Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19782)

Vierailija
801/19782 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:07"]

Onko kukaan onnistunut pääsemään raivauksessa johonkin lopulliseen tulokseen? Olen karsinut tavaroita pari vuotta, ja aina välillä kuvittelen projektin olevan valmis, mutta muutaman kuukauden päästä turhaa tuntuu taas olevan vaikka kuinka. Tavaramäärä on jo tosi vähäinen kaikkiin tuntemiini ihmisiin verrattuna, mutta omasta mielestä sitä on silti liikaa, en haluaisi säilytellä yhtään mitään tarpeetonta. Lapsilla tietysti on aika paljon kaikkea, enkä ole esim. leluja halunnut heiltä vähentää, paitsi jos on joku jolla ei ollenkaan leikitä. Pieneksi jääneet vaatteet ja vastaavat laitan tietysti heti kiertoon. Olisi ihanaa saada tämä projekti joskus valmiiksi, mutta nyt alkaa tuntua siltä ettei tämä mikään projekti olekaan, vaan ennemminkin elämäntapa.

[/quote]

Jos todella vähentää tavaroitaan tavoitteellisesti se on ihan rehellisesti projekti. Kenties pitkä, mutta projekti yhtä kaikki. Jossain vaiheessa vain ei enää ole mitään poistettavaa, vaikka se sitten tarkoittaisi sitä että ei omista enää yhtäkään tavaraa.

Ainoa mikä voi tehdä tästä elämäntavan projektin sijaan on se, että huolii ja haalii aina uutta tavaraa niiden poistettujen tilalle. Silloin kyse ei taidakaan olla enää raivaamisesta vaan tavaroiden uusimisesta.

Vierailija
802/19782 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 16:41"]

Olin pari vuotta sitten myymässä kesäkirpparilla yhden päivän, sain muistaakseni 16€ rahaa. Pöytäpaikka oli ilmainen. Millaisia kokemuksia teillä on, paljonko olette saaneet rahaa kirppareilta?

ap

[/quote]

Tätä ei kannata AV:ltä kysyä. Täällä joka toinen saa omien sanojensa mukaan kirppikseltä 500 euroa päivässä ;)

[/quote]

Joo, mä oon miettiny, että mitä mä teen väärin, kun saan kirppikseltä aina voittoa vaan 20-30 €. Kun juttelee ihmisten kanssa, he kertovat saaneensa aina vähintään 100 €... Ehkä ainakin pöytävuokra "unohtuu" vähentää?

[/quote]

Itse kävin juuri katsomassa netin kautta myyntejäni kirppispöydässäni jonka käyn huomenna tyhjäämässä. 180€ on ollut myynti. Siitä kun vähentää pöytävuokran niin jää vielä 150€ vaivanpalkkaa. Kirpputori on erittäin suosittu. Lisäksi en koskaan tunge pöytää täyteen vaan mielummin jätän puolityhjäksi jollloin sitä ei tarvitse penkoa löytääkseen jotain. Mutta pelkkä raha ei minua ilahduta vaan se, että olen päässyt tähän asti eroon n.50 ylimääräisestä tavarasta tai vaatteesta!

[/quote]

Tää olis voinut olla mun kirjoittama, vielä samana päivänä kävin tyhjentämässä pöydän. Loppusumma oli 215e, siitä pois vielä pöydän hinta niin ylimääräistä tuli 175e. 

Vinkkinä muille tosiaan, että laittavat hinnat mahd. alhaisiksi. Vaatteiden hinta oli minulla 1-4e, uusien vaatteiden missä oli hintalaput alle 10e. Nukkaantuneet vaatteet heitin suoraan roskiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/19782 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:47"]

Me tyhjensimme aittaa kesälomalla. Hyvä, että ovesta mahtui sisälle. Nyt on melkein tyhjä. Tarpeettoman tavaran myynnistä tuli lähes 200 €. Ensi kesänä rempataan aitta yöpymiskuntoon.

[/quote]
Mahtavaa, juuri tällaista minusta tavarapaljouden suitsiminen parhaimmillaan on! Turhat tavarat saavat uuden kodin ja lisäkäyttöä seuraavassa osoitteessa (jos joku maksaa niistä jotain on todennäköistä että tavarat pääsevät jopa käyttöön), ja turhista tavaroista luopunut ihminen voi saada jopa ihan uuden tilan muuhun elämiseen! Hyvä hyvä!

Vierailija
804/19782 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:42"]

Täältä kanssa lähtee tavaraa kiertoon aina välillä. Meillä ei ole edes paljon tavaraa, silti löytyy aina paljon mitä heittää pois. En ymmärrä :D Tänään kävin läpi vaatteita, osa menee keräykseen ja osa kaverin lapselle.

[/quote]

Voi kertoa sinulle mistä se johtuu: hankit uutta tavaraa sen poistetun tilalle.

Vierailija
805/19782 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:51"]

Kysyitko saman mielessäsi, kun hypistelit 20 vuotta sitten Kinder-munien muovirihkamaa? Nyt niistä leluista voidaan maksaa 50e/kpl Joskus hamstrarin logiikka on toimiva logiikka.

[/quote]

Yksikään hamsteri ei myy "aarteitaan" eli se siitä. Ei tulisi mieleenkään harmitella moisia. Olisi järkyttävää, jos minulla olisi 40 vuoden ajalta pääsiäismunien rihkamat tallessa :o

Vierailija
806/19782 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkasin sukat ja alusvaatteet Konmarin tekniikalla. Ennen kaksi lipaston laatikkoa vallanneet tavarat menevät nyt yhteen laatikkoon. Sukkia oli 56 kpl, alushousuja 44 kpl ja rintaliivejä 11 kpl. Määrän voisi helposti puolittaa, mutta koska en halunnut tällä kertaa heittää roskiin käyttökelpoista tavaraa, päätin antaa olla. Kierrätysmahdollisuudet vanhoissa alusvaatteissa on vähän huonot... :) Olin jo aiemmin karsinut epäsopivia ja kuluneita pois.

Tavoitteenani tai ideaalina pidän sitä, että kaikki sisävaatteeni mahtuisivat tuohon kolmiosaiseen lipastoon. Nyt sinne mahtuu alusvaatteiden lisäksi topit, t-paidat, neuletakit, urheiluvaatteet ja bikinit (viidet!).

Mietin, että voisin merkitä jollain tavalla ne vaatteet, joita olen käyttänyt vain vähän. Jos otan ne käyttöön, poistaisin merkin ja sitten jos en parin kk päästä olis käyttänyt vaatetta, voisin hyvillä mielin laittaa sen kiertoon. Voisin toki laittaa ne suoraan syrjään, mutta tällä tavalla voisin antaa niille oikeasti mahdollisuuden päästä käyttöön ja joutuisin oikeasti miettimään, miksi en käytä niitä.

Olen kokeillut myös P333-haastetta yhden 3 kk jakson viime vuonna ja sitäkin voisin taas kokeilla syksyn kunniaksi. 33 vaatteen joukkoon voisin ympätä niitä kauteen sopivia, mutta vähän käytettyjä vaatteita ja katsoa tulisiko niitä käytettyä "pakon" edessä.

Vierailija
807/19782 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:44"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:56"]

Ja kahvinkeitinongelmaan ehdotan seuraavaa:vieraita varten voi olla pikakahvijauhetta ja keitin pois jos ette sitä halua. Itse olen kahvinjuoja ja mulla on useita ystäviä, jotka eivät kahvia juo eivätkä omista keitintä. Tarjoavat Nescafeta tms ja hyvin maistuu!

[/quote]
Meillä ei juoda kahvia eikä ole kahvinkeitintä. Olen suodattanut tavallista kahvia suoraan kuppiin jos joku on tarvinnut kahvia, koska olen siinä käsityksessä että nuo pikakahvit vanhenevat avattuina tosi nopeasti, joissain viikoissa? Ei niitä voi niin kauaa kaapissa seisottaa jos kahvia tarjotaan pari kupillista vuodessa?

[/quote]

Ehkä joku jo vastasi, mutta vaihtoehto on myös pressopannu. Niitä on eri kokoisia ja voi käyttää myös teen valmistukseen.

Vierailija
808/19782 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain keittiön hankalan alakaapin tyhjäksi. Kaappi oli täynnä paperi-, muovi- ja termoskasseja, huh. Paperikassit poltan uunissa, muovikassit on viikattu ja termoskassit heitin yhtä lukuunottamatta roskiin. Siirsin sinne koiranruokasäkin, jolle ei ole ollut kunnollista paikkaa. Käytännöllisyyden ratkaisin siten, että otin käyttöön lasipurkin, jonne saan viikon parin annoksen nappuloita. Ei ole liian työlästä täyttää purkkia säkistä verrattuna liian ahtaaseen paikkaan sullotun säkin kaivelu.

Kuiva-ainekaapit siivosin perusteellisesti puoli vuotta sitten. Siellä ei ole vanhentuneita tarvikkeita, joten niitä ei tarvi nyt selvitellä.

Nyt on menossa kirjojen lajittelu. Jonkinlainen väsymys alkaa painaa. Tänään ei enää tapahdu muuta.

- palapeli, 846

Vierailija
809/19782 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 19:04"]

Viikkasin sukat ja alusvaatteet Konmarin tekniikalla. Ennen kaksi lipaston laatikkoa vallanneet tavarat menevät nyt yhteen laatikkoon. Sukkia oli 56 kpl, alushousuja 44 kpl ja rintaliivejä 11 kpl. Määrän voisi helposti puolittaa, mutta koska en halunnut tällä kertaa heittää roskiin käyttökelpoista tavaraa, päätin antaa olla. Kierrätysmahdollisuudet vanhoissa alusvaatteissa on vähän huonot... :) Olin jo aiemmin karsinut epäsopivia ja kuluneita pois.

Tavoitteenani tai ideaalina pidän sitä, että kaikki sisävaatteeni mahtuisivat tuohon kolmiosaiseen lipastoon. Nyt sinne mahtuu alusvaatteiden lisäksi topit, t-paidat, neuletakit, urheiluvaatteet ja bikinit (viidet!).

Mietin, että voisin merkitä jollain tavalla ne vaatteet, joita olen käyttänyt vain vähän. Jos otan ne käyttöön, poistaisin merkin ja sitten jos en parin kk päästä olis käyttänyt vaatetta, voisin hyvillä mielin laittaa sen kiertoon. Voisin toki laittaa ne suoraan syrjään, mutta tällä tavalla voisin antaa niille oikeasti mahdollisuuden päästä käyttöön ja joutuisin oikeasti miettimään, miksi en käytä niitä.

Olen kokeillut myös P333-haastetta yhden 3 kk jakson viime vuonna ja sitäkin voisin taas kokeilla syksyn kunniaksi. 33 vaatteen joukkoon voisin ympätä niitä kauteen sopivia, mutta vähän käytettyjä vaatteita ja katsoa tulisiko niitä käytettyä "pakon" edessä.

[/quote]

Alusvaatteista ehdotan että otat osan kerrallaan tehokäyttöön, samalla näet montako kappaletta kerrallaan käytössä on sinulle ideaalimäärä ja toisaalta saat tilaa lipastoon (ohjatun) luonnollisen poistuman myötä nopeammin kuin jos käytät kaikkia sekaisin.

Noista vähemmän käytetyistä vaatteista, jos et halua niitä suorilta käsin poistaa nopein ja paras tietämäni vähennyskeino on ottaa ne ihan järjestyksessä koekäyttöön, eli joka päivälle joku epävarma vaate. Kyllä päivässä yleensä jo huomaa onko vaatteessa kotoisa olo vai ei, ja jos ei ole voit hyvillä mielin poistaa vaatteen käytöstäsi. Samalla saatat tuurilla löytää uuden suosikin =)

Vierailija
810/19782 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:44"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:56"]

Ja kahvinkeitinongelmaan ehdotan seuraavaa:vieraita varten voi olla pikakahvijauhetta ja keitin pois jos ette sitä halua. Itse olen kahvinjuoja ja mulla on useita ystäviä, jotka eivät kahvia juo eivätkä omista keitintä. Tarjoavat Nescafeta tms ja hyvin maistuu!

[/quote]
Meillä ei juoda kahvia eikä ole kahvinkeitintä. Olen suodattanut tavallista kahvia suoraan kuppiin jos joku on tarvinnut kahvia, koska olen siinä käsityksessä että nuo pikakahvit vanhenevat avattuina tosi nopeasti, joissain viikoissa? Ei niitä voi niin kauaa kaapissa seisottaa jos kahvia tarjotaan pari kupillista vuodessa?

[/quote]

Ehkä joku jo vastasi, mutta vaihtoehto on myös pressopannu. Niitä on eri kokoisia ja voi käyttää myös teen valmistukseen.

[/quote]

En näe mitään järkeä hankkia turhaa pressopannua kaappiin seisomaan yhtään sen enempää kuin turhaa kahvinkeitintäkään. Tuo suodatinosa riittää mainiosti siihen pariin kupilliseen mitä vuoden aikana yleensä tarvitsee keittää.

Vierailija
811/19782 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 20:59"]

Tänään sain keittiön hankalan alakaapin tyhjäksi. Kaappi oli täynnä paperi-, muovi- ja termoskasseja, huh. Paperikassit poltan uunissa, muovikassit on viikattu ja termoskassit heitin yhtä lukuunottamatta roskiin. Siirsin sinne koiranruokasäkin, jolle ei ole ollut kunnollista paikkaa. Käytännöllisyyden ratkaisin siten, että otin käyttöön lasipurkin, jonne saan viikon parin annoksen nappuloita. Ei ole liian työlästä täyttää purkkia säkistä verrattuna liian ahtaaseen paikkaan sullotun säkin kaivelu. Kuiva-ainekaapit siivosin perusteellisesti puoli vuotta sitten. Siellä ei ole vanhentuneita tarvikkeita, joten niitä ei tarvi nyt selvitellä. Nyt on menossa kirjojen lajittelu. Jonkinlainen väsymys alkaa painaa. Tänään ei enää tapahdu muuta. - palapeli, 846

[/quote]

Eikö teillä tule roskia tai kierrätykseen meneviä pussukoita? Siihen nuo kassit, myös paperiset, ovat omiaan. Jolleivat tietysti ole joain repaleisia minipusseja... Jos ne ovat siihen sopivaa materiaalia niihin voi myös kerätä kartonkiroskia, paperiroskia tai biojätettä.

Ja toki niissä termoskasseissakin voi viedä roskia, jos ne joka tapauksessa ovat menossa roskiin. Säästyy yksi muovipussi siinä samalla.

Vierailija
812/19782 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin alan olla poikki. Aamuisen alusvaateurakan päälle tartuin siihen kaikkein vaikeampaan osa-alueeseen eli varsinaisiin vaatteisiini. Kirjoitin aiemmin jo, että minulla on ongelmia tunnepitoisessa suhtautumisessa vaatekaappini sisältöön.

Tähän mennessä olen käynyt läpi trikoopaidat, housut ja nyt on menossa topit ja lyhythihaiset paidat. Olen poistanut yhden maalitahraisen remppapaidan, yhden harmahtavaksi nuhjaantuneen valkoisen trikoopaidan, kaksi kutittavaa ja pistelevää neuletakkia, kahdet caprit (tosi vanhat, en osaa enää käyttää niitä), kahdet liian isot pellavahousut ja yhden vyön sekä yhden nuhjuisen topin.

Jäljellä ovat mekot, hameet, neuleet ja hienommat paitikset. Kello on jo tosi paljon ja kuvittelin, että olisi jo valmista. Taitaa mennä huominenkin vielä.

- Palapeli

Vierailija
813/19782 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lukenut tänään paljon siivousjuttuja joka paikasta ja tekis mieli alkaa järjestelemään ja raivaamaan, mutta kaveri on tulossa kylään viikonlopuksi niin en voi nyt aloittaa, sillä saisin aikaan vain hirvittävän kaaoksen yrittäessäni penkoa poisheitettäviä tavaroita tarpeellisten joukosta... :D täytyy siis malttaa odottaa ensi viikkoon!

Vierailija
814/19782 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vaatteet karsittu. Tein poistoista paketteja ja laitoin nettikirppikselle. Yhtä lukuunottamatta kaikki ovat menneet.

Nyt pitää vetää henkeä ja tuumata vähän aikaa, mikä on seuraava kohde. Vähiin alkaa käydä. Kirjat, elokuvat, kosmetiikka, asusteet ja korut on nyt käyty läpi. Samoin pyyhkeet ja lakanat. Vessan ja eteisen kaapit ok. Keittiöstä olen poistanut päältäpäin semmoiset tavarat, joista tiedän, ettei ole tarvittu. Ehkä tuon keittiön voisi ottaa käsittelyyn perusteellisesti.
- Palapeli

Vierailija
815/19782 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmari on maininnut että hänen metodillaan huushollin täydellinen raivaus vie keskimäärin sen puoli vuotta. Ei kannata kiiruhtaa ja väsyttää itseään, vaan tehdä rauhassa. Siten välttää kyllästymisen mikä seuraa väsymyksestä, ja saavuttaa pysyvän muutoksen. Tsemppiä!

Vierailija
816/19782 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tosiaan päätin lujasti nyt että luovun liiasta tavarasta ja vaatteista!
Suunnittelin muuttoa maalle ja tajusin etten voi noin vain muuttaa. Kellari ja vintti täynnä tavaraa.
Lapsen vaatetta ja leluja ym.
Nyt siis muutin tähän lähelle ja syynään mitä mulla olikaan.
Lahjoitin just yhden huonekalun pois ja kaksi muuta lähtee myös!

Vierailija
817/19782 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ikinen tavara tai vaate,jos ei ole vuoteen käyttänyt, niin aina roskiin.

Vierailija
818/19782 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:27"]

joka ikinen tavara tai vaate,jos ei ole vuoteen käyttänyt, niin aina roskiin. 

[/quote]

"Roskiin"?

Vierailija
819/19782 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin.

Vierailija
820/19782 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt sen verran upeat ilmat, että viikonlopun aion pyhittää ulkoilulle. Ensi viikko on sen sijaan pitkälti varattu asunnon raivaamiseen, pienen tauon jälkeen  projekti houkutteleekin taas kovasti. 

- se taulukosta innostunut:)

PS: ei hyvää tavaraa roskiin, oli ollut käyttämättä vuoden tai vaikka viisi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi