Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19796)

Vierailija
921/19796 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
922/19796 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Mitenkäs teillä raivaus sujuu ja oletteko saaneet vähennettyä tavaraa?

Itselläni nyt hieman hankalampaa tavaran laittaminen pois. Tullut "pihyys"-vaihe enkä "raaski" laittaa tavaroita pois...

En viitsi kirpparipöytääkään toisaalta ostaa, kun ne ovat niin kalliita. Mahdoton yhtälö!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/19796 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyipäs mielekiintoinen ketju. Viikon verran olen tätä hissukseen lukenut :) Päässä on koko ajan kytenyt ja kun tähän asti olen etsinyt kotoa rahanarvoista myytävää, niin nyt käyn kämppää läpi kaikkea turhaa/roskaa silmällä pitäen. Vanhoja Vauva-lehtiä lähti lähiön mammalle lukuun about 60kpl ja kirjahyllystä on siistitty roskat pois. 15 kirjaa lähtee kiertoon. Vielä kun jaksaisi käydä kaiken läpi lanttien toivossa (tuloille on kohde jo mietitty).

Vierailija
924/19796 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu sai mut aloittamaan siivouksen! 

Olen poistanut tällä hetkellä pussillisen ylimääräisiä keittiövälineitä, noin 15 kirjaa, ja hieman muuta sälää. Määrällisesti ei ole paljoa, mutta pienestähän se on hyvä aloittaa:).

Alotiin myös käymään papereitani lävitse, ja heitin noin pussillisen paperiroskaa pois. Onko teillä mitään järkevää systeemiä papereille? Voisiko periaatteessa esimerkiksi vanhat paperiset tiliotteet skannata ja säilöä sähköisessä muodossa? Onko tämä hyväksyttävä tapa esim verottajille? Noita tiliotteitahan pitäisi kai lain mukaan säilöä sen kuusi vuotta. Uudet tiliotteet ovat verkkopankissa, mutta noita vähän vanhempia mietiskelen. 

Skannasin myös menneiden vuosien (2010-2014) palkkakuitit ja tallensin ne sähköisesti. Paperiversiot lensivät roskiin. Entä voiko työsopimuksia ja niiden liitteitä skannata, vai pitäisikö ne ongelmatilanteiden takia olla ihan paperipaperina? Olen työskennellyt opiskeluiden ohella viisi vuotta, ja aina loma-ajoiksi mulle tehdään työsopimuksen liite, jossa tuntimäärä on korkeampi, ja lomien jälkeen liitteessä vaihdetaan tuntimäärä pienemmäksi. Näitä työsopimusten liitteitä mulla on varmaan parikymmentä kappaletta. Heittäisin mielelläni pois, mutta kun olen edelleen kirjoilla kyseisessä firmassa. 

Vinkkejä? 

Vierailija
925/19796 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:00"]

Mihin lahjoittaa vaatteita Jyväskylän alueella? Lisäksi mietin, että kun minulla on yksi laukku jossa on pari värjäytymistäplää, niin keräykseenkö vai suosiolla roskiin?

[/quote]

Sinuna kokeilisin Tori.fi:tä. Itsekin asun Jyväskylässä ja keräsin n. kuukausi sitten ison paketin tiettyä kokoa olevia naistenvaatteita, osa hyväkuntoisia ja osa enemmän käytettyjä. Laitoin hinnan todella alhaiseksi ja paketti meni nopeasti kaupaksi. En juurikaan netonnut rahallisesti, mutta pääsin todella helposti eroon isosta läjästä turhia vaatteita.

Myös tuolle laukulle saattaisi löytyä ottaja torin kautta, jos hinta on tarpeeksi alhainen.

Vierailija
926/19796 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revin pari viikkoa sitten kasan kirjoja, joita en olisi voinut myydä. Jäljelle jäi ehkä noin kymmenen kirjaa. Vaikkakin just oon aloittanut keräämään itselleni kirjastoa. :D En usko, että se koskaan liian suureksi kasvaa, mutta sellaisia kirjoja mitä tiedän lukevani. 

Nyt voisin mennä läpi kaikki lehdet, josko siellä mitään kiinnostavia artikkeleita löytyis. Leikkaan ne ja loput vien paperin keräykseen.

Iso kassillinen vaatteita odottaa myös kirpparille pääsyä. Jotenkin se tunne on niin ihana, kun tietää mitä kaikkea itsellä ktona löytyy, eikä ole mitään ylimääräisiä yms. käyttämättömiä juttuja. :)

Vierailija
927/19796 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekocenterit Jyväskylässä ottavat vastaan kaikenkuntoista kiitoksen kera :) Kontti on ruvennut krantuksi, sinne en veisi.

Vierailija
928/19796 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistelmää/parhaita paloja tuosta Konmarin kirjasta?

Vierailija
929/19796 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppari pidetty ja mie sain tosi hyvin tavaraa myytyä. Voittoa 240€. Aivan uskomTonta, en olisi koskaan uskonut. Lisäksi oon seuraillut facebookissa paikallisia kirpparipalstoj ja niissä ostetaan osioita. Oon aika hyvin myynyt tavaraa sitäkin kautta. Ja oon myös lahjottanut aika paljon tavaraa kavereille ja vieny kierrätykseen. Rikkinäisiä oon myös surutta heittänyt roskikseen.

Siitä huolimatta tuntuu, että tavaraa on liikaa. Lasten leluja on joka paikassa vaikka yhden puuskan aikana kannoin osan varastoon. pitäis vaan jaksaa jatkaa, mutta tällä hetkellä motivaatio on hakusessa. 

523

Vierailija
930/19796 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

660, jonka tavarapaljoutta on ehditty kauhistella (ja täysin syystä!), vastaa, että näin suurissa neliöissä näinkin karmea tavaramäärä pysyy kyllä jotenkin hallinnassa, kunhan vaan on riittävän systemaattinen.

Jossain vaiheessa minulla oli tapana jättää uudet ostetut vaatteet ym. purnukat kaupan kasseihin riviin odottamaan siltä varalta, että palautan mukamas kuitenkin jotain takaisin kauppaan. EI hyvä idea. Sitten oli tavaraa & vaatetta epämääräisissä pussukoissa ympäri kämppää, kaikki toistensa lomaan hautautuneina.

Vuoden kun olin käyttänyt tuota taktiikkaa, jouduin todellisen suursiivouksen eteen.

Mies taasen on nakutellut itsellensä autotallin (kahden auton talli) kaikki seinustat lattiasta kattoon täyteen isoja hyllyjä. Ja täyttänyt ne kaikki hyllyt. Autotallin lattia onkin sitten yhtä suurta tavaramerta, jossa istuskelevat sulassa sovinnossa säilykepäärynät (mies jaksanut kantaa ulos autosta, muttei pitemmälle) ja erilaiset autokemikaalit. Jokaisessa autotallin nurkassa on n. 50 kpl vapaa, eli parisensataa yhteensä.

En tiedä mitä eroja minun silmiini identtisiltä näyttävissä vavoissa on. Niitä jerkkejä ja mitä lie uistimia taas on tuhansittain siellä hyllyillä, ellei jopa miljoonia...

Itsekin tiedän kerääväni vaatetusta nykyisin jo osittain sen vuoksi, etten löydä edellisiä enää kaappieni kätköistä. Naureskelen kaupassa myyjille, että on helpompi hakea täältä teidän järjestyksessä olevista rekeistä, kuin omista kaapeista...

Vierailija
931/19796 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 08:13"]

Olen rationaalinen raivaaja, ja niinpä minuun vetosikin tunnepuolen korostaminen.

[/quote]

Tiedäthän että rationaalinen tarkoittaa älyllistä? Siis tunteellisen vastakohtaa?

[/quote]

Krjoitin hölmösti. Olen siis aiemmin raivannut tiukan järkiperäisesti. Tiettyä esinettä tarvitaan tietty kappalemäärä, valitaan monikäyttöisimmät ja laadukkaimmat ja siinä se, tavaroihin ei liitetä tunteita. Jotain vetoavaa oli ajatuksessa, että tärkein raivausperuste onkin se, tuottaako esine iloa vai ei. Virkistävä näkökulma, jota en ole kovin paljon nähnyt raivauskeskuteluissa.

[/quote]Minuunkin tuo KonMarin tapa tehosi ällistyttävän hyvin. Minusta siinä toimii sama mekanismi kuin ns. "hetkessä elämisessä" . Keskittymällä sisäiseen tuntemukseen estetään ajatusten muka-rationaalinen harhailu. Todellisuudessa ajatuksemme jauhavat samoja vanhoja menneisyydestä kumpuavien tunteiden ja asenteiden ohjaamia ratoja. Jos kaikki paikat tursuavat kamaa, ne vanhat ajatusradat eivät ole toimineet eivätkä tule toimimaan. Vaikka en nykyisin enää edes kovin tietoisesti kalastele tuntemuksiani, tuntuu että tavarasta luopuminen on pysyvästi helpottunut. Päähän on tullut uusia ratoja, kiitos KonMarin.

Vierailija
932/19796 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saanpa minäkin, eli 660 ja 672, nykyisin jopa täydellisiä ostolakko-kohtauksia. Parhaimmillaan tuollainen kausi on kestänyt puolisen vuotta.

Nyt on menossa kausi, jonka aikana yritän keskittyä vain kunnon juoksujalkineiden ostamiseen (niitä kuluu todella vauhdilla). Ei muuta. Eihän? Tai no, sukkia niihin kenkiin kyllä tarvitaan ;)

Kun itse pyrkii tsemppaamaan on todella ärsyttävää, kun mies valittaa rahojen olevan tiukilla ja samanaikaisesti paukkaa miehen postimyynnistä tilaamaa tavaraa sisään loputtomasti.

Vierailija
933/19796 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle foorumillehan voisi perustaa ian oman myynti-palstan! Eikö?

Vierailija
934/19796 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ketjun 660 & 672 on vieläpä kierrätystä kannattava ihminen. Tulen todella iloiseksi, kun saan esim. Huutiksessa myytyä edes yhdenkin vaatekappaleen, jolla ei ole käyttöä. Muutama euro vastineeksi, ja tavara kiertää - aivan mahtavan vapauttavaa!

Mutta pahus: juuri se Huutis ja etenkin eBay ovat ne suurimmat hankintojeni kohteetkin, kun edukkaasti saa vaikka mitä. Ja itselleni perustelen, että tämä on sitä hyvää kierrätystä...

Ääh.

Vierailija
935/19796 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla koko ajan muutto käynnissä. Se on nimittäin uskomatonta, miten monta järjettömän isoa mustaa jätesäkillistä tavaraa lähtee suoraan roskiin tai UFF:in laatikkoon muuton yhteydessä. Olisikohan mennyt yli 30 viime muuton yhteydessä, ja mitään en ole jäänyt kaipaamaan.

Vierailija
936/19796 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutis aiheuttaa mulle hyvin kaksijakoisia tunteita: Mulla on muutama jätesäkillinen tavaraa tallessa ihan vain odottamassa, että jaksan/ehdin listata ne Huutikseen. Ja odottava tavaramäärä sen kuin kasvaa sitä riittävää aikaa odotellessa. Ei voi muka heittää poiskaan, kun näistähän saisi ihan hyvän hinnan. 

Vierailija
937/19796 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:12"]

Huutis aiheuttaa mulle hyvin kaksijakoisia tunteita: Mulla on muutama jätesäkillinen tavaraa tallessa ihan vain odottamassa, että jaksan/ehdin listata ne Huutikseen. Ja odottava tavaramäärä sen kuin kasvaa sitä riittävää aikaa odotellessa. Ei voi muka heittää poiskaan, kun näistähän saisi ihan hyvän hinnan. 

[/quote] Tunnistan tuon ajatusloukun. Minun tilanteeni oli niin paha (tai selkeä) että  lopulta ymmärsin että olen hullu jos pidän muutamaa myymällä ansaittua satasta valtavan elämänlaatuuni vaikuttavan muutoksen vastapainona vaakakupissa. Oikeasti olisin voinut maksaa tonneja siitä että joku heilauttaa tyhjentävää taikasauvaa kämpässäni. 

Vierailija
938/19796 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:19"]

Hei ja montako kappaletta säilytätte aterimia? Meillä kahden aikuisen talous, tietty joskus käy vieraita. [/quote]

Hups, en edes tiedä montako paria niitä on. Ajattelin, että kunhan ne mahtuvat fiksusti lokerikkoonsa on määrä ok, mutta nyt tajusin että ylimääräiset on jemmassa muualla...karsimisen paikka...
[/quote]

Meillä on 18kpl jokaista. Kaikki samaa sarjaa. Toimii, eikä lopu kesken vaikka kone käy kaksi kertaa viikossa :)

Vierailija
939/19796 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 17:53"]

Myyttekö huutonetissä vain siten, että ostaja tulee hakemaan tavarat, vai ihanko postitatte niitä?

[/quote]

Olen sopinut treffejä jonnekin (esim. kauppakeskuksen piha) tai postittanut, jolloin vastaanottaja maksaa postarit. Tämän olen toki maininnut jo ilmoituksessa.

Vierailija
940/19796 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin myyn Huutiksessa joko postitse toimiettuna (ostaja maksaa postarit) tai noutona. Joskus olen kanniskellut itse tavaran suoraan ostajan luoksekin, jos ostaja on asunut sopivasti lenkkiväyläni varrella.

Tarjosinpa muutamaan otteeseen autokyydillä tuontiakin, kun myin tavaroitani, kun tuntui helpommalta ajella suoraan omalla autolla ostajan luo, kuin odotella hieman vaihtelevalla menestyksellä ja aikataululla tavaraa noutamaan saapuvia ostajia ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi