettimään muutakin kuin nyssyköitään ja "perintökaluja". Mikä kyllä tuo esille myös sen, että roina/tavara/kamat on monelle huumetta, turvariepu ja suoja jonkin tilalle tai jotain vastaan. Ei niitä elämän suruja tarvitse kohdata eikä syvempiä miettiä kun pitää aina pohtia että mihin laittaisi uudet pestyt jogurttipurkit ja saisiko kirpputorilta 50 senttiä tuosta vaasista jonka osti eurolla eikä siitä enää niin tykkääkään, kun ei se sovi kuin mikron päälle, joka sekään ei toimi kunnolla mutta vielä ei voi varastosta hakea sitä alennuksesta ostettua varamikroa.

[/quote]

No mikä sinulla olisi ratkaisuna? Onko se nyssykätön ja perintökaluton koti jotenkin onnellisempi paikka odotella noutajaa? Jos sulla ei ole tavaraa "huumeena ja turvariepuna", oletko turvaton? Ehditkö ajattelemaan vähän liikaakin kuolemaa?

[/quote]

Laitat turvarieputavarat roskiin, lahjoitat tai myyt. Elät elämääsi rehellisen avoimena ja nauttien.

Vierailija
1390/19828 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:01"]

Mieti mitä jos saisit kuulla sairastavasi jotain vakavaa tautia. Elämää olisi jäljellä ehkä 5-10 vuotta. Olisiko sillä tavaralla enää väliä? Menisitkö komeroa halaamaan ja kasseja ja nyssäköitä, ja parkumaan niille kuinka et ehdi niitä lajitella ennen kuolemaasi?

[/quote]

6 alapeukuttajaa tuli vihaiseksi ajatuksesta, että sairastuisi ja joutuisi miettimään muutakin kuin nyssyköitään ja "perintökaluja". Mikä kyllä tuo esille myös sen, että roina/tavara/kamat on monelle huumetta, turvariepu ja suoja jonkin tilalle tai jotain vastaan. Ei niitä elämän suruja tarvitse kohdata eikä syvempiä miettiä kun pitää aina pohtia että mihin laittaisi uudet pestyt jogurttipurkit ja saisiko kirpputorilta 50 senttiä tuosta vaasista jonka osti eurolla eikä siitä enää niin tykkääkään, kun ei se sovi kuin mikron päälle, joka sekään ei toimi kunnolla mutta vielä ei voi varastosta hakea sitä alennuksesta ostettua varamikroa.

[/quote]

Minä alapeukutin noloa ja alentavaa asennettasi, joka huokuu viesteistäsi. Olet sisältä ruma.

(Meillä itsellämme on tavaraa niin vähän että kaapit kumisevat tyhjyyttään.)

[/quote]

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Enpä ole itse koskaan ajatellut, että eri mieltä oleva ja/tai poikkeavalla tyylillä kirjoittava olisi jotenkin "sisäisesti ruma". Miksi loukkaannuit tyylistä? Loukkaannuit siitä, että joku naurahti ajatukselle siitä, että olisit pussukoistasi riippuvainen? Miksi ihmeessä?

Vierailija
1391/19828 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:55"]

[/quote]

[/quote]

No mikä sinulla olisi ratkaisuna? Onko se nyssykätön ja perintökaluton koti jotenkin onnellisempi paikka odotella noutajaa? Jos sulla ei ole tavaraa "huumeena ja turvariepuna", oletko turvaton? Ehditkö ajattelemaan vähän liikaakin kuolemaa?

[/quote]

Laitat turvarieputavarat roskiin, lahjoitat tai myyt. Elät elämääsi rehellisen avoimena ja nauttien.

[/quote]

Oletan, että sinä olet jo heittänyt aimo kasan omaisuuttasi roskiin, eikä se vaikuta auttaneen. Mitenkähän sinut saataisin elämään elämääsi avoimena ja nauttien, sen sjaan että manaat vastoinkäymisiä toisille.

[/quote]

Missä kohtaa tuossa manataan vastoinkäymisiä toisille? Nyt jotain rajaa.

Vierailija
1392/19828 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 08:41"]Mikä koti sellainen on jossa ei saa olla yhtään koriste-esineitä, kirjoja, lehtiä, dvd-levyjä, cd-levyjä yms.? Ei ainakaan kovin lämpöinen
[/quote] Avara, siisti.. itse en tykkää koriste-esineistä (jos niitä on paljon, 1 siellä täällä tuo mukavaa ilmettä) Kun Aku Ankat vie hyllytilan :) Tyhjensin pöydän turhista esineistä, rakastan sitä avaruutta ja helposti järjesteltävyyttä. Ennen pöytä oli yksi kaatopaikka jossa esineet pyörivät. Mielipideasioita.
-KirppariKalle

Vierailija
1393/19828 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, 2kk kirpputoripöydän pitäminen takana, pöytä tuotti huimat 1300 euroa, vaikka tuntui ettei ole "mitään" myytävää :) Ihan ihmeellisetkin pikkutavarat näköjään tekevät kauppansa, kun hinta on kohdallaan. Meneehän tuosta summasta toki melkoisesti pöytävuokria, kun pöytä oli niin pitkään, mutta en keksi missä muualla saisin menemään tuollaista tavaraa. Nyt pitää vielä viedä jäljelle jääneistä tavaroista osa lahjoitukseen, etteivät jää kaikki varastoon.

Vierailija
1394/19828 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 18:12"]

Tori on aika kuollut paikka Huuto.netiin verrattuna. En muista koskaan saaneeni siellä myytyä yhtään mitään (mutta ne samat jutut ovat kyllä käyneet kaupaksi Huuto.netissä). Koska siellä ei anneta palautteita, noita jo muidenkin mainitsemia turhankyselijöitä ja -varaajia on aivan järkyttävän paljon. Suosittelen ehdottomasti Huuto.netiä ennemmin. Miksi koet sen niin vaikeaksi? Ja Huuto.net on myös täysin ilmainen myyntipaikka, kunhan ei myy yli 50 kohdetta kalenterivuoden aikana. (Tunnistautumista ei tietenkään kannata ottaa, se on paitsi turha myös maksullinen.)

[/quote]

Nyt kyllä kiinnostaa miksi tämä on saanut useamman alapeukun? Kyse on täysin vilpittömästä, vuosien varrella kertyneestä kokemuksesta. Huuto.netiä olen käyttänyt yli kymmenen vuotta ja tehnyt satoja kauppoja. Ja on kiistaton tosiasia että rekisteröitymispakko ja palautteiden antaminen edesauttaa kauppojen oikeaa toteutumista, eikä vain Torille tyypillistä turhaa varailua (josta ei seuraa mitään sille varailijalle koska siitä ei tule merkintää mihinkään, eikä kenenkään luettavaksi).

Tuota tunnistautumista kävin nyt ihan katsomassa ja näemmä systeemi on muuttunut sitten viime näkemän, tunnistautuminen on näemmä nyt ilmaista ja se maksullisuus on laitettu nimelle Huuto Plus. Tosin en silti lähtisi antamaan henkilötunnustani tallennettavaksi mihinkään turhaan rekisteriin, eli en edelleenkään kannata tunnistautumista. Eikä se voi edes estää huijareita, omalla nimellään sekin idiootti oli jonka jouduin viemään petoksesta oikeuteen.

Vierailija
1395/19828 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen seurannut tätä mainiota ketjua alusta pitäen innostuksen ja ideoiden takia, keväällä pari kertaa kirjoittanutkin kokemuksistani.

Nyt kysymys, josta täällä joskus ollut (vähän) keskustelua:

Millaisia kokemuksia teillä on tori.fi -myymisestä? Kysymys koskee eritoten huonekaluja ja astioita. Olen nyt luvannut auttaa vanhempaa sukulaistani raivaamaan isoa omakotitaloa, minne vuosikymmenien varrella on kertynyt (perintönä ym) hurjasti liikaa huonekaluja, myös astiastoja muutaman komppanian tarpeisiin.

En halua ryhtyä huutonettiin, koska koen sen hankalaksi. En myöskään halua postitella mitään (raskaita tai särkyviä esineitä en laisinkaan). Olen siis päätynyt tori.fi -palveluun, ja "ainostaan nouto". 

Oletteko itse päässeet eroon kalusteista ja/tai kalustoista torissa? 

Kaikki tavara on kelpoa, antiikkiakin, ei kuitenkaan mitään "huippu"löytöjä (koska ne on myyty jo arvohuutokauppaan). Ja hinnat asetan järkevästi eli sen, minkä itse olisin valmis maksamaan.

Kysyn tori-kokemuksia siksi, että tietojeni mukaan esim. paikan päältä tavarat hakeva jälleenmyyjä ei maksa juuri mistään mitään. 

Minulla olisi kyllä kotonakin vielä raivauksen tarvetta, mutta juuri nyt autan mielelläni sukulaistani, jonka huushollissa "tilanne" on akuutti eli mitään ei ole karsittu vuosikymmeniin. Tulisi vähän valoa ja ilmaa, kun edes muutama sohva ja lepotuoli poistuisi....

Vierailija
1396/19828 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:56"]

Mihin pistää isot ehjät matot (perinteisiä räsymattoja ja siistejä nukkapintaisia) jotka ovat hyväkuntoisia mutta  toki käytön jälkeen eivtä ole puhtaita, vaan sellaisia peruskäytössä likaantuneita (ei kuitenkaan sellaista mikä ei lähtisi pesemällä pois). Ei mahdu pesemään koneessa enkä ala nyt käsinkään pesemään. voiko kierrättää mhinkään vai roskiinko vaan?

[/quote]

Kysy facen annetaan-palstoilla haluaako joku tai torin lahjoitetaan.

[/quote]

Hei, kiitos vinkistä. Facessa en ole, enkä toriakaan vielä tähän asti käyttänyt, mutta tuo lahjoitetaan-palsta olisi tässä varmaan se oikea osoite.

Vierailija
1397/19828 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan luonnollista ihmetellä, miksi joku heittää roskiin tavaraa. Kirjoille olisi todennäköisesti löytynyt helposti ilmaiseksi ottaja esimerkiksi antikvariaatista. Toivottavasti roskiin heittäjä oli edes lajitellut kirjat paperikeräykseen (kannet irti otettuna). 

''Jos joukkoon mahtuu heitä, jotka väkisin haluavat heittää tavaraa roskiin, niin huono sille on mitään tehdä.''

Minusta tämä on erittäin huono ja ihmeellinen asenne. Ihmiset jatkavat idioottimaisten asioiden tekemistä, jos kukaan heille ei mainitse siitä ja kyseenalaista toimintaa. Yhteiskunnassa, jossa muiden valinnat vaikuttavat toistenkin elämään, on ihan oikein ihmetellä ja puuttua toisten tekemiseen. 

Torissa pääsee eroon tavarasta, kun hinta on oikea. Tietenkin siihen vaikuttaa muös se, ovatko tavarat isojen ihmismäärien lähellä vai jossain pikkukaupungissa. Tietenkin osan tavaran kanssa kannattaa miettiä ilmaiseksi antamista, jos sillä ei ole paljoa jälleenmyyntiarvoa.

Olen tässä miettinyt laittaisnko kerrostalon alarappuun pahvilaatikon, josta naapurit saavat ilmaiseksi ottaa tavaraa. Kotoa löytyy esimerkiksi jatkojohtoja ja muitakin piuhoja, joilla ei ole tarvetta. Tietenkin kävisin loput tavarat noutamassa muutaman päivän kuluttua.

Vierailija
1398/19828 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:49"]Hei, olen seurannut tätä mainiota ketjua alusta pitäen innostuksen ja ideoiden takia, keväällä pari kertaa kirjoittanutkin kokemuksistani.

Millaisia kokemuksia teillä on tori.fi -myymisestä? Kysymys koskee eritoten huonekaluja ja astioita. Olen nyt luvannut auttaa vanhempaa sukulaistani raivaamaan isoa omakotitaloa, minne vuosikymmenien varrella on kertynyt (perintönä ym) hurjasti liikaa huonekaluja, myös astiastoja muutaman komppanian tarpeisiin.

En halua ryhtyä huutonettiin, koska koen sen hankalaksi. En myöskään halua postitella mitään (raskaita tai särkyviä esineitä en laisinkaan). Olen siis päätynyt tori.fi -palveluun, ja "ainostaan nouto". 

Kaikki tavara on kelpoa, antiikkiakin, ei kuitenkaan mitään "huippu"löytöjä (koska ne on myyty jo arvohuutokauppaan). Ja hinnat asetan järkevästi eli sen, minkä itse olisin valmis maksamaan.

Kysyn tori-kokemuksia siksi, että tietojeni mukaan esim. paikan päältä tavarat hakeva jälleenmyyjä ei maksa juuri mistään mitään. 

Minulla olisi kyllä kotonakin vielä raivauksen tarvetta, mutta juuri nyt autan mielelläni sukulaistani, jonka huushollissa "tilanne" on akuutti eli mitään ei ole karsittu vuosikymmeniin. Tulisi vähän valoa ja ilmaa, kun edes muutama sohva ja lepotuoli poistuisi....

[/quote]

Minä olen myynyt huonekaluja, lasten polkupyöriä ja jotain rakennustarvikkeita torin kautta. Ilmoituksissa on aina lukenut, että vain nouto. Siitä huolimatta jotkut yrittävät, että toisi tai ajaisin kauas puoliväliin kymmeniä kilometrejä esim. kymmenen euron tavaraa viemään. En ole suostunut. En suostu myöskään varailemaan, vaan se saa, joka suostuu ekana hakemaan ja maksamaan pyydetyn hinnan. Kauppa on käynyt ihan hyvin ja kaiken olen aina myynyt. Katson myös aina ostetaan- ilmoitukset ensin ja olen tätä kautta myynyt myös. Joskus ilmoitukset ovat vanhoja, ja silloin olen ensin tiedustellut, onko ilmoitus vielä voimassa.

Vierailija
1399/19828 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:49"]

Olen siis päätynyt tori.fi -palveluun, ja "ainostaan nouto". 

[/quote]

Olen myynyt torilla jo noin kolme vuotta (äitini jäämistöä), välillä enemmän ja välillä vähemmän aktiivisesti.

Torin ostajat ovat erittäin katoavaisia eli lähettävät viestin "otan tän" ja sen jälkeen heitä ei saa kiinni. Monet tekevät myös ohareita siinä vaiheessa kun tavara pitäisi hakea, eivät vain ilmesty paikalle eikä heistä sen jälkeen kuulu mitään. Lisäksi monet vaihtavat noutoaikaa milloin mistäkin syystä ja milloin milläkin aikataululla. (esim. nouto sovittu klo 17-18 niin klo 20 tulee viesti: "en pääse nyt, tulen huomenna.")

Lisäksi on näitä, jotka tarjoavat noin puolet pyytämästäsi hinnasta (yleensä tarjoavat sitä heti kun ilmoitus on julkaistu tai sitten siinä vaiheessa kun ilmoitus on jo ollut jonkin aikaa esillä). Trokaajia.

"Vain nouto"-ilmoituksiin tulee hämmästyttävän paljon vastauksia tyyliin "otan tän, postita tähän-ja-tähän-osoitteeseen" ja huvittavinta vielä on, että monet näistä ilmoittavat heti, etteivät maksa postikuluja. (Mikäli lähdet postitukseen esim. astioiden suhteen niin älä missään tapauksessa lähetä mitään postiennakolla, sillä niitä ei lunasteta ja joudut maksamaan itse postikulut kahteen suuntaan.)

Mikäli sinulla on pitkä pinna niin tori on ihan ok.

Torilla liikkuu paljon asiallisia ja mukavia ostajia, joiden kanssa kaupankäynti sujuu vauhdilla ja hymyillen. Toivon sinulle paljon näitä ostajia, mutta varaudu, ettei kaikki aina mene niin kuin on sovittu.

Vierailija
1400/19828 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkuntoiset kirjat voi lahjoittaa lähimpään kirjastoon. Ovat aina ottaneet mielellään vastaan. Jos heillä ei ole niille tarvetta eivätkä ne päädy hyllyyn asti, ne menevät kirjaston kirjakirppikselle myyntiin, ainakin täällä. Eivät ainakaan päädy turhaan roskiin.

Yllättävän moni minun lahjoittamistani kirjoista on päätynyt kuitenkin kirjaston hyllyynkin :) Siitä tulee hyvä mieli.