Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19821)

Vierailija
1221/19821 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 17:31"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:54"]

Jouluidea: ne tärkeät / kalliit / arvokkaat / hienot tavarat, joista ei ole voinut luopua, mutta joita ei oikeastaan tarvitse eikä käytä.. annetaan ne lahjoiksi lähimmäisille :)

[/quote]

Antamalla jotain lahjaksi luopuu siitä tavarasta. Siitä tulee toisen ihmisen omaisuutta ja hän saa tehdä sillä mitä haluaa, vaikka myydä seuraavana päivänä jos ei halua sitä säilyttää. Jos tavaran edellinen omistaja haluaa pitää itsellään päätäntävallan siitä säästetäänkö tavaraa vielä kyse ei ole lahjan antamisesta vaan lainaamisesta - eikä siinä ole mitään järkeä jollei toinen nimenomaisesti toivo saavansa tavaraa lainaan. Ja silloin lainaajan pitää myös voida antaa tavara takaisin kun ei sitä enää halua nurkissaan katsella.

Monet muutenkin haluavat itse päättää mitä hankkivat ja omistavat, eivätkä (toivomattomat) tavaralahjat heitä ilahduta vaan ärsyttävät.

[/quote]

Tottakai tarkoitin, että ne nimenomaan annetan lahjoiksi, ei lainaksi. Mistä ihmeestä sait käsityksen, että ne annettaisin lainaksi?!

[/quote]

Joskus ihmiset, joiden on vaikea luopua tavarasta antavat sen "lahjaksi" höystettynä ukaaseilla siitä miten tavaraa ei sitten missään tapauksessa saa hävittää tai myydä tai antaa pois. Näin he välttyvät itse tavaran säilömiseltä ja vatvomiselta siirtämällä tavaran jonkun muun vaivoiksi mutta voivat kuvitella että tavara on edelleen "tallessa". En tiedä kuulutko sinä henkilökohtaisesti tähän joukkoon mutta ekasta viestistäsi voi sen käsityksen saada. Hyvä jos käsitys on väärä =)

Vierailija
1222/19821 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1056 täällä taas. Luin Konmarin kirjan ja huomasin ajattelevani aika samalla tavalla. En nyt niin paljon fiilistele tavaroiden tunteita, mutta ajatusmalli tiettyjen tavaroiden säilytyksestä kuulosti luontevalta.

Kirjahylly on raivattu ja jännästi jäi tasan yksi, siisti rivi lempikirjoja, kun karsin vaistolla. Laitan pois lukemattomat, joita en tule lukemaan ja luetut, joita tuskin luen uudestaan. Mulla ei ollut paljon omia kirjoja alunperinkään, koska yleensä lainaan lukemista kirjastosta tai läheisiltä.

Paperit mulla on alunperinkin hyvässä järjestyksessä. Nyt raivasin pois vanhentuneet takuukuitit ja muutamat turhat manuaalit. Ainoa turhaan säilömäni asia on jotkut opiskelupaperit. Tuskinpa tulen niitä enää opiskelemaan :)

Minulta on jäänyt jonkin verran tavaraa lapsuudenkotiin ja ne on juurikin niitä vaikeimmin pois heitettäviä muistoesineitä, kuten valokuvakansioita ja vanhoja koulutöitä. Kun tämä kaksio on siistitty, ajattelin mennä vanhempieni luo käymään läpi laatikot vanhasta huoneestani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/19821 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:46"] Jatketaan vielä sen verran, että kosmetiikan osalta olen tehnyt sellaisen päätöksen, etten osta uutta, ennen kuin vanha on loppumaisillaan. Ei mulla noita purnukoita montaa ole, mutta olenpa joskus joutunut heittämään pois jonkun puolikkaan kasvonaamiopurkin tms. kun on tullut ostettua uusi ja vanha unohtunut jonnekin meikkilaukun pohjalle tai kaapin perälle. Aion myös laajemmalti unohtaa uusien tuotteiden kokeilun, jos olen jo löytänyt hyvän. Ihan jotta ei tulisi niitä hutiostoksia, jotka jää kaappiin pyörimään tai tulee käytettyä pitkin hampain. Tämä siis lähinnä hygieniatuotteiden, kosmetiikan, siivousaineiden jne. kanssa [/quote] Sitten voi tietysti miettiä kuinka paljon kosmetiikkaa ylipäänsä kukin tarvitsee. Minkä takia? Aika monet sanovat, että he meikkaavat vain ja ainoastaan itseään varten, mutta väitän ettei se useinkaan ole näin. Meikkaisitko autiolla saarella, jossa kukaan muu ei näkisi sinua? Voisiko joskus olla ilmankin? Kotona, lähikaupassa tai hui, jopa ihan ihmisten ilmoilla? Jos ei, niin miksi? Miksi toiset ihmiset kokevat itsensä paremmaksi meikattuna kuin ilman? Onko suurempaa vapautta saada meikata vai saada olla ilman meikkiä? [/quote] Vastaan tähän, vaikka en ole se, kenelle kysymykset on tarkoitettu. Kyllä, meikkaan itseäni varten ja meikkaisin autiolla saarellakin. Olen piirteiltäni hyvin vaalea ja saan "itseni" esiin meikkaamalla. En käytä meikkiä paljon, mutta jo punakan ihon tasoittaminen meikkivoiteella sekä vaaleiden ripsien ja kulmien tummentaminen saa oloni paremmaksi. Monen tummemman ja selkräpiirteisemmän voi olla vaikeaa tätä ymmärtää. Saan nautintoa huolitellusta ulkonäöstäni ja oloni on varmempi, kun en näe peilistä harmaata hiirulaista. Näin se vain on, ollut jo kymmeniä vuosia. Iän mukana omat värit vain haalistuvat lisää. Todettakoon vielä, että pidän itseäni kauniina :)

[/quote]

mä olen tuo ensimmäisenä lainattu kirjoittaja. Kuten jo kirjoitin, ei mulla tosiaan paljon kosmetiikkaa ole. Ja osa kai luettaisiin enemmän ihonhoitotuotteiksi. Mulla on aikuisiän hormonaalinen akne, joten koen tarpeelliseksi meikata vähän ennen ihmisten ilmoille lähtemistä. Ei mulle ole mikään maailmanloppu käydä kaupalla meikeittä ja kotona olen useinkin ihan kokonaan ilman meikkiä, mutta kyllä meikkaaminen saa olon tuntumaan jotenkin raikkaammalta, ryhdikkäämmältä ja itsevarmemmalta. ilman meikkiä ihoni olisi punoittava ja usein kiiltävä ja näpyt erottuu kaukaakin. Myös minä olen piirteiltäni vaalea ja ripsivärin avulla silmät tulevat paremmin esiin.

Mutta perusmeikkiini kuuluu oikeastaan vain meikkivoide, puuteri ja ripsari. Jos juhliin menen niin lisään rajaukset ja vähän luomiväriä. Kaikkia näitä tuotteita mulla on vain yksi, ripsiväristä ja puuterista yhdet avaamattomana odottamassa nykyisten loppumista.

Tuo kommenttini koski kosmetiikan osalta lähinnä enemmän näitä ihonpuhdistusaineita ja naamarasvoja joita mulla esimerkiksi nyt on kumpaakin kaksi avattuna. Yhdelläkin pärjäisi kerrallaan. Mulla on myös ollut tapana ostaa niitä vähän varastoon. Näitä varastoja tuskin olisi oikeasti mitään järkeä pitää, koska aika harvoin on sellaisia tilanteita, joissa vanhan loppuessa en pääsisi muutaman päivän sisällä ostamaan uutta. Ihan turhaan ovat viemässä meidän vähäistä säilytystilaa.

Kuivaihoisena mun tarvitsee talviaikaan rasvata koko kroppa melkeinpä joka päivä, ja silloin mulla on yleensä useampi purkki avattuna ja sitten niitä pyörii pöydillä ja hyllynkulmilla. Eli jos avattuja purkkeja olisi vähemmän olisi siisteyden ylläpitäminen helpompaa ja jos ei olisi varastoa, niin säilytystilaa olisi enemmän käytettävissä jonkun tarpeellisemman varastointiin

Vierailija
1224/19821 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastoa on hieman edistetty. Ilahduin, kun löysin laatikollisen meidän lapsien ensimmäisiä vaatteita. Luulin heittäneeni ne taannoin vahingossa menemään. Niillä on minulle niin suuri tunnearvo, että säilytän ne. Samoin löysin ne muutamat vaatteet, jotka äitini on säilyttänyt minun vauvavuodestani.

Kävin myös kenkäni uudelleen läpi nyt syksyn kynnyksellä ja hyvällä omalla tunnolla heitin roskiin kahdet tänä kesänä loppuunkävellyt ballerinat. Siellä odottaa myös kolmet muut kengät uutta omistajaa.

Samoin tein uuden kierroksen vaatekaapillani. Sieltä löytyi vielä kaksi minulle liian isoa mekkoa, jotka istuivat äidilleni kauniisti. Annoin ne suoraan hänelle ja tulevat varmasti käyttöön hänelle työasuiksi.

Työhuone on sen sijaan päässyt hiukan epäjärjestykseen. Työpöytäni on niin iso, että sille mahtuu niitä tavaroita, jotka etsivät loppusijoituspaikkaa. Nyt tuossa on laatikollinen SERiin menevää sähkötavaraa (pienellä paikkakunnalla keräyspiste on auki harmillisen harvoin, jotta sinne ehtisi ilman eri järjestelyitä), pino dvd-levyjä, jotka eivät menneet nettikirppiksen kautta sekä iso pahvilaatikollinen koriste-esineitä yms., jotka eivät myöskään ole vielä löytäneet uutta omistajaa. Samoin tuossa on pino kirjoja, joille on ottaja, mutta ei ole ehtinyt vielä käydä hakemassa niitä. Ehkä nakkaan elokuvat ja koriste-esineet paketteina nettikirppiksen annetaan-osastolle. 

- Palapeli

Vierailija
1225/19821 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena käytin 1-2 talvisaappaita. Yksiä melkein aina, pari kertaa toisia. Sama juttu nyt kesällä, käytän koko ajan tennareita, pari kertaa muutamia ballerinoja. MIKSI minulla on muita kenkiä?

Vierailija
1226/19821 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:52"]

Sitten voi tietysti miettiä kuinka paljon kosmetiikkaa ylipäänsä kukin tarvitsee. Minkä takia? Aika monet sanovat, että he meikkaavat vain ja ainoastaan itseään varten, mutta väitän ettei se useinkaan ole näin. Meikkaisitko autiolla saarella, jossa kukaan muu ei näkisi sinua? Voisiko joskus olla ilmankin? Kotona, lähikaupassa tai hui, jopa ihan ihmisten ilmoilla? Jos ei, niin miksi?[/quote]

Voin sanoa suoraan että näytän ilman meikkiä melko kauhealta. Mulla oli (hormonaalinen) akne noin 25 vuotta, joten iho ei todellakaan ole tasaisen värinen. Mulla on hyvin olemattomat kulmakarvat (värittömät ja "kaksi karvaa ristissä") ja värittömät ripset, ja raskaat luomet sekä olematon naaman luusto (aka pullanaama). En halua näyttää kauhealta, joten korjaan sen mitä korjattavissa on laittamalla bbvoidetta, piirtämällä kulmakarvat, laittamalla poskipunaa, luomiväriä ja ripsiväriä. Ja kyllä, myönnän olevani niin pinnallinen että teen tämän ihan vain näyttääkseni nätimmältä muiden silmissä. En meikkaisia autiolla saarella, koska siellä mun ei tartteisi hävetä rumaa pärstääni. 

Hienoa jos olet joko niin luonnonkaunis tai niin kauneusihanteista välittämätön, ettet meikkiä koe tarvitsevasi. Minä tarvitsen, eikä se mielestäni tee minusta huonompaa ihmistä.

Vierailija
1227/19821 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:54"]Jouluidea: ne tärkeät / kalliit / arvokkaat / hienot tavarat, joista ei ole voinut luopua, mutta joita ei oikeastaan tarvitse eikä käytä.. annetaan ne lahjoiksi lähimmäisille :)
[/quote]
Voi v#### Älä siirrä sitä roskaa toisten vaivoiksi.

Vierailija
1228/19821 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka pitkästä aikaa!
-
Mullahan on tarkoitus säästää rahaa (geeli- ja akryylikynsitarvikkeisiin), joten kirppari on tähän hyvä ratkaisu :D + tosiaan se rojun määrä, tää on vaan niin vapauttavaa kun kaikki turha on konkreettisesti näkyvillä yhdessä paikassa.
Meinasin ostaa tänään irttareita 1-2€, mutta en ostanut! Aion olla ostamatta mitään tänä vuonna. Ei karkkia, ei vaatteita, ei mitään.
Fb kirpparilla huomasin miten makeita lävistyskoruja joku myy, mutta tajusin etten mä oikeasti tarvitse niitä, oli kuinka siistejä hyvänsä. Kaduttaa pirusti kun fb kirppuihin liityin, niin ostin vaatteita yms holtittomasti koska """halpaa"""
Tuollahan ne lojuu käyttämättöminä, kun "oikeaa hetkeä" käyttää jotain puseroa ei ole :( Mutta tästä edespäin, todellakin harkiten (en tiedä, mutta jonkinasteinen kammo fb kirppuja kohtaan tuli kun se oli vaan niin helppoa sanoa av yv haku huomenna asiaa sen tarkemmin harkittua :D)
-
Ihonhoitojuttuja en tarvitse, Saksasta tuli hamstrattua (mutta tarpeellista kamaa! Suomessa olisi maksanut 3x enemmän..)
Joku paitakin mitä olin hillonnut kaapissa, koska olin epävarma uskallanko käyttää sitä, mitä muut ajattelee, onko tyhmä nyyhnyyh(???) ajattelin että fuck this shit enempää paitoja tähän talouteen ei tule, joten kiskase se makia paita päälles, ostit sen että voit käyttää sitä.
Jotenkin mut on vallannu se tunne että en mä vaan tarte mitään, kaikki on mahtavasti näin.
Ennen piti kieli pitkällä ostaa joku paita koska "sillähetkelläseolijotenkinniintarpeellinen" ja myöhemmin sitä on huomannut että hyi hele.. joten jos jotain tarvitsee niin metsästän sitä kirpputorilta, en usko että enää tulee eteen mitään tarttennytjaheti vaatetta
-

Tästähän tuli kunnon avautuminen ja höpöhöpöttely, mutta hyveä viikonloppua!
- KirppariKalle

Vierailija
1229/19821 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://omakotivalkoinen.casablogit.fi/lue/2015/01/minun-vaatekaappini-88-osaa-minimalistisesti-klassista-peruspukeutumista

Joo tuota blogia en ole lukenut kuin pari postausta, mutta kysehän on minimalista siis ja tämmösestä? :D Huomasin että tuo ikäänkuin ostaa ja sitten myykin pois/nakkaa roskiin ja ostaa uutta tilalle? Ainakin 22 uutta vaatetta (laukut mukaanlukien) tuli vuodessa. Kenellä kuluu noin paljon vaatteita? "2 pitkähihaista piti uusia" "no määrä nousi housuissa vain 2"
Täh? Minä kyllä sain tulokseksi 4..
En tiedä teistä, mutta musta on jotenkin "ällöttävää" että pitää uusia noin monet vaatteet vuodessa.. mullakin on ollut musta t-paita jo hmm, 5 vuotta.
Muutenkin toi bloggaaja haluaa korostaa että minullapas on noussut VAIN 2 housuilla määrä vuodessa. Tai paidoilla.
Mutta uusit silti 5 paitaa? Oliko tarpeellista?

Vierailija
1230/19821 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten tajua miten jotkut saa kulutettua 10 purkkia ihonhoitotuotteita KUUKAUDESSA! Ainakin yhdessä blogissa joka kuukausi se 10-15 purnukkaa kulunut.. mitä? Tossahan menee ihan järkyttävästi rahaa . Uiko ne siinä vartalorasvassa?
Itsellä on n. 4 vuotta vanha kasvorasva, käsivoide jne vielä käytössä, ja ihoni kuovuu talvella ja syksyllä herkästi, mutta en ole käsivoidettakaan saanut kulumaan kuin puolet 4 vuoden aikana?? :DD Ja sain aika epämiellyttävän tuoksuisen käsirasvan joululahjaksi ja vaikka sitä olen lotrannut että kuluisi, niin ei näy loppua.. myöskin suihkugeelejä ei tosiaankaan mene 1/2 purkkia puolessa vuodessakaan (käytän kyllä saippuaa enimmäkseen, ei ole lirua)
-
Piti nyt ihan laskea kaikki ihonhoitojutut jne
11 huulirasvaa (joista 9 olen saanut lahjaksi.. huoh)
3 suihkugeeliä
5 rasvaa ( käytän vartalo-jalka ja käsirasvoina)
2 hoitoainetuubia hiuksille
2 puhdistusainetta (emulsio ja jämäkämpi)
2 kasvokuorinta-ainetta (toinen samalla kasvonaamio ja puhdistusaine)
1 Kasvovesipuhdistusjuttu
4 dödöä (1 pitäis nakata pois, karsea haju.. ja se on vanha )
2 kasvovoidetta (toinen kevyt, toinen 'raskaampi')
1 shampoo
1 kuivashampoo
1 kynsilakanpoistoaine
1 vartalokuorinta
-
36 ihonhoitojuttua. Huh huh!
Näistäkin 11 (+9 huulirasvaa eli 20) olen saanut lahjaksi.
Taas vähän aiheesta sivuten :D
-KirppariKalle

Vierailija
1231/19821 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kierrätetään vanhat hopealusikat ja hopeakakkulapiot?

Siis ne, joissa on kaiverrettuna nimeni ja yo-päivämäärä. Meillä ei ikinä käytetä hopealusikoita eikä hopeakakkulapioita ja tuolla kaapissa ovat pyörineet jo yli 20 vuotta.....

Vierailija
1232/19821 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 10:48"]

En muuten tajua miten jotkut saa kulutettua 10 purkkia ihonhoitotuotteita KUUKAUDESSA! Ainakin yhdessä blogissa joka kuukausi se 10-15 purnukkaa kulunut.. mitä? Tossahan menee ihan järkyttävästi rahaa . Uiko ne siinä vartalorasvassa? Itsellä on n. 4 vuotta vanha kasvorasva, käsivoide jne vielä käytössä, ja ihoni kuovuu talvella ja syksyllä herkästi, mutta en ole käsivoidettakaan saanut kulumaan kuin puolet 4 vuoden aikana?? :DD Ja sain aika epämiellyttävän tuoksuisen käsirasvan joululahjaksi ja vaikka sitä olen lotrannut että kuluisi, niin ei näy loppua.. myöskin suihkugeelejä ei tosiaankaan mene 1/2 purkkia puolessa vuodessakaan (käytän kyllä saippuaa enimmäkseen, ei ole lirua) - Piti nyt ihan laskea kaikki ihonhoitojutut jne 11 huulirasvaa (joista 9 olen saanut lahjaksi.. huoh) 3 suihkugeeliä 5 rasvaa ( käytän vartalo-jalka ja käsirasvoina) 2 hoitoainetuubia hiuksille 2 puhdistusainetta (emulsio ja jämäkämpi) 2 kasvokuorinta-ainetta (toinen samalla kasvonaamio ja puhdistusaine) 1 Kasvovesipuhdistusjuttu 4 dödöä (1 pitäis nakata pois, karsea haju.. ja se on vanha ) 2 kasvovoidetta (toinen kevyt, toinen 'raskaampi') 1 shampoo 1 kuivashampoo 1 kynsilakanpoistoaine 1 vartalokuorinta - 36 ihonhoitojuttua. Huh huh! Näistäkin 11 (+9 huulirasvaa eli 20) olen saanut lahjaksi. Taas vähän aiheesta sivuten :D -KirppariKalle

[/quote]

En tiedä purkkiesi kokoa mutta minulla kasvovoide 50 ml kuluu 1-2 kuukaudessa loppuun, yhdistetty kasvovesi ja puhdistusmaito noin 3-4 kuukaudessa ja käsirasva, jota käytän töissä syksystä kevääseen kuluu kyllä parissa kuukaudessa sekin. Purkit eivät ole mitään litran kokoisia vaan ihan normaalipurkkeja. Huulirasva on ainoa, joka kestää sen vuoden. Hoitoaine kuluu kuukaudessa loppuun, shampoo kestää ehkä 6 viikkoa, koska pullo on isompi kuin hoitoaine.

En mielestäni läträä voiteilla vaan käytän normaalimäärän ja aika niukastikin.  

Toisaalta sitten noita lahjaksi saatuja löytyy kaapista aika käyttämättömänäkin, kun olen uskollinen hyväksi todetuille. Pitäisikin käydä kaappeja läpi.

Vierailija
1233/19821 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:54"]Jouluidea: ne tärkeät / kalliit / arvokkaat / hienot tavarat, joista ei ole voinut luopua, mutta joita ei oikeastaan tarvitse eikä käytä.. annetaan ne lahjoiksi lähimmäisille :) [/quote] Voi v#### Älä siirrä sitä roskaa toisten vaivoiksi.

[/quote]

Siivoa kielenkäyttösi. Se on muuten hyvä siivousvinkki.

En tarkoittanut roskan jakamista muille, vaan aidosti arvokkaan mutta itselle turhan tavaran lahjoittamista. Se vastaanottajahan voi vaikka myydä sitten hopeat ja astiastot vaikka pois tai panna ne roskiin. Sinun periaatteellasi kaikki lahjat ovat "roskaa" ja niitä ei saisi antaa.

Vierailija
1234/19821 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiteiden kulumisesta: mulla sellainen Biothermin vartalovoide-pumppupullo (400ml) kesti tasan vuoden. En ostanut mitään muita vartalovoiteita niin kauan kun mulla oli toi ja huomasin, etten todellakaan tarvitse useampaa sorttia. Naamarasvoja on kaksi, molemmat päivittäiskäytössä. Kun kaikki purkit on aktiivikäytössä, niin kyllä ne kuluukin, mutta käytettäväksi ne on tarkoitettukin! :) Kosmetiikassa pätee mulla sama kuin ruuassa. Jos ostaa liikaa eikä ehdi käyttämään, niin pilalle ne menee kuitenkin, ja rahaa roskiin.

Eikä muuten haittaa, vaikka joku tuote pääsisi loppumaan ennen kuin ehdin ostamaan uuden, koska mulla on perusjutuista matkakoot. Avatussa pikkupurkissa tuotteet pilaantuu vielä nopeammin, joten on ihan ok käyttää niitä myös tarvittaessa kotioloissa eikä "säästellä" matkoja ja mökkireissuja varten. Ja jos jotain ostan varastoon, niin en availe ja kokeile sitä ennen kuin todella otan tuotteen käyttöön.  -1056

Vierailija
1235/19821 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uusi kirjoittaja ketjuun! :)

Mulla on tällä hetkellä menossa jonkinmoinen The Järjestely ja siivous. Haluan etsiä sellaista pistettä kodista, jolloin siellä ei olisi sitä turhaa toonaa lainkaan. Oon päässyt jo suht lähelle, mutta edelleen sitä roinaa putkahtelee esiin. Tunnetavarat on kanssa hieman hankalia - toisaalta ne, jotka olen jo pois laittanut (kirpparit, kierrätys) eivät enää edes muistu mieleen. Tulee olo, että pidän tavaraa vain sen takia, että joku on antanut sen mulle, itse ostamieni kanssa olen paljon rajumpi. 

Ongelma on myös mies, joka ei antaisi pistää mitään pois. Häkkivarastossa on astiaa, talvitampetta ynnä muuta, joita kukaan ei käytä todennäköisesti enää koskaan ja ovat arvoltaan 0e mutta silti niitä pitää säilöä. Olen päättänyt järjestellä omat tavarani, mies seuratkoon esimerkkiä jos ottaa onkeensa. :) 

Nyt viikonloppuna kävin paperit läpi, nyt edessäni lojuu pari kirjaa ja muutamat muistiinpanot yliopiston ekalta vuodelta (5v sitten), joihin en olen koskaan palannut mutta joita olen säilönyt. Tuskin luen niitä enää koskaan. Menevät tänään pois. 

Miten muilla, viikonloppujärjestelyä/siivousta menossa? Mikä tilanne kodeissanne? :)

Vierailija
1236/19821 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vietettiin sadepäivää kaappeja läpikäymällä :) Kävin keittiön kaapit läpi, ja kenkälaatikollisen tavaraa totesin tarpeettomaksi. Laitan pois esimerkiksi parittomia viinilaseja, joita ollaan säästelty vaan siltä varalta, jos meillä joskus onkin isompi porukka juhlimassa. Niin isoa porukkaa meille ei mahtuiskaan, joka käyttäisi kaikkia meidän laseja :D

Tsekkasin läpi myös peitot ja tyynyt. Huonoimmat ja kulahtaneimmat peiton ja kaksi tyynyä laitan pois. Meillä ei ole juuri ikinä yövieraita, joten ei kannata pitää ylimääräisiä peittoja varastossa. Jos joku jäisikin sohvalle, niin eiköhän se olkkarin viltti pussilakanassa mene yhden yön.

Olen saanut ihan uutta innostusta tähän touhuun, koska meillä saattaa olla edessä muutto kauemmas jo puolen vuoden sisällä. Sitten pakkaisin mukaan vain ihanimmat astiat ja parhaat pannut :) -1056

Vierailija
1237/19821 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kateellisena luen, miten saatte aikaan ja tulee siistiä jälkeä. Minulla kun tämä kaaos vain jatkuu, pusseja kirppikselle ja UFF:lle on joka paikassa. No, tänään sain heitettyä rikkinäiset housut pois.

Ihan omaa syytäni tämä kaaos, olen liian laiska saamaan järjestystä aikaan kerralla vaan teen vain pieniä projekteja ja niinpä kaaosta jatkuu luvattoman pitkään. Vaatehuoneessa on koko aikuiselämäni varastoituna ja vasta pari hyllyä käyty läpi. Urakka tuntuu oikeasti liian isolta, mutta otan vähän kerrallaan. Kesän aikana oli iso haave saada vaatehuone siivottua mutta lopputuloksena on vain pari hyllyä. Toisaalta sain käytyä lasten kaapit läpi ja niistä tuli monta pussillista lahjoitettavaa/myytävää. Lisäksi kävin muutamat lehtipinot läpi ja sain vietyä monta kassillista vanhoja lehtiä pois.

Vierailija
1238/19821 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin vanhat cd:t?
Entä ikivanhat pleikkaripelit?

Vierailija
1239/19821 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä 1244! Kannattaa viedä ne nurkissa pyörivät nyssäkät pois kotoa samantien. Jos vie edes ne uff-pussit pois, niin ehkä motivoi nähdä, miten tilaa vapautuu? :)

Meidän lähellä on onneksi UFF:n laatikko, johon on ollut helppo viedä vaatekassit kauppareissulla. Myönnän, että nojatuolissa on kuitenkin edellen vaatepino odottamassa pakkaamista ja viemistä. En ole päättänyt, vienkö uffin laatikkoon vai laitanko ilmaiseksi jakoon paikallisessa kierrätysryhmässä facebookissa. -1056

Vierailija
1240/19821 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 10:48"]

En muuten tajua miten jotkut saa kulutettua 10 purkkia ihonhoitotuotteita KUUKAUDESSA! Ainakin yhdessä blogissa joka kuukausi se 10-15 purnukkaa kulunut.. mitä? Tossahan menee ihan järkyttävästi rahaa . Uiko ne siinä vartalorasvassa? Itsellä on n. 4 vuotta vanha kasvorasva, käsivoide jne vielä käytössä, ja ihoni kuovuu talvella ja syksyllä herkästi, mutta en ole käsivoidettakaan saanut kulumaan kuin puolet 4 vuoden aikana?? :DD Ja sain aika epämiellyttävän tuoksuisen käsirasvan joululahjaksi ja vaikka sitä olen lotrannut että kuluisi, niin ei näy loppua.. myöskin suihkugeelejä ei tosiaankaan mene 1/2 purkkia puolessa vuodessakaan (käytän kyllä saippuaa enimmäkseen, ei ole lirua) - Piti nyt ihan laskea kaikki ihonhoitojutut jne 11 huulirasvaa (joista 9 olen saanut lahjaksi.. huoh) 3 suihkugeeliä 5 rasvaa ( käytän vartalo-jalka ja käsirasvoina) 2 hoitoainetuubia hiuksille 2 puhdistusainetta (emulsio ja jämäkämpi) 2 kasvokuorinta-ainetta (toinen samalla kasvonaamio ja puhdistusaine) 1 Kasvovesipuhdistusjuttu 4 dödöä (1 pitäis nakata pois, karsea haju.. ja se on vanha ) 2 kasvovoidetta (toinen kevyt, toinen 'raskaampi') 1 shampoo 1 kuivashampoo 1 kynsilakanpoistoaine 1 vartalokuorinta - 36 ihonhoitojuttua. Huh huh! Näistäkin 11 (+9 huulirasvaa eli 20) olen saanut lahjaksi. Taas vähän aiheesta sivuten :D -KirppariKalle

[/quote]

En tiedä purkkiesi kokoa mutta minulla kasvovoide 50 ml kuluu 1-2 kuukaudessa loppuun, yhdistetty kasvovesi ja puhdistusmaito noin 3-4 kuukaudessa ja käsirasva, jota käytän töissä syksystä kevääseen kuluu kyllä parissa kuukaudessa sekin. Purkit eivät ole mitään litran kokoisia vaan ihan normaalipurkkeja. Huulirasva on ainoa, joka kestää sen vuoden. Hoitoaine kuluu kuukaudessa loppuun, shampoo kestää ehkä 6 viikkoa, koska pullo on isompi kuin hoitoaine.

En mielestäni läträä voiteilla vaan käytän normaalimäärän ja aika niukastikin.  

Toisaalta sitten noita lahjaksi saatuja löytyy kaapista aika käyttämättömänäkin, kun olen uskollinen hyväksi todetuille. Pitäisikin käydä kaappeja läpi.
[/quote] Joo, tuo sinun kulutus kuulostaa jo normaalimmalta kuitenkin :D Yhdessä blogissa bloggaaja sanoi että hänellä kuluu helposti 200ml vartalorasva 8-10 päivässä ! :o Ja 14 kulunutta purnukkaa oli ihan "keskiverto" tulos kuukaudelle.. O__o eikä kyseessä ole mitenkään atooppinen iho tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme