Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19828)

Vierailija
1261/19828 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä tavaravuorien kanssa tuskailevista olisi valmis palkkaamaan ammattijärjestäjän apuun? Pohdin juuri alanvaihdosta ja tuo on yksi potentiaalinen vaihtoehto. Palvelua onkin jo jonkin verran Suomessa tarjolla.

Vierailija
1262/19828 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä blogissa siivotaan juuri Konmarin tyyliin: http://kirpparikeijunkotona.blogspot.fi/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/19828 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:04"]

Kuinka moni teistä tavaravuorien kanssa tuskailevista olisi valmis palkkaamaan ammattijärjestäjän apuun? Pohdin juuri alanvaihdosta ja tuo on yksi potentiaalinen vaihtoehto. Palvelua onkin jo jonkin verran Suomessa tarjolla.

[/quote]

Itse olen epäilevällä kannalla, mutta voin toki olla väärässä. Ne jotka eniten tarvitsisivat apua romujen läpikäymiseen eivät halua tehdä sitä. Lisäksi itse näen tuollaisen palvelun ostamisen kertaluontoisena, toisin kuin esim kampaaja jossa käytävä jatkuvasti. Ellet keksi sellaista palvelua johon saat koukutettua asiakkaita tulemaan aina uudestaa. Tekeekö oikeasti joku Suomessa tuota ihan kokopäiväisenä työnä? Eli pystyy elämään pelkällä järjestelemisellä? Tietysti voihan tuota alaa kokeilla jos kovasti kiinnostaa. Siihen kai ei ole olemassa mitään koulutusta eikä yrityksen pystyyn pistäminen vaadi isoja investointeja. Itse en tosin olisi valmis maksamaan tuosta palvelusta kun koen että vinkkejä löytyy riittävästi ihan ilmaiseksikin.

Vierailija
1264/19828 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:52"]

Sitten voi tietysti miettiä kuinka paljon kosmetiikkaa ylipäänsä kukin tarvitsee. Minkä takia? Aika monet sanovat, että he meikkaavat vain ja ainoastaan itseään varten, mutta väitän ettei se useinkaan ole näin. Meikkaisitko autiolla saarella, jossa kukaan muu ei näkisi sinua? Voisiko joskus olla ilmankin? Kotona, lähikaupassa tai hui, jopa ihan ihmisten ilmoilla? Jos ei, niin miksi?[/quote]

Voin sanoa suoraan että näytän ilman meikkiä melko kauhealta. Mulla oli (hormonaalinen) akne noin 25 vuotta, joten iho ei todellakaan ole tasaisen värinen. Mulla on hyvin olemattomat kulmakarvat (värittömät ja "kaksi karvaa ristissä") ja värittömät ripset, ja raskaat luomet sekä olematon naaman luusto (aka pullanaama). En halua näyttää kauhealta, joten korjaan sen mitä korjattavissa on laittamalla bbvoidetta, piirtämällä kulmakarvat, laittamalla poskipunaa, luomiväriä ja ripsiväriä. Ja kyllä, myönnän olevani niin pinnallinen että teen tämän ihan vain näyttääkseni nätimmältä muiden silmissä. En meikkaisia autiolla saarella, koska siellä mun ei tartteisi hävetä rumaa pärstääni. 

Hienoa jos olet joko niin luonnonkaunis tai niin kauneusihanteista välittämätön, ettet meikkiä koe tarvitsevasi. Minä tarvitsen, eikä se mielestäni tee minusta huonompaa ihmistä.

[/quote]

En ole meille syötettyjen kauneusihanteiden näköinen. Että pitää olla virheetön ja täydellinen kelvatakseen. Jossain vaiheessa aloin kyseenalaistamaan asioita. Ulkonäkökeskeisyys ympärilläni ahdisti. Tietysti muutos oli vaikea, kuten muutokset yleensäkin. Nykyään olen tyytyväinen itseeni ja elämääni enkä mistään hinnasta vaihtaisi enää takaisin siihen entiseen ulkonäöstä murehtimiseen.

Tuntuu todella pahalta kun kirjoitat näyttäväsi kauhealta ilman meikkiä. Kuka määrittää miltä näyttää kauhea? Miksi ihmisen täytyisi näyttää tai olla näyttämättä joltakin? Arvostatko itseäsi ihmisenä?

Toiset tekevät rahaa toisten huonolla itsetunnolla. Ensin keksitään miltä meidän pitää näyttää, jotta kelpaamme. Sitten sitä viestitään meille lapsesta alkaen ihan joka puolelta. Ja lopulta tadaa, tarjotaan ratkaisu miten meistäkin tulee sellaisia. Katsopa kuinka paljon erilaisia kauneudenhoitotuotteita on olemassa. Sen täytyy olla kannattava bisnes. Ja me naiset suostumme siihen.

Kukin saa tehdä omat ratkaisunsa. Kannustan vaan ihmisiä miettimään omaa toimintaansa ja mistä se johtuu.  Minua ei oikeastaan edes kiinnosta syyt. Olen kuullut niitä jo riittävästi ihmisiltä jotka eivät oikeasti pysty kyseenalaistamaan asioita joihin ovat kasvaneet. Edes silloin kun vaihtoehtoisia malleja tarjotaan heidän nenänsä edessä.

Noniin, tuli vähän paasattua, vaikkei pitänyt. Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
1265/19828 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:27"]

Tässä blogissa siivotaan juuri Konmarin tyyliin: http://kirpparikeijunkotona.blogspot.fi/

[/quote]

Huh, kylläpä heille onkin kertynyt tavaraa, meillä on ehkä 1/10 tuosta määrästä. Kieltämättä silmiä avaavaa sen suhteen miten erilaisista lähtökohdista varmaan osa täälläkin kirjoittelee.

Vierailija
1266/19828 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaraa tipahtelee poistettavien kassiin hiljakseltaan edelleen, vaikka olin jo hyvin varma, että kyseisen jättimäisen ikea-kassin saisi jo taitella kaappiin. Enimmäkseen sinne siirtyy yksittäisiä vaatteita, jotka ovat sitä kuuluisaa "ehkä vielä joskus"-osastoa. Samoin asunnosta löytyy vielä tiettyjä yksittäisiä kohteita, joiden läpikäyminen tuntuu syystä tai toisesta hankalalta.Yhtenä erimerkkinä pikku elektroniikan laatikko, koska tuntuu vaikealta arvioida onko jokin piuha tulevaisuudessa tarpeellinen. 

Pientä haastetta projektiin tuo tällä hetkellä mm. pieni yllätys H&M tililläni, joka on päässyt tarkoituksettomasti n. 50e plussan puolelle. Pidän kuitenkin pään kylmänä, enkä aio tuhlata tuota rahaa uusiin biletoppeihin tai tuikkukippoihin, vaan ostan sillä jossain vaiheessa esim. alusvaatteita. 

Iso positiivinen vaikutus projektilla on ollut se, että siivoaminen on helpottunut valtavasti. Nykyään tavaraa on kiinteiden kaappien hyllyillä niin väljästi, että voin halutessani imuroida hyllyt hyvin vaivattomasti ihan tavallisen viikkosiivouksen ohella. Pölyjen pyyhintä ja järjestyksen pito on myös helpompaa, eikä asunnossa ajelehdi enää käyttötavaroita tasoilla, mikä oli ennen ihan "normaali" tila.

-excel taulukko

Vierailija
1267/19828 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan inspiroiva juttu tämäkin

http://www.taloussanomat.fi/raha/2015/09/07/mies-eli-vuosia-ilman-rahaa-tama-ostos-lopetti-lakon/201511469/139

Pitäisi lukea Mark Boylen kirja tai pari, koska tuollainen elämä viehättää ajatuksena. En nyt ihan täysin ilman rahaa pystyisi olemaan ja itselleni olisi vaikeaa pyytää muilta ilmaiseksi koko ajan jotain. Mutta silti, niin paljon turhaa tulee ostettua.

Vierailija
1268/19828 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ylimääräiset kirjat ja dvd:t paketteina eteenpäin. Annoin ilmaiseksi pois torin kautta. Niiden jälleenmyyntiarvo on niin pieni, etten jaksaisi nähdä vaivaa ja kuluttaa kauheasti aikaa niiden kauppaamiseen, joten laitoin ilmaiseksi jakoon ja samana iltana ne jo haettiin. Eivät ainakaan jääneet nurkkiin pyörimään.

Melkein kaiken muun tavaran kanssa tulee vatvottua, että pitäiskö yrittää myydä tämä eteenpäin vai lahjoittaa ilmaiseksi ja saada tavara heti pois nurkista. Toistaiseksi olen pitänyt omaa aikaani arvokkaampana kuin paria euroa. -1056

Vierailija
1269/19828 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1269, minä en palkkaisi ammattijärjestäjää varakkaampanakaan, mutta en olekaan ns. ongelmatapaus siisteyden suhteen. Siivoojan voisin palkata, jos olisi varaa, koska en erityisemmin rentoudu mopin varressa. Järjestely on kuitenkin minulle mieluista puuhaa, teen sen mielummin itse :)

Vierailija
1270/19828 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:10"]

Tavallaan inspiroiva juttu tämäkin

http://www.taloussanomat.fi/raha/2015/09/07/mies-eli-vuosia-ilman-rahaa-tama-ostos-lopetti-lakon/201511469/139

Pitäisi lukea Mark Boylen kirja tai pari, koska tuollainen elämä viehättää ajatuksena. En nyt ihan täysin ilman rahaa pystyisi olemaan ja itselleni olisi vaikeaa pyytää muilta ilmaiseksi koko ajan jotain. Mutta silti, niin paljon turhaa tulee ostettua.

[/quote]

Ihana! Tosin huvittaa lukea kommentteja. Aina sieltä löytyy porukkaa, joka vetää herneen nenään. Kun pitäisi kuluttaa tai muuten talous kaatuu. Entäs sitten ympäristö, olisiko sen tila vähän isompi murhe. Ihan sankari toi kaveri! :)

Vierailija
1271/19828 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kirpparilla (minne olen menossa myymään) vähän kahtelemassa mihin kannattais paikka varata ;) Näin kivoja puseroita 2€/kpl, mutta tyydyin vain hipelöimään, hah!
Myyntiin on menossa 43 (nyt yli kun hain vanhoja vaatteita toisesta kaapista) vaatetta, yli 84 tavaraa (varmasti tulee yli 100 kunhan saan LPS jutut lajiteltua ja muuta tavaraa etsittyä:))
Pehmolelut, nuo vanhemmat hupparit ja tämmöset lähtee kierrätykseen jos ei 0,20-0,50€ mene kaupaksi :D (ostaako ihmiset enää pehmoleluja?)

-KirppariKalle

Vierailija
1272/19828 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille,

käytin tämän illan käyden läpi kaikki ammattilehteni, suurin osa käytännössä tieteenalani aikakauskirjoja ym. kausijulkaisuja, jotka nykyään saa tarvittaessa kirjastojen lehtitietokannoista pdf:nä. Hyllymetreinä noita oli semmoiset 3,5-4 m, ja ne lähtevät kaikki aamulla opiskelijoiden ota tästä -pöydälle sekä paperinkeräykseen.

Loput hyllyt täynnä erilaisia kodinkansioita, joista silppuroidaan turhat paperit huomenna.

Keskiviikkona projekti laajenee koko kotiin. Nyt aluksi on otettava niskalenkki näistä papereista, ne ovat vaikein.

Tämä on hieno ketju, olen iloinen, että löysin teidät. :)

Vierailija
1273/19828 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparipaikka vapautuu vasta 28.10, käykö ihmiset kirppareilla sillon :/ Just ois kesävaatetta myyntii .. ähhhhh.
-KirppariKalle

Vierailija
1274/19828 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin käyn kirpparilla ympäri vuoden ja ostan kivoja juttuja vaikka en tarviis just sillon. Voisin ihan hyvin ostaa kesävaatteita lokakuussa. Ostin kirpparilta talvitakin toukokuussa. Kohta pääsen sitä käyttämään:)

Luulisin, että ainakin aktiiviset kirppistelijät osaa ajatella vähän pidemmälle mutta satunnaiset saattaa etsiä vaan talvivaatteita heti käyttöön.

Vierailija
1275/19828 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 10:11"]

Paljonko lasten kitarasta (viritettävä) kehtaa pyytää kun 1 kieli on mennyt rikki ettei saa kiristettyä? :/

[/quote]

Siis onko se korjattavissa esim. uudella kielellä tai viritystapilla? Jos on, korjaa ja myy sitten. Jos ei, miksi kukaan haluaisi maksaa siitä jotain? Ehkä ilmaiseksi kelpaisi jollekin joka tarvitsisi sitä vaikka rekvisiitaksi (näytelmään, näyteikkunaan, musavideoon jne).

[/quote]

Onko siis niin, ettei kukaan halua maksaa yhtään mitään tavarasta, jota pitäisi pikkaisen fiksata?

Olen monta kertaa miettinyt, juurikin jonkun ison siivousurakan keskellä, voinko pistää myyntiin/kiertoon esim. hyvät itselle tarpeettomat nahkakengät, joihin pitäisi vaihtaa korkolaput? tai täysvillainen villatakki josta puuttuu kaksi nappia? Eli itse en siinä tilanteessa enää halua pistää rahaa enkä vaivaa korjaamiseen, mutta voisiko ajatella että uusi omistaja vaivautuisi? Vai pistänkö tuollaiset hyvät mutta pikkuvialliset (helposti korjattavissa) vaan roskikseen?

Ymmärrän siis alkuperäisen kysyjän, joka kitarasta kysyy. Eikö kukaan ole valmis sitten yhtään fiksaamaan jotain hyvääkin tavaraa jonka voisi saada ilmaiseksi tai edulliseen kirpparihintaan?

Vierailija
1276/19828 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 10:11"]

Paljonko lasten kitarasta (viritettävä) kehtaa pyytää kun 1 kieli on mennyt rikki ettei saa kiristettyä? :/

[/quote]

Siis onko se korjattavissa esim. uudella kielellä tai viritystapilla? Jos on, korjaa ja myy sitten. Jos ei, miksi kukaan haluaisi maksaa siitä jotain? Ehkä ilmaiseksi kelpaisi jollekin joka tarvitsisi sitä vaikka rekvisiitaksi (näytelmään, näyteikkunaan, musavideoon jne).

[/quote]

Onko siis niin, ettei kukaan halua maksaa yhtään mitään tavarasta, jota pitäisi pikkaisen fiksata?

Olen monta kertaa miettinyt, juurikin jonkun ison siivousurakan keskellä, voinko pistää myyntiin/kiertoon esim. hyvät itselle tarpeettomat nahkakengät, joihin pitäisi vaihtaa korkolaput? tai täysvillainen villatakki josta puuttuu kaksi nappia? Eli itse en siinä tilanteessa enää halua pistää rahaa enkä vaivaa korjaamiseen, mutta voisiko ajatella että uusi omistaja vaivautuisi? Vai pistänkö tuollaiset hyvät mutta pikkuvialliset (helposti korjattavissa) vaan roskikseen?

Ymmärrän siis alkuperäisen kysyjän, joka kitarasta kysyy. Eikö kukaan ole valmis sitten yhtään fiksaamaan jotain hyvääkin tavaraa jonka voisi saada ilmaiseksi tai edulliseen kirpparihintaan?

[/quote]

Tuohan on juuri sitä, mistä puhuin jonkin aikaa sitten, eli tavaraa ei enää kunnioiteta :-/ Itse olen kyllä ostanut halvalla (tyyliin eurolla) ja muuten erittäin laadukkaina juurikin korkolaputtomat kengät ja villatakin, josta puuttui napit - ja itse asiassa jopa neuleen, jossa oli iso reikä, koska se reikä oli saumassa ja neule oli muutenkin minulle aivan liian iso. Pienensin sitä ja siitä tuli aivan loistava. Materiaali on upeaa kashmiria - niin laadukasta, ettei se tunnu nyppyyntyvän millään. Olisi ollut todella sääli, jos tuo materiaali olisi pelkän reiän takia lentänyt suoraan roskiin.

Mutta tosiaan, en tiedä kuinka moni tätä lisäkseni harrastaa. Toivoisin, että useampi ihminen näkisi mustavalkoisen "ehjä = käyttökelpoinen, vähänkin rikki = roskaa" -jaon ohi sen käyttökelpoisen *materiaalin*, joka voi hyvinkin pienellä tuunaamisella (vaikkapa ne uudet napit) olla mahtava löytö.

Vierailija
1277/19828 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^^ Minä harrastan myös! ja olen siis tuo joka kyseli (nro 1283). ostan ihan mieluusti pikkuviallista, joista tiedän että muutamalla pistolla tai suutarikäynnillä saan itselleni jotain käyttökelpoista. 

Vierailija
1278/19828 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 07:53"]

Tänä aamuna kävin läpi kylpyhuoneessa olevat pesuaineet ja muut putelit. Tässäkin ketjussa on jo sanottu, että kauan aikaa samassa paikassa seisovaan tavaraan tottuu eikä siihen kiinnitä enää huomiota. Näin on! Poistin kaksi hoitavaa hiusmaskia, joita käytin, kun minulla oli pitkät hiukset. Tästä on viisi vuotta, kun leikkautin lyhyet hiukset. Samalta ajalta löysin väriä korostavan hoitoaineen. Poistin myös äskettäin tyhjentyneitä muita pakkauksia. Muuten purkkien määrä on maltillinen. En ole koskaan tykännyt hamstrata pesuaineita. Jäljelle jääneet järjestin siten, että tulee käytettyä pari vajaata purkkia pois ensin. Ei tämä raivaaminen aina vie kohtuuttomasti aikaa. Tuo kylppärin läpikäyminen vei muutamia minuutteja ja meni aamusuihkun sivussa. Pienet kohteet tekee nopeasti, kuten eilen lääkekaapin. Samalla tavalla nopeasti kävin illalla läpi meidän kynäpurkin. Silloin kun tarvitsisi nopeasti kynää, ottaa ihan varmasti sen toimimattoman kynän - ja tunkee sen takaisin purkkiin. Testasin kaikki kynät ja heitin rikkinäiset roskiin. - palapeli

[/quote]

En ole koskaan ymmärtänyt miksi joku laittaisi tyhjän purkin takaisin kaappiin käyttöä varten, tai toimimattoman kynän takaisin kynäpurkkiin. Onko kyse hetkellisestä äärimmäisestä laiskuudesta (koska jatkoa ajatellen vaivaa on vaan lisää, jollei usko sen kuuluisan jonkun muun hoitavan asiaa) vai vaan ajattelemattomuudesta?

Vierailija
1279/19828 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että kun Seppälän/HMn/Ginan jne alennuksissa on vaatteita max 4 eurolla niin kirpparivaatteen 2 euroa tuntuu ihan järkyttävän korkealta hinnalta.

Vierailija
1280/19828 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkirjat!!! Pidän päiväkirjaa ahkerasti, ja esimerkiksi kuuden vuoden saldo on laatikollinen kirjoja, joita ei voi heittää pois, koska niissä on koko elämäni. Vievät kauheasti tilaa, mutta poisheittäminen on sula mahdottomuus :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi